100 Days Challange


Peter Kristensen
 Share

Recommended Posts

Jeg er fed (ikke bare overvægtig) og har været det i næste 15 år. Jeg er nu 38 år gammel og min krop kan ikke holde til det længere; mine knæ gør ondt, min lænd er stiv, og jeg har tendens til forhøjer blodtryk. Jeg bliver nød til at gøre noget ved det, nu!

Så jeg har besluttet at give mig selv en udfordring med et specifikt mål og en fast deadline, da det plejer at virke motiverende på mig. For at holde mig ærlig overfor mig selv og forhåbentlig holde mig på sporet, så vil jeg publicere mit fremskridt her.

Jeg startede min udfordring d. 22. februar 2010 og den slutter d. 1. juni.

Da jeg startede var min vægt 108,8 kg, 31,1 BMI, ca. 33,6% kropsfedt. Mit mål er ca. 10% kropsfedt, hvilket betyder en vægt på ca. 82kg, 23,4 BMI. 100 dage er 14 uger og 2 dage, så gennemsnitlig skal jeg tabe 2 kg om ugen.

Link to comment
Share on other sites

1. uges resultat: -2,9 kg. Vægt 105,7 kg, 30,2 BMI, 32,5 % kropsfedt.

Den første uge har været god. Jeg har fået morgenmad næste hver dag, jeg har ikke overspist, og har kun fået slik en gang. Men det har også været en ret atypisk uge, da jeg været forkølet. Så jeg har ikke fået ret meget fysisk aktivitet, men det har sikkert også lagt en dæmper på min appetit. Er motiveret til at fortsætte det gode resultat i næste uge.

Link to comment
Share on other sites

2. uges resultat: -1.1 kg. -4.0 kg total. Vægt 104,6 kg. 29.9 BMI. 31.5 % kropsfedt.

Ifølge BMI er jeg ikke længere fed, men kun overvægtig. Dog har anden uge ikke været så god; har ikke fået morgenmad, har spist en del slik. Men jeg har ikke overspist, hvilket jeg gjort at jeg alligevel har tabt mig.

Næste uge bliver lang og hård med alt for meget arbejde, så jeg skal være ekstra opmærksom på ikke at bruge det som en undskyldning for at spise usundt. Og jeg må ikke bruge det som en undskyldning for ikke at træne - håber at Matt Scott's '

' kan hjælpe mig gennem ugen.
Link to comment
Share on other sites

100 dage er 14 uger og 2 dage, så gennemsnitlig skal jeg tabe 2 kg om ugen.

Det er et fedt projekt du har sat i gang! Så al held og lykke herfra :superman:

De sidste kilo er altid svære at få bøvl med så hæng i, men hvis ikke du lige rammer en fedt procent på 10 til juni så skal du ikke tage det som et endegyldigt nederlag.

Edited by apprenti
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share