*Omegametoden???*


*pharma*
 Share

Recommended Posts

Jeg har i perioder hatt behov for å gå ned 3-4kg. Dette gjøres ved å kutte kraftig ned på inntak av kullhydrater, mens inntak av fedt og protein økes. Den såkalte "fedt-slankekuren" har blitt både debatert og kritisert i både vitenskapelige og ikke mindre vitenskapelige kretser. Det er likefult en effektiv metode for meg å tape 3-4kg på relativt kort tid. Større tap har jeg ikke hatt bruk for. (man vil da ikke ha vaskebræt heller!?)

TT

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja jeg har spist efter disse principper i mange år, og det er faktisk en meget logisk og helserigtig måde at spise på.

Den er også ganske overens med hvad JS foreskriver i sin artikel "Cuts", bare er bogen ikke skrevet for bb´ere og andre trænende, men kunne lige gerne have været det.

Det går simpelt hen ud på at du spiser proteiner i de mængder du behøver dem, spiser det fedt du har brug for, selvfølgelig de rigtige fedtsyrer, og masser af grønsager og frugt, fortrinsvis dem med et lavt GI-index, hvilket vil sige de fleste grønsager og frugter. Grønsagerne og frugterne er den foretrukne kulhydratkilde, da det også er dem der indeholder de fleste micronutritions.

Nu skal der spises mange grønsager og frugter for at dække kulhydratbehoved fuldt ud, hvorfor der kan suppleres med yderligere kulhydrater ved at spise stivelsesholdige produkter som brød, gryn, pasta, ris, kartofler.

Skal man tabe sig skærer man ned for stivelsesprodukterne så der opstår et kalorieunderskud, skal man vedligeholde eller tage på, øger man indtagelsen af stivelsesprodukter til den nødvendige nivo.

Ifølge bogen bør man kun/hovedsaglig holde sig til kulhydrater med lavt GI-index for at have et jævnt insulinnivo, men dette behøver man ikke tænke så meget over hvis man spiser som beskrevet, da det kommer helt af sig selv.

Alcon

PS: kom lige til at tænke på.....er ligheden mellem bogen og "Cuts" tilfældig, eller er Ehlert og JS samme person :confused2: :confused2:

Man ved squ´aldrig i disse tider :lol: :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share