Træning gør mig syg? Eller?


MAME
 Share

Recommended Posts

Hellu derude..

Her havde jeg skrevet en laaaang tekst om mit problem, men så slukkede min computer! Så nu prøver jeg igen, bare i meget kort udgave!!

Jeg er en stor pige og vil selvfølgelig gerne tabe mig! Har ved kostændring nu tabt 25 kg og mangler nok 15-20 kg endnu, så sku jeg være midt i den normale BMI og deet også der jeg vil være :-)

Jeg vil rigtig gerne i gang med at styrketræne og motionere. Vil især gerne i gang med at løbe!

Problemet er bare, at jeg hver eeeeneste gang ender med at blive syg og så går det hele i vasken!!

Jeg bliver rigtig motiveret, når i motionscenteret 3-4 gange og et par dage efter har jeg influenza-agtigt, forkølelse, snottet, nyser, hoster og har det monster dårligt! HVER GANG!

Har tænkt om det var bakterierne i et motionscenter, meen er efterhånden en omvandrende desinficerende klud!! Er døgnet rundt MEGET forsigtig med bakterier sådanne steder!!

Jeg er så begyndt at løbe... Har været ude at løbe 3-4 gange, sidste gang var i torsdags i sidste uge. Søndag morgen vågnede jeg op med ondt i hovedet, ondt i halsen, hoste, forkølelse osv osv.. I dag ligger jeg så helt ødelagt i sengen, SÅ skidt!!

Og al motivation for træning osv. er meeget langt væk!!

Har tidligere prøvet (desværre) at holde mig langt fra motion i et stykke tid, og al den tid var jeg frisk og rask 24/7!

Har været ved lægen og få tjekket alt, inkl. vitamin-mangel, blod-mangel og aaalt muligt - alt er fint, faktisk pænere end nogensinde før.. Spiser jo også sundt og får da hvertfald mine 30 min. dagligt, men kan tydeligvis ikke komme igang med mere end det!?

Jeg presser ikke mig selv helt ekstremt - jeg er forsigtig med bakterier - har nok tøj på når jeg er udenfor.

Hvad sker der? Vil jo sååååå gerne...

Link to comment
Share on other sites

Har selv prøvet flere gange at blive syg efter meget hård træning, specialt hvis jeg ikke får sovet og spist nok. Sidste efterår fastede jeg 2 dage, og trænede hårdt 2 timer om dagen. blev selvfølgelig hundesyg.

Måske lægger du for hårdt ud ? måske har du bare været uheldig ?

Link to comment
Share on other sites

Træning er stress og det har en akut negativ effekt på ens immunforsvar. Vil foreslå at du prøver at reducere træningstiden til ca 30-45 min per gang inklusiv op- og nedvarmning.

De symptomer du beskriver er typisk for aerob træning, og det kan derfor også tænkes at styrketræning ikke har samme effekt.

God træningseffekt kan sagtens opnås på kort tid (hver gang du træner). Du kan med fordel lave din konditionstræning som korte intervaller i stedet for kontinuerlig træning.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share