Styrketræning kombineret med løbetræning


MortenSJ007
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg har søgt og søgt, men har ikke kunne finde noget konkret svar på det jeg søgte efter.

Mit spørgsmål er sådan set ganske enkelt. Jeg vil gerne opbygge muskler og samtidig tabe mig.

Som det ser ud nu styrketræner jeg mandag, onsdag og fredag. Jeg har i den sidste uge løbet 3 km tirsdag, torsdag og lørdag.

Er det okay at løbe i de dage? Får min krop nok hvile til at bygge muskler?

Kan det evt. gøres på en anden og mere effektiv måde hvis overnævnte ikke er godt?

Mvh Morten

Link to comment
Share on other sites

Can't be done - Det er fysisk umuligt at opbygge muskelmasse samt tabe fedt på en og samme tid. Grunden til dette ligger ganske enkelt i at for at opbygge muskelmasse skal du ligge i et kcal-overskud, modsat når du vil tabe fedt, hvor du skal ligge i et kval-underskud.

Et alternativ som er meget brugt er at dele det op i perioder. F.eks nogle måde du opbygger muskelmasse, såkaldt "bulk", og bagefter et tid hvor du taber fedt, såkaldte "cut".

Link to comment
Share on other sites

Man skal helst løbe når benene er veludhvilede. Det er de ikke hvis du har trænet squat og andre løft i centeret dagen før. Jeg ville foreslå cykling istedet, da det ikke er ligeså hårdt for kroppen.

Desuden kan du ikke bygge muskler og smide fedt på samme tid. Derfor må du først cutte og så opbygge muskler eller omvendt :)

Link to comment
Share on other sites

I hvor lang tid varer de 2 perioder så? Cut = Ingen styrketræning og en masse konditionstræning. Bulk = Ingen konditionstræning og en masse styrketræning?

Nej!

Cut = en masse styrketræning, mere fokus på cardiotræning, kcal-underskud

Bulk = endnu mere styrketræning + mindre fokus på cardiotræning, kcal-overskud

Længden af perioderne er individuel. Du vurderer selv hvornår du har tilpas muskelmasse til at cutte, og omvendt. Fedtprocenten bør ikke overstige 15 % i bulkperioden, og bør ikke komme under 6 % i cutperioden.

Edited by Projac
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share