Bedste ben øvelse ..


Henrik22
 Share

Recommended Posts

Er der nogen der kan fortælle mig de bedste ben øvelser til hver muskelgruppe. Synes nemlig ikke mit program er godt nok angående øvelsesvalg.

Hvad er de bedste øvelser til forlår?

Hvad er de bedste øvelser til baglår?

Helt så simpel er verden desværre ikke.

Fortæl om dit program, dine mål osv.

Jo mere info du kan give, jo bedre mulighed for at hjælpe dig på vej.

Link to comment
Share on other sites

Helt så simpel er verden desværre ikke.

Fortæl om dit program, dine mål osv.

Jo mere info du kan give, jo bedre mulighed for at hjælpe dig på vej.

Mit program er fokuseret på muskelmasse. ønsker mere markerede lår.

Til folår kører jeg i øjeblikket squat, lunges

og til baglår kører jeg kun leg curl. synes jeg mangler en rigtig god baglårs øvelse eller 2.

Link to comment
Share on other sites

Squats, dødløft, lunges og goodmornings :-)

Det er de øvelser jeg laver for det meste.

så vidt jeg kan se kører du kun en øvelse som primært rammer baglår mest. dødløft rammer selvfølgelig også men er det ikke mest i lænden og meget lidt i baglåret? . er dette ikke for lidt til baglåret?

Link to comment
Share on other sites

Straight Leg Deadlift vil jeg påstå:

http://www.exrx.net/WeightExercises/Hamstrings/BBStraightLegDeadlift.html

Men som sagt, er det svært at påråde dig øvelser, når vi ikke kender formålet med din træning.

hvis mit formål er muskelmasse hvilke øvelser vil så være mest hensigtmæssigt til baglåret ? og er 4 ben øvelser nok ?

Link to comment
Share on other sites

Som MaxP siger er det ikke helt så simpelt. Det første du skal tage højde for er hvor lange dine lårbensknogler er relativt til resten af kroppen.

Nedenstående er gældende for knæekstensorene (quadriceps)

Har "man" lange lårbensknogler har man ofte en lad os kalde det anderledes squatstil hvor ryggen typisk er det stærkeste led og tager størstedelen af slæbet i squat. Er man en lille dværg med korte lårbensknogler vil man typisk kunne squatte meget oprejst og benene vil her blive udfordret betydeligt i forhold til første eksempel.

Det er selvfølgelig sat på spidsen men det er nok ikke så langt fra virkeligheden i de fleste tilfælde.

Hvis du har relativt lange lårbensknogler vil du komme langt med at smide benpres og knæekstensions øvelser ind i dit program af den simple årsag at squat ikke vil være nok. Selvfølgelig skal du stadig lave squat.

Der er aldrig noget der er sort hvidt det gælder også for træning, alt skal tilpasses individuelt. Hvad der virker for mig virker sikkert ikke ligeså godt for dig selvom der er visse elementer der altid vil gå igen

Link to comment
Share on other sites

undgå goodmornings. Det er en øvelse for meget trænet, minimum 2 års (plus minus)seriøs dødløft træning bagved sig.

Dødløft med rigtigt teknik, dvs. ret ryg rammer baglåret rigeligt. Hvis man er nervøs for at den ikke gør det så er nordic hamstrings eller glut ham raises et godt bud udover leg curls.

Som Tlunau siger så har det stor betydning hvordan din krop er sat sammen og din teknik, så lige evt. et klip af din teknik ind i tråden vægttræning og korrekt teknik så kommer vi med nogen konstruktiv bud på hvad du skal gøre.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det en øvelse for meget trænede personer?

skadesrisiko samt teknisk krav

det er også en meget specifik øvelse til at rykke ens dødløft hvis den er gået i stå rent progression mæssigt og det er tid til en hjælpe øvelse. De fleste ville nok starte med RDL istedet som suplemænt istedet for goodmornings.

Jeg ved faktisk ikke helt hvornår man ville prioritere goodmornings over RDL...

du kan evt, smide en video med en goodmorning i tråden, vægttræning og korrekt teknik.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Kan I fortælle mig, hvilke mål der er ideale og hvordan de hænger indbyrdes sammen: bryst, overarm, læg, lår osv. Jeg er 173 høj, vejer 73 kilo (4 kilo for meget...), har stærke og MEGET korte ben (:-) og almindelig (ikke muskuløs) overkrop.

vh Claus

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share