Hjemmelavet energibar - med koffein!


lkbh
 Share

Recommended Posts

Hermed mit første indlæg på dette forum, som jeg finder meget brugbart!

Jeg vil lave min egen energibar, da SUen ikke rækker til et nemmere alternativ.

Jeg har fundet følgende opskrift:

[i]

  • 50 g tørrede dadler
  • 3g brunfarin
  • 50g tørrede abrikoser
  • 30g maltodextrin (eller almindelig sukker/druesukker)
  • 50g rosiner
  • 50g rice krispies (Et morgenmadsprodukt fra Kellogs)
  • 80g mel
  • 100g flydende honning
  • 150 hvedekerner
  • 100g sirup
  • 60g frugtmarmelade

Jeg vil dels høre jer, om I mener at der mangler noget, og dels høre jer hvordan jeg kan tilsætte koffein?

Jeg ved ikke i hvilken form jeg skal tilsætte det. Kan ikke finde koffeinpulver - eksisterer det?

Jeg har fundet et link hvor man kan købe koffeinpiller i Danmark, men er de lige så stærke som dem man kan købe udenlands?

Og slutteligt. Jeg har en gang læst en undersøgelse, som viste at indtag af protein under træning skulle virke udholdende. Jeg er godt klar over i hvilken forbindelse protein normalt bruges, og jeg er også bevidst om at det kan være hårdt for maven at arbejde med, men tror I at en mindre dosis ville være godt i min hjemmelavet energibar?

Venligst,

Lasse.

Link to comment
Share on other sites

Folk har tidligere lavet proteinbar-opskrifter herinde, du skal bare være opmærksom på at proteinet ikke kan holde til at blive opvarmet eller nedkølet alt for meget.

Det er jo netop ikke en proteinbar, men en energibar der postes.

Til trådstarter: Har du regnet energiindhold- og fordeling ud pr. bar? Det gør det lidt nemmere at vurdere.(Går ud fra at du har en lille idé om hvor mange der bliver pr. portion).

/Keki

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share