321's log - 2015


321
 Share

Recommended Posts

Hvor hurtig banker du en bronzecirkel af ?

Det aner jeg efterhånden ikke. Det er sgu ret lang tid siden sidst. Men jeg var ret habil til det engang. F eks 3 x guld cirkel på under 10min har vist været det vildeste jeg har præsteret.

Til FKP prøverne i sin tid lavet jeg dem på 5:45. Der skulle jo være EKSTREM perfektion.

Hvor hurtigt hamrer du sådan en omgang?

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Så blev det tid til endnu et kombi pas!

Denne gang forgik passet på de tekniske spor i Skanderborg. De samme spor som jeg cyklet på tidligere på ugen.

Først

Løb i 60min. Benene var lidt trætte, men jeg fandt ind i et ok flow alligevel, efter 15min var mine sko drivvåde, så resten af dagens træning blev i våde sko. Ikke at det var et problem.

Direkte efterfulgt af

Mtb i 60min. De trætte ben var nu blevet ekstra trætte, men jeg kørte de samme stigninger som tidligere på ugen. Jeg havde fokus på bremse teknik og det gik rimeligt godt. Det lykkedes mig at køre nedkørslen hvor jeg væltet sidst, uden styrt.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Efter en stressende dag var det eneste jeg havde lyst til, at snørre løbeskoene og tage en rolig trail tur. Så det gjorde jeg. Det blev til 75min i 65%hrr. Ren nydelse og genopbygning af kampkraften. Vejret var skønt. 18 grader sol og vindstille, så det var perfekt!

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Skønt vejr og kæresten havde fri. Så hun hoppet på mtb'en og jeg i skoene, og så tog vi en dejlig tur. Efter godt 30min stoppet jeg uret og vi tog en hurtig dukkert. Dejligt at kunne løbe i race shorts og tage en dukkert når oktober er lige om hjørnet.

Jeg løb på 65%hrr i de 80min turen tog.

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Løb 70min incl

- 8x100m bakke sprint p. Gang ned.

- 6x50m bakke sprint p. Gang ned.

Pulsen kom op på 194 bpm. Jeg tror godt at den kan presses højere op under de rigtige omstændigheder. Men vejrtrækningen havde ihvertfald sit at se til, benene blev tunge og lænde ryggen blev træt. Så der var rigeligt med gas på.

Dagens pas medvirker til at der i denne uge er volume rekord for det sidste år. Det virker ikke af meget men, den relativt lave volume passer mig ganske godt. Og jeg føler at jeg bliver bedre og bedre løbende.

Link to comment
Share on other sites

Opsamling på uge 40.

Løb:

3t 45min fordelt på 3 løbeture. Der blev også skudt en omgang bakke intervaller af, som fik pulsen godt op. Men ellers har den stået på 65%hrr. Som fungerer ret godt.

Mtb:

Cyklen har stået stille i ugen der gik, til fordel for det der med at leve livet!

Næste uge skal cyklen dog luftes et par gange.

Bla skulle jeg gerne til teknik træning med AR klubben på torsdag. Så idag er kæden blevet renset og smurt.

Styrke:

Jeg har kørt 10x6 og ugen der gik, og det kommer jeg til de næste par uger. Jeg ramte de reps jeg ville så denne uge progredierer jeg lidt.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Løb

Opv. Stignings løb jf. Puls.

5 x 3min af 98%hrr. P 2min (pulsen faldt til <60%hrr)

Afjog. 65%hrr.

Samlet: 70min.

Rigtig god tur. Fokus var at løbe "let" og det spillet bare. Her efterfølgende er min akilessener dog lidt trætte.

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Intet er rendyrket ;)... Hva er din holdning til rendyrket aerob cardio. Har læst flere og flere artikler om at den aerobe kapacitet kan udvikles langt mere og over langt længere tid end den anaerobe?

Pt min 60mins aerob cardio dagligt og hele min krop føles virkelig godt.

Link to comment
Share on other sites

Intet er rendyrket ;)... Hva er din holdning til rendyrket aerob cardio. Har læst flere og flere artikler om at den aerobe kapacitet kan udvikles langt mere og over langt længere tid end den anaerobe?

Pt min 60mins aerob cardio dagligt og hele min krop føles virkelig godt.

Jeg har efterhånden erfaret at; hvad der virker for den ene, nødvendigvis ikke virker for den anden.

Anaerob træning er et rigtig godt værktøj, men for at få det fulde udbytte kræver det et aerobt fundament.

Den bedste speed test (10x30/30 shuttle run) jeg har løbet, løb jeg oven på en vinter med ren og skær lav intens cardio.

Desuden virker det på mig som ren meditation, som i sig selv er en befrielse i mit nye studieliv.

Selv lader jeg mig inspirere lidt af 'low intensity AND low mileage' iøjeblikket da jeg har tendens til problemer med akilessenerne, som enten kommer når jeg løber for meget eller når jeg har for høj intensitet.

Prøv at kigge lidt på ham gutten her...

http://fourhourworkweek.com/2011/12/06/the-painless-path-to-endurance-plus-breville-winner-and-more/

Hvordan udfører du din daglige 60min aerob cardio? Og hvad med styrken?

Link to comment
Share on other sites

Styrken er ganske fin og er stadig fullbody et par gange eller 3 ugentligt.

Cardio er enten 10-14km jog eller 60-120 mins cykel/eliptical/ski.

Føles super godt for hele kroppen og ikke synderligt slid. Enig i at den lave intensitet har en meditativ indvirkning på sindet.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag II

Aftenen blev brugt på 2 timer mtb teknik & tons i skoven syd for Århus.

Træningen var i selvskab med ÅAR, og med en træner udefra og det var super givende! Bla fik jeg rettet min position på cyklen under nedkørsler, til.

Jeg har aldrig kørt så tekniske spor så hurtigt, og her var det tilmed meget mudret og mørkt.

Rigtig god træning.

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Morgen jog til skolen, efterfulgt af 45min by-o med godt med hammer på. Pulsen kom op på hele 206bpm. Alt sammen med en lille rygsæk på. Der var så meget tryk på så jeg i sidste sving fik en fibersprængning i min højre læg muskel, ak og ve.

Så efterfølgende måtte jeg gå hjem.

Samlet var det blevet til 85min.

Link to comment
Share on other sites

Opsamling uge 41.

Løb: 2 kvalitets løbe pas på sammenlagt 2t 40min. En gang aerobe intervaller og en tempo tur som endte ud med en fibersprængning i den højre læg muskel. Super ærgerligt da jeg ellers følte at jeg var ved at have godt fat i løbet igen.

Jeg endte da også med at være den hurtigste på by-o'en.

Mtb: 1 pas på 2 timer. Masser af god teknik træning hvor jeg virkelig fik rykket mig. Lidt tons blev det da også til.

Styrke: 2 pas hvor alt gik efter planen.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange af de der fullbody pas banker du af ugentligt?

Pt. Når jeg 2 ugentlige pas som ser således ud...

1.

A Pull ups 10x10/6

A Dips 10x10/6

Squat 1x20

B1 Db bench press 3-4x10-12

B2 Curls 3-4x10-12

2.

A Bench press 10x10/6

A Curls 10x10/6

Squat 1x20

B1 Row 3-4x10-12

B2 Shoulder press 3-4x10-12

Jeg ville egentlig gerne nå ét mere, men når det skal gå hånd i hånd med kæreste, studie, løb og cykling. Så er der simpelthen ikke tid, så jeg bliver nød til at skære ind til benet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share