Program til min Kæreste(PIGE)


t4x4
 Share

Recommended Posts

Hey

Min kæreste skal til at træne 3 gange pr. uge.

Højde 172cm

vægt 55kg

målsætning:

Hun vil stramme sin røv :tongue: balder :w00t: og lår op.

nu tænker jeg bare ... er det iorden at kun træne ben og ikke overkrop ?

burde hun squatte osv. ?

hun er lidt bange for at komme til at få for makerede muskler og er derfor ikke så tændt på at ligge og træne benchpress mm.

her er jeg bare totalt uenig da jeg mener at hvis man skal træne så skal det være hele kroppen og ikke kun ben.

hvad siger i og er der evt. et par tøser der kunne komme med et par eks. på en trænings uge.

takker ...

Edited by t4x4
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

For det første skal din kæreste ikke træne anderledes fordi hun er pige.

Hun vil stramme sin røv, balder og lår op smide maybe 1-2kg

For det andet er der ikke noget der hedder at "stramme", hendes muskler skal kort og godt vokse. Og hun bør naturligvis ikke kun træne underkroppen. Mht. squat, vil denne øvelse netop give hende hvad hun ønsker. Både hende balder og lår vil blive trænet - det er også en fantastisk øvelser for kvinder.

Forslag til et program:

Træning for begyndere

Link to comment
Share on other sites

Hun kan faktisk nøjes med fire følgende øvelser:

Bænkpres

DB/BB Bent over Rows

Military Press/Side Laterals

Dødlløft/Squat

Så er hun stort nået hele kroppen igennem. Det kræver ikke det store at træne den slags 3 gange om ugen, og det passer vel perfekt med at hun ikke har de store ambitioner om at få kæmpe overarme og lign, men samtidig være tilpas veltrænet, hvis man kan sige det sådan...

Link to comment
Share on other sites

sjovt, jeg var også ude og spørge hvordan min tøs sku træne da hun startede (thegirlnextdoor), og jeg fik at vide (bla. elitefitness) at den største misforståelse mht til kvinders træning var at de skulle træne anderledes end os... Så det er så nemt :) , hvis i træner sammen, hopper hun bare mere eller mindre på dit program ...

Og kun træne underkroppen ?

Bange for at blive markeret ?

Kvinder skal gøre sindssyge ting ved sig selv for at gå hen og blive 'for store' .. not happening, og under alle omstændigheder ikke fra den ene dag til den anden (gør det det for os egentligt?)

Link to comment
Share on other sites

hep for xax' forslag, det var det jeg trænede i sommers og det var supert. Ikke så langt, lige til at overskue, resultaterne (altså styrkemæssigt) kunne tydeligt måles fra gang til gang.

To ting dog, som Fætter BR ;) siger: hun bliver jo for fanden ikke kæmpestor over night... jeg blev ikke større af 4 måneders intens træning så hun kan roligt træne overkrop....

og så lige en ting: få den vægttabsgrille ud af hovedet på hende; hvis hun vejer 55 kg er hun nærmest undervægtig.

Og så er jeg i øvrigt enig i alt hvad der hidtil er blevet sagt... selv Panser :D

Link to comment
Share on other sites

55kg og hun vil slanke sig ? det mener jeg ikke at nævne noget om !

Målet er blot at få det "løse" hud til at sidde som da hun var 15år :D

hendes "skræk" for at blive for makeret er nu et overstået kapitel ;)

>>Ramius

sumodødløft .... ? den gad jeg godt lige se et link til

>> xax

det er cool med hende ...

takker !

Link to comment
Share on other sites

-> t4x4: De ovenstående råd er alle tiders! Få iøvrigt din kæreste til at smide sin vægt over hø. skulder (vi skulle jo nødig ha' at hun tabte interessen fordi hun kom til at veje 56 kg ;) ). En vægtøgning (som kommer af muskler alene) er helt naturlig, når man er slank/mager som udgangspunkt. Og det vil klæde hende meget, tror jeg (jeg kunne ikke forestille mig selv, ca. samme højde, veje 55 kg :dead: )...

Link to comment
Share on other sites

>> Bri

nice takker

>> Armoured female

ja det heller ikke hendes ide at holde vægten noget bestemt sted .. bare hun bliver i bedre shape/from

tildels er det nok også mig der ikke fik en grundig nok snak med hende før jeg postede emnet <_<

så skulle alt vel være på plads ... yderligt nok ikke nødvendigt

mange tak !!

Link to comment
Share on other sites

Så XAX rolig nu - dødløft, bent over rows (BOR) og bænkpres hmmm - det er jo ikke en styrkeløfter hun skal "uddannes" til. Bænkpres er tildels ok men bør ændres til skrå for alt andet end lige så bør piger træne øvelser der også rammer den "øverste del". Dødløft og BOR glem dem, de er for krævende og tekniske svære at "lære" - og af erfaring ved jeg hun højst sandsynlig går "kold" får hun vil synes om dem - for øvelserne er ok - bare ikke til en pige der ønsker en finjustering. Mit råd ville være at hun også bør træne lidt overkrop da kroppen er jo en helhed og bør trænes ligeså. For benene, træn squat enten i smithmaskine eller fri (fri er selvfølgelig bedst men også sværest og lære) + lunges i smithmask. + legcurl og slut af med en læggeøvelse (stående er bedst da den rammer den øverste læg). Dette benprogram kan faktisk godt trænes f.eks mandag og fredag. Onsdag er det overkrop og træn en øvelse pr. muskelgruppe. F.eks. Skråpres i 45 grader (bryst og (tildels) frontskulder), sideløft (sideskulder), rows i maskine (vinge) lændextension (nedre ryg), biceps m. stang stående og pushdown (triceps). Mave trænes med benene (husk både øvre og nedre). Mit råd brug hvad bruges kan og god fornøjelse. :tongue:

PS. Jeg har nu lavet programmer til bl.a. piger i 15 år, så jeg tror ikke jeg rammer helt ved siden af :D

Edited by DSB Harry
Link to comment
Share on other sites

Stadig: jeg er enig med xax i hans program... DSB harry... lad nu lige være med at gøre hende dummere end hun er. Jeg er (var? )selv totalt styrketræningsanalfabet og mine motoriske evner er små. Ikke desto mindre lykkedes det mig faktisk at lave samtlige øvelser i xax' program 3 gange om ugen i 3-4 måneder... jeg fik faktisk et helt pænt dødløftmax til sidst.... lad nu være med at fedte omkring bare fordi det er en pige... hvis fremskridtene lader vente på sig er det så demotiverende at det let fører til at man stopper helt. Derfor: de mest effektive øvelser ER og BLIVER de bedste... og når jeg kan gøre det - så kan ALLE!! (under kyndig vejledning selvf.)

Link to comment
Share on other sites

Nææææhh, Harry, vi kan få en vældig lang diskussion her :tongue:

Bænkpres er tildels ok men bør ændres til skrå for alt andet end lige så bør piger træne øvelser der også rammer den "øverste del"
Alm bænkpres kan godt træne pectoralis minor også. Incline er da OK som en assistanceøvelse, men ikke alene. Godtnok dækkes den nedre del af kvinders brystmuskler af brysterne, men en god overall træning af både pectoralis major og minor er at foretrække, synes jeg.
Dødløft og BOR glem dem, de er for krævende og tekniske svære at "lære" - og af erfaring ved jeg hun højst sandsynlig går "kold" får hun vil synes om dem - for øvelserne er ok - bare ikke til en pige der ønsker en finjustering.

Enig i, at det er hård kost for folk, der aldrig har set et motionscenter indefra før. Men jeg har nu oplevet laangt flere kvinder, der gik kold i maskiner end i frie vægte. Jeg gik selv kold i maskiner, og genfandt interessen med frie vægte. Finjustering lyder iøvrigt meget midlertidigt... De gode resultater forbliver kun ved fortsat træning (undskyld, hvis det ikke var det du mente :) ).

Der er vel heller ikke noget i vejen med at træne fullbody 3 x ugentligt?

PS. Jeg har nu lavet programmer til bl.a. piger i 15 år, så jeg tror ikke jeg rammer helt ved siden af  

Al respekt ;) men hvis jeg skulle lave et program til en nybegynder (pige eller ej), ville jeg finde nogle teknisk lette frivægtsøvelser og supplere op med kabel/maskinhalløjsa - og så iøvrigt sige til hende, at hun kan komme igen om 3 mdr og få et mere teknisk krævende program...

Et forslag ku være (3 x fullbody):

Leg press

Stivbenet DL (ikke så teknisk svær som alm DL, og kan sagtens læres af de fleste nybegyndere)

Bænkpres (find en lille stang)

Pulldowns i kabeltårn

DB rows (heller ikke så teknisk)

Lateral raise

Triceps pushdown

BB bicepscurl

Mave: crunches

Ændringer, som indføres efter et par mdr:

Squat i stedet for legpress

Military press i stedet for lateral raise

Reverse bench crunches i stedet for crunches

Siden hen (på langt sigt) ass. chinups og ass. dips i stedet for PD og tri pushdown.

Der er teknisk udfordring og mål i træningen i sig selv (ikke kosmetiske), man kan stræbe efter... Og de kosmetiske mål kommer hurtigere af den her slags træning :)

Hvis jeg var blevet jaget ud af maskinerne tidligere, ville jeg være nået meget længere i dag :unsure: :)

Link to comment
Share on other sites

Så XAX rolig nu - dødløft, bent over rows (BOR) og bænkpres hmmm - det er jo ikke en styrkeløfter hun skal "uddannes" til.
Dårligt argument, som jeg har hørt mange gange. "Jamen jeg er jo ikke styrkeløfter". Disse øvelser kan alle have gavn af uanset ambitionsniveau og formål.
Dødløft og BOR glem dem, de er for krævende og tekniske svære at "lære" - og af erfaring ved jeg hun højst sandsynlig går "kold" får hun vil synes om dem - for øvelserne er ok - bare ikke til en pige der ønsker en finjustering.

BOR i en håndvægtsversion er noget af det simplest at lære, højst et par minutter, så hvad er problemet i denne? Versionen med stang er naturlig lidt sværre og hårdere, og netop derfor skrev jeg også DB på som en mulighed. Dødløft er naturligvis en lidt andet sag, men ikke desto mindre bør også nybegyndere lære den øvelse, naturligvis under skarpt opsyn, men med den rette instruktør så kan den lære meget hurtigt. Derudover er det også god øvelse, for den arbejder netop på de kropsdele, som langt de fleste kvinder er interesseret i, nemlig ben og baller. Derudover så lærer man lidt om løfteteknik, som kan overføres til ens hverdag.

Mit råd ville være at hun også bør træne lidt overkrop da kroppen er jo en helhed og bør trænes ligeså. For benene, træn squat enten i smithmaskine eller fri (fri er selvfølgelig bedst men også sværest og lære) + lunges i smithmask. + legcurl og slut af med en læggeøvelse
Hmm, squat og lunges i Smithmaskinen... <_<

Ok, fri squat er naturligvis en teknisk svær øvelse, men hvorfor tillægge sig nogle dårlige vaner i Smith-stativet?! Fri Lunges skulle da hellere ikke være så sværre at lære.

PS. Jeg har nu lavet programmer til bl.a. piger i 15 år, så jeg tror ikke jeg rammer helt ved siden af  

Og hvorfor er det så relevant?

Der er vel heller ikke noget i vejen med at træne fullbody 3 x ugentligt?

Det er der nemlig ikke nej :)

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Kort og godt XAX -> du er stadig forkert på den i mine øjne, men nok om det :retard:

Ar. Female--> Du kommer ind på nogle brugbare emner men fullbody 3x ugentlig, hun går "kold" trust me. Selvfølgelig skal der kombineres vægte og maskiner imellem men min erfaring (gennem 15 år - :tongue: XAX) er at opstarten er ok med maskinerne men alle skal selvfølgelig videre på et tidspunkt og det program jeg nævnte var til en opstart med evt. ændring om en 3 mdr's tid. Men dødløft - hallo vågn op XAX din "gamle" styrkeløfter, i et nyt program - og til en pige - men lav du en omgang HST til hende og jeg er da helt sikkert hun vil blive henrykt:D

Link to comment
Share on other sites

Kort og godt XAX -> du er stadig forkert på den i mine øjne, men nok om det
Har du ikke flere argumenter end blot det?
Men dødløft - hallo vågn op XAX din "gamle" styrkeløfter, i et nyt program - og til en pige - men lav du en omgang HST til hende og jeg er da helt sikkert hun vil blive henrykt:D

Tyndt argument. Styrkeløft har ikke noget som helst med sagen at gøre. Dødløft er og bliver en superb øvelse, også til kvinder som lige er startet med at træne, så hvad er problemet?

Link to comment
Share on other sites

XAX -->

Jeg behøver overhovedet ikke og uddybe noget som helst - og da du stadig holder fast på en omgang dødløft til en nystartet pige, så er vores indgangvinkel så forskellig - derfor "nok om det" Men du kan bare ikke lade være - der står jo ikke nogen steder at vi skal være enige og der bliver vi heller ikke her. Jeg gav bare mit råd og du dit, så nu kan den kære pige jo prøve løs og måske kan vi få et feedback fra hende om en par måneder!! ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share