321's log - 2015


321
 Share

Recommended Posts

For at få det hele til at gå op med arbejdet, flyttet jeg min skulder træning fra imorgen, til idag. dette gjorde jeg da jeg ikke ved hvad tid jeg for fri imorgn :blink: STANDARD!

Middag

Clean & press

3 x 8 x 16kg.

Military press

1 x 10 x 20kg.

1 x 8 x 30kg.

2 x 8 x 35kg.

Syntes at skuldrene var lidt brugte, og da jeg ikke ville gå på kompromis med teknikken så valgte jeg at lade den blive på de 35kg...

Rotator cuff

1 x 12 x 6kg.

1 x 10 x 6kg.

1 x 8 x 6kg.

Laterals

3 x 8 x 8,5kg.

Smed lige dette sæt ind da jeg havde 10 minutter ekstra, inden jeg skulle være andetsteds.

Aften

Jeg er, lige som mange andre, til tider slem til at fokusere min træning omkring mine forcer og lade mine "svagheder" lidt i baggrunden. Dette har jeg tendens til når vi snakker; lange intervaller. Jeg syntes simpelthen at de er modbydelige, men hvis jeg vil have min sørgelige cooper distance op, så skal der altså bides til bolle på lige netop dette område :devil:

Løb

Type: Interval, 4+2 x 5.

1) 925m. Benene var lidt stive og skulle lige finde motivationen som dog stille kom.

2) 986m. Hér fik jeg efterhånden pulsen og vejrtrækningen op i omdrejninger.

3) 911m. Efter det første minut satte et seriøst sidestik ind, som jeg desperat forsøgte at får væk via kontrolleret vejrtrækninger, uden at sænke hastigheden, hvilket ikke gik skide godt :blush:

4) 849m. Sidestikket sad fortsat godt i kroppen men rykket dog i baggrunden da SERIØS kvalme rykket frem, jeg måtte flere gange synke og virkelig koncentrere mig for ikke at sprede min aftensmad :crazy: Pausen hér blev holdt næsten foran min hovede dør, men jeg havde besluttet mig for 5 ture!

5) 907m. Sidestikket var forsvundet men i stedet skulle jeg skide helt vildt, samtidig var kvalmen stadig ÍNTENSIV!

- 1000m. Afjog.

Total distance: 6230m.

Vil ikke lige frem kalde dette for en succes oplevelse, som jeg ellers havde håbet på nu hvor jeg i forvejen ikke er super happy for lange intervaller. Men min beslutsomhed blev dog testet lidt og det er måske egentlig meget godt :innocent: Men håber dog stadig på en bedre oplevelse, næste gang jeg kaster mig ud i den slags.

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Kørte til at starte med lige forbi centret og havde egentlig besluttet mig for at spare mine ben og ikke mindst mine achilessener for dagens træning, men da jeg kørte forbi så jeg et par kollegaer smutte ind i centret. Også slog det mig; jeg får heller ikke trænet ben i næste uge. Så jeg vendte bilen :wink:

Pistols

8/8 - 8/8 - 8/8.

Slappet lidt af da jeg ikke ville belaste mine sener for meget...

Lunges

1 x 10 x 40kg.

1 x 10 x 45kg.

1 x 10 x 50kg.

Kunne godt mærke at jeg ikke har fået trænet så meget ben på det sidste, havde slet ikke det samme overskud som jeg plejer :nonono:

Efter lunges'ne ville achilessenerne ikke mere og jeg måtte kalde det for en dag, turde simpelthen ikke at give mig i kast med leg curls :blush: Men tilfreds var jeg, for lidt har også ret...

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Status på kroppens tilstand:

- Super stive og ømme stænger/baller.

- "Bløde achilessener", dvs at jeg kan mærke at de ikke vil have godt af noget som helst :sneaky2:

- Træt ryg/nakke.

Har hele dagen været mærket af de fantastiske lunges og er igen blevet bekræftet i at jeg er über rusten i dem :blush: Derudover har mine achilessener givet udtryk for at de trænger til hvile, som jeg noget modvilligt er tvunget til at give dem!

Samtidig har jeg hele dagen været træt i ryggen og øm i nakken. Sådan nogle dage har vi vel alle sammen i ny og næ... :dry:

Hold da op, ovenstående er jo intet andet end BROK og YNK :cry3: , det må belønnes!

Push ups

25. (100)

Sit ups

25. (100)

Flutterkicks

25. (100)

Englehop

25. (100)

x 4.

God omgang uddrivelse af ynk, specielt englehopne kunne mærkes, men nu er musklerne varmet op og værker derfor ikke længere...

Link to comment
Share on other sites

Efter dejlig massage og en god nats søvn var kroppen igen på højkant, bortset fra en smule snot og netop snotten var grunden til at jeg holdt mig væk fra svømmehallen idag... ét eller andet siger mig at kroppen nok har godt af 4 dages hvile periode startende fra Mandag :smile:

Løb

Type: Interval.

- 60/60 x 10. Fokus på laange skridt, for at kompensere for mine korte ben :laugh:

- 100m Bakke sprint x 5. Sprint op, lunt ned.

- 15/15 x 20. Lidt spurt træning til lige at hive det sidste ud af benene.

Distance: 6000m.

Det er sjældent at jeg kombinerer mine interval løb på denne måde, mest fordi at jeg syntes at det er besværligt hele tiden at skulle omprogrammere mit ur. Men det er dejligt afvekslende og virker ikke lige så mentalt hårdt som når jeg fek.s løber 15/15 x 35

Link to comment
Share on other sites

Har haft én lang arbejds uge med gennemsnitlig 20 arbejds timer i døgnet, gæt selv hvad de sidste 4 blev brugt til :sleeping:

Derfor er det kun blevet til ganske lidt.

Mandag

Push ups

100.

Sit ups

100.

Flutterkicks

100.

Englehop

100.

Tirsdag

Push ups

100.

Sit ups

100.

Flutterkicks

100.

Englehop

100.

Onsdag

Push ups

100.

Sit ups

100.

Torsdag

Push ups

125.

Sit ups

100.

Flutterkicks

100.

Achilessenerne er dog alligevel blevet belastet unødvendigt :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke påstå at jeg ikke har været en smule uopagt idag på 39 timer har jeg fået 3 x 1 times søvn. Men faktum er at jeg ikke har lavet noget i 4 dage og udsigten til én 5 dag var bare uudholdelig :innocent:

Så jeg fik pakket mine badebukser og kom afsted til svømmehallen efter et symbolsk vand pas.

Svømning

- 50m Crawl.

- 50m Bryst.

x 10.

- 25m Dynamisk apnea.

Ialt: 1020m.

Link to comment
Share on other sites

Vågnet med en god portion snot i hovedet men følte ikke at det var grund nok til at holde mig fra min UV - træning. Hvem ved, man kunne jo komme ud for at skulle arbejde i det våde miljø uden at være vel udhvilet og med snot i hovedet :innocent: Så jeg satte kursen mod svømmehallen, spændt på hvordan mine ører ville klare kombinationen af snot og tryk.

Morgen

Push ups

25.

Sit ups

25.

Flutterkicks

25.

Englehop

25.

Lige en omgang morgen gymnastik :rolleyes:

Formiddag

Vandtilvænding

- 2 Minutters vandtrædning + 35m dynamisk apnea, uden afsæt.

PR! Masser af overskud. Jeg kunne højst sandnynligt godt have trukket den 50m men så ville buen også være spændt!

- 300m Crawl. Tid 05:15.

Hurtigt, men uden at "jappe" tagene. Satte farten ned efter 200m, for at komme flot i land :laugh:

- POW.

Dette føltes mere ubehagligt end det plejer, min dykker respons var ikke så god som den plejer.

- 100m Crawl med finner + 25m dynamisk apnea, uden finner og uden afsæt.

Denne disciplin er efterhånden ved at sidde i skabet, var dog stadig små sulten efter luft da jeg nået de 25m.

- "Maske leg" på med masken, blæse denne fri og svømme 25m med finner. Påtagning af finner og svømme 25m langs bunden, aftagning af finner og maske før opstigning.

Her havde jeg rimelig stor trykken for ørerne

- UV opgave skruet boltne ud, ind og ud igen af metalstykket.

Stort overskud på luft siden. Men jeg måtte stoppe da smerten og trykket i mine ører blev så stort så jeg var nervøs for at de skulle springes. Var svimmel, havde ondt i hovedet og i ørerne da jeg brød overfladen.

Her efter valgte jeg at stoppe imens legen var god og smuttet ét kvarters tid i sauna. Lækkert at ligge og slappe fuldstændigt af og blive gennem varmet uden tanke på tid og sted :smile:

Eftermiddag

Clean & press

3 x 8 x 15kg.

Rotator cuff

1 x 12 x 6kg.

1 x 10 x 6kg.

1 x 08 x 6kg.

Military press

1 x 8 x 30kg.

1 x 8 x 35kg.

1 x 8 x 40kg.

Tilbage på rette spor :yahoo:

Pistols

12/12 - 10/10 - 10/10.

Lunges

1 x 40 x 40kg.

That's it for 2-day! :surrender:

Link to comment
Share on other sites

Taget i betragtning af at gårdsdagens vægt træning var med de sølle stumper jeg har her hjemme, så må jeg sige at jeg har ømme baller :laugh:

Var dog lidt spændt på hvor meget skuldrene ville brokke sig under dagens svømme træning...

Svømning

- 300m Opvarmning (25m crawl, 25m bryst, osv).

- 3 x 400m (Stilskift efter 100m. Crawl/Bryst. Pause 02:00)

Hér kom jeg efter den første omgang, ind i et godt flow hvor jeg havde den helt rigtige hastighed hvor jeg følte at jeg kunne blive ved, uden at det var regulær badning.

- 100m Rolig (25m crawl, 25m bryst, osv).

- 5 x 100m (Bryst/Crawl. Pause 01:00).

Fine korte intervaller, tiderne lå på omkring de 02:00 minutter i bryst og 01:40-44 i crawl. Hverken for hurtigt eller for langsomt.

- 100m Rolig (25m crawl, 25m bryst, osv).

- 10 x 50m (25m dynamisk apnea, 25m bryst. Pause 01:00)

Havde egentlig planlagt at kører halvdelen uden finner og den anden del med finner, men da jeg nået de 5 omgang følte jeg at jeg hellere ville blive ved med at koncentrere mig om mit glid uden finner. Gode afslappet dyk med et dejligt overskud :bigsmile:

- 300m Afsvømning (25m bryst, 25m crawl, osv).

- Test dyk til 4m.

Positiv oplevelse efter gårdsdagens ekstreme ubehag :4thumbup:

Ialt: 3000m.

Alt ialt en dejlig svømme tur hvor jeg endelig fik banket distancen et godt stykke over de 2500m. Man skulle jo nødigt sidde fast i de helt små distancer... Dette markere så min afslutning på WATER WEEKEND! :w00t:

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

STATUS

Har den sidste tid tænkt meget over at jeg burde sætte mig ned og få styr på min krop og min træning. det gør jeg hermed :smile:

Achilessener

Det mest væsentlige for mig i øjeblikket er min skade, som bliver ved med at drille. Mit problem er at jeg er virkelig dårlig til at læne mig tilbage og "lade stå til". Min fysioterapeut siger dog at det går fremad og at jeg, hvis jeg sidder fuldstændig stille, vil kunne være over min skade om 1 månede. Hvis jeg vælger at løbe (er benået med en fys der forstår min situation) vil jeg kunne være over skaden om 2 måneder, hvis jeg vel og mærket lytter til min krop og ikke på nogen måde overbelaster fusserne. Desværre har jeg en forstyrrende faktor: mit arbejde og det skal der nu lave om på og det akter jeg at gøre på denne måde:

Imorgen (Mandag) melder jeg klart ud over for min chef at jeg den næste månede ikke kan deltage i de ellers planlagte aktiviteter på arbejdet. Dette vil ikke falde i god jord da jeg ved at han regne med mig i den kommende, hektiske tid. Men hér må jeg være kold og kynisk og kun tænke på mig selv og min fremtid. For hvis fusserne ikke får hvile nu, så er der næsten garanti for at de F*cker mine planer for næste år op!

Løb

Jeg løber så meget som min skade nu tillader, det bliver heldigvis til en rimelig sjat.

Jeg har dog tendens til at fokusere lidt for meget på de korte intervaller og se lidt forbi de lange intervaller, det er noget skidt da det er hér jeg kan rykke min cooper distance op på det niveau hvor jeg gerne vil have den. Så det må der i fremtiden laves om på.

Jeg har forsøgt at få presset en distance tur ind i de uger hvor jeg føler at mine achilessener kan tage det. I fremtiden skal jeg dog have et ugentligt pas hvor jeg kommer op på imellem 8,5-15km, men det kommer i små bidder :smile: .

Svømning

Jeg har endelig fået sparket gang i denne disciplin igen, og er kommet op på et niveau hvor jeg kan nappe en 3000m interval dag uden problemer, ofte er det tiden tilrådighed som sætter begrænsningen. Min 300m crawl går stille og roligt fremad med en nuværende tid på omkring de 05:00. Jeg føler dog stadig ikke at jeg har overskud her, men jeg er fortrysningsfuld og mener at det vil komme i den næste tid :4thumbup:

Vand tilvænding

Jeg forsøger at tilrettelægge min træning i retning af de discipliner og øvelser som jeg har infor om at man bliver testet i under FKP's optagelses prøve. Og her går det fremad, jeg føler efterhånden et hvis overskud i flere af dem, dog er der jo stadig øvelser som jeg ikke kender til så jeg forsøger samtidig at være kreativ på dette område og kaste mig ud i alt hvad der kan give mig større vand tolerance. Jeg er dog blevet istand til at løse simple opgaver under vand uden bevidst at skulle skubbe panikken fra mig, og det skal jeg holde fast i. Jeg har forsømt mine distance dyk her på det sidste og har ikke rigtigt fået skubbet den op på de 50m, derfor vil det nok kræve lidt af mig at få den helt der op. Men har stadig tiltro til at jeg kan, og et af mine delmål er stadig at blive stabil på de 50m dynamisk apnea. På området statisk apnea har jeg VIRKELIG FORSØMT, jeg har ikke øvet denne disciplin siden jeg var i Aalborg :bottom: så her er en disciplin hvor der virkelig er potentiale for udvikling.

Styrketræning

Jeg laver reulær styrke træning med vægte 2 gange om ugen.

Mandag: Bryst, Ryg og Mave. I bryst øvelserne er der for det meste fremgang at spore og det er jo herligt :4flex: , jeg holder mig for det meste til frie vægte. Jeg kan desværre ikke være lige så stolt af min ryg træning, specielt skammer jeg mig over mine dødløft, eller mangel på samme, jeg sidder simpelthen fast på de 80-90kg og det gør jeg fordi at jeg føler at lige præcis dødløft er ekstra ubehagligt, samtidig er jeg VIRKELIG bange for at få en skade i denne øvelse. Mave træningen kører bare der ud af :rolleyes:

Tirsdag: Skulder og Ben. Det kører godt i mine skulder øvelser, har dog svært ved at skubbe den over 17kg i clean & press, og over de 40kg i military press, men jeg må bare se at få smidt en lille smule ekstra på hver gang :shades: I ben træningen har et af mine fokus områder været lunges med vægt og her kan der spores en markant fremgang, jeg kan nu kører 40 x 40kg, denne fremgang skyldes høj vægt og få rep :sun:

Udover vægt træning har jeg gjort mig meget i body weight specielt har jeg lagt fokus på bronze cirkler, og her er jeg nu så langt fremme (05:00-06:00 :clap: ) så jeg efterhånden vil give mig i kast med guld cirkler :devil: Jeg har her på det sidste også kørt en masse "belønninger" iform af push ups, sit ups, flutterkicks, englehop x 25.

March

Grundet min skade har der stort set været dødt på dette område, men har dog fundet ud af at jeg uden træning uden de helt store problemer kan gå 25km med 25kg oppakning med en gennemsnits fart på 6km/t. Lige så snart at min skade tillader det vil der stille og roligt blive gunnet MONSTER hårdt op for denne disciplin :superman:

Mad

Jeg har bevidst fravalgt diverse kost programmer det jeg føler at det smadrer min hverdag. Jeg har i de sidste 8 uger heller ikke kørt ekstra protein/kreatin indtag men påregner dog at starte igen om 3 uger, grunden til at jeg vælger ikke at begynde med det samme, er at jeg ikke vil være i stand til at indtage det fast pga arbejdet :sneaky2: Det bevirker også at min vægt ligger på 56-57kg, og det er alt for lidt, jeg er som sædvanligt bare for dårlig til at indtage de mængder jeg bør.

Hvis man ser bort fra min skade, så kan jeg konstatere at jeg aldrig har været mere ALLROUND FIT. Jeg føler mig stærk og hurtig :cheer: ! Det er så enden på status for denne gang, lang smøre, i know! :tongue:

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Hvis man ser bort fra min skade, så kan jeg konstatere at jeg aldrig har været mere ALLROUND FIT. Jeg føler mig stærk og hurtig :cheer: ! Det er så enden på status for denne gang, lang smøre, i know! :tongue:

Det har du fuldstændig ret i. Fed status.

Måske har du sagt det, men er FKP målet?

Link to comment
Share on other sites

Det har du fuldstændig ret i. Fed status.

Måske har du sagt det, men er FKP målet?

Tak, Tak :wink: Følte bare at jeg havde brug for at gøre status på al min træning så jeg præcis ved hvor jeg er stærk og hvor jeg halter i de forskellige discipliner.

Desuden er det meget rart når man kan veje det op mod ens delmål og så se hvor langt man er nået i henhold til disse...

Træningen kunne helt bestemt godt se ud som om at den er rettet ind mod Kongsøre :rolleyes:

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Dagen idag har budt på MONSTER ØMME/STIVE STÆNGER!, alligevel benået jeg mig selv med en løbe tur. Og for forandringens skyld blev det til en tempo tur, dem har jeg som bekendt ikke ret mange af :bigsmile:

Da jeg havde løbet de første 1000m med en rimelig fart syntes jeg at det kunne være sjojt at se hvor langt jeg kunne komme på 12 minutter, med de forudsætninger jeg nu engang har.

Løb

Type: Tempo/cooper.

Distance: 5000m.

- 1km, 04:22.

- 2km, 04:10.

- (2840m, 12:00).

- 3km, 04:22.

- 4km, 05:04. :nonono:

- 5km, 04:36.

Tid: 22:36.

ALT var imod min præstation! Benene var super stive og ømme, jeg løb konstant i kraftig mod/side vind og ruten var stærkt kupperet.

Der til kan jeg lægge en længere varende skade, så jeg er egentlig ganske tilfreds med mit resultat. Nu har jeg 12 måneder til at få smækket yderligere 200m til min cooper, det burde sgu være opnåeligt med den træning jeg lægger for dagen :blush:

Link to comment
Share on other sites

Dejligt at vågne op uden smertende ben. Der er ikke noget der løsner op, som en tempo tur :bigsmile:

Idag var det så tid til ugens laange vægt trænings pas. Det er jo som bekendt ikke her jeg lægger vægten, og dog :wink:

Middag

Dumbell press

1 x 8 x 16kg.

3 x 8 x 23,5kg.

Er ved at være rimelig stabil hér.

Cable cross

1 x 8 x 30kg.

2 x 8 x 35kg.

Dips

1 x 8 x 20kg.

1 x 8 x 25kg.

1 x 7 x 27,5kg PR!

Det blev til sølle 2,5kg ekstra :blush:

Bensving

12 - 10 - 8.

T2B

8 - 8 - 8.

Der var ikke nok krudt nok i sækken til at følge stilen gfra bensving :unhappy:

Chin ups

3 x 8 x 15kg.

Sidder desværre lidt fast i denne øvelse, måske jeg skulle prøve mig frem efter Augustinus's råd om progression.

Seated row

3 x 8 x 45kg.

T-Bar row

1 x 10 x 15kg.

1 x 08 x 20kg.

1 x 08 x 25kg.

Dette var første gang jeg kørte denne øvelse med 25kg.

Følte egentlig aldrig nogen form for overskud, derfor holdt jeg min ryg træning, super light.

Eftermiddag

I sidste uge løb jeg ind i en ærgelig bemærkning som udløste denne dags andet trænings pas. Bemærkningen lød (fra mine to kvindlige kollegaer)

"Ej, hvor har du store underarme, det må være alle de pull ups... Men tilgengæld har du ingen overarme" :laugh:

Hvilket face er mest passende i den situation :blink:

Det var lidt som at blive nusset på kuglerne, tæt opfulgt af ét skridt spark :crybaby:

A1 Dumbell curls

1 x 8 x 15kg.

2 x 8 x 17kg.

A2 Sit ups

3 x 50.

B1 Barbell curls

1 x 8 x 30kg.

1 x 7 x 30kg.

1 x 6 x 30kg.

B2 Push ups (wide)

3 x 50.

Now i also feel, tse pump! :4flex:

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Jeg er godt nok mærket af gårdsdagens vægt træning, specielt brystet værker, og gunz'ne føles til tider som om de er ved at gå i krampe :w00t: derfor valgte jeg at holde mig til mit løbe pas og ellers lade kroppen restituere. Der er jo ingen grund til at rende ind i en overbelastnings skade (mere) :wink:

Arbejds dagen idag har mildest talt været, uden arbejde. Så imens mine kollegaer gik igang med en omgang fodbold hoppet jeg en tur på løbe båndet, dvs BETALT TRÆNING :yahoo:

Opvarmning:

- 500m Roning.

Løb

Type: 1000m + 2 x 5.

- 1000m (10 km/t).

- 1000m (12 km/t).

- 1000m (13 km/t).

- 1000m (13,5 km/t).

- 1000m (500m 14 km/t, 500m 14,5 km/t).

Holdt tempoet på et rimeligt niveau, så jeg ikke overbelastet fusserne. Men følte alligevel at jeg fik noget ud af det...

Link to comment
Share on other sites

Efter én 15 timers arbejds dag var energien sgu ikke til så meget, men skulle have klemt et vægt pas ind...

A1 Clean & press

3 x 8 x 17kg. PR :superman:

A2 Pistols

12/12 - 10/10 - 8/8.

B1 Rotator cuff (Vandret bevægelse)

3 x 8 x 6kg.

B2 Laterals

3 x 8 x 8kg.

Jeg valgte at super sætte grundet at klokken var 2030 og jeg stadig ikke havde fået aftens mad :blink: Bentræningen lod jeg blive ved pistols for ikke at splitte mine achilessener fuldstændigt ad. Hurtigt men solidt pas...

Jeg holder lidt igen med "Belønningerne" da jeg de næste par uger, endnu engang ikke har mulighed for at træne normalt. Så jeg gemmer dem til de trænge tider :tongue:

Nu mad :4mewantfood:

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Løb

Interval: 70/60 x 8.

- 1510m Opvarmning.

- 320m.

- 344m.

- 306m.

- 304m.

- 290m.

- 266m.

- 297m.

- 302m.

- 500m Afjog.

Ialt: 4890m.

Idag har jeg mærket en lille smule til mine achilessener og derfor valgte jeg efter dette trænings pas at lade det være ved dette... Men tilgengæld blev det også gjort ordentligt :bigsmile:

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share