Proteinpulver/Kreatin


Qristian
 Share

Recommended Posts

Det er fløjtende ligegyldigt om du tager det samtidigt eller hver for sig. Er man på kreatin, skal det bare tages på et eller andet tidspunkt. Er man på proteinpulver, er der ofte fornuft i at time det mht. træningen. Husker man bedst kreatinen ved at slå det sammen, gør man det og hvis man f. eks. bedre husker den ved morgenmaden, er det sådan man gør :smile:

Der må ikke henvises til forhandlere eller enkelte mærker her på siden, så del to af dit spg. kan jeg ikke hjælpe med :wink:

Link to comment
Share on other sites

Du er lige nødt til at fortælle i hvilken forbindelse du vil bruge det. Hvilken type træning, og er du ny?

Du kan godt tage begge ting samtidig, men det kan ikke anbefales at kaste dig over diverse kosttilskud, hvis du er begynder, og slet ikke kreatin. Ikke at du skal holde dig fra kreatin, der er bare ingen grund til at tage det når du starter med at træne. Protein kan man godt starte med at tage for at supplere kosten, eller gøre det nemmere at få protein efter træning. Men du kan også godt klare dig uden proteinpulver, og stadig få nok protein.

Link to comment
Share on other sites

Du er lige nødt til at fortælle i hvilken forbindelse du vil bruge det. Hvilken type træning, og er du ny?

Du kan godt tage begge ting samtidig, men det kan ikke anbefales at kaste dig over diverse kosttilskud, hvis du er begynder, og slet ikke kreatin. Ikke at du skal holde dig fra kreatin, der er bare ingen grund til at tage det når du starter med at træne. Protein kan man godt starte med at tage for at supplere kosten, eller gøre det nemmere at få protein efter træning. Men du kan også godt klare dig uden proteinpulver, og stadig få nok protein.

Jeg har trænet snart i 2 år, så vil ikke lige kalde mig for en begynder. formålet ville være at kunne kommer til at yde så maksimalt til træning som overhovedet muligt, og det er styrketræning jeg snakker om, ikke konditions.

Link to comment
Share on other sites

Proteinpulver og kreatin er som sagt to vidt forskellige ting.

Kreatin er efterhånden meget godt understøttet videnskabeligt, og temmelig billigt, så brug du bare det. Der er en artikel med dosering et eller andet sted på siden her, men ellers bare indtag 5g/dag.

Mht køb må du selv find forhandlere, du kunne jo google, hvis du skal bruge store mængder kan det betale sig at købe fra England.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Du kan sagtens benytte kreatin og proteinpulver sammen. Det er, som andre allerede har skrevet, to vidt forskellige kosttilskud og du kan sagtens blande det sammen i samme shake.

Personligt foretrækker jeg kosttilskud, som er produceret herhjemme eller i hvert fald i Skandinavien.

Link to comment
Share on other sites

Og du skal lige huske at 10-30% (Underligt interval) er non-responsive til kreatin, da kroppen allerede danner/får det den kan bruge i løbet af en normal dag.

Jeg har selv trænet i 8-9 måneder og er lige gået ind i 3 uge af min kreatin kur. Nogle dage kan jeg mærke forskel i forhold til hvor udholden jeg er, men kan faktisk ikke rigtigt se den store forskel. Jeg høre nok til gruppen der ikke rigtigt kan optage mere.

Jeg startede med en "loading" fase på 5 dage hvor jeg indtog ca. 25g om dagen, og er nu gået over til blot at indtage 5 gram om dagen. Det er billigt (jeg købte lidt over 1kg til lige under 200kr.) og hvis det ikke virker, vil jeg ikke fortryde det alligevel.

Protein-pulver har jeg brugt siden dag 1, primært som et kost-tilskud, da det er billigt og praktisk at have med at gøre. Bare husk at købe noget af ordenlig kvalitet, så du kan holde ud at drikke det ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share