En spydkasters bekendelser


Ross
 Share

Recommended Posts

Så er jeg tilbage på loggen efter en mindre pause. Jeg havde 5 dage uden træning, da jeg var i DK sidste weekend, men startede så op igen i tirsdags.

Tirsdag d. 23/3.

1. Pas.

Opvarmning. 3km cykling og 1km roning.

Træk:

5x40

5x50

5x50

5x50

Frontsquat:

6x80

6x90

6x90

6x90

Bænk:

6xstang

6x60

5x90

3x95

3x95

3x90

Laterals med DB's:

3x8x14kg

Læg (i maskine):

3x8x200kg

2.pas. Atletiktræning.

1200m løb til opvarmning.

Diskuskast. Både stående og med rotation.

Spydkast: Alm opvarmning. 6x stående kast, 10x gående kast, 6x 3-skridts kast, 6x 5-skridts kast.

I det sidste kast fik jeg en 10-sekunders hjerneblødning, som gjorde at jeg pludselig syntes det var en suuuuper god idé at kaste max fra 5-skridts tilløb. Jeg har min gamle albueskade, som gør at jeg skal passe på med at gå for hurtigt frem med spydkastintensiteten. Det valgte jeg så lige at glemme i 10 sekunder, hvilket gjorde at jeg rev min skade lidt op igen. Ikke noget særligt alvorligt, men nok til at jeg lige har sat mig selv lidt tilbage med de lange kast. FLOT, RIGTIG FLOT :mad: Jeg brugte tirsdag aften på at være sur på mig selv, men onsdag var jeg mere klar i hovedet og tænker at det egentlig ikke er så dumt, at der bliver brudt lidt op i det arvæv der er i albuen. Nu må jeg så sørge for at give albuen den optimale genoptræning. Det skal nok gå, men jeg er godt nok lidt bitter på mig selv. Utroligt så dum man kan være... :nonono:

Medicinbold-kast med 3kg:

8x bagover

8x forover

6x svingkast

8x indkast med samlede ben

8x indkast med venstre ben forrest

10x opadkast

Ingen smerter eller problemer med albuen når jeg laver andet end spydkast.

Onsdag d. 24/3: Atletiktræning.

Suverænt vejr, så jeg måtte bare udenfor på stadion.

Opvarmning: 1200m løb, koordinationsøvelser og 2x60m stigningsløb.

Sprint: 5x60m i pigsko. Første gang i år med pigsko, så der blev kun givet 90% gas.

Spring: 5x10 løbespring, 5x5 samlede hop, 3x6 hink. Også i springpigsko for første gang i år.

Kuglekast med 4kg: 10 bagover, 10x forover, 10x indkast. Kunne se mærkerne for sidste gang og overgik dem uden problemer :devil: Især i indkast fik kuglerne luft under vingerne :tongue::superman:

Lørdag. 27/3. Vægtræning.

Opvarmning: 3km på kondicykel.

Frivend:

5x60

5x70

4x75

2x80

2x80

4x75

Squat:

6x100

5x110

5x120

4x125

3x130

3x125

3x140 - tangering af pr, men med mere overskud end sidst :devil:

Jumpsquats: Uden pause mellem hoppene.

6x60

6x65

6x65

Pullover: Gik langsomt frem og ville ikke give fuld gas af hensyn til albuen.

6x30

6x40

6x45

5x50

5x50

5x50

Ingen smerter - glimrende :innocent:

Triceps: Heller ingen smerter.

6x30

6x35

6x35

6x35

Stående sidebøjninger med vægtlod strakt over hovedet.

3x16x15kg

Sidebøjninger med rotation liggende i rygstativ:

3x10x10kg

Knæekstensioner i maskine:

3x6x100kg

Er begyndt på kreatin idag og glæder mig til at se fremskridtene. Har i hvert fald haft gode resultater med det før.

Søndag d. 28/3: Træning på stadion. Regn og blæst :blink:

Meget, meget let træning. Små 10 min løb, alm. koordination, 4 stigningsløb. 4x3 samlede hop, 4x6 løbespring. Godt 5 min løb hjem igen.

Træning på swissball:

2 serier med:

- 6 squats stående på bold.

- 12 eksplosive crunches.

- 10 armstrækninger med smal fatning på bolden.

- 10 étbens rygliggende hasetræk med foden på bolden og løft af hofte og indtrækning af bolden.

- 10 étbens hofteoptræk med foden på bolden og stående i armstrækningstiling.

Det var ugens træning. Lavpunktet var naturligvis at jeg var dum nok til at bryde min albueskade op igen, men højdepunktet var at jeg intet kan mærke ved alm. træning og at jeg har troen på at jeg nu kan træne den rigtig godt op.

Næste uge står på træning tirsdag, onsdag og måske fredag. Herefter er der afgang til en uges træningslejr i Toscana i Italien. Bliver top-godt :cool:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

HAHA - havde regnet med (og håbet) at der kom en lignende kommentar fra dig omkring min styrke (eller mangel på samme) Thomas. Jeg ved godt jeg har nogle meget svage områder, og jeg arbejder skam også på dem. Men jeg er virkelig ikke vægtløfter, selv om jeg har ok øvelser som squat, bænk, pullover og military.

Du har selvfølgelig helt ret i, at det vil gøre mit kast godt at blive stærkere, men jeg må også fokusere meget på fx spring, da det før har vist at det virkelig er noget der giver mig mange meter.

Men på et tidspunkt kunne det være sjovt at træne lidt med dig og få noget tips til at blive en vægtløftmaskine som dig :superman:

Og mht. spydkast og andre kastediscipliner, så kunne jeg godt svare igen, men det er vist en diskussion uden ende :tongue: Faktum er nok, at det er vældig fint at jeg holder mig til spydkast og du til kuglestød. Hvis vi byttede ville vi nok ikke engang have niveau til at vinde DM for 12-13-årige :wink: Og derudover så stinker kuglestød max - BAM sikken et comeback :w00t:

Link to comment
Share on other sites

HAHA - havde regnet med (og håbet) at der kom en lignende kommentar fra dig omkring min styrke (eller mangel på samme) Thomas. Jeg ved godt jeg har nogle meget svage områder, og jeg arbejder skam også på dem. Men jeg er virkelig ikke vægtløfter, selv om jeg har ok øvelser som squat, bænk, pullover og military.

Du har selvfølgelig helt ret i, at det vil gøre mit kast godt at blive stærkere, men jeg må også fokusere meget på fx spring, da det før har vist at det virkelig er noget der giver mig mange meter.

Men på et tidspunkt kunne det være sjovt at træne lidt med dig og få noget tips til at blive en vægtløftmaskine som dig :superman:

Og mht. spydkast og andre kastediscipliner, så kunne jeg godt svare igen, men det er vist en diskussion uden ende :tongue: Faktum er nok, at det er vældig fint at jeg holder mig til spydkast og du til kuglestød. Hvis vi byttede ville vi nok ikke engang have niveau til at vinde DM for 12-13-årige :wink: Og derudover så stinker kuglestød max - BAM sikken et comeback :w00t:

Du er bare sur, fordi du ikke kan løfte kuglen, Henrik! :wink:

Ang. spyd: Jeg havde en rigtigt god kastearm til jeg slog min venstre skulder af led, da jeg var 14, så du har nok ret. Ikke at jeg gider prøve, da spyd jo er Über-gay!

Bare se på Thorkildsen! GAY! Og Pitkamäki betyder langsværd, vidste du det?? GAY! Sidste bevis: Breaux Greers frisure!!!

Link to comment
Share on other sites

Du er bare sur, fordi du ikke kan løfte kuglen, Henrik! :wink:

Ang. spyd: Jeg havde en rigtigt god kastearm til jeg slog min venstre skulder af led, da jeg var 14, så du har nok ret. Ikke at jeg gider prøve, da spyd jo er Über-gay!

Bare se på Thorkildsen! GAY! Og Pitkamäki betyder langsværd, vidste du det?? GAY! Sidste bevis: Breaux Greers frisure!!!

Det med kuglen er for tæt på sandheden til at jeg vil kommentere :laugh:

Men du har ret i det med Thorkildsen - magen til gay skal man lede længe efter. Især med den kæreste han render rundt med. Hun er dælme ikke noget særligt...

ajwgaf.jpg

Og for yderligere at underbygge din tese: Den gamle dopede kuglekonge CJ Hunter var da meget bedre med da ladiez da han scorede fellow dope-atlet Marion Jones. Sikke et lækkert par :wink:

13577-marion-jones---sigter-efter-fem-guld--.jpg

Derudover tak for ny information om det finske langsværd. Jeg kan kvittere med at det gode danske drengenavn og træsort Ask betyder spyd på oldnordisk. Breaux Greer har da en helt normal frisure...

PHP48728A40F0168.jpg

Nu må jeg hellere slutte inden der går for meget mudderkastning i loggen, og begrave stridsøksen ved at sige at kast er det fedeste i verden. Og det gælder alt kast. Færdig slut! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Quote fordi hun er lækker.

Haha - og så igen fordi du har ret MamboMads!

EDIT til billedet af Breaux Greer: Udover hans helt normale frisure er det også helt normalt at have sort neglelak på. Især til stævner...

Rigtigt edit: Troede så billedet kom med. My bad, I får et nyt:

605215.jpeg

Edited by Ross
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hej Ross,

Jeg sidder lige og kigger efter kort med vandreruter i Schweitz, og ville høre om du kan anbefale noget? Indtil videre har jeg kun fundet én side med ruter, men der er det lidt svært at få et overblik. Mit håb var, at du kendte nogle gode sider. :smile:

Jeg satser på at man kan få/købe kort fra turistinformationen dernede, men jeg kunne godt tænke mig at kigge lidt på det hjemmefra.... Vi skal i øvrigt bo mellem Laax og Flims i Graubünden.

Håber det går bedre med træningen end med logningen. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hej Ross,

Jeg sidder lige og kigger efter kort med vandreruter i Schweitz, og ville høre om du kan anbefale noget? Indtil videre har jeg kun fundet én side med ruter, men der er det lidt svært at få et overblik. Mit håb var, at du kendte nogle gode sider. :smile:

Jeg satser på at man kan få/købe kort fra turistinformationen dernede, men jeg kunne godt tænke mig at kigge lidt på det hjemmefra.... Vi skal i øvrigt bo mellem Laax og Flims i Graubünden.

Håber det går bedre med træningen end med logningen. :tongue:

Hej Spinderella!

Ja, så kan jeg jo sagtens komme og sige, at jeg altså havde tænkt mig at logge idag for første gang siden marts måned - men det er altså rigtigt :innocent::tongue:

Mht. vandreruter i Schweiz har jeg da et par ideer og tips. Jeg sender lige en PM til dig med lidt info (hvilken side kender du i forvejen?). Hvis jeg ikke kan nå at lave det i aften, skal jeg nok få sendt noget til dig senest tirsdag :smile:

Og nu vil jeg sætte mig til at skrive et nyt indlæg - om træning!!!! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ja, så er det vist på høje tid at få lidt liv i loggen igen.

Jeg startede april måned med at være en uge på træningslejr. Det gik rigtig godt, men gjorde at jeg lige kom ud af rutinen med at logge. Og så har det heller ikke hjulpet at min træning ikke har været helt konsekvent siden jeg kom hjem :nonono: Men denne uge har jeg fået rettet godt op på det, og formen er stadig god. Min albueskade er desværre stadig et problem, og jeg må nok indse at jeg får svært ved at kaste fra fuldt tilløb i år... :dry: Men jeg har fundet ud af at jeg ved at have ændret mit greb, kan kaste 100% igennem, hvis jeg kaster stående eller med 3-skridts tilløb. Så skal jeg bare lige have trænet det lidt mere op, så det samme er muligt fra et kort tilløb som fx. 7-skridt. Med dette tilløb har jeg før i tiden også kunne kaste ganske langt - så jeg vil håbe det kan lade sig gøre sådan her. Vi får se. Efter planen har jeg første stævne d. 22 maj, så jeg har noget at arbejde frem imod!

Nå, men weekendens træning har set nogenlunde sådan ud:

Lørdag:

Formiddag:

Opvarmning: Skulle egentlig bare have jogget 2km på løbebånd, men benene viste sig at være friske, så jeg "kom til" at tage en lille Cooper-test. Efter de 12min viste løbebåndet 3180m, som uden opvarmning og uden at være særlig presset må siges at være ok. Jeg ææææælsker cooper-testen, og har en pr på 3500m. Men det harmonerer jo ikke voldsomt godt med spydkast at ligge og løbe 1000m intervaller og lignende :wink:

Vægtræning: Blev bare en blød omgang, da den sidste tid har stået på ren atletiktræning.

Pullover: 8x40, 6x45, 6x45.

French Press: 3x6x35.

Én-håndspullover med DB: 3x5x16kg.

Frivend: 3x6x70 med 3x6x70 frontsquats mellem hver serie.

Eftermiddag: 1½ times tennis i bagende sol :cool:

Søndag:

Formiddag: 1½ times tennis i bagende sol :cool::w00t:

Eftermiddag: Atletiktræning. Løb 2km på bane i et tempo sv.t. 3200 på en Cooper. Herefter normal koordination og 2x80 meters stigningsløb.

Sprint: 6x60m - fuld gas. Der er stille og roligt ved at komme lidt fart i stængerne :smile:

Spring: 5x6 løbespring, 5x5 samlede hop, 5x8 høje hop, 3x6 hink på hvert ben.

Nu står den på pause imorgen, og så kører jeg vægttræning og atletiktræning på tirsdag. Så må jeg tage mig sammen og få logget det bagefter :blush:

Link to comment
Share on other sites

Mht. vandreruter i Schweiz har jeg da et par ideer og tips. Jeg sender lige en PM til dig med lidt info (hvilken side kender du i forvejen?). Hvis jeg ikke kan nå at lave det i aften, skal jeg nok få sendt noget til dig senest tirsdag :smile:

Og nu vil jeg sætte mig til at skrive et nyt indlæg - om træning!!!! :4thumbup:

Super, tusind tak! :4thumbup:

Jeg fandt en side, der hedder www.graubunden.com, som havde nogle rutebeskrivelser. Efter jeg havde postet i din log fandt jeg ud af, at de har diverse brochurer og en kortbog(?), som jeg nu har bestilt. Noget af det kunne jeg skimme via pdf, men fx kortet kunne jeg ikke se - så aner ikke om det er et vejkort eller et vandrekort.

I øvrigt så jeg godt at de havde vejrdimser i den ene side for forskellige regioner - jeg sendte et misundelsessuk efter de 22 grader jeg fik øje på. :sun:

Surt med skulderen, men godt at høre at du finder alternative løsninger. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Så er der en smule at logge igen.

Tirsdag:

Formiddag: Vægttræning.

Squat:

8x60

6x80

6x100

5x110

5x110

5x110

Træk fra hæng:

8x40

6x45

5x50

5x50

Military:

8x50 (bag hovedet)

6x50 (foran hovedet)

6x50 (bag)

5x50 (foran)

Bænk:

8xstang

6x60

5x80

5x80

5x80

Mellem hver serie af 5x80 kørte jeg 8x80 for serratus.

Laterals:

8x12

8x12

8x12

Hammercurls med DB:

8x12

8x14

8x16

Lidt blandet mave.

Eftermiddag: Atletiktræning. Jeg var så smart at misse toget - selv om jeg var på stationen i ok tid... Men jeg skulle liiiiige købe noget mad, og kommer så ud og ser toget køre - stupid, stupid, stupid :nonono: Jeg gad ikke være en time forsinket, så jeg gik i stedet ned ved vandet og spiste en is og blev hjemme :4thumbup: :cool:

Onsdag:

Atletik: 10min løb og koordination til opvarmning.

Spydkast: 1 times tid med gående kast, 3-skridts og 5-skridts. Albuen bliver bedre og bedre og længderne bliver længere og længere :devil: Ikke noget vildt, men der er en god fremgang. Derudover er jeg begyndt at træne en pige der er i klubben, som er en dygtig mangekæmper - har været med til VM for hendes alder og andre store ungdomsmesterskaber. Hun har en god arm og en god disciplin - det er sjovt for en gangs skyld at se en atlet gøre præcis det man beder dem om - første gang. Sådan skal det være :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

I øvrigt så jeg godt at de havde vejrdimser i den ene side for forskellige regioner - jeg sendte et misundelsessuk efter de 22 grader jeg fik øje på. :sun:

Surt med skulderen, men godt at høre at du finder alternative løsninger. :superman:

Ja vejrmæssigt klager jeg ikke. De sidste to uger har det konsekvent været over 20grader - i skyggen. Mandag morgen kl 8 var der 33grader i solen :cool:

Vi får besøg fra DK i weekenden og de lover crappy vejr med styrtregn og 15 grader :crazy::dry:

Link to comment
Share on other sites

Ja vejrmæssigt klager jeg ikke. De sidste to uger har det konsekvent været over 20grader - i skyggen. Mandag morgen kl 8 var der 33grader i solen :cool:

Vi får besøg fra DK i weekenden og de lover crappy vejr med styrtregn og 15 grader :crazy::dry:

Så typisk. :dry:

Men det skulle vist også blive crappy her, hvis det er nogen trøst. :tongue:

Hvordan går det egentlig med maden? Kører I stadig raw-food linien med de modifikationer du nævnte? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så typisk. :dry:

Men det skulle vist også blive crappy her, hvis det er nogen trøst. :tongue:

Hvordan går det egentlig med maden? Kører I stadig raw-food linien med de modifikationer du nævnte? :smile:

Ja, det er da en lille trøst :tongue:

Maden kører glimrende. Vi kører vel på en 90% rawfood, hvor der nogle gange bliver kogt lidt broccoli og blomkål og engang imellem tilsat lidt brød og ost - mest for hyggens skyld :smile:

Jeg kører fint på rent rawfood, men min kæreste har nogle problemer med fordøjelsen. Men vi har læst at det er et meget almindeligt problem, og at det er trial & error her i begyndelsen. Man skal finde ud af hvad der virker for én selv. Mit største problem er vægten, som enten bliver stående eller går lidt ned. Jeg vil rigtig gerne køre noget proteinpulver ned, men vil helst have Sunwarrior eller andet raw. Det er bare super svært at finde her i Schweiz... :dry:

Vi har fået vores bæst af en juicer - den kan juice alt - ALT :4thumbup: Så der bliver drukket store mængder grøntsager og hvedegræsshots. Det er top-godt :wub::w00t:

Men det hele er virkelig en proces, hvor det tager tid at lære denne nye måde at tilberede mad på. Vi kommer længere og længere, men har stadig til gode at finde hvad der passer perfekt for os. Vi må se... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er da en lille trøst :tongue:

Maden kører glimrende. Vi kører vel på en 90% rawfood, hvor der nogle gange bliver kogt lidt broccoli og blomkål og engang imellem tilsat lidt brød og ost - mest for hyggens skyld :smile:

Jeg kører fint på rent rawfood, men min kæreste har nogle problemer med fordøjelsen. Men vi har læst at det er et meget almindeligt problem, og at det er trial & error her i begyndelsen. Man skal finde ud af hvad der virker for én selv. Mit største problem er vægten, som enten bliver stående eller går lidt ned. Jeg vil rigtig gerne køre noget proteinpulver ned, men vil helst have Sunwarrior eller andet raw. Det er bare super svært at finde her i Schweiz... :dry:

Vi har fået vores bæst af en juicer - den kan juice alt - ALT :4thumbup: Så der bliver drukket store mængder grøntsager og hvedegræsshots. Det er top-godt :wub::w00t:

Men det hele er virkelig en proces, hvor det tager tid at lære denne nye måde at tilberede mad på. Vi kommer længere og længere, men har stadig til gode at finde hvad der passer perfekt for os. Vi må se... :wink:

Lyder hovedsageligt godt - surt med kærestens fordøjelse, håber det kommer på ret køl snart. :smile:

Mht. proteinpulveret, kan du så ikke bestille det over nettet?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

HOLY MOLY - det er længe siden der er sket noget her... :nonono:

Men nu prøver jeg igen at sparke lidt liv i loggen.

Sidst røg jeg af sporet pga. en svingende træningsindsats, men er nu i fuld gang og har været det i godt 1 måned.

Formen bliver bedre og bedre for hver uge, albuen har det godt og spyddene begynder stille og roligt at få luft under vingerne.

Jeg har dog måtte indse, at det ikke altid er muligt at træne som jeg gerne vil, da vi (heldigvis) får gæster hernede fra DK og så skal weekenderne oftest bruges mere på sightseeing end på træning. Det skulle jeg lige vænne mig til, men har nu fundet ud af hvordan geden skal barberes :wink: Der skal selvfølgelig være plads til lange vandreture og cykelture op af bjerge - så kommer spydkastet i anden række. Så hvis træningen nogle gange virker lidt svingende vil det nok være derfor - så er det sagt :blush:

De sidste 4-5 uger har jeg fået trænet konsekvent 4-5 gange om ugen, så formen er så småt ved at indfinde sig. Dagens strabadser bød på:

Træning d. 22/6-10.

Opvarmning: 8min løb.

Kuglekast:

Bagover.10 kast med 4kg kugle og 5 kast med 6.25kg.

Forover. Samme som bagover.

Indkast. 10 kast med 4 kg.

Medicinbold:

3x10 rygliggende indkast med 3kg bold.

3x10 stående énhåndskast med 2kg bold.

Sprint:

6x50m.

Spring:

5 hække: 3 serier med gående passager, sidelæns, sidelæns inde over hækken, gang under dem og hop over dem.

5 hække med 3 fod mellem hver, men lav højde. 5 serier med lange hop over.

Alm. spring:

5x3 samlede hop.

5x5 løbespring.

Vægttræning:

Stød:

4x60

3x65

3x65

3x65

3x65

Skuldertræning med håndvægte, maveliggende på bænk: Udadrotationer og abduktioner/extensioner. 3 serier med 8kg og 4kg.

Excentrisk træning af rotatorcuff/skulder i kastestilling med elastik. Møg hårdt, men altid godt :tongue:

5min løb hjem igen.

God træning og god kost. Kører ca. 80% rawfood og 20% tilberedt mad. Fungerer rigtig godt, og vægten er også på vej i den rigtige retning :devil:

Link to comment
Share on other sites

Ja ja, to indlæg på to dage. Hvad skal det dog ikke blive til :4thumbup: :wink:

Dagens træning stod på kun spydteknik - men skal dog logges alligevel!

Opvarmning: 8min løb. Koordination.

Spyd:

Diverse svingøvelser til opvarmning.

3x30m løb med krydsskridt

3x30m løb med impulsskridt/hop.

2 banelængder med lette kast.

3-skridts tilløb: 9 kast.

5-skridts tilløb: 9 kast.

9-skridts tilløb: 6 kast.

Fuldt tilløb: 10 kast.

Dagens længste var 53m. Bestemt ikke noget overvældende, men rigtig fint taget i betragtning, at jeg endnu ikke tør kaste 100% igennem pga. albuen samt de spyd jeg har til rådighed er crap! Nå ja, og så er min teknik bestemt heller ikke værd at skrive om. Så med et godt spyd, vil jeg skyde på at jeg kan kaste 58m lige nu. Det ser ikke helt skidt ud, da jeg først regner med at "toppe" i august. Og allervigtigst: INGEN smerter i albuen :w00t:

Og så har hende det unge mangekampstalent jeg træner, lige kvalificeret sig til U20 VM - hun er 17! Og hun klarede også kravet til hækkeløb som single-event. Hun er sgu sej! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning var planlagt til at være spydkast + lidt vægt. Det blev det også til, men på lidt anden måde end planlagt.

Opvarmning: 8min løb + koordination. Allerede her kunne jeg godt mærke at min højre side af lysken var ret træt og øm fra sidste spydkasttræning i onsdags. Men ofte bliver det bedre under opvarmningen.

Spydkast:

Alm. svingopvarmning, 2 banelængder med korte kast og krydsskridtsløb og impulsløb.

3-skridts tilløb: 10 kast.

5-skridts tilløb: 10 kast. Så stoppede legen her, da jeg sagtens kunne mærke min lyske. Vejret var perfekt og jeg følte mig rigtig frisk. Men min lysken ville ikke makke ret.

I stedet lavede jeg 40-50 3-skridts kast på græs med fokus på nogle tekniske ting. Gik rigtig godt.

Medicinbold:

3x10 rygliggende indkast med medicinbold under lænden.

3x12 énhåndskast med 2kg lille bold.

2x10 knæsiddende indkast. Sidste serie blev droppet pga. lettere emsig stadionmand, der sagde muren ikke kunne holde til mine kast. Jeg valgte at tage det som et kompliment :superman::tongue:

Vægt:

Træk fra hæng:

6x40kg

6x45

6x45

6x45

Ville gerne have kørt med mere, men min højre skulder var træt :nonono:

Benpres - vandret model:

8x150kg

8x180

8x200

8x200

Gående russian twists med 15kg vægtlod:

3x28 skridt - afbrudt af vending for hvert syvende skridt.

Plinthop:

6 hop fra gulv til plint med lille forhop.

2x6 uden forhop.

Mave på swissball.

En smule blandede småøvelser.

5min løb hjem igen. Her kunne jeg mærke min lysken en smule mere. Var helt klart den rigtige beslutning at stoppe spydkast før tid. Selv om det var lidt svært at lade være når nu forholdene var så gode. Men nu er det bare lidt træningsømhed der er væk om en dag eller to. Jeg klapper lige mig selv på skulderen og siger "godt kaldt" :wink:

Nu går jeg ind i en periode på 2-3 uger med en del sommerferiegæster, og jeg ved derfor ikke helt hvordan det kommer til at stå til med træningen. Men jeg er inde i en rigtig god rytme, og tror derfor det vil gå rimelig smertefrit. Vi får se.

Link to comment
Share on other sites

Haha - der er skam ingen dumme spørgsmål. Hvis man ikke lige har gået til atletik eller lign. er det ikke så logisk. Det er også et lidt spøjst navn. Kan godt forstå du ikke kender den.

Det er en bold af forskellig størrelse og forskellige vægt. Typisk ca. 1½ gang større end en basketbold og en vægt på mellem 2-4kg. Det typiske at kaste bolden ind mod en mur eller lave makkerøvelser, hvor man kaster til hinanden. Du får lige et par billeder og en video :smile:

Typisk spydøvelse (han gør det dog ikke særlig godt :tongue: )

Hvornår er det du tager afsted til Schweiz? Har du fundet gode vandreture og den slags? Sig til hvis jeg kan hjælpe :wink:

post-25138-077576800 1277483106_thumb.jp

post-25138-009437700 1277483123_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

He he - nu føler jeg mig mindre dum. Dem har jeg vist aldrig set før. Har lidt svært ved at forestille mig materialet, når de kan være så tunge og stadig hoppe (i stedet for bare at ødelægge gulvet :laugh:).

Det er først i uge 31 (første uge i august) jeg tager til Schweitz, så der er nogle uger endnu. Jeg fik bestilt noget materiale fra Graubündens turistkontor, men er ikke kommet så meget videre siden. Vi er 4 der skal af sted sammen (familie), og de andre snakker om at de nok ikke kan holde til så meget - havde satset lidt på at tage nogle længere ture med den ene, men han er plaget af en skade i læggen, så det kan godt være ambitionsniveauet bliver lavere end jeg først havde regnet med. I øvrigt er jeg heller ikke selv helt helbredsmæssigt på toppen, så det kan godt være det egentlig er fint nok.

Indtil videre regner jeg med at vi skal op på Flimserstenen (hvis vejret er til det), og at vi skal til Via Mala, som ser ud til at være en rigtig spændende rute. Derudover satser jeg på at der bliver mulighed for at gå nogle kortere ture i området, hvor vi skal bo.

For en månedstid siden var jeg på Kreta, hvor jeg en af dagene var ude og køre på mountainbike i bjergene - og som foregik sådan at man blev kørt op i bil, og så var hovedparten af cykelturen nedad (dog selvfølgelig også med enkelte onde stigninger indlagt). Jeg kan se at der er en del mountainbike nær hvor vi skal være, og hvis de har et lignende turistkoncept, kunne jeg godt finde på at gøre det en dag, hvis jeg bliver rastløs. :bigsmile: Det der med "rigtig bjergkørsel" hvor man også selv skal tage alle stigningerne, må jeg nok erkende at min form ikke rigtig tillader på nuværende tidspunkt.

Jeg tror ikke jeg som sådan har brug for hjælp - men hvis du har nogle guldkorn eller forslag til ting man ikke må snyde sig selv for i området, vil jeg selvfølgelig rigtig gerne høre dem. :smile: Har I planer om at skulle ud og vandre med nogle af jeres feriegæster? Og hvilke områder er i givet fald i spil?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Uha!

Jeg håber du får læst det her indlæg og det ikke går tabt i strømmen af alle de træningsopdateringer du kommer med kære Ross! :bigsmile:

Du kan godt få gravet dine sko frem, skifte de rustne pigge og komme i gang med at få spyddet til at flyve igen! Vi er ret tæt på en løsning! :bigsmile:

Der er stadig ikke noget pres, men hvis du har lyst, er pengene næsten skaffet. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share