Swim Bike Run Eat Sleep Repeat!


Johnas J
 Share

Recommended Posts

24/6-10

Dagen bød på 50 km cykling fordelt på 2 lange turer til og fra arbejde samt 2 små turen til og fra havsvømning. På disse turer har jeg ikke så mange data, da jeg ikke lige gad at bruge min GPS.

Hen på aftenen var jeg klar til en god gang havsvømning. Jeg mødte op som aftalt og snakkede med de andre der skulle med og vi gjorde os klar. Vandet havde en dejlig temperatur og der var ingen strøm og stort set klart vand, så alt i alt optimale forhold.

Svømning var på lidt over de 2 km og blev klaret på omkring 36 min, ikke ligefrem en prangende tid, men var godt tilfreds taget i betragtning at jeg ikke i flere måneder har svømmet distancer og specielt ikke i crawl.

Efter den omgang var kroppen godt brugt, men følte stadig jeg havde energi til overs. Det viste sig dog næste morgen ikke at være tilfældet. Da uret ringede reagerede kroppen som den plejer, men mit hovede og mentale overskud var helt væk, så jeg lod cyklen stå hjemme og tage det offentlige på arbejde.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • Replies 133
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Så kom der langt om længe gang i træningen igen efter 6 uger i helvede, efter at have fået sat mit kraveben sammen med en titanium plade og 9 skruer.

Nu er træningen som sagt igang igen og forsøger at sætte det i system. Jeg har sat mig nye mål og der skal prøves andre ting. Træningen kommer til at rette sig mod triathlon og her den første sæson primært imod 1/10 ironman op til OL distancen, da kroppen lige skal vende sig til den nye træning samt at få prøvet en hel del tri'er inden jeg begiver mig ud på de lange distancer.

Jeg tænker lidt at bygge træning og distancer op så jeg i 2014 ikke bare kan gennemfører en ironman men klarer mig godt, sub 10 og muligvis sub 9, hvilket jeg bestemt regner for muligt hvis jeg bare kan få styr på løbet.

18/10-2010

Som nævnt tidligere er min træning kun lige startet op og dette med en 5k tur i 5.50 min/km i mine FiveFingers Bilika. Vejret var solrigt og uden den helt store vinde så jeg gik friskt igang, men kunne godt mærke at det efterhånden har været 2-3 måneder siden jeg sidst har været ude at løbe eller for den sags skyld lavet anden hård træning. Min hastighed under turen var meget svingende og kunne ikke holde noget bestemt tempo, så mine snit så ud som følgende: 6.38, 5.00, 5.38, 5.31, 6.09.

Nu venter jeg bare på at der går 2-4 uger mere og så starter jeg op på svømningen igen i små doser af 2-3 træninger om ugen af 2k de første 3 ugers tid, for lige at få gang i kroppen og sikre mig at kravebenet kan holde til det.

Til de interessere så er jeg også igang med at få skaffet mig en lille fin cykel som skal bruges når vejret igen begynder at blive varmt i det nye år. Den cykel jeg får hjem kan se på følgende link: http://www.trek-aalborg.dk/shop/speed-concept-70-652.html

Det var alt for dette indlæg og ser frem til jeres kommentarer.

Link to comment
Share on other sites

Så der går 2-4 uger før du må bruge dit kraveben igen? Er der stadig smerter i det?

Nej jeg må gerne bruge det nu, men må ikke belaste det særlig meget. Igår kom jeg igennem 6 ugers fuldstændig immobilisering i slynge, så er så småt igang igen.

Der er ikke smerter fra selve kravebenet, men er noget stram i nakken og min højre skulder som kan gøre lidt ondt engang imellem

Link to comment
Share on other sites

20/10-2010

Endnu en træning kom ind på kontoen, selvom kroppen og specielt mine lægge ikke var meget for det. Jeg fik dog tøjet og mine alm løbesko på og kom ud af døren, vejret var rimeligt, ingen regn og ingen vind så gik roligt igang.

Det tog dog 1-1½ km før mine lægge var til at have med at gøre og ikke rigtigt kunne mærkes længere, men efter ca. 3 km kunne jeg godt mærke at kondien ligger på et historisk lavt niveau. Jeg fik dog kæmpet mig igennem mig igennem de sidste 2 km så jeg fik mine 5 km ind på kontoen.

Pacene på de forskellige km så ud som følgende: 5.32, 5.24, 5.35, 6.26, 5.48. Hvilket gave et snit på 5.45 min/km

Nu her dagen efter min anden løbetur har mine lægge det stadig ikke godt, men har det dog ikke værre end igår. Så regner med skulle løbe lign. distancer og hastigheder de næste 2 ugers tid inden jeg begynder at øge distancen eller kommer intervaller ind.

Link to comment
Share on other sites

Så blev der tid til endnu en gang at få logget en omgang træning. De sidste par dage har været slemme for mine lægge, som har været ømme non-stop i en uge. Jeg mærker det dog heldigvis kun i musklerne og ikke i achillessenen.

Dagen idag har også været en god dag, har fået overstået min genoptræning som kun bestod af en forundersøgelse der ikke viste nogle problemer. Så det var top dollar. Da jeg så kom ud ringede en mulig arbejdsgiver og kaldte mig til jobsamtale, så nu kan tingene efterhånden ikke gå bedre.

Men nu over til den træning der skulle logges. Vi lægger ud med dagen igår 24/10-2010

Fik endnu en gang snørret løbeskoene, men havde glemt min sportstape så måtte løbe og risikere vabler på hælene og ganske rigtigt fik en på venstre hæl. Vejret var ikke så godt og var noget træt i kroppen så kortede min tur ned fra planglagte 5,5 km til 4,06 km, som var en mere direkte tur hjem. Turen var alt i alt ok, men mine lægge var ikke glade den første km hvor de lige skulle varmes op. Herefter gik det ok lige indtil vablen begyndte at komme og gøre nas med følge af nedgang i tempoet. De respektive km blev løbet som følgende: 6.22, 5.29, 5.45, 5.51 hvilket på de 4.09 km gave et snit på 5.53 min/km.

25/10-2010

Læggene var stadig godt ømme, men havde sat mig for at skulle ud at løbe igen i dag for lige at prøve hvordan det er at løbe 2 dage i streg. De gik egentligt ok, specielt fordi jeg var ude på gå/løb intervaller i forhold 1/3 min. Inden jeg snørrede skoen på sørgede jeg for at anlægge en gang sportstape på mine hæle hvor jeg plejer at få vabler når jeg løber i mine alm. løbesko. Efter forberedelserne fik jeg snørret skoene og kom ud af døren. Jeg satte mit forudindstillede program igang og begynde på opvarmningen som bestod af 5 min gang. Herefter begyndte det reele gå/løb interval. Da programmet kom til ende havde jeg tilbagelagt 5,75 km og havde det okay selvom nogle af intervallerne var noget hårde da de foregik op af bakke. Alt i alt, med opvarmning og gangen imellem løbene lå snit tempoet på 6,17 min/km. De respektive løb så ud som følgende: 5.34, 5.23, 5.01, 5.15, 5.44, 5.08, 6.15, 6.17 min/km.

Dette bringer denne log til ende og jeg vil forberede mig til næste træning som evt. bliver imorgen på romaskine, cykel eller crosstrainer og så en løbetur igen den 27.

Edited by Johnas J
Link to comment
Share on other sites

Så blev det endnu en gang tid til at logge noget træning.

Siden sidst har jeg været ude at anskaffe mig et par nye løbesko da de gamle gav mig grumme vabler og bare generelt ikke gav en fed følelse af at løbe. Jeg havde kigget lidt på Ecco's Biom løbesko og læst noget om dem og samtidig fået dem anbefalet af nogle af mine tri gutter. Så besluttede mig at prøve dem af og finde en forhandler. Jeg fandt en og var efter kort tid på løbebåndet solgt, så jeg købte et par Biom B 2.0 Yak. Da jeg kom hjem skulle de ud på vejene med det samme.

28/10-2010

Første løbetur i mine Biom og hvor var de fede at løbe i. Løb ganskevist hen af eftermiddagen i forhold til om morgenen, men jeg løb hurtigere og lettere end nogensinde før. Jeg var dog besluttet på ikke at skulle løbe mere end 5 km, så jeg roligt kunne vende mig til skoene og mærke hvordan de var. I løbet af turen kunne jeg virkelig mærke forskel på hvordan jeg løb i mine nye Biom i forhold til mine gamle sko. Jeg kom væsentligt lettere hen over foden og kunne slet ikke mærke mine pronationstendenser som jeg kunne i mine gamle sko, så blev gladere og gladere for at have skiftet dem ud.

Da løbeturen var færdig var jeg kommet igennem 5.01 km på totalt set 26.07 minutter. De individuelle km løbet som følgende: 5.24, 4.51, 5.41, 5.07, 4.52. Efter turen var jeg glad, tilfreds og havde ligefrem havt det sjovt under turen.

29/10-2010

Endnu en dag med løb, da jeg skulle en weekend tur til Sverige og ikke lige gad at tage træningstøjet med på turen. Så jeg fik taget løbetøjet på og endnu engang spændt mine Biom på fødderne og kom ud af døren frisk på endnu en tur. Det var endnu en gang en morgentur og energien var ikke helt på toppen, så jeg besluttede at gøre turen lidt mere interessant ved at komme en smule fartleg ind i den. Der kom ialt 3 spurter ind af varierende længde og hastighed.

Turen blev ialt på 5.07 km på 27.54 min med spurt pace på under 4.00 min/km. De forskellige km blev løbet i følgende pace: 5.30, 4.45, 5.45, 5.12, 5.56 min/km. Efter turen var jeg godt brugt og følte nu at jeg med god samvittighed kunne tage til Sverige uden træningstøj.

1/11-2010

Efter en weekend i det svenske med en gang shopping, afslapning og hygge var det endnu en gang blevet tid til en løbetur. Mine Biom stod flot og ventede i entreen, men havde besluttet mig for at jeg skulle ud i mine FiveFingers Bilika, så jeg tog tøjet på og iklædte mig mine tåsokker og derefter fik jeg Bilikaerne på fødderne og kom ud af døren. Da jeg nu er kommet ind i den 3. uge af min løbetræning syntes jeg efterhånden at det var blevet tid til at øge distancen lidt, så jeg ville ud på en tur der var omkring 6 km med et tempo på 6 min/km. Jeg gik roligt igang og kunne til at starte med godt mærke at mine lægge ikke var helt varme. De kom dog roligt med og jeg fik efterhånden rytmen ind i løbet og fik gang i mit afsæt og forfodsløbet. Da jeg kom ud på de 3-4 km kunne jeg godt mærke at mine lægge var ved at være brugte, men jeg havde dog stadig kontrol over teknikken og mit tempo som godt var noget hurtigere end det som jeg havde sat som mål. Det var bare svært at holde tempoet nede og samtidig komme ordentligt frem på foden, så jeg løb efter hvordan teknikken fungerede og mindre efter tempoet.

Da jeg kom hjem fra min tur havde jeg løbet 5.86 km på 32.27 min, mine lægge var godt brugte og fulde af syrer, så der blev strukket let ud og givet en god gang vekselbade til dem så de kunne komme lidt ovenpå igen. Efter madet og en gang mad gik jeg turen igennem og så hvordan mit pace havde været under turen. Den første km blev løbet på 6.19 min/km og de efterfølgende lød på 5.26, 4.56, 5.11, 5.19 og 5.51 min/km, pace som jeg er rigtig godt tilfreds med.

Det var alt for denne gang og glæder mig til at komme ud på stierne og vejene igen på onsdag. Ligeledes ser jeg frem til om lidt over en måned hvor jeg regner med at gå igang med svømningen igen, så den kan komme til at kører på skinner frem mod tri-sæsonen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så kom tiden og humøret til at logge lidt træning igen...

Siden sidst har jeg været ude på et par løbeturer og har cyklet lidt rundt til ærinder og arbejde, samt forsøgt mig lidt med lidt alternativ træning.

Første træning siden sidst var 3/11-2010 med en gang løb, eller det er måske så meget sagt. Benene var ømme, kroppen var sløv, hovedet var ikke med og følelsen var helt væk og slet ikke sjov. Jeg fik dog slæbt :4crutches: mig igennem 5 km på 29.18 og var fuldstændig brugt og resten af dagen var der ikke meget der hang sammen for mig. Så jeg mistede totalt lysten til en løbetur 2 dage senere

5/11-2010 blev næste dag med træning og lysten til at løbe var ikke ligefrem kommet tilbage så jeg brugte i stedet denne træning på alternative ting. Så jeg kom op til centeret og steg op på crosstraineren og brugte her lidt over ½ time og tilbagelage 6 km ifølge maskinen. Jeg lavede 10 min opvarmning og herefter 6 stk. 2 minutters intervaller med 1 min aktiv pause. Efter denne omgang var jeg blevet lidt hooked og begav mig over til løbebåndet for at prøve et intervalmønster jeg ikke havde prøvet før, tabata :4whip: . Jeg besluttede mig for lige at komme lidt ind i løbet inden jeg gave den gas, så jeg luntede lidt og lavede et par stigningsløb inden jeg gik igang. Herefter satte jeg løbebåndet til 18 km/h og gik igange med min 8*20 sek med 10 sek pause. Efter 3 af dem tænkte jeg "Det er da ikke så slemt", men jeg begyndte at mærke det efter nummer 6 hvor jeg også kunne mærke at der var kommet et par vabler med på båndet.

Da jeg var færdig tog jeg skoene af og så 2 store vabler, en på hver fod, hvoraf 1 af dem var en dejlig blodvabel. Ved synet af dette smerte ubehaget ved at gå besluttede jeg mig for at dagenws træning var vel overstået.

Kommer tilbage senere med mere på loggen

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Nu har der grundet min egen skyld efterhånden været stille i logge i 3-4 mdr. og det skal der hermed laves om på. Det er nu ikke fordi træningen har stået stille, tvært imod.

En lille opsummering siden sidst.

-Kravebenet er kommet godt igennem min operation og er snart igennem mine 6 måneder, hvor der ikke må trænes voldsomt tungt i vægtlokalet.

-Løbet er kommet op at kører og får løbet 2-3 gange om ugen af varierende længde og intensitet.

-Svømning er godt på vej tilbage til hvad den var for 1 år siden og er snart på højere niveau, så det tegner rigtig godt.

-Cyklingen står noget stille grundet vejret og så er min Speed Concept 7.0 ikke sat helt op endnu, så den står desværre bare og hygger sig i kælderen.

Men hensyn til træningen, får i lige en opsummering på de måneder der er gået siden sidst.

November: 70,3 km løb og 4,2 km svømning

December: 68,5 km løb, 2 timers spinning og 13,8 km svømning

Januar: 63,8 km løb hvor der var 1 uges pause i, 1½ times spinning, 16 km svømning og lige under 10 km roning i concept 2.

Februar indtil videre: 38 km løb, 2 timers spinning, 20 km cykling og 18,3 km svømning.

I dag har træning bestået af 6,2 km løb på løbebånd, hvor der var 2 km opvarmning, 2 km @ 4.00/km, 1 min gang, 1 km @ 3.45/km, 2 min gang og 3 min @ 4.00/km på stining. Efter dette skulle jeg lige lidt ned igen og gik 1 km på båndet. Læggene var godt baskede da jeg gik af båndet med fik det noget bedre efter en gang vekselbad og nu kompressions cuffs på imens jeg er på arbejde.

I aften skal der en gang svømning ind, hvor jeg håber der bliver tid til 2,5 km på 1 times imens jeg underviser.

Link to comment
Share on other sites

17.02.11: Så blev det tid til endnu en gang træning og denne gang var det i vandet. En lækker tur sammen med et hold fuld af tri folk. Progrannet var på 2500 meter og var på langbane, lækkert (det var nu også mig der havde lavet programmet, så det skulle jeg jo helst synes).

Programmet så ud som følgende:

Indsvøm: 2*200 med 25 m skodøvelser per 200

Teknik træning: 2*4*50; 1. omgang 10/3 cr (10 benspark på siden, 3 armtag), 2. omgang JC cr (armen føres frem som normalt, og føresherefter tilbage og frem igen, over vandet)

Efter denne 800 meters opvarmning gik vi over til der hvor der skulle laves noget. Dagens hovedserie skulle køres igennem 2 gange og var på i alt 1500 meter og så ud som følgende: 2*3*250; 200 cruise med god teknik, 50 hvor tempoet skrues godt i vejret og der bliver dannet mælkesyrer. Pausen mellem hver 250 hver 20-30 sek. og dr var en bonus pause på 1 minut efter 1. omgang.

Hovedserien kørte rigtig godt, men kunne godt mærke at balancen og poweren i mine armtag mangler noget for at være tilbage ttil fordums tid.

til sidst var det 200 meters udsvømning og så var den dag også færdig med træning.

Regner med senere i dag at skulle ud på en løbetur på 9-10 km i dejlig roligt tempo, for at få lidt km i benene.

Link to comment
Share on other sites

Løbeturen fredag blev ikke til noget og fik den heller ikke gennemført lørdag, men har det nu okay med det, da benene og mine lægge så har kunne få lidt tiltrængt hvile og ro.

Dagen igår (søndag) stod i træningens tegn. Op klokken 6 for at spise morgenmad og pakke taske til en ordentlig røvfuld træning.

Det hele startede med en god gang svømning med et hold jeg skal svømme for til et dansk mesterskab for hold. Her blev det til 2,6 km som følgende:

400 indsvømning

400 medley (25 hø, 25 ve, 50 alm. Brysten var 25 dobbelt benspark, 25 dobbelt armtag og 50 alm)

20*25 medley, skift hver 5., hold antal armtag, men gå 1 sek ned per. 25

4*4*75 medley, en omgang i hver stilart. 25 alm, 25 ben, 25 alm.

100 ryg på tid, blev kun til 1.08. Det var uden vendeflag og missede totalt første vending, forsøgt at lave den med 6-7 meter ind til væggen.

200 udsvømning

Total 2800 meter på 1 time og 9 minutter

Efter denne træning, var der stadig noget mælkesyrer i kroppen og en lille følelse af noget der skulle op, det blev dog ikke til noget. Jeg tog lidt at spise og begav mig ned i den anden ende af hallen og broen i hallen blev nu sænket så bassinet blev 50 meter.

Nu krop tri-gutterne og gutinderne og skulle svømme og jeg hoppede frisk med i vandet. Det blev kun til 1900 meter på de 50 minutter jeg nu var i vandet, hvoraf der var en aerob serie med padler (TYR's large paddles, store blå sataner) på 5*200 meter med 15-20 sek. pause imellem hver. Herefter var det bare lidt teknik træning af bryst og blandet undervandsarbejde.

Efter nu at have været i vandet 2 timers tid, var det tid til at komme ud i badet og blive skyllet af og skifte tøj. Nu stod den på spinning med tri'erne. Jeg kørte med 1½ time ud af de 3 der var for de andre, da jeg havde lidt andre planer for dagen og skulle på arbejde senere. Der var en lang opvarmning bla. med 10*1 minut tung belastning 50-60 rpm med 1 minut pause efterfulgt af 10*1 minut lav belastning 110+ rpm igen efterfulgt af 1 minut pause. Efter dette gik vi igang med den deciderede træning. 3*10 minutter i ironman pace, jævn belastning, 80-100 rpm puls 75-80% af max, imellem de 10 minutter var der 4 minutters frit rul. Den første omgang af de 10 minutter satte jeg belastningen lidt for højt og måtte skrue ned undervejs, ikke optimalt. På de to efterfølgende ramte jeg belastningen spot on, kunne holde kadence, havde let syrer i stængerne og kunne kun lige tale.

Dette vel gennemført, var det på tide at får et bad, skifte tøj og komme hjem og spise frokost.

Link to comment
Share on other sites

21.02.11

Var dagen hvor der igen skulle løbes. Ruten var planlagt og tøjet var med på arbejde og skoene var på. Så jeg efter arbejde kunne skifte og komme hurtigt ud af døren til en løbetur på lidt under 10 km eller rettere sagt 9.6 km. Efter en god gang frokost og godt med væske, var jeg depoterne fyldt op og motivationen var god, selv ovenpå gårsdagens lange træning.

Da arbejdsdagen var slut kom jeg hurtigt i tøjet så jeg kunne komme afsted imod destinationen de ca. 9,5 km væk og nå mit tog.

Jeg mærkede hurtigt at der var fart i skoene selvom der hang ca. 6 kg på ryggen af mig. Jeg fløj nærmest afsted de første 2 km, men kunne godt mærke at jeg ikke havde været oppe i det tempo i på den distance før. Efter 3 km skete der det som ikke måtte ske, GPS'en i min Iphone stoppede da jeg modtog et par sms'er, så nu havde jeg ikke nogen længde eller tidsangivelse på mit løb længere. Nu var jeg på egen hånd og fik ikke info fra den i mine ører, så måtte løbe 100% efter følelsen og så musikken i mine ører.

Turen føltes lang og opslidende, da jeg ikke havde nogle angivelser af distance eller hastighed til at øge motivationen med, men bed det i mig og fulgte den stigende rytme i musikken og holdt tempoet højt, eller jeg forsøgte.

Da jeg langt om længe ankom til min destination og kiggede på tiden kunne jeg se at jeg havde løbet langt hurtigere end jeg plejer på den rute, intet mindre end 2½ minut hurtige end tidligere. Så humøret var højt lige indtil der kom en stemme i højtalerne på stationen. Det tog jeg havde løbet efter var aflyst og jeg skulle nu stå 30 minutter i fugtigt løbetøj på en vindblæst station og vente på toget.

Her kom de 6 kg oppakning til sin ret. Ud blev der hevet tør baselayer, t-shirt, bukser og jakker, af kom løbetightsne, vesten, trøjen og den svedtransporterende compressionstrøje. Det tørre tog kom hurtigt på og jeg fik lidt væske og mad indenbords.

Det var dog stadig ubehageligt koldt stå der og venter og måtte søge ly i et cykelskur til toget kom.

Efter dette var det godt at komme hjem i bad og få noget varme i kroppen. Dette var så alt for denne dag med træning.

Link to comment
Share on other sites

Endnu en gang blev det tid til at logge lidt. Er ikke for god til at få skrevet ind hver gang jeg har fået trænet, må prøve at se om jeg kan få ændret lidt på det.

23.02.11

Efter en lang dag på arbejde var det direkte videre til et lille fritdsjob og så selv få trænet lidt. Træning bød på en omgang hygge svømning på 1,5 km med fokus på lidt små tekniske ting og accelerationer. Det blev gennemført på 30 minutter.

24.02.11

Planen var en løbetur på lidt over 6 km, til bussen efter arbejde. Jeg havde god tid så tempoet skulle ikke være højt, specielt fordi jeg har lidt ømhed i noget muskulatur i underbenet. Løbet var ikke ligefrem nogen fornøjelse, dels fordi det var koldt og blæste, men også fordi at ømheden generede mig (må se at få bestilt en tid hos fyssen). Endnu en ting der drillede var GPS'en i min Iphone, som ikke helt vil når der ikke er mobilsignal dækning. Så hopper den helt ud og stopper med at tracke, LORT!

Så tiden på de 6,34 km blev et skud på 34 minutter. Igen ikke hurtigt grundet de ovenstående ting.

Bussen kom dog i midlertid til tiden og toget kørte også som det skulle så kom hjem til planlagt tid og kunne gøre klar til en svømmetur senere på aftenen.

Svømningen husker jeg ikke så meget af programmet af, andet end små brud og serie der lige hang fast. Status for træningen var at jeg fik svømmet 4 km på 1 time og 23 minutter. Programmet var bygget lækkert op med en lang opvarmning, lidt ben og teknik træning inden dagens hovedserie 10*100 kom på bordet. De 10*100 skulle svømme med 7-8 meter ud fra hver væg og med en starttid på 1.30. Jeg gik frisk til udfordringen med tanker i hovedet om at jeg siden min operation ikke har svømmet meget under 1.30 på 100 meter uden at skulle presse godt til. Efter den første synes jeg at det gik rigtig godt, kom ind på 1.18 og på de efterfølgende hed tiden det samme, det var først omkring den 7. at tiden gik lidt op til 1.19-20 stykker, ikke voldsomt, men kunne mærke at energidepoterne var godt brugte samt, at væske- og saltbalancen var ødelagt. Dette kunne jeg specielt mærke på den sidste serie jeg kunne nå at være med på 4*50 speciale starttid 1.00 (i mit tilfælde bryst), progressivt 1-4 til MAX. De 2 første gik godt og kroppen føltes okay, men da jeg på nummer 3 begyndte at sparke lidt igennem kom der små krampetrækninger fra lårnene (m. quadriceps vastus mediale samt VMO) og haserne. Det blev på ingen måde bedre på den 4. gik lårnene og haserne helt amok og ville næsten ikke slippe igen når trækningen kom, så jeg var godt overrasket da jeg kom ind og hørte tiden 36 sek. på de 50.

Efter hele denne tur var det tid til at få noget mad og væske indenbords og så lige få undervist lidt andre i svømning.

27.02.11

En lang træningsdag, hvor det blev til lidt over 2 timers svømning og 2 timers spinning. En dag jeg i store træk ikke husker så meget af programmerne på, men i svømning var der 2 gange igennem 6*25+25 i hver stilart, de 25 bonus var sofasvømning. I fly og ryg var startiden intet mindre end 22,5 sek., på bryst 25 og crawl 20. På fly, ryg og bryst var energien god, men forsvandt hurtigt på crawlen. Kan godt mærke at den aldrig har været mit speciale eller min favorit stilart.

Spinningen bød på en lang opvarmning på ca. 50 minutter efterfulgt af 3*15 minutter i ironman pace og til sidst 5 minutter 80-85 % belastning.

I dag kan jeg godt mærke at energidepoterne er lidt tynde og at kroppen er blevet brugt igår, men har en løbetur senere på dagen og lur mig og jeg ikke er frisk til den efter en god gang frokost.

Link to comment
Share on other sites

28.01.11

Kunne godt mærke at dagen før havde stået på lidt over 4 timers træning, men var besluttet på at skulle ud at løbe og kom det også :4thumbup:

Oprindeligt var tanke at jeg skulle løbe lige efter arbejde, men fik arrangeret middag hos de gamle, så tog hjem til dem efter arbejde og tog min løbetur der. Vejret var noget gråt og køligt, men der var heldigvis ikke noget væsentlig vind. Planen var en rolig tur på ca. 8 km, men kom i tanke om at de har en god lang bakke der hvor min forældre bor, så det blev bakkeintervaller i stedet for.

Jeg lagde ud med lidt over 2 km opvarmning inden jeg første gang begav mig op af bakken, det var dog en rolig gang for lige at mærke stængerne og finde tempoet. Efter jeg var kommet op var det bare roligt ned igen og gøre klar til 3 gange op i højest mulige tempo. på den første var tempoet godt og fik lidt syrer da jeg begyndte at nærme mig toppen, så den skulle have mere gas næste gang :4whip:

På tur nummer 2 op af bakken fik den tæt på bundgas og begyndte at mærke syren allerede halvvejs oppe, men ville ikke sætte tempoet ned før jeg havde nået toppen, og det lykkedes. Kom op i et snit tempo på 3.40.

Sidste tur skulle den bare have alt, for bagefter var det bare en god afjog og hjem til de gamle og få et bad en noget i sækken. Så der blev presset alt hvad den kunne og begyndte omkring halvvejs at mærke tempoet falde, så der måtte presses mere til. På toppen var min stænger fyldt med syrer, lungerne hang mig ud af munden og halsen havde lukket sig sammen pga. af kulden, med var kommet op i snit tempo på 3.37. :wootdance:

afjogget foregik halvt på små stier i en lille skov og halvt på asfalt og var på ca 2,5 km.

Totalt set fik jeg løbet 7,45 km på 41.33, så jeg hoppede godt tilfreds i bad og fik en god gang mad med de gamle.

01.03.11

Kunne godt mærke at både kroppen havde hovedet var godt træt og havde brug for en pause, så det fik begge dele da også. Det holdt mig en hviledag med god samvittighed over de sidste 2 dages eskapader.

Dagen i dag skal bruges på lidt stabilitetstræning af skuldre og truncus samt ca. 2 km svømning, som ren hygge med lidt enkelte accelerationer for at få det højeste gear lidt med i svømning. Skal trods alt til Danske Mesterskaber for hold om 5-6 uger, så det er hvad der skal til.

Cya

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Uf det er lang tid siden jeg har fået logget noget herinde, jeg har dog ikke ligget på den lade side. Der er blevet svømme end del, samt fået løbet og cyklet så hatten passede, ikke mindst til min cykels hat. Mere om det senere.

Først en lille update på de sidste 2 måneders træning, i grove træk.

Cykling: 35 træning på i alt 733,5 km @ 27,3 km/h i snit, gennemført på 26:51:27

Løb: 21 træning på i alt 138 km @ 11,2 km/h i snit, gennemført på 12:21:44

Svømning: 21 træninger på i alt 63,2 km @ 2,8 km/h i snit, gennemført på 24:29:00

Dertil komme lidt andre små træning som i alt i løbet af de 2 måneder giver mig en samlet træningstid på lige omkring de 70 timer.

Siden sidst har jeg skiftet arbejde og har nu kun omkring 20 km til og fra arbejde, så de bliver selvfølgelig tilbagelagt på cykel, men ikke min tri-cykel da den er smadret efter et mindre uheld.

Uheldet gik ud på at jeg havde sat mig op på cyklen og skulle fra mit gamle arbejde og hjem, her lave gearne nogle sjove lyde og blev ved med at springe op og ned. Så jeg gik gearne igennem på bagskifteren, først ned på de små klinger og så op igennem til den mindste og her skete det så. Der kom en mærkelig lyd bagfra cyklen, den var hurtigt efterfulgt af endnu en lyd og så låste baghjulet med mig klikket i pedalerne. Underligt nok havde jeg overskud nok til lige at kigge bagud og se at der kom en bil på min venstre side, så jeg lagde mig til højre og tog en tur i rabatten. Jeg slapt uden nogle større men end et blåt mærke eller to, hvilket ikke helt kunne siges om min cykel. Hængeren til bagskifteren var knækket, hvilket havde sendt hele bagskiftersystemet ind i baghjulet, trukket det med rundt til det ramte carbon stellet og låst sig fast her og blokeret hjulet. Da jeg fik mas bagskifteren ud af egerne og steller kunne jeg se at det var godt vredet rundt og ikke stod til at rede.

Så nu er der taget kontakt til forhandleren som har kigget, taget den med til det danske afdeling som har kigget på den og set at de ikke kunne afgøre sagen, taget billeder og sendt dem til deres internationale testcenter i USA. Så nu går jeg herhjemme og venter på svar for hvad der vil ske med min cykel.

Men nok om den sag, som sagt cyklet jeg nu på arbejde, på min citybike, hvilket er ok, men langt fra optimalt. Løbet er kommet godt tilbage og har fået fart i stængerne, specielt under intervallerne når der er andre med. Svømningen er fundet frem igen efter 14 dage, hvor jeg ikke var i vandet.

Så kroppen er nu ved at være klar til min konkurrence sæson går igang d. 4/6 med DM sprint, jeg håber bare at min cykel når at blive klar inden, for at cykle på citybike til DM er for mig et NO GO!

I dag skal der bare cykles hjem fra arbejde og så ikke så meget mere, da jeg i mandags fik cyklet frem og tilbage fra arbejde, cyklet 6 km ud til løb, løbet lidt over 10 km med 20 minutters intervaltræning og cyklet hjem. Tirsdag stod på cykling til og fra arbejde, samt 3,1 km svømning 1½ time efter jeg var kommet hjem. I går stod den ud over cykling på lidt løb i FiveFingers samt lidt styrke- og stabilitetstræning i sand. Så kan godt mærke at kroppen er godt brugt og har brug for en dag, hvor der ikke er så meget træning.

Jeg overvejer dog at rykke den dag til imorgen og snuppe en gang svømning med mit svømmehold i aften, 2,5 km er ikke så galt igen, specielt når der ikke er nogle hårde intervaller i det.

Håber at jeg nu kan holde gang i loggen og få skrevet lidt om mine træninger samt oplevelser og lign. fra konkurrencerne.

C-ya

Link to comment
Share on other sites

God mængde træning at smide op på en gang :4thumbup:

Surt med uheld og især cyklen, har du nogle ide om hvad muligheden for at få en ny cykel/stel er?

Ps, det vil sku være god stil at stille op til Dm med en CityBike :laugh:

Med hensyn til cyklen, så skal sagen behandles færdig i USA, før jeg ved om det er en fabrikattionsfejl der forårsagede uheldet og de dermed skal give mig en ny cykel. Hvis ikke så tager jeg den igennem forsikringen og håber på list penge den vej igennem og så bliver der købt en ny. for af delene på cyklen kunne der kun bruges krank, styr og sadel, resten var enten bøjet vredet eller med store hak i.

Hvis der ikke er kommet klarhed over sagen inden da, så regner jeg lidt med at kunne låne noget cykel af nogle af de andre tri-tosser i byen.

Ja citybike er vejen frem, i hvert fald lige nu og så er det stadig god træning, men vil dog ikke ud at kører meget over 40 km på den.

Link to comment
Share on other sites

Så kom tiden til endnu en update, den bliver lidt grov på nogle punkter og mere detaljeret på andre.

Fredag 13.05.11 :freaked:

Kroppen var lidt træt så det blev kun til cykling frem og tilbage på arbejde, små 40 km med 26,6 km/h i snit.

Lørdag 14.05.11

En ren restitutionsdag som blev brugt i selvskab med kæresten, så det var good times og hygge.

Søndag 15.05.11 træning ad libitum

Dagen startede med en lille svømmetur på 2,25 km, ikke noget vildt, kun

400 opvarmning

4*150: 100 cruise, 50 i højt tempo p. 10 sek.

2*4*75: 1. 50 cruise, 25 max st. 1.15, 2. rullende im st. 1.20

4*100 ben: 50 cr, 25 br, 25 cr

250 udsvømning

Programmet blev gennemført på 48 minutter og kunne godt mærke at det er noget tid siden at jeg har svømmet cr ben, bare lidt irriterende at det var mit ve. inderlår som begrænsede farten her.

Efter denne omgang var det et hurtigt bad og så skifte om til cykeltøjet og ud på landevejen. Jeg kørte sammen med en anden triatlet og vi cyklede ud til Kettinge for at kører 1 hurtig runder derude. Turen derud med 1 runde til at jeg lige kendte runden var på 43 km med et snit på 25,3 km/h, ikke voldsomt med der var en god modvind det meste af vejen.

Efter en kort pause til lige at træde af og få lidt væske og energi i kroppen var det 1 runde for fuld skrald. de 12,14 km blev tilbagelagt på 22,25 med et snit på 32,5 km/h, hvilket jeg kun kan være tilfreds med, da jeg gik noget kun i modvinden og op af bakkerne til sidst på runden. Min lår og lægge var godt ristede og følte bare at vi nu skulle trille hjem i adstadigt tempo.

Det blev der dog ændret lidt på, for som vi trillede afsted og jeg fik lidt mere væske indenbords forsvandt syren og energien kom tilbage, så da vi kørte ud af Fredensborg spurgte min makker om vi skulle have lidt mere fart på og jeg var frisk. Han lagde sig op forrest og kom ned i bøjlerne imens jeg måtte gå ned på den lave del af styret på den alm racer jeg havde lånt af ham. Det var fedt at opleve farten og kunne virkelig give den gas imens jeg lå i hans baghjul. Efter 10 km kunne jeg ikke hænge på mere og han bakkede godt af farten og vi trillede hjem de sidste 6 km. De 10 km hvor jeg lå på hjul var der noget mere smæk på end jeg lige havde regnet med, vi lå med 37,4 km/h i snit.

Ialt fik vi cyklet 87,5 km på 3.11, med total snit på 27,5 km/h, gennemsnitspulsen lå på 69% og kom under Kettinge runden op på 83% af max.

Efter denne tur var resten af dagen fri og hyggede derhjemme.

Link to comment
Share on other sites

Mandag 16.06.11

Dagen stod på cykling frem og tilbage fra arbejde. De 2 turer blev kørt i roligt tempo ovenpå den langetur dagen før, dertil kom at der skulle løbes intervaller senere på dagen. Cykling blev gennemført med henholdsvis 26,6 og 28,7 km/h i snit.

Aftenen bød på en god gang interval løb sammen med et løbehold. Der blev løbet 3,5 km opvarmning i roligt tempo omkring 5.30 min/km og efter lidt info skulle vi videre til intervallerne, som var 4*4 minutter med 2 min pause imellem hver. Jeg lagde mig frem forrest for at se hvad formen kunne holde til og kunne løbe lidt mere frit. Jeg gik og tænkte godt over om jeg kunne nå 1 km per interval uden at dø på den sidste, så jeg gik frisk til opgaven og løb godt til da vi gik igang. Første interval blev løbet med et snit på 3.52 min/km og kunne godt mærkes, men ville ikke give op allerede nu. Så fik gået lidt frem og tilbage i de 2 minutter der var pause og da vi skulle igang igen var jeg klar. 2. interval var endnu hurtigere end første, men det gik også lidt ned af bakke, så havde en lille fordel her, men fik løbet 1.09 km på de 4 minutter og blev til et snit på 3.47 min/km. Efter den omgang kunne det godt mærkes i stængerene at jeg havde givet den gas og astmaen gav også lidt lyd fra sig. Uagtet gik jeg dog til den på 3. omgang som endnu engang gik ned af bakke, men ville ikke her gik den for meget gas for så ikke at kunne nå tilbage til start på de 4 minutter hjem. Så her fik jeg kun løbet 0,99 km i 4.01 min/km. Til sidste interval skulle den bare have gas specielt op af bakkerne vi lige havde løbet ned af og fik løbet 1,04 km på 3.52 min/km. Nu var stængerne godt brugte og var klar til at komme hjem, men først skulle der lige jogges af 2,75 km i 5.46 min/km i snit.

Efter den omgang var jeg klar til et bad, noget mad og så at komme under dynen og det blev det også til.

Tirsdag 17.05.11

Dagen bød på regn i rigelige mængder da jeg skulle på arbejde og mødte op helt gennemblødt trods regntøj og skærme på cyklen. Selve turen på de 19 km blev kørt på 40.23 hvilket jeg var godt tilfreds med da det var første gang jeg reelt har cyklet langt i regnvejr.

Da jeg skulle hjem fra var regnen forsvundet og vejen tørret noget op, så ville give den gas på vejen hjem og fik cyklet hjem i ny hurtigste tid, 19,67 km på 37,38 med et snit på 31,4 km/h. Da jeg kom hjem kunne jeg dog godt mærke at jeg havde haft for lidt tøj på på turen hjem, da det tog mig lang tid at få varmen igen.

At jeg var noget kold kunne også godt mærkes under svømningen om aftenen, her blev jeg aldrig rigtig varm og måtte stoppe efter kun 1,6 km som blev gennemført på sløve 40 minutter.

Nu har jeg igår og idag ligget hjemme under dynen med lidt krads i halsen og lidt snot i næsen i håb om at blive frisk til imorgen og weekenden, hvor den står på kystlivredderprøve imorgen, måske med lidt løb efter og lang træning søndag.

Link to comment
Share on other sites

Med hensyn til cyklen, så skal sagen behandles færdig i USA, før jeg ved om det er en fabrikattionsfejl der forårsagede uheldet og de dermed skal give mig en ny cykel. Hvis ikke så tager jeg den igennem forsikringen og håber på list penge den vej igennem og så bliver der købt en ny. for af delene på cyklen kunne der kun bruges krank, styr og sadel, resten var enten bøjet vredet eller med store hak i.

Hvis der ikke er kommet klarhed over sagen inden da, så regner jeg lidt med at kunne låne noget cykel af nogle af de andre tri-tosser i byen.

Ja citybike er vejen frem, i hvert fald lige nu og så er det stadig god træning, men vil dog ikke ud at kører meget over 40 km på den.

Har du fået svar ang. din cykel?

Det må godt nok være træls at mangle din normale cykel, men på den anden side fedt at købe en ny cykel :bigsmile:

Jeg har alt for tit lyst til at købe en ny cykel.

Link to comment
Share on other sites

Har du fået svar ang. din cykel?

Det må godt nok være træls at mangle din normale cykel, men på den anden side fedt at købe en ny cykel :bigsmile:

Jeg har alt for tit lyst til at købe en ny cykel.

Ja jeg har fået svar ang. min cykel. Jeg får en ny cykel, da det var en fabrikationsfejl der var skyld i mit uheld. Nu venter jeg så bare på at den skulle komme fra Holland.

Nye cykler er fede, men har ikke lige 20k at smide efter en ny.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg har fået svar ang. min cykel. Jeg får en ny cykel, da det var en fabrikationsfejl der var skyld i mit uheld. Nu venter jeg så bare på at den skulle komme fra Holland.

Nye cykler er fede, men har ikke lige 20k at smide efter en ny.

Fedt, må håbe de er hurtige til at få sendt den.

Link to comment
Share on other sites

Så kom der lidt mere træning på kontoen efter lidt sygdom onsdag og torsdag.

Fredag 20.05.11 bød på optagelsesprøve hos Den Nordsjællandske Kystlivredningstjeneste, som bød på lidt svømning og en god gang 1.hjælp. Selv svømmeprøve så ud som følgende:

1200 m (150 ABC svømning, 25 polo cr, 25 dyk, 25 polo cr, 25 dyk, 150 ABC bjergning af dukke, 3 gangen igennem) tidskrav 25 minutter

300 m (150 ABCT svømning, optegning af medie på 4 m dybde, 150 ABCT bjergning) tidskrav 7 minutter

200 m (påtagning af ABC under vand, 100 ABC svømning, 100 ABC transportbjergning) tidskrav 5 minutter

150 m bjergning af dukke, tidskrav 5 minutter

100 m (25 frit, 25 polo cr, 25 dyk, 25 bjergning af medie) tidskrav 2½ minutter

75 m (udspring fra 5 m, 25 m undervandsforhindringsbane, 50 m bjergning af medie, optagning af medie samt trinvis 1.hjælp (1 cyklus)) tidskrav 4½ minutter

50 m tidskrav 40 sek.

Lørdag 21.05.11 var en ren afslapningsdag med kæresten, hvor vi tog til Sverige og shoppede lidt og i biffen om aftenen.

Søndag 22.05.11 bød på masser af træning :wootdance:

Efter en god gang morgenmad og klargøring til dag var det op på cykling og afsted imod svømmehallen. Vel fremme blev der skiftet hurtigt over til løbetøjet og fik løbet en lille tur på 5,42 km med 2 minutters løb 1 minuts gang. det var bare en tur for at få gang i løbet igen, da jeg ikke havde fået løbet siden i mandags.

Løbet veloverstået var det nu tid til at komme i bassinet, så endnu et skift og jeg var klar til svømning på langbane. Svømningen bød på følgende:

500 m opvarmning (200 cr, 100 ryg, 200 cr)

5*100 m hold under 1.30 på hver, starttid 1.40 (kom godt igennem og lå på 1.23-1.20 på dem alle sammen) tider var okay, men min vandføling og stilling i vandet var helt af helveds til, så det kan betragtes som udemærket, men slet ikke godt nok.

200 m glid, bare lidt blandet for lige at komme lidt ned i temperatur igen

900 m, 50 cr ben/100 cr, hold da op de ben blev hårde til sidst, men holdt fast i at det skulle gennemføres i god stil. Kan dog godt mærke at min teknik ikke sidder lige i skabet, så den skal pudses lidt af.

3*100 m (25 dyk, 25 skod øvelser, 25 frit 25 ryg/bryst/fly) p. 20 sek

100 glid

Alt i alt 2500 meter på 49.14, udemærket tempo, men teknikken og vandfølingen er helt i skoven.

Efter den omgang i bassinet var det nu tid til dagens cykling, så endnu et skift og ud at hente nogle af de andre der skulle med. Efter 22,6 km opvarmning var vi klar til at kører igennem på en 11,5 km rundstrækning, hvor jeg havde planlagt at skulle kører 2 runder med god fart på. Der var rigelig med vind og den stod godt i ansigtet ca. 50% af runden, så det var hårdt. På den 1. runde havde jeg en med og vi lå og trak skiftevis, det blev dog afbrudt da han efter 1. omgang bakkede af og så var jeg lige pludselig alene med vinden. Efter 1 de første 2-3 km mod stiv modvinde troede jeg ikke at mine ben kunne holde, så fik i farten skudt en gel ned og noget vand og jeg fik energi og mod på mere, så trykkede videre. Det tryk kunne mærkes da jeg dreje væk og nu fik vinde lidt fra siden og senere da jeg drejede igen og fik en god medvind, farten lå nu på 40 km i snit ca. 3-4 km og det føltes godt og benene fik et let hvil på grund af vinden, men så skulle jeg dreje igen og så kom vinden lige i smasken igen op imod afslutningen på 2. runde. Jeg ville dog kører den fuldt ud og trykkede videre, men kunne godt mærke at benene var godt døde, så åndende lettet op da jeg kunne se afslutningen komme nærmere og nærmere.

De 2 omgange på ialt 23 km blev kørt på 40.54 med et snit på 33,7 km/h med en snit puls på ca. 80% af max. Efter det var det stortset bare direkte hjem med et afrul på små 15 km.

Total set blev det en tur på 60,48 km med et snit på 28,8 km/h, snitpulsen lå på 72% af max og kom op i 86% af max. da jeg kom hjem blev jeg noget overrasket over det kalorie forbrug mit ur sagde jeg havde, vel at mærke ud fra pulsen, på 1.396 C på 2.06.02

Det runde den dags træning af og var resten af dagen godt bombet indtil efter aftensmaden hvor energien begyndte at komme igen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

04.06.11

Dagen for DM Sprint Triathlon var oprandt og var mødt tidligt op sammen med et par andre jeg kender/træner/træner med, for at få en p-plads, men også for at kunne heppe på nogle af de andre vi kendte som skulle tidligt i ilden. Det var allerede klokken 9 godt varmt og solen stod højt og bagte ned på Bastrup sø.

Som tiden gik kom der flere og flere mennesker til og stemningen gik kun en vej, op! Der var mennesker over alt som heppede på deltagerne, hvad enten det var folk de kendte eller ej, det ar super fedt og man kunne se på deltagerne at det gav dem energi.

Efter hånden blev tiden til at det var min egen tur til at komme i ilden, så fik godt skiftezonen klar og fik mit racegear på og kom i våddragten så jeg lige kunne varme lidt op inden jeg gik i krig. Da klokken blev 13.19.00 var det min tur.

Jeg løb hurtigt ud mod vandet og kastede mig frem i et hovedespring, men der kom desværre lidt vand i mine briller, så måtte rette lidt på dem. Jeg vidste at svømningen var mit stærke kort, så gik frisk til opgaven og svømmede igennem. Der gik da også unde 1 minut før den første deltager var hentet og han havde kun startet 20 sek. før mig. Men jeg svømmede videre i god fart og fik spottet et par gange efter den første bøje. Jeg kom godt frem til den og havde på vejen derud overhalet et par stykke til. Derefter kom bøje nummer 2 hurtigt og så var det bare ned til bøje nummer 3 og så ind at skifte. Jeg fik overhalet endnu flere på svømningen, dels pga. mit fart, mn også fordi folk ikke var voldsomt gode til at sigte og svømme lige.

Da jeg kom op var det af med hætten og igang med at få våddragten af indtil jeg kom op til min cykel og kunne skifte. Våddragten gav mig nogle problemer. Jeg kunne ikke få den af min ene arm, da jeg havde mit ur på her, så kæmpede alt for længe med den. Tilsidst fik jeg dog våddragten af, fik et par sokker på, tog solbriller, hjelm og nummer på og fik taget cyklen ned af stativet.

Så var det afsted ud over bjælken op på cyklen og op i fart. Skoene sad på cyklen, så efter ca. 100 meter begyndte jeg at komme i dem og det gik rimelig glat. Da fødderne kom i skoene var det op fart og så bare derud af. Jeg havde godt hørt hvor hård Tyren skulle være, men efter 1. omgange var jeg ikke særlig skræmt, jo der var da nogle bakker, men de var på ingen måde skræmmende eller særlig voldsomme. Så den fik fuld gas! på nedkørslen fra en bakke ramte jeg lidt småhuller og så skete det, kæden hoppede af. Til at starte med prøvede jeg at sætte den på imens jeg rullede, men det kunne ikke lade sig gøre, så jeg måtte af cyklen og fik hurtigt smidt kæden på igen. Da jeg kom på cyklen igen var jeg noget arrig og pressede godt igennem, men det var måse lidt for voldsomt, for min venstre læg begyndte at få små krampetrækniger. Så nu begyndte jeg at drikke noget mere elektrolyt drik og fik skudt en enkelt gel ned, den smagte forfærdeligt og havde fået en klam konsistens i varmen. På resten af cyklingen blev jeg ved med at drikke, hvilket skulle vise sig fatalt senere. På nedkørslen mod skiftezonen kom jeg ud af skoene og cyklede helt til bummen og kom hurtigt ind og fandt min plads til cyklen.

Så var det af med hjelm og solbriller, på med løbeskoene og vende nummeret fra ryggen til maven og afsted. T2 gik rigtig glat og fungerede stort set fejlfrit.

Så var der ku 5 km løb hjem og så var jeg færdig. Jeg lagde ud i godt tempo og gik frisk til opgaven, men hurtigt kunne jeg mærke læggen der gav lidt trækninger og så var maven også begyndt at drille. Alt det jeg havde drukket på cyklen var slet ikke blevet optaget og lå og skvulpede rundt. Efter ca. 2 km var jeg nødsaget til at komme ned at gå, i et forsøg på at få styr på maven, efter ca. 30 sek løb jeg videre. Det havde dog ikke hjulpet væsentlig og nu begyndte alt den skvulpende at give mig kvalme. Ved de ca. 2,5 km måtte jeg ned at gå og så kom kvalmen for alvor frem. Jeg gik ud til siden og så kom det, det jeg havde drukket på cyklen samt sejt og tykt slim kom op, det var ikke rart i øjeblikket, men bagefter var jeg helt frisk igen. Heldigt for mig var jeg kun 50 meter fra et depot og fik skyllet munden ren med noget vand. Resten af løbet gik fint, men var hårdt, da målet kom kunne jeg godt mærke at jeg kunne have løbet hurtigere end det jeg havde gjort.

En opsumering på første tri stæve: 1 stk. våddragt der ikke ville af pga. GPS ur, 1 stk. kæde hoppede af, krampetrækninger fra ve. læg samt 1 stk. opkast under løb.

Resultater:

Svømning: 750 m på 10.43, snit 1.25 per/100 m, en tid jeg ikke er voldsomt tilfreds med, men har ikke været nok i vandet de sidste 2 måneder.

T1: 2.02

Cykling: 23,2 km, 141 højde meter, gennemført på 39.36, snit på 35,14 km/h.

T2: 1.10

Løb: 5,1 km på 25.27, snit på 5.00 min/km

Alt i alt godt tilfreds med resultatet trods flere problemer undervejs. Nu er der ting der skal arbejdes på indtil jeg i ilden igen ved Nexelman 1/6 ironman.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share