Mit Træningsprogram


muffe
 Share

Recommended Posts

hej alle.

Her er det program, som jeg tror kan gøre mig klar til eftersåret prøver i frømandskorpset.(hva tror i)

Lidt fakta:

21 år

73 kilo

185 høj

tømrermester og uddannet brandmand

jeg har ikke nogen militær baggrund.

Mit træningsprogam.

mandag: krav maga

tirsdag: uv-rugby

onsdag: krav maga

torsdag: fri, indtil april, der begynder jeg at løbe o-løb igen.

fredag: uv-rugby

lørdag og søndag: er meget forskellig, men bruge altid en af dagene på at gå en lang tur med noget tungt på ryggen.

Derudover træner jeg efter navy seals træningprogram. hvor jeg er begyndt fra starten. det skal dog siges at det kun er det fysiske og løbeprogrammet jeg følger. http://www.getbig.dk/article.php?id=108&Navy_Seals_-_Kategori_1_traening

hvad sys i? kan det bruges?

muffe

Edited by muffe
Link to comment
Share on other sites

hej alle.

Her er det program, som jeg tror kan gøre mig klar til eftersåret prøver i frømandskorpset.(hva tror i)

Lidt fakta:

21 år

73 kilo

185 høj

tømrermester og uddannet brandmand

jeg har ikke nogen militær baggrund.

Mit træningsprogam.

mandag: krav maga

tirsdag: uv-rugby

onsdag: krav maga

torsdag: fri, indtil april, der begynder jeg at løbe o-løb igen.

fredag: uv-rugby

lørdag og søndag: er meget forskellig, men brug altid en af dagene på at gå en lang tur med noget tungt på ryggen.

Derudover træner jeg efter navy seals træningprogram. hvor jeg er begyndt fra starten. det skal dog siges at det kun er det fysiske og løbeprogrammet jeg følger. http://www.getbig.dk/article.php?id=108&Navy_Seals_-_Kategori_1_traening

hvad sys i? kan det bruges?

muffe

Halløj Muffe.

Hvorlangt er du nået i Navy seal trænings programmet? og hvornår har du planer om at søge ind?

Link to comment
Share on other sites

Halløj Muffe.

Hvorlangt er du nået i Navy seal trænings programmet? og hvornår har du planer om at søge ind?

jeg er kun nået til uge 3 kategori 1.

så der lang vej igen.

min plan er at være klar til efteråret prøver

Edited by muffe
Link to comment
Share on other sites

jeg er kun nået til uge 3 kategori 1.

så der lang vej igen.

min plan er at være klar til efteråret prøver

Okey.

Ja det program er jo lidt af en mundfuld (ensformigt i længden)

Min erfaring med programmet er at man skal passe ekstra på sine led i anden del af programmet.

Fik selv lidt lidt problemer med håndledende.

Go for it and good luck!

Link to comment
Share on other sites

Okey.

Ja det program er jo lidt af en mundfuld (ensformigt i længden)

Min erfaring med programmet er at man skal passe ekstra på sine led i anden del af programmet.

Fik selv lidt lidt problemer med håndledende.

Go for it and good luck!

ja det bliver det nok.

jeg kunne godt forstille mig at man skal passe lidt på. kan man forbygge det på en eller anden?

tak for god info.

Link to comment
Share on other sites

ja det bliver det nok.

jeg kunne godt forstille mig at man skal passe lidt på. kan man forbygge det på en eller anden?

tak for god info.

Personligt sørget jeg for så vidt muligt at tage strækkerne med lige håndled (på knoerne eller nået som sørger for at man har et lige håndled, jeg havde nogle gamle håndvægte fra barns ben som var firkantet, det passet med at jeg kunne gribe om dem og tage strækkerne med dem... Hehe svært at forklare.

Link to comment
Share on other sites

Personligt sørget jeg for så vidt muligt at tage strækkerne med lige håndled (på knoerne eller nået som sørger for at man har et lige håndled, jeg havde nogle gamle håndvægte fra barns ben som var firkantet, det passet med at jeg kunne gribe om dem og tage strækkerne med dem... Hehe svært at forklare.

jeg forstår godt hva du mener. god ide:)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Du skal nok ikke regne med at komme direkte ind hos Frøerne ligegyldigt hvor god din grundform er, hvis du ingen praktisk erfaring har med "miljøet" i forvejen.

Start evt. med konstabel/sergent-uddannelsen - så finder du måske også ud af, om det overhovedet er noget for dig. Desuden vil det give dig en fordel til optagelsen.

Hvordan har du det ellers med at holde dig igang længere tid uden mad, sove udendørs og få afbrudt dig søvn i tide og utide?

Det er ting du også bør få prøvet af på egen krop.

PS: Hvorfor vente til april med at løbe?

Edited by Kongsfelt
Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke enig i, at du skal have erfaring inden for "firmaet". Tvært imod - du skal bare honerere deres krav, have kampgejst og nyde at være på frømandsskolen, så skal du nok klare dig uanset baggrund. De lærer dig alt, hvad de vil have, at du skal kunne, så bare giv den gas.

Den hårdeste belastning til optagelsesugen i uge 44 er march, march og atter march. Træn masser af march. Og så skal du have løbet nogle lange ture - over en time i træk.

Jeg er på ingen måde ekspert, men hvis jeg var dig, ville jeg nok erstatte noget af kampsporten med god, funktionel styrketræning som fx. Crossfit eller noget lignende. varm eventuelt op til styrketræning med bronzecirklen - så vil du hertigt få en markant bedre tid.

Og så ville jeg løbe en lang tur en gang om ugen. Start evt med 10 km og øg til 15 - måske 20 en gang imellem.

Jeg er ellers imponeret over den målrettede træning - det kunne jeg godt lære lidt af :)

Hvis du søger her til efteråret, mødes vi nok deroppe :)

Pøj pøj hilsen Jakob.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share