Større biceps?


TroelsP
 Share

Recommended Posts

Går til boksning, hvor man får trænet hele kroppen, dog synes jeg ikke rigtig jeg får trænet mine biceps særlig meget iforhold til Tricep?

Så i de dage hvor jeg ikke går til boksning, kunne jeg så evt Løbe, og så træne Pull-ups 5 x 5 ?

Eller skal jeg til at styrketræne samtidigmed løb?

Link to comment
Share on other sites

Pull-ups med smalt underhåndsgreb er ok træning til biceps. Men hvis du vil gøre noget ud af det skal du have fat i nogen vægte og køre masser af sæt, masser af reps.

Hvorfor vil du køre en masse reps? Ville det ikk være smartere for ham, at hvis han vil have større biceps at køre noget 3x8 eller 5x5?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor vil du køre en masse reps? Ville det ikk være smartere for ham, at hvis han vil have større biceps at køre noget 3x8 eller 5x5?

Reprenge er i og for sig ligegyldig. Så længe vi snakker et sted mellem 5 og 20 reps. Stor volumen = store muskler. Mange herinde har meget stor succes med 4x12, 6x8 og hvad der ellers bliver brugt af volumen.

Link to comment
Share on other sites

Går til boksning, hvor man får trænet hele kroppen, dog synes jeg ikke rigtig jeg får trænet mine biceps særlig meget iforhold til Tricep?

Så i de dage hvor jeg ikke går til boksning, kunne jeg så evt Løbe, og så træne Pull-ups 5 x 5 ?

Eller skal jeg til at styrketræne samtidigmed løb?

Uden at kende til din træning, kan jeg vel gå ud fra, at din boksetræning er tilrettelagt så den passer til boksning, og hvorfor vil du så alligevel vil træne til større biceps frem for stærkere biceps, kunne man spørge om. Det må vel især i en sportsgren som boksning tælle mere, at man er stærk end at man er stor, da du nok ikke bliver hurtigere af støre muskler på bekostning af stærkere muskler, men det var jo ikke det, du spurgte om.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor vil du køre en masse reps? Ville det ikk være smartere for ham, at hvis han vil have større biceps at køre noget 3x8 eller 5x5?

Det var ment som stor volumen. I samme omgang vil jeg mene at det ikke giver overdrevent meget mening med få reps til biceps, da man hurtigt kommer til at cheate for meget og derfor ikke får øget belastning på biceps. 5 reps til biceps er nok det laveste jeg ville gå ned på. Der under cheater jeg ganske enkelt for meget.

Du kan dog måske have ok resultater med få excentriske reps. Har aldrig prøvet det, tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share