MIKKEL SAND - MS


MIKKEL SAND - MS
 Share

Recommended Posts

Meget interessant idé, - med en online logbog!

Har trænet seriøst siden 1980, uden et enkelt trænings-miss.

Mit træningsmål er bl.a. en naturlig avatarisk veludviklet muskulatur, med en ultra lav fedt% året rundt.

Der trænes ikke kun for det kosmetiske, - men som det fremgår af logbogens "indbydelsestekst" - trænes der for masse, styrke, hurtighed, udholdenhed, stabilitet og fleksibilitet - med andre ord - allround optimum performance!

Fremover, - vil jeg forsøge at poste hver træningspas. Engang imellem vil der ikke blive postet for hver dag, - men de manglende dage kommer på én gang senere i ugen, - af hensyn til min manglende tilrådighedsstående tid. Nuvel, - nogle fakta om undertegnende.

Køn : MAND :afro:

Vægt : 90 kg

Højde: 183 cm

Fedtprocent målt vha. DEXA:

Nuværende : 6%

Sidste sommer : 3%

1RM ved de tre styrkeløft 1.11.2002 - 10.11.2002 - 19.11.2002:

Bænkpres: 170 kg

Squat : 240 kg

Dødløft : 230 kg

Uddannelser:

1) Hjemmelært kok! - konen som læreinde! :wub:

2) Cand. scient Fysioterapeut - Aarhus Universitet/USA

3) Ph.D, Muscle Adaptation and Biomechanics - Denver, USA (idrætsuddannelse)

Edited by MIKKEL SAND - MS
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tirsdag d. 7. januar 2003

I morges har undertegnende dyrket noget cardiotræning, - intervaltræning primært mhp. forbedrelse af mit anaerobic kapasitet, - eller forsøg derpå. :huh: Senere på dagen eller engang i aften, - er det tid til noget plyometrisk træning for underkroppen. Jeg er blevet noget sløv mht. JKD træning her i Julen - hvorfor jeg må tage mig sammen og genvinde min peak hurtighed i benene. :lol:

Kom sent i seng, - ved en 2-3 tiden og det kunne virkelig mærkes på cardiotræningen her til morgenen kl 7.30. Jeg vækkede min blender, - og satte den til at lave en shake, - bestående af følgende ingredienser:

60g økologiske havregryn,

35g EAS SimplyWhey Isolate (vanilla og strawberry, - lidt af hver smag)

1 pose bær symfoni (mmmmmm - var lige ved at småspise af den, - inden jeg tog mig sammen!)

4.dl skummetmælk

5 ml Perfect Balance.

Halvdelen af ovenstående shake blev drukket med det samme samt ½ L vand, - resten kom jeg på drikkedunk og kom i sportstasken. Gennem sne og slud, - før fanden fik sko på, - mødte jeg op og fyrede den bogstaveligt talt TOTALT AF' ! ........... efter lidt opvarmning!

Tilbehør: Ankelstraps med indeholdene vægt klodser af i alt 4 kg pr. ben. Dem har jeg benyttet mig af med fordel. Det giver et kanont "rush" til cardiotræning, - kan virkelig mærke den gode form for smerte.

Opvarmning: 10 minutters let jogging - 16 km/t på løbebånd

INTERVAL TRÆNINGEN på løbebånd (ikke technogym, - de kan kun komme op på 16 km/t):

Antal Intervaller: 10 intervaller af høj intensitet

Varighed af "fyr den af" intervallerne: 60 sekunder

Varighed af let jogging: 30 sekunder

AKTIV NEDKØLING:

Efter endt træning, - kørte jeg ca. 10 minutter med lav til moderat hastighed/belastning, - for at få min puls nogenlunde ned. Aktiv nedkøling er vigtigt for mig, - det siger meget om hvordan jeg har det et par timer efter træningen.

Samlet varighed af træningspas: ca. 35 min. :dozingoff:

Efter endt træning, - gik jeg fra centeret med en virkelig god fornemmelse! Havde seriøst ikke troet, - at jeg kunne træne bare i nærheden af, - hvad man kalder en smule optimalt pga. søvnmanglen. MotionOnline får faktisk skylden for, - at jeg kom sent i seng! :dontgetit:

Resten af den føromtalte shake, - blev drukket så snart jeg kom hjem plus ½L vand

Link to comment
Share on other sites

Spændende at følge din log, det er jo nogle imponerende resultater du har opnået! Selvom det er et gammelt billede med for høj fedt%... :D Jeg tror du var en af de få fra getbig der ikke også var her indtil nu ;)

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til, Mikkel! :)

Med fare for at lyde lidt smågay, så må du gerne poste flere af dine billeder. Eventuelt nogen hvor du ikke er så skændigt smålasket som på din avatar. :D :blink:

Nej, det ser sgu godt nok imponerende ud, og flere billeder ville være cool. :)

- Klaus (fedtprocent omkring de 30 :tongue: )

Link to comment
Share on other sites

Anabol: Ingen tvivl om, - at undertegnende er velsignet med den gode ende af genetikken, - mhp. muskler.

Hejsa Klausjensen, - tak for velkomsten!

Med fare for at lyde lidt smågay, så må du gerne poste flere af dine billeder. Eventuelt nogen hvor du ikke er så skændigt smålasket som på din avatar.
Som eksempelvis anabol også ved, - har jeg en "mange mænd kigger på mig"-forbi... :dontgetit: - hvilket også var grunden til at jeg ikke ville uploade noget billede på getbig.dk tiltrods for den store efterspørgsel. Men en bruger fra getbig.dk foreslog mig et billede hvor man ikke ser mit ansigt - hvilket er det eneste jeg har kunnet grave frem.... selvom det ikke helt er lykkedes mig at skjule ansigtet. Det lyder måske lidt hysterisk, - men bare det at påhæfte mit nuværende avatar - er et stort skridt for mig :lol:
Mikkel> ja, jeg har lige startet en ny log. Er lige startet på en ny omgang WSB. Dog bliver det lidt ustruktureret det næste stykke tid, pga. eksaminer.

Vil lige se om jeg kan finde den!

Dines:

Jeg tror du var en af de få fra getbig der ikke også var her indtil nu

Du har luret mig, - jeg er utrolig langsom :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hey Anyone - det er jo alle getbig.dk gutterne man ser igen

Jeg skriver der faktisk aldrig mere, jeg synes tonen er for dårlig derovere, jeg er faktisk først begyndt at læse derover igen efter at du dukkede op med din viden! (Med fare for at lyde gay - IGEN! ) ;)

Herligt at du er kommet herover på MOL, så kan jeg muligvis slippe helt for at tjekke Getbig.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til

yderst imponerende fysik!!!

For os andre dødelige er det ofte nærmest et spørgsmål om at måtte vælge mellem en lav bf % eller styrke, men jeg er meget imponeret over at du både løfter så tungt og samtidig kan fungere som vaksebræt. B)

Jeg vil følge denne log med stor interesse :)

Edited by The Bear
Link to comment
Share on other sites

Action Man, GI JOE, HEMAN, SHEMALE...? :o -> :D

Damn det bliver sgu fedt at følge din log, det er jo for vildt at se en så imponerende fysik - selvf. er BF% jo meget noget med kosten, men at musklerne så er "stærke" og veldrejede og proportionerede indenunder - det ser sgu vildt ud - stor respekt!

Velkommen til MOL - jeg tror din log bliver ret meget besøgt og stjålen inspiration fra!

Mvh.

Lawman - ps. hedder også Mikkel...tihi :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er desværre bange for, - at det bliver en for stor mundfuld for mig hvis jeg også skal poste min kostplan. Man behøver ikke vælge mellem en lav fedt% og styrke. Med en meget lille kalorieunderskud placeret efter tiden hvorpå der trænes, - kan man slet ikke mærke. Personligt kan jeg absolut ikke mærke om jeg er i energioverskud eller underskud – det eneste bevis jeg har er hvad jeg har skrevet ned! :lol:

Personligt så jeg idéen med en logbog som en mulighed for, - ikke at skulle skrive alt ned i Word. Microsoft har det med at sk…. i mit humør engang imellem :lol: Men vil da håbe på, - at få lidt kritik, - således at man evt. kan gøre noget bedre. Det sker tit at jeg ikke tænker så meget over tingene, - mens de rent faktisk kunne blive forbedret her og der.

Endnu engang tusind tak for den varme velkomst! – med fare for at lyde gayagtig :lol –

Lawman – længe leve Mikkel ’ erne! :dontgetit:

Jeg skriver dog stadig artikler for getbig.dk og vil da også forsøge at deltage i debatter i deres debatforum, - men pt. er dette ret nyt og interessant for mig – MOL altså.

Tilbage til træning:

Har valgt at droppe den plyometriske træning i dag – skal køre tung dødløft og squat i morgen, - så det vil ikke være smart med underkrops plyometri i dag. Måske vil jeg lave lidt overkrops plyometri senere på dagen, - men er virkelig ikke helt oplagt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skriver dog stadig artikler for getbig.dk og vil da også forsøge at deltage i debatter i deres debatforum, - men pt. er dette ret nyt og interessant for mig – MOL altså.

Ved godt at jeg gentager alle de andre ;), men jeg vil alligevel igen lige sige, at det er fedt at se, at du også er herinde på MOL - og ovenikøbet med din egen logbog... Det bliver jo spændende! ;) :) Glæder mig til at se flere af dine artikler også!

Tiger

Link to comment
Share on other sites

PLYOMETRI tirsdag. d. 7 – underkrop

Det slog mig faktisk at jeg slet ikke skal træne ben i morgen – men bryst/skulder/triceps! Derfor valgte jeg at besøge centeret endnu engang! :lol: Det er dejlig vejr udenfor, - hvorfor min motivation til at træne var høj – desuden var det rart med en frisk gåtur! Bilen sover videre, - ham gad jeg ikke vække i dag!

Min plyometri træning bunder for tiden, - i ønsket optimering af min koordinationsevne og hastighed mhp. min JKD træning. Derfor har jeg valgt nogle plyometriske underkrops øvelser, - der efterligner nogle af mine mest brugte JKD moves. Min plyometri træning varierer fra 2-3 gange om ugen, - skiftende overkrops og underkrops træning. Pga. den store belastning, - er plyometrien periodiseret, - altså har jeg nogle uger, - hvor jeg tager en pause fra plyometrien.

Øvelser:

Double Leg Hop

2 sæt x 10 reps = 20 landinger

Intensitet/Retning: Medium/Horisontal med en Vertikal komponent

Double Leg Speed Hop

4 sæt x 10 reps = 40 landinger

Intensitet/Retning: Høj/Horisontal

Four Line Hop Drill

Intensitet/Retning: Medium/Horisontal, Lateral og Diagonal

Resultat:

Det var et godt træningspas – følte virkelig at jeg fik lavet noget under ”Four Line Hop Drill” øvelsen – min makker nåede dog ikke at tælle antal landinger, - fordi det hele gik så hurtigt. Efter samtlige reps var jeg virkelig toast – og begav mig hjemad med en tilfredsstillende følelse! Glæder mig meget til at træne i morgen, - ved egentlig ikke hvorfor? :dontgetit:

Tiger > Tak for de pæne ord! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share