Politieksamen


KimDaugaard
 Share

Recommended Posts

Hey!

Jeg er en gut, der skal til eksamen i næste uge..

Eksamen består af 2 dele, først en Forhindringsbane med bla. bænkpres, svælletræk, en slags over under løb, 700 m løb, svælletræk, over - under, 700 m, svælletræk, over-under = Færdig. Dette tager ca. 15 min. Så har man 15 min. pause og så skal man over og dyrke selvforsvar i en halv time med sin makker, hvor tempoet er ekstremt højt.

Jeg ville høre om der er nogen, der har nogle gode råd til kosten på dagen????

Sørger for at fylde glykogendepoterne op i løbet af weekenden med en masse kulhydrater fra ris, pasta, bønner osv.

Har selv i tankerne at spise følgende på dagen:

3 timer før:

80 g havregryn

250 g Letmælk

2 glas appelsinjuice.

1 skive groft franskbrød med honning.

1 1/2 time før:

1 banan

10 min før:

5 g druesukker

Håber på noget god feedback.. På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Hej Kim.

Dit indlæg synes at fortælle, at du ikke har styr på dine nerver. Den præstation, du anfører er ikke mere krævende, end det tusindvis af motionister laver hver eneste dag, og kræver, som jeg ser det, ikke andet, end at du fortsætter dine almindelige sunde spisevaner op til prøven. Snak i stedet med dine kammerater og din lærer og få styr på nerverne. Og så iøvrigt ikke spise for meget lige op til prøven.

Held og lykke.

Link to comment
Share on other sites

Spis det du plejer og som du véd at du kan køre godt og længe på.

At begynde på eksperimenter på selve dagen for en prøve kan ende i at du sidder ude i hegnet med bukserne nede om anklerne.

Jeg synes din madplan for dagen ser OK ud. Måske ville jeg overveje at droppe juicen - syreholdige fødevarer, stress og højt aktivitetsniveau kan resultere i underlig mave :blush:

Det kan også være en ide at tage nogle ekstra kulhydrater med, så du kan køre lidt ekstra energi ind i pausen før selvforsvar. Husk vand!

Edited by KåreS
Link to comment
Share on other sites

Jeg syntes bestemt ikke det er optimalt. Bortset fra 80g havregryn, er alt andet du har valgt simple kulhydrater, der hurtigt bliver brændt af, og der er næsten ingen proteiner.

Jeg ville nok personligt spise et godt solidt måltid med mange flere komplekse kulhydrater + proteiner max 2 timer før (men endelig ikke så du bliver stopmæt). Derefter kan du muligvis spise en banan eller lign. omrking en times tid inden (men ikke for tæt på prøven, da det kan få dit blodsukker til at falde). Så burde dine glykogendepoter være fyldte, og dine muskler har også proteiner at arbejde med.

Held og lykke med det!

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring siger mig, at du har løbet den FHB 1000-vis af gange før, så var det ikke en idé at gøre som du plejer fremfor at ekspermintere på selve dagen? Alm. sund kost burde gøre tricket og du kan alligevel ikke spise dig til en bedre karakter - må jeg i stedet forslå et fast greb om dine boller og så bare give den max gas! devil.gif

Link to comment
Share on other sites

Jeg kender en klog mand :cool: der på et tidspunkt skulle rådgive nogle i samme situation som dig, han forslog (ganske simpelt) følgende:

Ernæringsmæssigt, er der ikke så meget at komme efter, arbejdstiden ved forhindringsbanen er SÅ kort, at der hverken er risiko for at dehydrere eller løbe tør for sukker. Sørg dog for i dagene op til at spise "fornuftigt" (dvs. kulhydrat, kød, grønt og frugt), og gem byturen til næste weekend. Få spist et ordentligt morgenmåltid senest 3 timer inden eksamen, for at undgå ubehag med mad i maven. Hvis I har egne rutiner i ved virker mht. ernæring og forhindringsbanen, så hold jer selvfølgelig til disse. Et stykke frugt og en ½ liter mælk/vand mellem forhindringsbane og selvforsvar kan være en god ide.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share