Komplet kost program


Scorpi
 Share

Recommended Posts

Altså jeg har aldrig været god til at spise og hader at lave mad. Ja det siger så lidt om hvor svært det er for mig at skruge et godt kost program sammen. Her den senere tid har jeg så taget en del på fordi jeg er begyndt at spsie så meget jeg kan da jeg ved det er vigtig når man træner, men vil gerne have et fulstændig komplet program som er nem at køre efter hvis det er muligt at der er nogen der gider at være så flinke at hjælpe mig med det. Men min vægt er ca 62,5 om morgen fedtprocent ca 6,5. Mit mål er et flotkrop, men en ultra lav fedtprocent. Ved godt det er svært at få fedtprocenten ned når man også vil have større muskler, men vil gerne have det. Da jeg ville tror at mine mavemuskler ville se lidt bedre ud med 4 % fedt f. eks. Jeg søger en kostplan der skal være rimelig nem at følge og maden skal også være så nemt at lave som muligt. Da jeg som sagt hader at lave mad. Jeg har her fornyligt købt nogle kosttilskud som i meget gerne må tage med i et kost program til mig. Produkterne er alle købt ved getbigs webshop og det er så dem her:

http://shopbasic.dk/mall/shop_varer.asp?ac...&vare_id=190938

http://shopbasic.dk/mall/shop_varer.asp?ac...&vare_id=206946

http://shopbasic.dk/mall/shop_varer.asp?ac...&vare_id=172298

Håber meget der er en der vil hjælpe mig lidt med det her. Da jeg er helt hjælpeløs fortabt i det :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du laver et udkast med dit basalforbrug, samt typen af fødevarer du indtager sammen med mængde angivelser, vil jeg da meget gerne kommentere den... der findes efterhånden utallige indlæg omkring kostsammensætning - du kunne jo starte med at læse og forstå dem ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 170 høj og 15½ år gammel.

Hmm havde også tænkt på jeg kunne skrive hvad jeg spsier i dag, men det ville blive noget lort ville jeg tror. For jeg spiser slet ikke det samme hver dag og det er nok heller ikke vildt sundt. Og ved godt at kosten er meget vigtig. Det er derfor jeg prøver at få lidt hjælp her. Selvom jeg godt ved at det faktisk er en helt urimelig opgave at i skal sidde og lave kostprogram til mig, men håber der er en der vil hjælpe mig og hvis i vil vide noget om mig i skal bruge er i mere end velkommen til at skrive

Edited by Scorpi
Link to comment
Share on other sites

oki har så været ved at læse en del, og har så fundet ud af at hvis jeg bare kan være i et meget lille kalorie overskud, så ville jeg kunne bygge muskler op samtidig med at min fedtprocent ligger en en 5-7 stk hvilket ville være med fint (helst 5 %). Problemmet er bare jeg kan ikke helt fine ud af hvordan jeg så skal ramme den lille kalorie overskud og ved ikke helet hvordan jeg skal regne det ud, så det kunne jeg vel ikke få lidt hjælp til?

Link to comment
Share on other sites

Problemmet er bare jeg kan ikke helt fine ud af hvordan jeg så skal ramme den lille kalorie overskud og ved ikke helet hvordan jeg skal regne det ud, så det kunne jeg vel ikke få lidt hjælp til?

Du kan enten bruge BMR formler til at sjusse dig ind på dit daglige forbrug, eller du kan tage daglige vejninger og afstemme mængden af kalorier til du hverken tager på eller taber dig over eksempelvis en uge.

Når du har fundet dit kalorieforbrug, skal du estimere dit proteinbehov, mængden af fedt samt residualposten i form af kulhydrater.

Sidste del i planlægningen er, i hvilke mængder de pågældende fødevarer skal indtages... thats it ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share