Vægttab :/


sec58
 Share

Recommended Posts

Såå, jeg har været igang med slankekur i ca. 4-5 mdr. jeg har tabt 24 kg måske mere da jeg ikke vejede mig de 2 første uger. Det er gået rimeligt godt, træning hver dag + sund mad.. Jeg har hverken sultet mig selv eller "snydt" med unaturlige produkter.. Det er gået meget stærkt da jeg også havde meget at tabe. Meeen Ja! I ca. en måned nu har jeg bare haft lyst til alt muligt usundt, jeg klarer mig for det meste ved at spise en banan eller 2, men syntes bare ikke det hjælper i længden.. så jeg ville høre om i havde nogle råd med hensyn til hvad man kan gøre/spise hvis man har lyst til noget sødt imens man er på kur :) Jeg har hørt noget om proteinbar, men er det sundt?

Link to comment
Share on other sites

Såå, jeg har været igang med slankekur i ca. 4-5 mdr. jeg har tabt 24 kg måske mere da jeg ikke vejede mig de 2 første uger. Det er gået rimeligt godt, træning hver dag + sund mad.. Jeg har hverken sultet mig selv eller "snydt" med unaturlige produkter.. Det er gået meget stærkt da jeg også havde meget at tabe. Meeen Ja! I ca. en måned nu har jeg bare haft lyst til alt muligt usundt, jeg klarer mig for det meste ved at spise en banan eller 2, men syntes bare ikke det hjælper i længden.. så jeg ville høre om i havde nogle råd med hensyn til hvad man kan gøre/spise hvis man har lyst til noget sødt imens man er på kur :) Jeg har hørt noget om proteinbar, men er det sundt?

Proteinbarer er sunde, men ikke noget man skal spise løs af, da de indeholder ret mange kalorier, dem jeg plejer at spise har 209kcal og dem spiser jeg kun i forbindelse med træning hvor jeg alligevel brænder kalorierne, ellers lader jeg dem udgøre et måltid..

Selvfølgelig er det sundere end en mars-bar, men kaloriemæssigt kunne du ligeså godt spise en marsbar...

Link to comment
Share on other sites

Proteinbarer er sunde...

En proteinbar er givetvis et bedre ("sundere") valg end en marsbar, hvis det er mellem de to valget står.

Men at kalde dem sunde i absolut forstand mener jeg er at strække den lige rigeligt. :smile:

Til sec58:

Jeg tror det meget handler om at man må finde et passende niveau, så man for det meste spiser sundt, men tillader sig selv lidt sødt af og til uden at skulle have dårlig samvittighed over det. Total askese fungerer for meget få. :wink:

Dertil må du sørge for at der ikke går for langt mellem måltiderne og også sørge for hvor det er muligt at vælge madvarianter med lavt kalorieindhold, så du kan spise en større mængde mad for samme totale antal kcal, hvilket gerne skulle give dig større mæthed. Hvis din "normale" sunde mad ikke er den store smagsoplevelse tror jeg bestemt det kan styrke trangen til det søde, så det var måske også et område der kunne kigges på.

Link to comment
Share on other sites

Hører man ikke af og til noget med at så er et enkelt stykke mørk chokolade en god vej at tage, da selv et lille stykke indeholder så mange af de "guf-stoffer", som hjernen forbinder med slik og lækkerhed, at man ikke behøver mere..

Men husk at holde sig til ét stykke :wink:

Lige en googler på det: http://iform.dk/kost/kost-og-sundhed/chokolade-sundt-og-syndigt

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest tillykke med vægttabet - det er godt gået!

Mht. din lækkersult så tjek ISIS-produkter. De smager godt og kan være med til at stille den trang du indimellem får til noget usundt. Jeg anbefaler personligt deres is med choco/marcipan. Kalorieindholdet er blot 40 kcal/100mL (der er 900mL i en bøtte), derudover smager deres "lækkerbar" super godt samtidig med at den har et højt proteinindhold og kun ca. 120 kcal pr. bar. Det bliver aldrig hverdagsspise, men hvis du føler de stiller din trang kunne det være gode alternativer til de fuldfede produkter :smile:

Tjek: www.isisfoods.dk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share