Mavesmerter ved løb


hunk
 Share

Recommended Posts

Heysa

De sidste to gange har jeg været nødsaget til at stoppe min løbetur(på løbebånd), da jeg oplevede en slags stikkende smerte i maven. Det føles lidt henad et sidestik, men sidder længere nede og i venstre side af maven.

Er der evt. nogen der ved hvad det kan være?

Jeg er på vej til at blive rask efter en streptokokker infektion i halsen, men jeg ved ikke om det kan have haft en betydning at jeg har løbet mens jeg stadig er småsyg?

På forhånd tak for hjælpen

Link to comment
Share on other sites

Heysa

De sidste to gange har jeg været nødsaget til at stoppe min løbetur(på løbebånd), da jeg oplevede en slags stikkende smerte i maven. Det føles lidt henad et sidestik, men sidder længere nede og i venstre side af maven.

Er der evt. nogen der ved hvad det kan være?

Jeg er på vej til at blive rask efter en streptokokker infektion i halsen, men jeg ved ikke om det kan have haft en betydning at jeg har løbet mens jeg stadig er småsyg?

På forhånd tak for hjælpen

Har en veninde der også har oplevet smerter i maven i forbindelse med løb. Hun fik det grundigt undersøgt og konklusionen var at hun skulle træne sine mavemuskler.

Link to comment
Share on other sites

Heysa

De sidste to gange har jeg været nødsaget til at stoppe min løbetur(på løbebånd), da jeg oplevede en slags stikkende smerte i maven. Det føles lidt henad et sidestik, men sidder længere nede og i venstre side af maven.

Er der evt. nogen der ved hvad det kan være?

Jeg er på vej til at blive rask efter en streptokokker infektion i halsen, men jeg ved ikke om det kan have haft en betydning at jeg har løbet mens jeg stadig er småsyg?

På forhånd tak for hjælpen

Hey Hunk.

For et par dage siden oprettede jeg et lignende topic, nogle gange når jeg løber(oz løbebånd)

for jeg i nedre, højre side af maven ufattelige smerter, ligesom sidestik. Bare meget værre..

Jeg kan hverken løbe eller trække verjet, knap gå når det sker : (

Det er utrolig træls da jeg elsker at løbe, og det forstyrrer jo ens træning!

Det værste er bare at der ikke rigtig findes nogen reel årsag til hvorfor "sidestik" opstår.(hvis det overhovedet er det). desværre.. Men de råd jeg fik, og som jeg kan give vide er: Lad vær med at spise et par timer inden løb, og hvis det kommer så gå indtil det er væk igen og prøv så at optage dit løb igen..

Ellers, et trik jeg bruger er at jeg så laver noget andet i ca. en halv tine, til en time(styrketræning) derefter plejer jeg ikke at få problemer med det..

Jeg håber at du ku bruge det til noget.

- Vil du gerne læse min lille tråd om det ligger den under konditionstræning: ufattelig smertefuld sidestik.

Link to comment
Share on other sites

Guest bagster

Jeg har haft helt det samme problem i højre side af maven. Det kan godt være hvis man har spist for tidligt inden man løber, for hvis jeg løber om morgenen inden maden, er der ingen problemer. Derimod hvis jeg løber om eftermiddagen er det meget slemt. Og fedtforbrændingen er desuden højere inden morgenmad så det er bonus ;-)

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er fedtforbrændingen højere ved motion før morgenmaden?

Jeg har ikke hørt nogle forklaringer, der har overbevist mig - men måske du kan gøre det! :smile:

Fordi ens glykogendepoter en helt tomme, og kroppen slår derfor over til fedtforbrænding. Så det er skam rigtig nok, men at det er total ligegyldigt for den samlede forbrænding, og noget hårdere fordi det kræver mere ilt, er desværre også rigtigt :smile:

Link to comment
Share on other sites

@Venan: Tak, det mente jeg nok...

Jeg regnede også med, det var det du mente :wink:

Det er det samme med "fedtforbrændingszonen", den er skam rigtig nok, men komplet ligegyldigt i træningssammenhæng.

Nå, det blev vist lidt off-topic....

Edited by venaN
Link to comment
Share on other sites

Heysa

Tak for svarene alle sammen.

Ja, enig, Miss18, jeg er også begyndt at varme op med noget meget stille cykling inden løb :)

Ja det er utrolig træls, synes dog ikke at det føltes helt som sidestik. Men ja konklusionen må næsten være at jeg har spist forkert og/eller for tidligt op til.

Det burde hverken være mavemusklerne(da jeg har styrketrænet et par år), eller konditionen(da jeg slet ikke var udmattet da det opstod) der er/var problemet.

Anyways har jeg løbet nogle gange siden uden problemer, hvor jeg har fokuseret på kosten op til :). Ca. 4 timer inden har jeg spist noget pasta og kortere tid før spiser jeg nogle hurtigtoptagne kulhydrater.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share