Hvordan Taber Man Bryst Fedt ?


DubServe
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg er en fyr på 29 år 180 cm høj ca. 73 Kg. Jeg syntes selv jeg har for meget fedt på brystet og vil enormt gerne tabe noget af det. Så mit spørgsmål er:

Hvis jeg træner mine bryst muskler vil det så hjælpe med at tabe noget af bryst fedtet, eller vil de egentlig bare blive større, da musklerne bliver trænet og højst sandsynligt vil vokse ?

Hvis der er andre ideer til hvordan man taber bryst fedt vll jeg blive meget glad ? :-)

Skal siges at jeg osse løbe træner ca. 3 km om dagen

Mvh

TK

Link to comment
Share on other sites

Hey

Du kan ikke tabe dig på brystet alene - ligesom du ikke kan tabe dig specifikt på pikkemanden, på den højre balde eller på næsen...

Punktslankning findes ikke!

Det eneste du kan gøre er at slanke dig generelt, så vil fedtet på dit bryst også forsvinde, før eller siden!

Det er i høj grad vores gener der bestemmer hvor vi ophober fedt i depoter - dine gener betyder altså at du har nogle depoter på brystet.

Det er en god ide at styrketræne. For når dine brystmuskler vokser, vil fedtdepoterne procentvis fylde mindre og vil ikke se så dominerende ud (hvis det er det der er problemet)

**

Link to comment
Share on other sites

Hej

Mange tak for svaret!

Jeg er godt klar over at man ikke bare kan tabe sig et enkelt sted på kroppen, og vil da osse gerne smide noget på maven osv. Det er mere det at jeg ikke er interesseret i at brystmuskulaturen kommer til at blive decideret større, da som du selv nævner har jeg sikkert nogle fedt depoter på brystet, og mine bryst muskler er ikke helt små, og når der så osse er "en del" fedt, vil jeg bare sikre mig at det er en god ide rent faktisk at træne brystmuskler for at hjælpe med fedt tabet :-)

Mvh

TK

Link to comment
Share on other sites

Du kan som sagt ikke punktslanke. Hvis du vil af med noget fedt, så kan du forlænge nogle af dine løbeture med en kilometer eller to. Det behøves ikke være dem alle sammen, bare et par gange om ugen. Og tænk så over hvad du spiser.

Vægttræning er dog aldrig nogen dårlig ide. Dit bryst eksploderer ikke i størrelse bare fordi du træner brystet i et par måneder. Men du bliver stærkere. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej

Mange tak for svaret!

Jeg er godt klar over at man ikke bare kan tabe sig et enkelt sted på kroppen, og vil da osse gerne smide noget på maven osv. Det er mere det at jeg ikke er interesseret i at brystmuskulaturen kommer til at blive decideret større, da som du selv nævner har jeg sikkert nogle fedt depoter på brystet, og mine bryst muskler er ikke helt små, og når der så osse er "en del" fedt, vil jeg bare sikre mig at det er en god ide rent faktisk at træne brystmuskler for at hjælpe med fedt tabet :-)

Mvh

TK

Hey TK

Hvis du vil vægttræne, skal du træne hele kroppen. At undlade at træne brystmuskulaturen, fordi du har nogle fedtdepoter dér, er ikke smart.

Du skal ikke være bange for at dine brystmuskler eksploderer i størrelse, selv om du træner dem, men det vil med næsten 100 procents sikkerhed få dit bryst til at se mere harmonisk ud, på trods af fedtdepoterne.

Vejen til at fjerne fedtdepoterne går via kost og motion. Har du styr på de to ting, vil fedtdepoterne forsvinde stille og roligt.

**

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share