Vægttab - det kan lade sig gøre :)


Jesper Jensen
 Share

Recommended Posts

Hej,

Mine inaktive omgangskreds er trætte af at høre på mig - derfor poster jeg min sejr herinde - håber at det er OK!? :)

D. 18/4-2009 gik jeg fra at være sofa-lad kontorarbejder (IT) til sundtspisende trænningspsykopat :)

Mit liv før:

Motion:

En gåtur med kone og 2 børn kunne det blive til - men grundet min høje vægt kunne jeg ikke "magte så meget mere"

Kost:

Spiste ikke morgenmad, tog en kæmpe potion frokost og aftensmad - kunne snildt finde på at spise noget usundt crap til TV-aftenen på sofaen

Ofte Junkfood (1 gang/ugen)

Mit liv efter:

Motion:

Den første mdr. havde jeg en ugentlig spinningtime, men byggede lige så småt mere og mere på over det næste halve år og er nu oppe på 4timers spinning/ugen(instruerer selv 2 af dem) - har 2-3 løbsdage, en masse mave/ryg herhjemme og til tider noget boksetræning.

Kost:

Morgenmad: En fin potion havegryn med rosin+skummetmælk

Mellemmåltid: 2 stykker frugt og et par glas vand

Frokost: Salatbaren, lidt æg, kylling, laks eller hvad der nu er i buffet'en - 1glas vand, 1 glas mælk og en skive groft brød

Mellemmåltid: 2 stykker frugt og et par glas vand

Aftensmad: Sund mad med familien - ALDRIG mere end 1 potion - tog ofte 2 tidligere.

Aftensnack: lidt nødder eller tørret frugt.

Resultat: (Før/Efter)

Vægt: 94,3/73,4

Fedt%: 25,8/12,1 (dog målt med en impulsvægt hos kostvejleder, så det er ikke 110% præcist)

H arm: 34/28cm

Bryst: 96/84cm

Talje: 88/70cm

Hofte: 101/83cm

Højde: 184/184cm (har sjovt nok ikke ændret sig)

Jeg har på ingen måde snydt med pulver, piller eller andet hokus-pokus - udelukkende fornuft og hårdt arbejde (samt besøg hos kostvejleder hver 3uge - i starten dog oftere)

Jeans: Er gået fra en STRAM str. 36, til en løstsiddende str. 30 - Man kan tydeligt se alle mine muskler og der er NÆSTEN en sixpack at syne (de øverste 4 er helt skarpe, de 2 nederste mangler der stadig lidt på)

Jeg håber at I modtager ovenstående med positiv ånd, samt at det måske inspirerer nogen - jeg er i alt fald HAMRENDE stolt.!!! (sidder sku med tårer i øjnene)

Ps. Søndag deltager jeg i Sparta's halvmarathon - håber at kunne gennemføre på under 2 timer

Edited by Jesper Jensen
Link to comment
Share on other sites

Det er da for fedt...eller rettere ;)

Tilykke med resultatet, håber at du også formår at holde dig på rette vej resten af livet. og så held og lykke med løbet.

Tusind tak!

Jeg tror umiddelbart godt at jeg "kan holde det resten af livet" - min nye livsstil er bare så naturlig for mig og jeg elsker min nye krop :)

Link to comment
Share on other sites

18cm smidt om taljen/hofterne... Det er nice!

Ville også gerne 1-2 numre ned i bukser, ikke at jeg er for stor nu overhovedet, men har 2 par Boss bukser der strammer :D

Haha, ja kender godt tøjproblemet - selv de str. 32 jeg købte for 1½måned siden sidder røvløst nu :(

Endvidere kører jeg MC, købte ny dragt sidste år og skal også have ny i år - av av $$$$

Link to comment
Share on other sites

jeg blev virkelig inspireret af din historie - især på nuværende tidspunkt hvor jeg står og gerne vil tabe mig lidt...

Kan du beskrive dit træningsprogram lidt nærmere, det vil jeg rigtig gerne høre mere om (så jeg kan stjæle det! ;))

under alle omstændigheder SUPER flot klaret og jeg håber jeg kan poste en lignende historie engang til jul..

er det forresten korrekt forstået at projektet her har taget dig præcist et år?

Edited by hardvig
Link to comment
Share on other sites

Kan du beskrive dit træningsprogram lidt nærmere, det vil jeg rigtig gerne høre mere om (så jeg kan stjæle det! ;))

under alle omstændigheder SUPER flot klaret og jeg håber jeg kan poste en lignende historie engang til jul..

er det forresten korrekt forstået at projektet her har taget dig præcist et år?

Ja da - startede som sagt for 1 år siden med at melde mig ind i det lokale fitness-center

Den første måned havde jeg 1 spinningtime/ugen, bare for at vænne kroppen til at få nogle tæv :)

I løbet af det næste halve år kom jeg op på at have 3-4timer om ugen.

I sept. sidste år løb jeg DHL (er det ikke i sept?) på 31min og tænkte - hmmm, det må kunne gøre noget bedre - derfor begyndte jeg så

småt at løbe en enkelt gang om ugen - kun små ture på 4-6km - intet systematisk - udelukkende når jeg havde lyst altså.

Jeg kører 2 timers spinning mandag, 1 time torsdag og 1 time lørdag (instruerer man+tors) - mandag+torsdag løber jeg hjem efter spinning (6km) og så gerne en lang tur søndag.

Jeg vil så småt igang med at følge et halvmarathon-program så jeg rammer 01:50:00 12sept når jeg igen skal give mig i kast med distancen - men det er svært at kombinere med mine spinningdage.

Håber at det gav dig lidt blod på tanden - husk i øvrigt at fremskridtet ikke er lige så stort hvis du fylder dig med dårlig mad :)

Link to comment
Share on other sites

Ja da - startede som sagt for 1 år siden med at melde mig ind i det lokale fitness-center

Den første måned havde jeg 1 spinningtime/ugen, bare for at vænne kroppen til at få nogle tæv :)

I løbet af det næste halve år kom jeg op på at have 3-4timer om ugen.

I sept. sidste år løb jeg DHL (er det ikke i sept?) på 31min og tænkte - hmmm, det må kunne gøre noget bedre - derfor begyndte jeg så

småt at løbe en enkelt gang om ugen - kun små ture på 4-6km - intet systematisk - udelukkende når jeg havde lyst altså.

Jeg kører 2 timers spinning mandag, 1 time torsdag og 1 time lørdag (instruerer man+tors) - mandag+torsdag løber jeg hjem efter spinning (6km) og så gerne en lang tur søndag.

Jeg vil så småt igang med at følge et halvmarathon-program så jeg rammer 01:50:00 12sept når jeg igen skal give mig i kast med distancen - men det er svært at kombinere med mine spinningdage.

Håber at det gav dig lidt blod på tanden - husk i øvrigt at fremskridtet ikke er lige så stort hvis du fylder dig med dårlig mad :)

det er godt nok også et træningsprogram der sparker r*v..! Ved ikke om det er lidt ambitiøst til mig (især fordi jeg hader at cykle...) men hey! med tiden skulle mit løbetræning da også gerne få mig op på noget der minder om 4 timers træning om ugen (i den her uge har jeg allerede trænet 3x45 min, og jeg regner da helt sikkert med at jeg skal ud en gang til, hvis ikke to...).

Men jeg giver tid... har kun været i gang i knap 2 måneder, og løber da allerede 11 km på 1.01.20, så jeg er godt tilfreds ;) (var faktisk ved at sætte personlig rekord på 7,4 km distancen i går, men missede den med 27 sekunder på trods af at jeg faktisk havde mere at give af - det er ulempen ved at tage tid med sin mobiltelefon som ligger i lommen :S)

Men som sagt, super inspirerende, og fedt at vide at det kan lade sig gøre! glæder mig allerede til om et år ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Tak for alt jeres opbakning! - det luner helt vildt :)

I øvrigt sagde vægten 71,8 her til morgen :4thumbup: - må se om jeg ikke lige kan poste et før/efter billede en dag :)

Hej Jesper. Har fulgt din tråd. Det er for sejt. Men jeg er lige lidt interesseret i din opstart: Kunne du "bare" løbe 4-6km i med det samme eller har du fulgt et program eller lign? Jeg har samme profil som dig, men jeg har det meget svært med at komme i "løb", da jeg aldrig har dyrket sport før. Da jeg har sene arbejdstimer, er løb mere realistisk end spinning for mig.

Link to comment
Share on other sites

Hej Jesper. Har fulgt din tråd. Det er for sejt. Men jeg er lige lidt interesseret i din opstart: Kunne du "bare" løbe 4-6km i med det samme eller har du fulgt et program eller lign? Jeg har samme profil som dig, men jeg har det meget svært med at komme i "løb", da jeg aldrig har dyrket sport før. Da jeg har sene arbejdstimer, er løb mere realistisk end spinning for mig.

Hej Slize, du kan evt følge nedenstående link:

http://lmgtfy.com/?q=l%C3%B8beprogram+for+utr%C3%A6nede

eller kigge lidt rundt her på siden, er sikker på der er noget du kan bruge. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Hej Jesper. Har fulgt din tråd. Det er for sejt. Men jeg er lige lidt interesseret i din opstart: Kunne du "bare" løbe 4-6km i med det samme eller har du fulgt et program eller lign? Jeg har samme profil som dig, men jeg har det meget svært med at komme i "løb", da jeg aldrig har dyrket sport før. Da jeg har sene arbejdstimer, er løb mere realistisk end spinning for mig.

Hej,

Nej, til at starte med kunne jeg dårligt løbe 500m :) - men efter 2-3mdr med spinning hvor mine ben havde vænnet sig til at få lidt tæv så hjalp det gevaldigt.

Tror at jeg startede ud med en rute på 2½km som jeg efter noget tid kunne løbe hele vejen.

Men ja, find dig et løbeprogram til nybegyndere - det burde jeg nok have gjort :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Hej Jesper,

det er super-cool og godt gået! Kan sq godt forstå at du er stolt! hils dine venner og sig at de er nogle vatnisser ;o)

Jeg har lige et enkelt spørgsmål - da jeg selv er lidt i samme båd. Kom dit vægttab lineært eller har du haft periode hvor nålen på vægten gik i stå. Mens dine mål stadigvæk gik nedad ?

MBGH

JOR-EL

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share