Ekspres Slankekur


lemond22
 Share

Recommended Posts

Måske du skulle overveje at stikke dine praktiske erfaring op i røven, fordi den på ingen måde kan handle op med teori. Bare dét, at din kur strider sig imod naturlove siger mere om dig, din kur og 'den praktiske erfaring'.

Når du kører Detox-kure, har et højt motionsniveau, spiser en del mindre end du plejer og pludselig ændrer din kost til unedbrydeligt mad(kostfibre), så er det jo klart, at du taber dig helt vanvittigt. Det, som jeg ser, at der er sket, det er følgende:

- Du spiser meget lidt energi i forhold til hvad du har gjort(fibre indeholder utilgængeligt energi)

- Du motionerer pludselig en hel del og forøger derfor dit kalorieforbrug markant

- Du kører fastedage og semi-faste-dage uden mad.

= Du befinder dig altså i 14 dages semi-faste, opbruger størstedelen af dine glykogendepoter(som binder vand), omdanner en masse muskelvæv til proteiner(sikkert fordi du har proteindeficit i dine kostvaner) og ellers til at kompensere for den manglende energi.

I bund og grund har du måske tabt dig 250-500 gram fedt, 500 gram muskelmasse og 1½ liter væske på 14 dage - og det er endda højt sat, da jeg tror væsken fylder væsentligt mere.

Men, hvis din kur er så fantastisk, så kan jeg ikke forstå, hvorfor du ikke bare følger den i 2 måneder? Så er du jo fit for fight og bænker sikkert 150 kg, ingen længe.

Good luck.

- I øvrigt:

Om du er mand eller dame, så er 1.867 kcal pr. dag. da uhyggeligt lavt sat, hvis du træner motion dagligt. Prøv at spise en stor pizza, drik en stor cola og ellers 2 liter vand - så tager du sikkert 1½ permanente kg på over natten ;)

Det er da imponerende så meget debat et vægttab kan skabe.

Som nævnt tidligere har jeg ikke trænet i de 11 dage som jeg lå stille, jeg har ikke haft afføringsmæssige problemer inden kuren, men min mave har derimod opført sig underligt under kuren. Især fastedagen gav forstoppelsesproblemer.

Nu har jeg desværre ikke målt min fedtprocent eller cm-mål før jeg startede den her kostomlægning, som jeg vil foretrække at kalde den, og det kan irritere mig nu, idet jeg meget gerne ville kunne lægge de ting ind i den debat her.

Jeg ved med sikkerhed hvad jeg har tabt kg-mæssigt og jeg ved med sikkerhed at tøjet sidder løsere.

En søgning på google på den her diæt, har meget løst kun fundet folk, som har haft succes med den som vægttabsmetode.

Til mit kalorieindtag. Madlog som jeg fulgte i starten af mit vægttab og som jeg fortsat taster ind i, ville have mig helt ned på 1400 kalorier i starten + motionskalorier. Det virkede fint de første 4 kg, hvor efter det gik i stå. I november startede jeg i et fitnesscenter og den personlige træner som jeg hyrede sagde at det var alt for lavt og at jeg som minimum burde spise 1900 kalorier dagligt, uden at tillægge motionskalorier. Dette medførte ikke nogen forbedring af mit vægttab, selv om jeg trænede 4-6 dage om ugen.

Jeg har aldrig fået mål stofskifte eller andet, men ved at der familiemæssigt sandsynligvis er gener for at tage hurtigt på i vægt.

Men i bund og grund vil en fortsat debat om de ting her jo, fortsætte med at debattere om hvorvidt jeg har tabt de her kg eller ej og det er jo hovedløst.

Kig på min kostsammensætning på den dag jeg lagde ud og du finder da absolut intet som strider imod almindelig sund logik, for et sundt og varigt vægttab. så jeg forstår slet ikke den, store modstand imod det - derimod finder jeg det temmelig interessant at manglende vægttab kan skyldes indtagelse af en masse kemiske stoffer og bestemte fødevaregrupper.

:superman:

Link to comment
Share on other sites

Åbenbart ingen med erfaring på den her kur - men så kan jeg da komme med min.

Jeg smed 2,9 kg på 11 dage og nåede langt om længe ned på en vægt, som jeg ikke har kunnet komme under i mere end 5 år.

Ideen bag diæten er at kroppen har ophobet en masse kemikalier og affaldsstoffer, i ens fedtdepoter, som organismen har svært ved at forbrænde naturligt. Derfor skal man i den 11 dages periode holde sig fra en del fødevarer, samtidig med at man skal spise en bestemt mængde af forskellige fødevaregrupper. Jeg spiste mellem 1500-2000 kalorier om dagen - samme mængde som jeg også normalt indtager, men formåede alligevel at smide kg.

Jeg er meget interesseret i at høre noget mere om disse kemikalier og affaldsstoffer, som kun bliver forbrændt ved at man en dag kun drikker vand og en anden dag noget andet..?

Er der tale om nogen specifikke stoffer - i og med at diverse "helseforfattere" altid referer til udtrykket affaldsstoffer, og intet specifikt - måske fordi det bare er noget fis de fyrer af?

Link to comment
Share on other sites

Hej Lemod22

I modsætning til så mange andre herinde tror jeg faktisk på dig :P Jeg kan selv ikke tabe mig (og det er over to år vi taler om) på trods af at mit kalorieindtag ER lavere end hvor mange jeg forbrænder.. Hmm.. Interessant, og nej, jeg kan ikke bevise det, men det ændrer ikke på at virkeligheden er sådan!

Ville prøve din "kur" hvis det ikke var fordi jeg bor hjemme og desuden kaster op når jeg spiser broccoli

:) Tillykke med vægttabet =b

Link to comment
Share on other sites

Hej Lemod22

I modsætning til så mange andre herinde tror jeg faktisk på dig :P Jeg kan selv ikke tabe mig (og det er over to år vi taler om) på trods af at mit kalorieindtag ER lavere end hvor mange jeg forbrænder.. Hmm.. Interessant, og nej, jeg kan ikke bevise det, men det ændrer ikke på at virkeligheden er sådan!

Ville prøve din "kur" hvis det ikke var fordi jeg bor hjemme og desuden kaster op når jeg spiser broccoli

:) Tillykke med vægttabet =b

Har du været ved lægen?

Link to comment
Share on other sites

Hej Lemod22

I modsætning til så mange andre herinde tror jeg faktisk på dig :P Jeg kan selv ikke tabe mig (og det er over to år vi taler om) på trods af at mit kalorieindtag ER lavere end hvor mange jeg forbrænder.. Hmm.. Interessant, og nej, jeg kan ikke bevise det, men det ændrer ikke på at virkeligheden er sådan!

Ville prøve din "kur" hvis det ikke var fordi jeg bor hjemme og desuden kaster op når jeg spiser broccoli

:) Tillykke med vægttabet =b

Hvordan har du fastsat henholdsvis indtag og forbrænding?

Link to comment
Share on other sites

Hej Lemod22

I modsætning til så mange andre herinde tror jeg faktisk på dig :P Jeg kan selv ikke tabe mig (og det er over to år vi taler om) på trods af at mit kalorieindtag ER lavere end hvor mange jeg forbrænder.. Hmm.. Interessant, og nej, jeg kan ikke bevise det, men det ændrer ikke på at virkeligheden er sådan!

Ville prøve din "kur" hvis det ikke var fordi jeg bor hjemme og desuden kaster op når jeg spiser broccoli

:) Tillykke med vægttabet =b

Søg læge.

Link to comment
Share on other sites

Hej Lemod22

I modsætning til så mange andre herinde tror jeg faktisk på dig :P Jeg kan selv ikke tabe mig (og det er over to år vi taler om) på trods af at mit kalorieindtag ER lavere end hvor mange jeg forbrænder.. Hmm.. Interessant, og nej, jeg kan ikke bevise det, men det ændrer ikke på at virkeligheden er sådan!

Ville prøve din "kur" hvis det ikke var fordi jeg bor hjemme og desuden kaster op når jeg spiser broccoli

:) Tillykke med vægttabet =b

Tak for det.

Det er ikke min kur - men en jeg fik foræret i gave og jeg kan kun fortælle om egne erfaringer uden en masse videnskab.

Broccoli kan erstattes med Blomkål, rosenkål eller hvidkål.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har i mine yngre dage dyrket cykelløb på licensniveau, haft en fedtprocent nede på 6% og er ikke nybegynder indenfor træning.

Du er kvinde, ikke? 6% lyder usundt - på alle måder - og bestemt ikke noget der kan forenes med en normal menstruationscyklus. Og ja, det lyder egentlig også urealistisk. Hvordan blev din fedtprocent målt?

/Keki

Link to comment
Share on other sites

Du er kvinde, ikke? 6% lyder usundt - på alle måder - og bestemt ikke noget der kan forenes med en normal menstruationscyklus. Og ja, det lyder egentlig også urealistisk. Hvordan blev din fedtprocent målt?

/Keki

Nej, jeg er ikke kvinde - hehe, skal man være det, for at følge sådan en kur da :tongue:

Den blev målt i det gamle Aalborg Fitness - nuværende Fitnessdk, tilbage i 2002. Det var ikke med tang!

Men i den periode hed den jo 6-7 dages træningsuge. Styrketræning 3 gange om ugen om morgenen. Så studie også enten spinning eller 2-6 timers træningstur på landevejen.

Jeg plejer at sige at det er 27 kg siden - nu kan jeg vist sige 14 kg siden :-)

Link to comment
Share on other sites

Har du været ved lægen?

Ja, men ikke med det.. :b

Jeg har været til en diætist - ikke specifik med vægttab (eller broccoli) men talte også om det - og jeg fik af vide jeg ikke behøver tabe mig (rigtigt, men det skader heller ikke at tabe sig lidt) og at jeg skulle spise noget mere fordi mit energiindtag er/var for lille..

Så står man tilbage og ønsker at blive lidt lettere og får af vide man skal spise lidt mere ??

Link to comment
Share on other sites

Ja, men ikke med det.. :b

Jeg har været til en diætist - ikke specifik med vægttab (eller broccoli) men talte også om det - og jeg fik af vide jeg ikke behøver tabe mig (rigtigt, men det skader heller ikke at tabe sig lidt) og at jeg skulle spise noget mere fordi mit energiindtag er/var for lille..

Så står man tilbage og ønsker at blive lidt lettere og får af vide man skal spise lidt mere ??

Alder ?

Vægt?

Link to comment
Share on other sites

Hvordan har du fastsat henholdsvis indtag og forbrænding?

Ved hjælp af et hæfte hun havde (og jeg desværre smed væk over julen :S).. De forskellige fødevarer - sunde som usunde - er delt op i forskellige kategorier og hver har fået forskellige "kasser". Diætisten forhørte sig først lidt om hvad jeg laver i min fritid og kom frem til at jeg skulle spise min. 44 "kasser" om dagen..

Så kiggede jeg på hvad jeg spiste til de forskellige måltider og ind i mellem (og ja, jeg huskede også at nævne kage) og fandt ud af at jeg på det tidspunkt fik omkring 18-20 "kasser" per dag.. Lige inden hæftet forsvandt i rodet var jeg kommet op på omkring 23/24 "kasser" per dag..

Nu hvor jeg læser hvad jeg har skrevet kan det lyde som om jeg lider eller er på vej til at lide af en spiseforstyrrelse, men det er IKKE tilfældet!

Edited by BMSF
Link to comment
Share on other sites

Ved hjælp af et hæfte hun havde (og jeg desværre smed væk over julen :S).. De forskellige fødevarer - sunde som usunde - er delt op i forskellige kategorier og hver har fået forskellige "kasser". Diætisten forhørte sig først lidt om hvad jeg laver i min fritid og kom frem til at jeg skulle spise min. 44 "kasser" om dagen..

Så kiggede jeg på hvad jeg spiste til de forskellige måltider og ind i mellem (og ja, jeg huskede også at nævne kage) og fandt ud af at jeg på det tidspunkt fik omkring 18-20 "kasser" per dag.. Lige inden hæftet forsvandt i rodet var jeg kommet op på omkring 23/24 "kasser" per dag..

Nu hvor jeg læser hvad jeg har skrevet kan det lyde som om jeg lider eller er på vej til at lide af en spiseforstyrrelse, men det er IKKE tilfældet!

Undskyld, mig men... Tror du selv på de der kasser? Tror du at noget så komplekst så kost bare kan smides ind i et par kasser og så bare tælle antal kasser og vide, om du spiser for meget eller for lidt?

Uden at kende til systemet, så ligger det på alle måder op til, at være sindssygt urealistisk - hvilket det nok har været i dit tilfælde, eftersom du kun spiser "halvdelen" og alligevel tager på.

Det er eneste forklaring - medmindre din "diætist" hvilket har røvrendt dig...

Link to comment
Share on other sites

Undskyld, mig men... Tror du selv på de der kasser? Tror du at noget så komplekst så kost bare kan smides ind i et par kasser og så bare tælle antal kasser og vide, om du spiser for meget eller for lidt?

Uden at kende til systemet, så ligger det på alle måder op til, at være sindssygt urealistisk - hvilket det nok har været i dit tilfælde, eftersom du kun spiser "halvdelen" og alligevel tager på.

Det er eneste forklaring - medmindre din "diætist" hvilket har røvrendt dig...

Ja, jeg tror på dem.. Sådan da :S Hæftet virkede meget fornuftigt - og startede med hele smøren om at man skal forbrænde mere end man indtager hvis man vil tabe sig - og når man kiggede på de forskellige ting i forhold til hinanden, virkede det også rimelig rigtigt. Selvfølgelig tror jeg der kan være unøjagtigheder og lignende så mit indtag kan have ligget lidt højere end det egentligt viste, men stadig! Når jeg nu ikke kan finde det mere er det jo svært at komme med gode eksempler, men det så fornuftigt ud og diætisten virkede også fornuftig og som mo hun havde styr på tingene...

Det med hvor aktiv jeg er kommer i morgen.. Jeg må hellere også få sovet lidt:b

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldrig fået mål stofskifte eller andet, men ved at der familiemæssigt sandsynligvis er gener for at tage hurtigt på i vægt.

Den der hører man jo altid! Det er altid denne dårlige undskyldning der bliver brugt for at folk er fede!

Spis mindre, træn mere!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share