Chin up bar


riverwind
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Jeg er på udkig efter en chin up bar, der kan sættes i spænd i døråbningen. Det skal ikke være en "pind", men en lignende denne:

Motionsbutik

Hvorfor køber du ikke bare den du har linket til, spørger du :smile:

- jeg synes siden ser lidt halv-suspekt ud, men hvis nogen siger god for den, så prøver jeg nok alligevel dér.

Men, er der nogen der kan foreslå andre steder i DK, hvor man kan få noget lignende?

Mvh Rasmus

Link to comment
Share on other sites

Der er flere ting du lige skal overveje....

1. De der chin bars, til dørkarmen, kan ikke holde til ubegrænset vægt.. (jeg ved ikke hvad du vejer :D)

2. Hvis man spænder den hårdt, er den ond ved karmen.

Når det så er sagt, så har jeg en som kostede 69 kr i Lidl, og den er jeg faktisk godt tilfreds med...

Link to comment
Share on other sites

Hvad skulle fordelen være ved sådan en, frem for den traditionelle stang?

Hvis du bestemmer dig for alligevel at kunne nøjes med den gode gamle model, så så jeg at BILKA forleden havde sådan én i deres tilbudsavis, vist til rundt 150-200.-

Hejsa

Kropsvægten holder den på plads, så jo tungere man er jo bedre sidder den :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Der er flere ting du lige skal overveje....

1. De der chin bars, til dørkarmen, kan ikke holde til ubegrænset vægt.. (jeg ved ikke hvad du vejer :D)

2. Hvis man spænder den hårdt, er den ond ved karmen.

Når det så er sagt, så har jeg en som kostede 69 kr i Lidl, og den er jeg faktisk godt tilfreds med...

Hejsa

Den jeg har fundet skal netop ikke spændes "udad" i karmen. Den presser på gerigterne på begge sider af døren, og dette pres øges med kropssvægten, hvorved den holdes fast.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

Kropsvægten holder den på plads, så jo tungere man er jo bedre sidder den :tongue:

Faktisk ikke helt dumt, nu hvor man kan se hvordan den fungerer.

At man får hovedet (nogenlunde) fri er da absolut også et plus!

Jeg har fundet dem ved Amazon fra 125.- alt efter model: http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Daps&field-keywords=iron+gym&x=0&y=0

Regn med noget der ligner 40-50kr. i fragt og en leveringstid på ca. en uge.

Edited by Henrik Nygaard
Link to comment
Share on other sites

Den synes jeg ser ganske fornuftig ud, så længe den ikke ødelægger dør/karm... :D

¨

Jeg har selv en iron gym, og den er jeg rigtig glad for. Man skal passe på med at ens dørkam ikke er for stor, jeg har en lidt ældre, så der passer den ikke i.

Men har brugt den andre steder, og det er super lækkert at kunne hive den frem, smække den op i døren, træne og gemme den væk igen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share