Afhængig af Pepsi Max


MTN
 Share

Recommended Posts

Først vil jeg sige at jeg er meget glad for at blive oprettet som bruger på jeres side.

Jeg har igennem ca. 2 år drukket mellem 1-3 liter Pepsi max dagligt, drikker ikke andet end pepsi Max har det nogen skadelig effekt? jeg drikker ingen vand, er det skadeligt?

Link to comment
Share on other sites

Det er i hvert fald ikke pisse godt. Jeg elsker selv Pepsi Max over alt på jorden, har dog aldrig kunnet prale af at drikke de ekstreme mængder så regelmæssigt ;) Kender godt til "afhængighedsfølelsen" - har sågar oplevet hovedpine/utilpashed pga. abstinenser - kunne noget i hvert fald tyde på, da ubehaget forsvandt så snart jeg fik mig en dåse Pepsi Max.

Skær gradvist ned og tving dig selv til at drikke 2 glas vand hver gang du har lyst til en pepsi. Det tror jeg vil gøre en utrolig stor forskel...

Link to comment
Share on other sites

Personligt bryder jeg mig ikke om at være afhænig af noget.

Så jeg ville stoppe med at drikke Pepsi max i en periode, altså stoppe helt. Det er langt nemmer at tage en beslutning om at stoppe helt end at forsøge sig med at "trappe ned" Om det er skadeligt eller ej, lige nu, ved jeg ikke, men et lille kig ud i fremtiden sådan 5-6 år frem og så et regnestykke over hvad Pepsi max koster, ville være nok til at jeg straks stoppede. Jeg er sikker på at efter 1-2 uger så er du befriet af din trang til Pepsi max.

Link to comment
Share on other sites

Personligt bryder jeg mig ikke om at være afhænig af noget.

Så jeg ville stoppe med at drikke Pepsi max i en periode, altså stoppe helt. Det er langt nemmer at tage en beslutning om at stoppe helt end at forsøge sig med at "trappe ned" Om det er skadeligt eller ej, lige nu, ved jeg ikke, men et lille kig ud i fremtiden sådan 5-6 år frem og så et regnestykke over hvad Pepsi max koster, ville være nok til at jeg straks stoppede. Jeg er sikker på at efter 1-2 uger så er du befriet af din trang til Pepsi max.

Det er nok ikke alle der er helt enige med dig i den der...

Link to comment
Share on other sites

Personligt bryder jeg mig ikke om at være afhænig af noget.

Så jeg ville stoppe med at drikke Pepsi max i en periode, altså stoppe helt. Det er langt nemmer at tage en beslutning om at stoppe helt end at forsøge sig med at "trappe ned" Om det er skadeligt eller ej, lige nu, ved jeg ikke, men et lille kig ud i fremtiden sådan 5-6 år frem og så et regnestykke over hvad Pepsi max koster, ville være nok til at jeg straks stoppede. Jeg er sikker på at efter 1-2 uger så er du befriet af din trang til Pepsi max.

Der er koffein i Pepsi Max. Det bliver man afhængig af og man opbygger gradvist en tolerans, hvilket vil sige, at der skal mere og mere til for at få den ønskede opkvikkende effekt. Jo mere man ender med at drikke dagligt, jo sværere vil den jo også være at stoppe fra den ene dag til den anden, fordi abstinenserne vil virke værre. Jeg har klart bedst erfaringer med gradvist at trappe ned, når jeg i en periode har fået lidt for meget kaffe og cola i en periode. En kold tyrker er i hvert fald urealistisk og uholdbart for mit vedkommende.

Link to comment
Share on other sites

Som andre har sagt, selvom Pepsi Max er fri fra sukker, så gør det stadigvæk dine tænder og tegnebog ondt. Så begynd at trappe ned, med fx max 2 liter Pepsi Max hver dag den første uge, så evt. 1½ liter hver dag den næste uge, osv, osv.

Mennesket er ikke beregnet til at drikke andet end vand(sådan da), så kyl noget vand ned når du står op fra sengen.

Link to comment
Share on other sites

Der er koffein i Pepsi Max. Det bliver man afhængig af og man opbygger gradvist en tolerans, hvilket vil sige, at der skal mere og mere til for at få den ønskede opkvikkende effekt. Jo mere man ender med at drikke dagligt, jo sværere vil den jo også være at stoppe fra den ene dag til den anden, fordi abstinenserne vil virke værre. Jeg har klart bedst erfaringer med gradvist at trappe ned, når jeg i en periode har fået lidt for meget kaffe og cola i en periode. En kold tyrker er i hvert fald urealistisk og uholdbart for mit vedkommende.

Jeg tror ikke på begrebet at "trappe ned" hverken når det gælder rygning eller koffein, selvfølgelig er der abstinenser, men så kan man jo "mærke" sin afhængighed...

Jeg tror på at man kan behøve en mental nedtrapning før man gør det....men så synes jeg også det er nemmest bare at stoppe.

Men det er helt sikkert forskelligt hvordan man oplever det at kvitte en afhængighed

Edited by nannas
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 7 months later...

Jeg har selv drukket meget pepsi max dagligt, men har taget en kold tyrker efter jeg googlede aspartam og bivirkninger. Det er skræmmende læsning, ja der er også nogle interessante indlæg på You Tube. Havde aldrig troet at jeg kunne stoppe fra den ene dag til den anden, men jeg vil ikke fylde mig med denne gift mere. Hvorfor det overhovedet er tilladt til menneskeføde er mig en gåde. Du må jo også mærke nogle bivirkninger: hovedpine, humørsvingninger, hukommelsesproblemer og meget mere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv drukket meget pepsi max dagligt, men har taget en kold tyrker efter jeg googlede aspartam og bivirkninger. Det er skræmmende læsning, ja der er også nogle interessante indlæg på You Tube. Havde aldrig troet at jeg kunne stoppe fra den ene dag til den anden, men jeg vil ikke fylde mig med denne gift mere. Hvorfor det overhovedet er tilladt til menneskeføde er mig en gåde. Du må jo også mærke nogle bivirkninger: hovedpine, humørsvingninger, hukommelsesproblemer og meget mere.

Helt enig!

Jeg læste for nylig en artikel i Science med en top 10 over de farligste ting i verden.

1. Atombombe

2. Maskingevær

3. Aspartam

4. Syre

5. Gift

6. Kniv

7. Kastestjerne

8. Bazooka

9. Fransk Manchet

10. Skyder

Edited by Christian B
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej MTN.

Jeg kender selv det med at være afhængig af Pepsi Max, var det i lang tid i forbindelse med en slankekur, hvor jeg erstattede basal kost med Pepsien (og selvfølgelig max, da den er energifattig)...

Som der også bliver nævnt som svar til dit oplæg, så er det værste problem ved din afhængighed, den skade som sodavanden gør på dine tænder. Den er, som almen kendt, fyldt med syre og et stort forbrug vil med høj sansynlighed medfører, at emaljen på dine tænder bliver nedbrudt og du derved får utrolig let huller i tænderne. Det kan både være en smertefuld og ikke mindst dyr omgang, at få lavet hullerne og i tilfælde foretaget en rodbehandling.

Så mit råd til dig er, at lave en "kold tyrker" hvor du erstatter alt cola med vand og måske erstatter "din søde tand" med lidt chokolade eller andre ting der ikke skader dine tænder på samme måde. - Emaljen kommer aldrig igen, når først den er baskadiget.

- Kopp

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke kun aspartam der udgør erstatningen for sukker, men også stoffet acesulfam kalium (også kendt som E950) som hjælper med til at give pepsi max, coca cola zero, cola light osv. den søde smag.

Der er lavet mange forsøg, for at få det samlede billede af disse midlers indvirkning på den levende organisme. Som pepsien indtræder i munden, registreres det, at du smager noget sødt, dette øger produktionen af insulin, så blodsukkeret kan holdes nogenlunde stabilt. Dog dukker der ikke noget sukker op i blodbanen, så det bliver nedsat, og lavt blodsukker = øget sult = du spiser mere.

Samtidig nedsættes de termiske forbrændinger der sker i cellerne, og som står for en solid del af den daglige forbrænding.

Meeeeeeeeeeeeeeeeeen det kræver du drikker +4 liter cola zero om dagen. Så hvis du kan lide smagen af afhængighed og gennemsigtige tænder, skal du ikke ændre vane.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share