321's log - 2015


321
 Share

Recommended Posts

Mandag II

Her til eftermiddag besluttet jeg at teste læg musklen på mtb'en. Så jeg cyklet ud til skoven hvor jeg kører teknik træning. Sidste uges teknik træning med ÅAR har virkelig givet pote og jeg har en meget bedre føling med cyklen nu.

Det gik fint med benet, så det var super!

Det blev ialt til 70min.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Fælles træning på jobbet med Mads.

A1 db bench press

10x10x21kg

A2 pull ups

10x10x5kg

Squat

20x40kg

*passer på læg musklen.

Seated incline db curls

12-10-8-6 x stigende vægt

Rope push down

12-10-8-6 x stigende vægt.

T2B

3x12

Jeg var SÅ swole!

Link to comment
Share on other sites

Opsamling uge 42.

En uge på ret lavt blus. Præget af fibersprængningen i lægmusklen og af 2 nattevagter i træk, hvilket efterlader én ret brugt.

Løb: 2 gange. Hvor lægmusklen har føltes bedre og bedre. Men den er stadig ikke i stand til at være igang i mere end 30min. og jeg må stadig ned og gå engang imellem. Samlet 55min.

Styrke: 3 gange, rigtig gode træninger hvor jeg nu er tilbage på 10x10 i nye hovedøvelser. Templaten er nu et misk mask, inspireret af GVT, Arnold blue print, og super squat. Udover det fik jeg kastet lidt med kb'en.

Mtb: 2 gange. Fokus på bare at komme ud og lade kroppen arbejde lidt, påtrods af skaden. Samlet 2 timer.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Jeg er en sinke af dimensioner!

Ingen morgenmad satte sit præg på træningen...

Pull ups

9x10x5kg.

1x8x5kg.

P. 90sek.

*den korte pause rundbarberer mig fuldstændigt!

Calf raises

10x10.

*denne øvelse er bare et must når man som jeg, er lavet af blødt-usaltet-smør!

Både i form af forbyggelse af akilessene problemer og nu også for lægmusklen.

Incline db press

2x10x20kg.

3x10x16,5kg.

5x10x15kg.

P. 90sek.

*snak lige om IKKE at have styr på startvægten. HOLY F*ck!!!

A1 Seated incline db curls

12-10-8-6x12,5kg.

A2 rope push down

12x40kg.

10x45kg.

8x50kg.

6x55kg.

Squat

20x40kg.

*passer stadig på læg musklen.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Løb

Efter 4 timer på moesgaard museum havde jeg kun øje for en ting og det var at komme ud og nyde efteråret. turen blev fortaget med en hrr på 65%. Tilsidst på turen kunne jeg godt mærke at lægmusklen havde fået rigelig. Så imorgen får den lidt velfortjent hvile.

Ialt 75min.

PS. Jeg er ret doms'ede i HELE overkroppen oven på gårdsdagens træning!

Link to comment
Share on other sites

Opsamling uge 43.

En uge som mildest talt har været ringe på motions fronten. Lægmusklen som stadig har krævet hvile og familie fødselsdag på Sjælland, amputeret ugens træning godt og grundigt.

Men så er det jo godt at jeg ikke har travlt med andet end, livet.

Løb: 2 gange på ialt 2t 15min. Lægmusklen klaret det godt, men for en sikkerheds skyld løb jeg ikke en gang mere.

Mtb: 1 gang på 60min.

Styrke: 1 gang som gav godt med doms.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Størstedelen af dagens lektioner har været aflyst, så jeg benyttet dagen til at komme i bund med lektierne og få skudt ugen godt igan...

Morgen

Løb 85min trail løb med 65%hrr. Dejlig tur på en smuk dag.

Eftermiddag

Db bench press

10x10x17,5kg

Squat

20x45kg.

A1 Pull ups

7x10x5kg.

3x10.

A2 calf raises

7x10x5kg.

Seated incline db curls

12-10-8-6x12,5kg.

Rope push down

12x40kg

10x45kg

8x50kg

6x55kg

Gik helt sukker kold det sidste kvarter!

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Idag (gen)så jeg "summits of my life - a fine line" hvor Kilian Jornet blandt andet laver rekord på Mt. Blanc. Super inspirerende og livsbekræftende film!

Løb 75min rolig leg i bladene med 65%hrr.

Min læg muskel var træt idag så jeg måtte ned og gå et par gange. Men det var bestemt en dejlig tur!

Frøkenen og jeg har billetter til Spectre imorgen, så i aften bliver brugt på gode bøffer, en god whisky og 007 marathon (begrænset til de nye)

Life is good ❤️

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Kl. 0600 dinglet jeg over i trænings centret og det syn der mødte mig, var mildest talt skræmmende!

Inde i spinnings lokalet var der 15 ultra tonsende spinnerne som febrilsk forsøgte at følge med instruktøren og den høje tekno musik.

Et øjeblik overvejet jeg hvordan det måtte være at slå øjnene op kl 0430 og vide at man inden længe skulle udsættes for det.

Idag prøvet jeg lidt ændringer

Every 90sec for 15min

- db incline bench press 10x15kg.

- pull ups.

Squat

20x45kg

Preacher curls

12x25kg

10x27,5kg

8x30kg

6x32,5kg

Rope push down

12x40kg

10x45kg

8x50kg

6x55kg

Link to comment
Share on other sites

Kl. 0600 dinglet jeg over i trænings centret og det syn der mødte mig, var mildest talt skræmmende!

Inde i spinnings lokalet var der 15 ultra tonsende spinnerne som febrilsk forsøgte at følge med instruktøren og den høje tekno musik.

Et øjeblik overvejet jeg hvordan det måtte være at slå øjnene op kl 0430 og vide at man inden længe skulle udsættes for det.

Ha, haaaa, det er ikke så slemt, når man først er kommet af sted.

I de år, hvor jeg cykeltrænede meget, tog jeg nogle gange spinningtimer om morgenen i vintersæsonen. Det var faktisk ikke den værste måde at starte dagen på :)

Link to comment
Share on other sites

Ha, haaaa, det er ikke så slemt, når man først er kommet af sted.

I de år, hvor jeg cykeltrænede meget, tog jeg nogle gange spinningtimer om morgenen i vintersæsonen. Det var faktisk ikke den værste måde at starte dagen på :)

Det siger du godt nok. Men det så ikke ret behageligt ud 😄

Men morgentræning i sig selv er jeg stor fan af 👍🏻

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Dagens sidespring:

Den anden dag sad jeg og tænkte over det at gå i skole og succes kriterierne.

Jeg identificeret de 2 styrende faktorer (under uddannelse og eksamen) som værende:

1) hukommelse (at kunne huske og genkalde sig det lærte stof. Hvilket er noget jeg finder svært)

2) kunne udlede hvad lærer og sensor ønsker/søger.

Jeg har derfor først og fremmest kastet mig over memo teknikker som gerne skulle hjælpe til med at få stoffet til at sidde fast i langtidshukommelsen.

Og så til det relevante...

Træt og uoplagt oven på en ellers udemærket skoledag. Skulle jeg have skudt dagens løbe træning af i form af:

Opvarmning

70min incl 6x70/60sek. 90-95%hrr.

Afjog

Samlet 70min.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Siden jeg begyndte mit memo projekt er jeg ganske vidst blevet bedre til at huske de store linjer, men jeg roder stadig en del med strukturen i det. Jeg er dog sikker på at det nok skal give et eller andet form for resultat.

Indtilvidere påvirker det dog mim søvn helt vildt. Keg sover mildest talt ad helvede til. Hjernen kører bare med max omdrejninger hele natten.

Men jeg håber at det går over så snart jeg har fundet strukturen og en rytme i det.

Løb 75min med stigende tempo. Ingen gadgets, all by feel.

PS. Godt med doms i pecs.

PPS. Jeg mangler helt vildt en lygte.

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Tidligt op og køre kæresten på job, hvorefter jeg havde planlagt o-løb og mtb.

Så jeg kørte til Vesterskoven ved Silkeborg, syd for almindesø.

O-løb

Jeg startet med o-løb, på de faste poster i skoven. Jeg havde fokus på flow, få stop og bare at få banket rusten af. Og det gik generelt ret godt. Efterhånden som jeg kom ind i løbet, ramte jeg et godt flow, hvor der var en plan for udløbet inden jeg ramte posten. Jeg løb lige på posten, i det omfang det kunne lade sig gøre. I et forsøg på dette var jeg ved at løbe forbi en post der skulle ligge ved en sø, men posten stod ikke i nærheden af en sø, hvilket jeg lige nøjagtigt nået at surmule over, før jeg stod i vand/mudder til livet. Satans blade!

Udover det fik jeg produceret en god portion højdemeter.

Ialt 1 time.

MTB

Efterfølgende hev jeg, mtb'en ud af bilen og kørte en god tur på sporene i skoven. Da det jo var første gang jeg var i denne skov vidste jeg naturligvis ikke hvor de gode spor var. Men jeg fandt da lidt brugbare spor. Teknisk kunne det godt have været sværer, hvilket jeg havde håbet på. But now i know.

Tilgengæld var skoven utrolig smuk!

Ialt 1 time.

Nu er kroppen dejlig brugt. Ikke for meget, ikke for lidt. Helt tilpas 👍🏻

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Uge 45

Denne uge her mere eller mindre været et skole eksempel.

Alle pas blev fortaget og der var god kvalitet hele vejen igennem.

Løb: 3 gange fordelt på 1 x korte aerobe intervaller, 1 x stigningsløb og 1 x o-løb.

Samlet 3,5 time. Ugen har budt på en del mere intensitet end hidtil og det responderet kroppen rigtig fint på. Jeg vil fremover forsøge at få skudt så meget o-løb af som muligt, men i en travl hverdag vil den slags være lavest prioriteret. Tilgengæld så vil jeg fastholde 1 ugentlig omgang interval/tempo tur, dog med udgangspunkt i den lave ende af puls skalaen, indtil kroppen har vænnet sig til det.

Styrke: ugens første styrketræning efterlod mig med temmelig mange doms. Men så længe at jeg ikke styrketræner mere end 2 gange om ugen er det ikke noget problem. Jeg vil dog forsøge at kaste lidt med kettelbellen de dage hvor der ellers ikke styrketrænes, bare små, korte og intensive wods.

MTB: en enkelt tur på 60min. Planen var teknik træning , men området var ikke til det. Jeg påregner i den kommende uge at få smidt cyklen afsted til service. Det vil den have godt af!

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share