Kost efter lang løbetur


Seberg
 Share

Recommended Posts

Hej MOL.

Efter jeg kom hjem fra min løbetur i dag på de 18 km. kom jeg til at tænke på hvad der egentlig er bedst at indtage.

Tager altid en protein shaker og så finder jeg et eller andet i køleskabet. sund føde.

Jeg løber dagligt 7 km ca. og et par gange om ugen bliver det en længere tur på omkring de 20 km.

Men hvad er så bedst at fylde kroppen med ?

Link to comment
Share on other sites

Hej MOL.

Efter jeg kom hjem fra min løbetur i dag på de 18 km. kom jeg til at tænke på hvad der egentlig er bedst at indtage.

Tager altid en protein shaker og så finder jeg et eller andet i køleskabet. sund føde.

Jeg løber dagligt 7 km ca. og et par gange om ugen bliver det en længere tur på omkring de 20 km.

Men hvad er så bedst at fylde kroppen med ?

Det skal lige siges at jeg prøver at komme ned i fedtprocent, så derfor ikke nogen form for usund kost.

Link to comment
Share on other sites

Det skal lige siges at jeg prøver at komme ned i fedtprocent, så derfor ikke nogen form for usund kost.

Nu hvor vi er i gang. Har i nogen gode råd til hvordan man får vabler væk hurtigst mulig. Smøre lidt creme på til meget tør hud, men føler ikke det hjælper på de vabler jeg har.

Nu ved jeg skoene også har en effekt. Men tænker på hvordan man hurtigst får dem væk.

Link to comment
Share on other sites

Nu hvor vi er i gang. Har i nogen gode råd til hvordan man får vabler væk hurtigst mulig. Smøre lidt creme på til meget tør hud, men føler ikke det hjælper på de vabler jeg har.

Nu ved jeg skoene også har en effekt. Men tænker på hvordan man hurtigst får dem væk.

Stik en kanyle igennem vablen - først fra højre mod venstre, derefter oppefra og ned - så du i alt får 4 huller. Lad væsken sive ud, med lad huden sidde. Put derefter et stykke sportstape stramt over, vablen tørrer ud i løbet af et par dage, og du kan så fjerne den løse hud der sidder henover.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vitterlig løber så meget som du siger så er det en god ide at få lidt kulhydrater efter træning i forbindelse med din protshake. Gerne i form af havregryn, banan eller andre gode kulhydratkilder. Det skyldes at du under iltkrævende arbejde som længere distancer af løb jo er vil bruge en del kulhydrater.

Link to comment
Share on other sites

Stik en kanyle igennem vablen - først fra højre mod venstre, derefter oppefra og ned - så du i alt får 4 huller. Lad væsken sive ud, med lad huden sidde. Put derefter et stykke sportstape stramt over, vablen tørrer ud i løbet af et par dage, og du kan så fjerne den løse hud der sidder henover.

okay tak for info.

Problemet ligger også lidt i at jeg når lige at komme af med en vabel og så løber jeg en tur og der begynder at komme en ny samme sted. Har prøvet at holde min fod i ro og droppe løb nogle dage, så huden får lov til at hvile, men det opstår igen.

Kan man gøre noget ved skoene for at undgå de gnaver for meget?

Sidst jeg havde problemer med vabler var efter Marathon.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vitterlig løber så meget som du siger så er det en god ide at få lidt kulhydrater efter træning i forbindelse med din protshake. Gerne i form af havregryn, banan eller andre gode kulhydratkilder. Det skyldes at du under iltkrævende arbejde som længere distancer af løb jo er vil bruge en del kulhydrater.

okay også det jeg normalt indtager efter løb.

Nu tænker jeg også bare mere generelt om der er noget "superfood", som er bedre end andet efter hård cardio.

Har det for eksempel en bedre effekt på kroppen hvis man indtager en smoothie (rent frugt) appelsin - blendet til valle, frosne bær osv. ind at tager den om aftenen til afslapning ?

Link to comment
Share on other sites

okay tak for info.

Problemet ligger også lidt i at jeg når lige at komme af med en vabel og så løber jeg en tur og der begynder at komme en ny samme sted. Har prøvet at holde min fod i ro og droppe løb nogle dage, så huden får lov til at hvile, men det opstår igen.

Kan man gøre noget ved skoene for at undgå de gnaver for meget?

Sidst jeg havde problemer med vabler var efter Marathon.

Jeg ved ikke om man kan gøre noget ved skoene, men jeg har haft god hjælp af at bruge compeed på begyndende vabler og/eller følsom hud. Det er godt nok en lidt dyr løsning, hvis det er et problem du tit har, men jeg ved ikke om sportstape måske kan have samme effekt?

Mine vandrestøvler er begyndt at give problemer, og der kan det hjælpe rigtig meget med to par sokker, hvor det inderste par er helt tyndt. Jeg ved ikke om der er noget belæg for at generalisere mine erfaringer, men måske er det også noget du kunne forsøge dig med?

Link to comment
Share on other sites

Nu hvor vi er i gang. Har i nogen gode råd til hvordan man får vabler væk hurtigst mulig. Smøre lidt creme på til meget tør hud, men føler ikke det hjælper på de vabler jeg har.

Nu ved jeg skoene også har en effekt. Men tænker på hvordan man hurtigst får dem væk.

Fed creme i en måned, gerne en time før løbeturen, derudover solid indpakning i sportstape. Være opmærksom på at få filet alle tendenser til hårdhud mm væk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share