Vægttab,- forvirret på højere plan.


bensen
 Share

Recommended Posts

Er der nogen af jer kloge hoveder der kan forklare følgende:

Ligger konstant i underskud i indtag. Har også tabt rigtig godt.

Ind i mellem kan man jo have lyst til at synde lidt. For mit vedkommende kan det være en fl. rødvin.

Da jeg på forhånd ved at jeg vil kvæle en sådan fætter, sørger jeg for at, være i underskud hele dagen således at jeg kan kvæle en flaske.

Til trods herfor, har jeg vægtøgning?

Tilsvarende gør sig gældende når jeg indtager "forkert mad, ex. vis Pizza", men har ligget i underkud op til indtagelsen, og totalt over dagen ikke overstiger hvad jeg må indtage af kalorier.

Nogen forklaring herpå?

i øvrigt god påske.

/Bensen

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen af jer kloge hoveder der kan forklare følgende:

Ligger konstant i underskud i indtag. Har også tabt rigtig godt.

Ind i mellem kan man jo have lyst til at synde lidt. For mit vedkommende kan det være en fl. rødvin.

Da jeg på forhånd ved at jeg vil kvæle en sådan fætter, sørger jeg for at, være i underskud hele dagen således at jeg kan kvæle en flaske.

Til trods herfor, har jeg vægtøgning?

Tilsvarende gør sig gældende når jeg indtager "forkert mad, ex. vis Pizza", men har ligget i underkud op til indtagelsen, og totalt over dagen ikke overstiger hvad jeg må indtage af kalorier.

Nogen forklaring herpå?

i øvrigt god påske.

/Bensen

Hvornår er det du måler denne vægtøgning?

For at kunne sammenligne vægtændringer skal det først om fremmest ske på samme tidspunkt af dagen, helst om morgenen da de fleste faster om natten.

Men derudover kan der være rigtig mange grunde til at din vægt stiger. Hvis du får mere salt end normalt, da salt binder væsker, ligeledes gælder kulhydrater, de binder også væske. Der går en del kulhydrater på en pizza i form af bunden.

Jeg synes det er et fint approach du har gang i med at sørge for at du har plads til synde men for guds skyld være med at veje dig efterfølgende eller morgenen efter.

Den eneste rigtige måde at se på vægtændringer er over tid og her mener jeg imo en uge som minimum. Du kan altså ikke bruge de der "fra dag til dag eller fra måltid til måltid" vejninger til noget udover at gøre dig selv frustreret

Edited by TLunau
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share