Tae Bo videoer


sloek
 Share

Recommended Posts

Med fare for at lyde arrogant - tao bo er det ikke noget kommercielt p...

Tae bo er faktisk yderst effektivt til at lære kampsport og aerobic på..

Det er yderst godt til konditionstræning, plus der er masser af teknik øvelse i træningen...

Jøgge.. Mit ovenstående svar dækker næsten dit spørgsmål.. Men igen Tae Bo er en blanding af Kampsport og Aerobic..

Link to comment
Share on other sites

Tae bo er faktisk yderst effektivt til at lære kampsport og aerobic på..

Jeg medgiver at det kunne være egnet til aerobic og generelt konditionstræning, men kampsport?!!? :blink:

No way in HELL... :pullup:

P.S Tag ikke kun min mening for gode varer, spørg evt. på www.martialarts.dk hvad de synes om Tae Bo som kampsport.. :rolleyes:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

P.S Tag ikke kun min mening for gode varer, spørg evt. på www.martialarts.dk hvad de synes om Tae Bo som kampsport..

Hehehehe....kan lige se det for mig. En UFC turnering hvor en af deltagernes kampstil er angivet som værende Tae Bo. Ufff, nogen klø han må få den stakkel. Ikke mindst fordi han ikke kan en skid, men også som afstraffelse for at dyrke noget så tøsset som Tae Bo ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ikke mindst fordi han ikke kan en skid, men også som afstraffelse for at dyrke noget så tøsset som Tae Bo ;)

Hæi hæi, ingen grund til at nedgøre tae bo..

Jeg nedgør jo heller ik halv fede powersvin, vel..??

Det var et simpelt spørgsmål, ik en åbning til en verden fuld af illusioner... :teachingfinger: :teachingfinger:

Link to comment
Share on other sites

Hæi hæi, ingen grund til at nedgøre tae bo..
Jeg gør det hverken til mere eller mindre end det det nu engang er ;)
Jeg nedgør jo heller ik halv fede powersvin, vel..??

Nogen styrkeløftere er fede. Nogen styrkeløftere er ikke fede. Begge ting er totalt irrelevant, da aktiviteten går ud på at løfte tunge vægte. Tae Bo er IKKE en en kampsport, men en aerob aktivitet baseret på kampsportsbevægelser.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Derfor ka jeg heller ik se hvorfor i blander kampsports konkurrencer ind i billedet..??

Det virkede bare som om at du mente at tao bo var god til at lære kampsport af.

En berømt kampsportsudøver/powersvin har sagt nogen i retning af "at du bliver bedre til kampsport ved at tage en prøvetime i det lokale gym, end at træne tao bo to timer om dagen i et helt år". Endvidere siger han "at i tao bo er der kvaliteten ofret fuldstændig til fordel for kvantiteten".

Torben F

Link to comment
Share on other sites

Du skrev selv tidligere: Tae bo er faktisk yderst effektivt til at lære kampsport

Nu er det blot sådan at når man dyrker kampsport, så er konkurrencer en naturlig del af det, uanset om der er tale om stævner eller blot lidt sparring. Så vidt jeg ved stiller man hverken op i stævner mod hinanden eller sparrer med hinanden i Taebo ligesom man gør i boksning, brydning, shootfighting, mm.

Så blandt andet derfor er kampsport altså en falsk varedeklaration når det gælder Tae Bo :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

En berømt kampsportsudøver/powersvin har sagt nogen i retning af "at du bliver bedre til kampsport ved at tage en prøvetime i det lokale gym, end at træne tao bo to timer om dagen i et helt år". Endvidere siger han "at i tao bo er der kvaliteten ofret fuldstændig til fordel for kvantiteten".

Punkt 1.. Jeg vil egentligt gerne vide hvem der har sagt det...

Punkt 2. Kvalitet eller kvantiteten i tae bo afhænger særdeles meget af den enkelte instruktør.

Punkt 3. Hvordan f..... kan man blive bedre til kampsport ved at tage en prøvetime.. :confused2:

Link to comment
Share on other sites

1. Den før nævnte er Charles Staley, du kan se hans hjemmeside her Charles Staley

2.

Kvalitet eller kvantiteten i tae bo afhænger særdeles meget af den enkelte instruktør.
Det kan jeg ikke benægte.

3.

Hvordan f..... kan man blive bedre til kampsport ved at tage en prøvetime..  

Hvis det er i forhold til tao bo mener Charles Staley er der bliver fokuseret så meget på KVANTITET i stedet KVALITET hvad angår kampsport, at systemet er mere eller mindre nyttesløst til at lære egentligt kampsport. I forlængelse af dette siger han på 1 time i det lokale (rigtige) kampsports-gym vil han kunne opnå større færdigheder i kampsport end man kan på flere år ved tae bo.

Og så lidt afsluttende kommentarer:

Først og fremmest tror jeg vi må definere hvad kampsport egentlig er? Min definition er at det er evnen til at kunne forsvare sig selv. Og jeg tror ikke en fløjtende fis på at du kan bruge tae bo til nogen som helst hvis der skulle opstå en sådan situation.

- Og bare fordi jeg står og sparker ud i luften derhjemme kalder jeg mig ikke for kongfu-munk.

Torben F

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er i forhold til tao bo mener Charles Staley er der bliver fokuseret så meget på KVANTITET i stedet KVALITET

Ja, iflg. Charles Staley, men nu er der andre i verden end Charles Staley..

Nu har jeg kun én ting at sige om Charles Staley: SELVGLAD af den anden verden.

Citat:

I have personally made a very good living for the past fifteen years getting paid to write for some of those very confusing magazines. And when I do, people write to me in droves thanking me for finally setting them straight....

hold kæft for en gang pladder -_-

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share