321's log - 2015


321
 Share

Recommended Posts

Onsdag

Idag blev det til endnu en tur hvor kæresten var på cykel og jeg var i løbeskoene. Der var intet bøvl med senerne. Og selvom mine ben var lidt trætte og ømme oven på squatten igår, så fandt jeg et rigtig godt flow, med et ok tempo.

Jeg kan kun anbefale at koble parforholdet og træningen på denne måde. Det spiller!

Samlet blev det til 60min.

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Fredag

Weekend!!!!!!!!!!!!!!!

Weekenden skulle selvfølgelig starte ud i jernhulen, og det var meget tiltrængt oven på en dag hvor jeg har haft ondt i røven af at sidde ned!

Dødløft

5x60kg

5x70kg

5x80kg

5x90kg

3x100kg

3x105kg

3x110kg

Press

10x20kg

5x25kg

5x27,5kg

5x35kg

3x40kg

3x42,5kg

Pull ups

5x6x15kg

Dips

5x10x15kg

Preacher curls

3x15x??

T2B

3x10

Push ups

3x50

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Mandag

Eftermiddagen har budt på den klassiske tur rundt i Skanderborg, og det endte som vanen tro, ud med 60min roligt løb. Den samme tur bliver nok gentaget på onsdag.

Efterfølgende sprang jeg med på kærestens KB wo med swings, squats, lunges og rows.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har iøvrigt meldt mig til Tisvilde afdelingen af Xterranordic duathlon, d. 24 Januar

Distancen lyder på:

5km løb - 15km cykling - 5km løb. Så den næste tid kommer træningen til at rette sig lidt mod det event. Forhåbentligt får jeg også nosset mig sammen til at få meldt mig ind i Århus Adventure.

Link to comment
Share on other sites

Lyder som en sjov udfordring. Vejret i januar må være lidt af en joker.

Ja det tænkte jeg også. Det bliver min første duathlon nogensinde, og mit første løb hvor der ingår mtb i. Hvor jeg jo pt er så grøn som man kan være. Men jeg tænker at et halvt års træning burde kunne gøre det, så jeg får en god oplevelse.

Pt er mine eneste bekymringer omkring mine dæk, som godt kunne trænge til et grovere mønster.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Sov "længe" så jeg nået ikke at træne fra morgenstunden. Men til eftermiddag blev det til...

Bænk

20x20kg

10x40kg

5x45kg

5x47,5kg

5x52,5kg

5x60kg

5x70kg

Squat

5x40kg

5x45kg

5x55kg

5x62,5kg

5x67,5kg

5x77,5kg

Pull ups

5x6x15kg

Dips

5x10x15kg

Seated zottman curls

3x8x12,5kg

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Idag blev det til 65min trail løb, i et udemærket tempo som var noget højere end det har været på de sidste ture.

Efterfølgende stod den på KB.

5 runder af

10 swings, 16kg

10 squats, 16kg

10/10 bor, 16kg

10 lunges

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Fredag

Eftermiddags pump. 40 vellykket og effektive minutter. Jeg kan ikke lade vær med at undre mig over de folk som kæmper når jeg kommer og som stadig er igang når jeg går. Og som tydeligvis spilder deres tid. Bum!

A1 Bænk

10x10x40kg

*90sek pause.

A2 seated dumbell curls

10x10x10kg

*90sek pause.

B1 incline db flyers

3x10x12,5kg

*hårdt for skulderen (rotatorcuff)

B2 one arm db rows

3x12x22,5kg

Squat

20x40kg

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Dagen bød på et super kombi trænings pas på mtb sporene omkring Moesgaard.

Der var masser af mountainbikere og et større landevejs cykel løb.

Først løb jeg 60min på de tekniske single tracks i skoven, hvis jeg nød at banke mountainbikere på stigningerne.

Efterfølgende hoppet jeg på cyklen, og så var det min tur til at få stryg af de andre mountainbikere.

Men en fed tur, det var det. Samlet blev det også til 60min på mtb'en.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag II

Aftenen blev brugt på 2 mellemsvære o-løb, i selskab med AR klubben.

Det blev samtidig ugens langtur på 80min

O-teknisk var der en masse rust der skulle bankes af. Så det skal helt sikkert have noget fokus henover vinteren. Men påtrods af rustne evner var det rart at være på kort igen.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Eftermiddagen blev brugt på løbe banen i silende regnvejr.

Det blev til...

5 x 400m 4:30/km + 200m 4:10/km. P 1min.

Afjoggen var med fokus på helt roligt og afslappet løb ca 6:30/km. Forsøgte at få alle spændingerne ud via rolig og dyb vejrtrækning. Det fungeret ret godt.

Samlet blev det til 70min.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Tidligt op og over i centret med det samme. Jeg havde sovet lidt over mig, så havde hverken fået vådt eller tørt inden...

A1 Pull ups

10x10

Pause 90sek.

A2 dips

10x10

Pause 90sek

Squat

20x45kg

B1 rear laterals

2x12x7kg.

B2 side laterals

2x12x7kg.

Så blev jeg ramt af lavt blodsukker. Så jeg smuttet hjem.

Link to comment
Share on other sites

Fornuftige træninger. 10x10 chins og dips er lækkerier til torso! Du ska dog snart ha lidt vægt på:).

Ja det sørger for at jeg ikke bliver et fnug nu hvor fokus er på løb og cykling :D jeg må dog indrømme at pull up styrken ikke er hvad den har været.

Tanken var at progredierer så snart at det var 10x10 pæne reps. Så næste gang skal der lidt vægt på.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag II

Da jeg fik fri regnet det, men jeg sprang alligevel på mtb'en og kørte 60min teknisk single track. Det var første gang at jeg har været ude i regn og mudder. Så jeg måtte da også ned og ligge en gang.

Jeg skal have fundet nogle ting til cyklen bla...

- nye dæk med bedre greb end dem jeg har nu.

- en ordentlig cykel lygte.

- et lille unbraco tool.

- lappe grej.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share