Stærkere = større muskler?


rene85
 Share

Recommended Posts

styrke har ikke noget at gøre med størrelsen af muskler, eller den strøm der køre igennem nerverne, muskler ikke elmotore og den støm der køre i dine nerver er kun signaler til hvordan din muskel skal trække sig sammen. og stor muskelmasse er ikk lig med stor styrke, det kan være en endikator på at man måske er stærk men det er det eneste, der findes mange mennesker som har små muskler som ikke har trænet men alligevel er lige så stærke som bodybildere.

og da ens potente styrke ligger i den kemi der sker inde i muskelcellerne, som variere fra person til person er det ikke så meget det man gør men den man er der afgøre hvor stærk man er

Jeg forstår ikke du tillægger kemiske processer i selve musklen så stor betydning. Uden at have større kendskab til hvad du henviser til, så vil jeg vove den påstand at mennesker i høj grad er ens bygget op (mht. muskler).

Større muskler = stærkere muskler (hvis alle andre parametre er de samme)

Signal til flere motoriske enheder = større styrkeudvikling (hvis alle andre parametre er de samme)

Hyppigere signal til de motoriske enheder = større styrkeudvikling (hvis alle andre parametre er de samme)

En given person vil blive stærkere, hvis han forbedrer en af de 3 overstående

Derimod er der forskel på personer imellem som du er inde på, hvilket jeg ikke finder relevant her.

Edited by Nikolajknude
Link to comment
Share on other sites

på denne side beskriver de alle de biokemiske processer der sker inde i en muskel http://themedicalbiochemistrypage.org/muscle.html (så jo det er biokemi der bestemmer din styrke)

men det jeg siger er ikke at folk med store muskler er "svage" jeg siger at der er forskelle i den effektivitet der er i musklers kemi fra person til person. det vil sige at nogle folk er naturligt stærkere end andre på tros af deres mindre muskler (folks potente styrke ligger i deres kemi/gener) det vil sige at ved nogle folk skal de ha dobbelt massefylde for at nå op på samme styrke som dem med effektiv kemi i musklerne.

folks generelle holdning om at "uh han er stor ergo er han stærkere" kan ikke bruges når en man som er halv så stor faktisk kan være lige så stærk.

det samme gælder for opbygning af muskler. fks hvis man tar to personer som, træner det samme, spiser det samme, hviler det samme, vil en af dem stadig blive større end den anden fordi hans krop er hurtigere til at omsætte proteiner til muskler.

vi har alle forskellige virkende kroppe og forskelligt udseende, som vi må lære at leve med

Link to comment
Share on other sites

At en større muskel ikke skulle være en stærkere muskel, eller at de to ting ikke hænger sammen i en eller anden form, er at skyde helt ved siden af.

Mennesker er forskellige, og ja, to personer med ens kost og træningsprogram, vil ikke opnå præcist samme resultat...men de vil helt sikkert begge to få en øgning i muskelmassen, og i sammenhæng, styrken, eller omvendt.

Tilpasninger i nervesystemet har en hel del med styrken at gøre, og er ikke bare impulser/signaler fra hjerne til muskler, det er almen viden efterhånden.

At der skulle findes mange utrænede mennesker der har samme styrkepotens som øvede styrkeløftere el. bodybuildere, der smider rundt med kilo der ligger en hel del procenter over deres egen kropsvægt...det finder jeg meget usandsynligt, gode gener/muskelfibersammensætning, biokemi som du vælger at kalde det eller ej.

Link to comment
Share on other sites

på denne side beskriver de alle de biokemiske processer der sker inde i en muskel http://themedicalbiochemistrypage.org/muscle.html (så jo det er biokemi der bestemmer din styrke)

men det jeg siger er ikke at folk med store muskler er "svage" jeg siger at der er forskelle i den effektivitet der er i musklers kemi fra person til person. det vil sige at nogle folk er naturligt stærkere end andre på tros af deres mindre muskler (folks potente styrke ligger i deres kemi/gener) det vil sige at ved nogle folk skal de ha dobbelt massefylde for at nå op på samme styrke som dem med effektiv kemi i musklerne.

folks generelle holdning om at "uh han er stor ergo er han stærkere" kan ikke bruges når en man som er halv så stor faktisk kan være lige så stærk.

det samme gælder for opbygning af muskler. fks hvis man tar to personer som, træner det samme, spiser det samme, hviler det samme, vil en af dem stadig blive større end den anden fordi hans krop er hurtigere til at omsætte proteiner til muskler.

vi har alle forskellige virkende kroppe og forskelligt udseende, som vi må lære at leve med

At vi er forskellige er korrekt. Alle dine argumenter er dog hamrende forkerte og du forstår tydeligvis ikke hvordan muskler fungerer biokemiske, selvom du bruger 'din viden' som argument. En muskels størrelse = en muskels potentielle kraftudvikling. Det har intet at gøre med "forskellig" individuel biokemi. Biokemi kan ikke være forskelligt på den måde, som du ønsker at det skal være.

Har du 2 mennesker, der vejer lige meget og har nogenlunde lige kropssammensætning, vil forskellen i styrke skyldes overvejende nervesystemets evne til at aktivere motoriske enheder og have absolut intet med musklens biokemi at gøre, medmindre man snakker forskellige biokemiske kapaciteter, hvilket jeg ikke har opfattelsen af, at du mener.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share