MIKKEL SAND - MS


MIKKEL SAND - MS
 Share

Recommended Posts

90kg og 183cm og fett<6% og "Opvarmning: 10 minutters let jogging - 16 km/t på løbebånd".

Det har jeg lite tro på. Hvis det er sant, så er en 15 min 5k (20km/h) "a walk in the park". Og du må ha en VO2 max over 8 litres/min. Ellers er tredmølle feil. Beklager hvis jeg tar feil, men tror det her handler om drømmer, ikke virkeligheten.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

16 km/t i 10 min. svare til ca. 2,7 km. hvilket i så fald er 3.42 pr. km. Måske ligefrem og betegne det som "let joggning" må vidst være en overdrivelse. Hvis du satte tempoet lidt op til f.eks. 20 km/t for at øge tempoet lidt fra "let jogning" niveauet og du så løb i 30 min. - dvs. 10 km. så ville du være blandt danmarks hurtigste løbere.

Link to comment
Share on other sites

Hmmmmm - er aldrig på Getbig (MOL er MEGET bedre) og kender dig derfor ikke. Har dog fundet frem til, at du vist ved lidt hist og her om træning og den slags ting. :tongue: Så velkommen til MOL.

Så kan du jo også holde TJ i ørene. Man kan sq ikke være sikker på, om alt hvad han skriver, nu også holder vand. :D :lol:

Hvordan får du tid til så meget træning?

Hvad arbejder du med (= det må sq da også tage lidt tid)?

Link to comment
Share on other sites

Ellers er tredmølle feil. Beklager hvis jeg tar feil, men tror det her handler om drømmer, ikke virkeligheten.

Med let jogging mener jeg, - at jeg ikke anstrenger mig så meget, - for mig virker det som let jogging. Efter 10 min med 16 km/t på løbebånd uden vindmodstand, - bakker osv, - er det slet ingen sag. Forstår ikke hvad drømmen skulle bestå af? Hvis man er imponeret over 10 minutters løb på løbebånd med 16 km/t, - må man vidst se at komme lidt mere ud af sin hule....... :blink:

Pga. manglende tid, - vil dagens træning ikke blive postet idag men muligvis imorgen.

Link to comment
Share on other sites

Idag fik jeg lyst til at gå,- nogen vil kalde det "march" :lol:

Startede min vandring kl. 7.00 imorges og blev færdig for ca. en time siden. Det var virkelig godt med en gåtur til morgen - kan kraftigt anbefales! :lol:

Hvor tit går du en sådan "march"? Jeg syntes sgu at det er hardcore.

Nu er du vel ikke iført skrårem og støvler? :D

Link to comment
Share on other sites

FREDAG den 10. januar – first part of double split

Udført eksplosivt i den koncentriske fase og 3-4s. i den eksentriske. 1 min, hvile mellem hver sæt – medmindre andet angivet.

Opvarmning på løbebånd

8min ved 16 km/t

Dødløft – conventional style

Udført eksplosivt i den koncentriske fase og 3-4 s. i den eksentriske. 1 min. hvile mellem hver sæt.

1 sæt x 6 reps med 70 kg

1 sæt x 20 reps med 161 kg (2-3 s. eller dybe vejr trækninger mellem hver rep)

6 sæt x 8 reps med 161 kg

Chinups – 2 arms used

Udført eksplosivt i den koncentriske fase og 3-4s. i den eksentriske. 1 min, hvile mellem hver sæt.

1 sæt x 25 reps med kropsvægt

1 sæt x 20 reps med 10 kg (2-3 s. eller dybe vejr trækninger mellem hver rep – stadig hængende)

1 sæt x 10 reps med 25 kg

1 sæt x 8 reps med 30 kg

1 sæt x 6 reps med 35 kg

1 sæt x 2 reps med 50 kg

Pull ups

1 sæt x 15 reps med 15kg

1 sæt x 10 reps med 20 kg

1 sæt x 8 reps med 25 kg

1 sæt x 6 reps med 30 kg

Link to comment
Share on other sites

FREDAG den 10. januar – second part of double split

Opvarmning på løbebånd

8min ved 16 km/t

Squat

Udført eksplosivt i den koncentriske fase og 3-4s. i den eksentriske. 1 min, hvile mellem hver sæt.

1 sæt x 6 reps med 100 kg

1 sæt x 20 reps med 168 kg (2-3 s. eller dybe vejr trækninger mellem hver rep)

6 sæt x 6 reps med 168 kg

1 sæt x 5 reps med 180 kg (3 min. pause)

1 sæt x 4 reps med 192 kg (3 min. pause)

1 sæt x 3 reps med 204 kg (4 min. pause)

Biceps curl

Udført eksplosivt i den koncentriske fase og 3-4s. i den eksentriske. 1 min, hvile mellem hver sæt.

1 sæt x 30 reps med 15 kg

1 sæt x 40 reps med 10 kg

1 sæt x 50 reps med 5 kg

Link to comment
Share on other sites

Lørdag den 11. januar

I dag skal der ikke trænes, - men skal forsøge at skrive lidt videre på en artikel.

Desuden er jeg pt. igang med at arbejde på et styrketræning program hybrid, - hvorfor jeg i den nærmeste fremtid har brug for nogle "forsøgskaniner". Hvis man ønsker at være med, - kræver det at man kender til korrekt teknik og har trænet i et stykke tid. Hvis dette skulle have interesse, - send mig en email/PM, - hvorefter der vil blive stillet nogle spørgsmål fra min side.

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 12. januar – first part of doublesplit

Opvarmning på løbebånd

8min ved 16 km/t

Dips

(2-3 fra failure)

1 sæt x 30 reps med kropsvægt

1 sæt x 15 reps med 12.5 kg

1 sæt x 10 reps med 15 kg

1 sæt x 8 reps med 20 kg

Bænkpres – conventional style

1 sæt x 6 reps med 60 kg (mange fra failure)

1 sæt x 15 reps med 119 kg (2-3 s. eller dybe vejr trækninger mellem hver rep) (til failure)

- 5 minutters pause -

1 sæt x 8 reps med 119 kg

1 sæt x 6 reps med 136 kg

1 sæt x 5 reps med 136 kg

1 sæt x 4 reps med 144.5 kg

1 sæt x 3 reps med 153 kg

1 sæt x 2 reps med 161.5 kg

Dumbell bænkpres (liggende på swizz-ball)

(1-2 fra failure)

1 sæt x 6 reps med 48 kg håndvægte (påførelige)

1 sæt x 8 reps med 50 kg håndvægte

2 sæt x 8 reps med 52 kg håndvægte

1 sæt x 8 reps med 50 kg håndvægte

1 sæt x 8 reps med 48 kg håndvægte

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 8. januar – second part of doublesplit

Udført eksplosivt i den koncentriske fase og 3-4s. i den eksentriske. 1 min, hvile mellem hver sæt – medmindre andet angivet.

Opvarmning på løbebånd

8min ved 16 km/t

Military press (stående på swizz ball)

1 sæt x 6 reps med 20 kg

3 sæt x 8 reps med 65 kg

1 sæt x 8 reps med 62 kg

1 sæt x 8 reps med 60 kg

Superset (Dumbell side lateral x Dumbell skulderpres)

Dumbell Side lateral

2 sæt x 8 reps med 30 kg håndvægte

1 sæt x 8 reps med 25 kg håndvægte

1 sæt x 8 reps med 20 kg håndvægte

Dumbell skulderpres (siddende på swizz ball)

1 sæt x 10 reps med 30 kg håndvægte

1 sæt x 10 reps med 25 kg håndvægte

1 sæt x 10 reps med 20 kg håndvægte

Rotator manchet work

4 sæt x 10 reps med 15 kg håndvægte

AB machine

1 sæt x 8 reps med 70 kg (håndvægt lagt ovenpå)

4 sæt x 8 reps med 60 kg

4 sæt x 8 reps med 55 kg

3 sæt x 8 reps med 50 kg

Link to comment
Share on other sites

TJ – du læser mig ret godt! Det var mig ikke muligt at træne senere på dagen, - hvorfor første split del måtte påbegyndes ret tidligt. Centeret havde dog lukket, - men min homegym er udmærket, - dog mangler der de dejlige damer :lol:

Mht. mange reps i biceps, - havde jeg i starten problemer med at udføre øvelser som pullups/chinups, - eftersom mine biceps brachii satte ud efter 6-8 reps. På denne måde har jeg erfaret, - at de ikke rigtig brokker sig før jeg kommer op i nærheden af 30 chinups uden ekstra vægt.

Jeg har desuden taget din idé til overvejelse. Jeg er pt. i gang med at ”opstille” en con.per. organisering på så mange fysiske egenskaber som det kan tillades uden at det skal være på bekostningen af kvaliteten – hvis du har nogle forslag, - er du mere end velkommen til at smide en mail eller PM.

hvorfor bruger du den, evt balance?

Korrekt.

Link to comment
Share on other sites

hvis du har nogle forslag, - er du mere end velkommen til at smide en mail eller PM.

Jeg skal lige have min eksamen overstået på tirsdag. Herefter kan det godt være jeg kan komme med nogen forslag. Det er jo noget af en udfordring at smide så mange mål ind i et periodiseret program på en gang. Og udfordringer er jo sjove ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal lige have min eksamen overstået på tirsdag. Herefter kan det godt være jeg kan komme med nogen forslag. Det er jo noget af en udfordring at smide så mange mål ind i et periodiseret program på en gang. Og udfordringer er jo sjove

Det er det nemlig! :lol:

Jeg har på manges opfordring kigget i mine opslagsværker og studeret min meter lange bogreol nøje. Jeg har udarbejdet en lille liste over nogle bøger, - som jeg finder yderst interessant, - og som har sat nogle ting i perspektiv for undertegnende.

· "Fundamentals of Special Strenght Training in Sport" af Y.V. Verkhoshansky,Ph.D.

· ”Programming and Organization of Training" af Y.Verkhoshansky,Ph.D.

· "A System of Multi-Year Training in Weightlifting" af A.S. Medvedyev Ph.D.

· "Periodization of Sports Training" af L.P. Matveyev, Ph.D.

· "Periodization Training for Sports" af Tudor Bompa Ph.D.

· "Periodization of Strength" by Tudor Bompa, Ph.D.

· "Power Training for Sport, Plyometrics for Maximum Power Development" af Tudor Bompa, Ph. D.

· "Science and Practice of Strength Training" af V.M. Zatsiorsky, Ph.D.

· ”SUPERTRAINING” af Mel C. Siff, Ph.D.

· "Soviet Training and Recovery Methods" af R. Brunner & B. Tabachnik, Ph.D.

· "Strength and Power in Sport", Paavo Komi

· "Essentials of Strength Training and Conditioning.", NSCA, Thomas Baechle

· Drugs in Sport, D.R. Mottram, Ph.D.

· Nutrition/Recovery: "Optimum Sports Nutrition, Your Competitive Edge." af Michael Colgan, Ph.D.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share