321's log - 2015


321
 Share

Recommended Posts

Torsdag

Bænk

Opv

8x60kg

6x65kg

4x70kg

20x40kg

15x40kg

Bor

4x15x40kg

Tricep extension

3x15x15kg

BB shrugs

4x15x40kg

Og så løb jeg tør for tid, for jeg skulle ud og hente min nye cykel, som blev til en Specialized stumpjumper.

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Idag gik turen til Nordskoven i Silkeborg. Et område som eftersigende skulle byde på nogle af de mest tekniske mtb spor i Danmark.

Planen var trail løb, med fokus på højdemeter. Og således blev det udført.

Samlet blev det 90min, med en masse bakketræning og et sæt stegte stænger som resultat.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Morgen træning i Skanderborg Sport og Fitness.

Jeg har besluttet at droppe CF Århus, da hverdagen snart indfinder sig igen, og så gider jeg ikke skulle bruge en time på transport, når der ligger et døgnåbent center, på den anden side af gaden, fra hvor jeg bor. På denne måde er det mere realistisk at jeg kan få trænet det jeg har lyst til...

Bænk

30x20kg

8x60kg

6x65kg

4x70kg

Flat bench db press

25x12,5kg

20x12,5kg

Seated row

4x15x50kg

Tricep extension

4x15x??

Db shrugs

3x15x20kg

Rear laterals

3x15x5kg

Squat

20x40kg

MTB

Her til eftermiddag skulle min nye Specialized Stumpjumper så ud og trille for første gang. Planen var en times tid på sporene ved Skanderborg, men efter et par 100m gav jeg op. Smukfest står for døren, og det efterlader sine spor. Så jeg kørte ud til Mossø og maste rundt på sporet der i 1 time. Rigtig god tur. Men keg måtte af adskillige gange for at trække svinet op ad de mange, lange, grimme bakker. Men fedt var det.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Idag kørte keg ud til Moesgaard og løb så nord på, op langs Århus bugten. Rigtig flot tur og fede trails med en god del højdemeter.

Efter 20min opvarmning blev det til 5-4-3-2-1. P. 2min, derefter jogget jeg tilbage til bilen. Samlet 70min.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Den sidste uges tid har stået på Skanderborg festival, og det har selvsagt trukket tænder ud.

Men jeg fik da styrke trænet et par af dagene.

Idag skulle jeg så op på hesten igen

Bænk

30x20kg

10x40lg

7x62,5kg

5x67,5kg

4x72,5kg

Db bench press

25x12,5kg

25x12,5kg

Seated cable row

4x12x50kg

Tricep cable push down

4x12x??

Db shrugs

4x12x22,5kg

Rear laterals

4x12x6kg

Imorgen tidlig står den på arbejde, og det gør den de næste 2 dage, hvorefter jeg starter i skole 😳

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Endelig i løbeskoene igen, oven på festivallen. Hvor jeg iøvrigt havde en lidt stiv højre akiles.

Idag blev det så til måske den sidste tur på de super lækre trails i antvorskoven ved Slagelse.

Det blev til 1 time med fokus på teknik og flow.

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Der har været lidt små træning i løbet af ugen, men ikke noget seriøst. Mest fordi at jeg har følt mig lidt nedkørt. Og har haft fokus på min skole start og den svindler der har trukket 18000kr fra min konto.

Men idag blev det til en gammel klassiker iform af 20min jog efterfulgt af 3 x 1000m med 2min pause. Tiderne lå imellem 4:19-4:27/km. Jeg kunne godt mærke at det var længe siden at jeg rigtigt har løbet intervaller. Bagefter jogget jeg 20min hjem. Så samlet 60min.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Lige på og hårdt med skole og træning. Her efter ferien har jeg meget fokus på at ramme nogle gode sunde og produktive vaner. Både indenfor parforholdet, skolen og træningen.

Så udover at være fortabt i en bunke ligninger ((det er 10år siden jeg gik ud af skolen, og jeg er bestemt ikke blevet bedre til det siden sidst!) så startet jeg morgenen ud med...

Morgen:

Squat

5x35kg

5x42,5kg

5x50kg

5x55kg

5x65kg

5x72,5kg

Bænk

10x20kg

10x30kg

5x37,5kg

5x45kg

5x50kg

5x57,5kg

5x65kg

DB bænk pres

5x10x17,5kg

Pull ups

5x10x10kg

Curls

3x15xwhatever

Eftermiddag:

Efter skole skulle jeg have lidt luft, og jeg havde lovet mig selv en tur på mtb. Turen var primært på vej, men jeg lavet et par små afstikkere fra ruten for at kigge lidt på nogle single trails som skal udforskes nærmere ved lejlighed. Samlet blev det til 75min og 25-30km.

Aften:

Da min bedre halvdel kom hjem fra arbejde, krævet hun en KB wo, så vi lavet...

3 runder

10 swings, 16kg

10 squats, 16kg

10 one arm row, 16kg h/v

10 lunges

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Da jeg kom hjem, hoppet kæresten på mountainbiken og jeg hoppet i løbeskoene. Og så tog vi en tur sammen på de små spor. Rigtig god kombination af træning, og samvær. Det blev til 60min, hvilket også var rigeligt for mine doms præget ben.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Tidligt op og få brændt lidt krudt af, inden dagen rigtig starter. For i eftermiddag regner jeg med at den står på en god håndfuld lektier.

A1 Dødløft

5x50kg

5x57,5kg

5x70kg

5x75kg

5x87,5kg

5x100kg

A2 db rows

5x10x17,5kg

B1 Press

5x20kg

5x25kg

5x27,5kg

5x30kg

5x35kg

5x40kg

B2 preacher curls

4x10x??

Dips

5x10x10kg

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Formiddagen bød på 40min løb, incl 8 x 70s p. 60s. I terræn, hvilket betød at hastigheden varieret lidt mere end standard. Ca 4:00/km +-10sek. Ovenikøbet pisset det ned hele vejen, så jeg var totalt gennemblødt da jeg kom hjem.

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Jeg går og har ekstra stor fokus på mine akilessenerne iøjeblikket, da min højre den brokker sig lidt for tiden. Og da jeg jo har en masse historik lige netop på det skadesområde, er jeg meget OBS på at behandle dem pænt. Dvs masser af fiske olie, udstrækning og calf raises. Derudover sænker jeg volumen en smule i den kommende tid, og holder igen med intervaller, tempo osv.

Jeg følte mig stærk hele dagen igår. Min styrke og størrelse lider ikke så hårdt under den mindre styrke volume, som jeg havde frygtet... Endnu.

Undervejs blev der lavet en masse calf raises og udstrækning for akilessenerne.

Press

10x20kg

5x25kg

5x27,5kg

3x32,5kg

3x37,5kg

5x42,5kg

DB rows

5x10x20kg

*mere vægt.

Dødløft

5x47,5kg

5x60kg

5x70kg

3x82,5kg

3x92,5kg

3x105kg

Dips

5x10x15kg

* mere vægt.

Standing ez bar curl

20x25kg

15x30kg

10x35kg

Rose tricep push down

20x30kg

15x35kg

10x40kg

Push ups

3x50

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Da kæresten havde fri, hoppet hun på

Mtb'en og jeg hoppet i løbeskoene. Det blev til en rolig tur på 40min, uden det store fra akilessenerne.

Direkte bagefter hoppet jeg på min mtb, og vi cyklet sammen i en time.

Ret hyggeligt og god kombi træning.

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Mandag II

Efter en hård dag på skolebænken trængte jeg til luft. Så da jeg kom hjem hoppet jeg i tøjet med det samme og hev mtb'en ud på de mere tekniske spor i Skanderborg. Super fed træning!

Jeg kunne mærke at min teknik blev bedre og bedre undervejs, og da jeg kørte den samme sløjfe 3 gange, mærket jeg også hvordan jeg kunne tage de forskellige passager, hurtigere og hurtigere.

Jeg blev dog nød til at hoppe af ved 1 bestemt bakke. Jeg nået højere op for hver gang jeg kørte den, men min teknik og form kunne bare ikke hive den hele vejen op. Next time!

Det betød også at mit skovalg var lidt dårligt. Jeg kører ikke med klikpedaler, men burde have haft mine trail sko på, og ikke mine f-lite's.

Sidst på turen begyndte min bagerste bremse at skurre, og jeg mistænker at det kan være fordi at den skal justeres.

Ialt blev det til 1 time.

Så idag må siges at være godkendt, med 1 times løb og 1 times mtb.

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Squat

10x20kg

5x40kg

5x45kg

5x50kg

5x65kg

3x72,5kg

1x80kg

*godt med overskud.

Pull ups

5x10x10kg

Bænk

20x20kg

10x30kg

10x40kg

5x45kg

5x57,5kg

3x65kg

3x72,5kg

Db bænk

3x10x22,5kg

2x10x20kg

*de 22,5kg

Blev lige tunge nok.

Preacher curls

3x15x??

T2B

3x10

*fuld kontrol.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share