KarlS' Excel Kost-planner v. 0.1


KarlS
 Share

Recommended Posts

Nu har jeg længe ledt efter en ordenlig måde at planlægge min kost, og så tænkte jeg, at jeg ligesågodt kunne få fingeren ud, og lave mit eget Excel ark.

Indtil videre har jeg valgt kun at tælle Protein/Kulhydrater/Fedt/Energi, men dette kan sagtens udvides, eller laves anderledes, som jeg får behov hen af vejen. Det her er som sagt bare en helt skrabet udgave, som jeg har brugt søndagen her på at bakse sammen!

Alle

Guide til dokumentet

1. Vælg den fødevare du vil have i dit måltid fra drop-down listen

2. Indtast mængden af den fødevare du lige har valgt

3. Voila, der kommer nu tal på hvor meget protein osv. du indtager

- Alle oplysningerne kan findes HVIS DU SCROLLER NED TIL RÆKKE 100. Herefter er der mere detaljerede oplysninger der dog skal aflæses manuelt indtil videre. Disse oplysninger er i øvrigt taget fra FØDEVAREDATABANKEN

***TING DU IKKE MÅ GØRE!***

1. Du må ALDRIG sætte markøren i de grønne felter og trykke DEL eller SLET på nogen måde. De grønne felter er gud, og dem skal du bare lade stå!

Link til download

- Office 2007 (.xlsx filformat) - Sidst rettet d. 18/4 kl. 22:40

- Office 97-2003 kompatibelt dokument (.xls filformat) - Sidst rettet d. 18/4 kl. 22:05

Håber nogen har lyst til at prøve mit dokument, og komme med forslag til forbedringer, eller evt. feedback :)

Måske en venlig admin ville gøre den sticky?

Hilsen KarlS

Edited by KarlS
Link to comment
Share on other sites

Der er en fejl i det første felt ud for Morgenmad. Lige meget hva jeg smider ind, så skriver den 0 i protein.

Og jeg synes det havde været lækkert med energi skrevet i kcal, kunne du lave det? :wink:

Edited by Zee
Link to comment
Share on other sites

Der er en fejl i det første felt ud for Morgenmad. Lige meget hva jeg smider ind, så skriver den 0 i protein.

Og jeg synes det havde været lækkert med energi skrevet i kcal, kunne du lave det? :wink:

Har fundet fejlen! Nyt upload på vej. RETTET! Og nyt upload af 2007 udgaven på plads

Får kigget på en version med kcal i stedet for kJ :)

Bruger du det nye, eller gamle office forresten?

Edited by KarlS
Link to comment
Share on other sites

Har kun lige hurtigt kigget på programmet og det ser rigtigt spændende ud! Glæder mig til at se eventuelt forbedrede udgaver senere, da jeg bestemt mener der er potentiale! - Har dog ikke forstand på Excel, så kan ikke rigtigt hjælpe til med at forbedre det..

- DJacobsen

Edited by DJacobsen
Link to comment
Share on other sites

Har fundet fejlen! Nyt upload på vej. RETTET! Og nyt upload af 2007 udgaven på plads

Får kigget på en version med kcal i stedet for kJ :)

Bruger du det nye, eller gamle office forresten?

Super.

Jeg bruger 2007'eren.

Den procentvise fordeling ville også være nice :wink:

Sad selv i går og kiggede på et lign. program, dog nåede jeg heldigvis ikk så langt med mit, så det er nu lagt på hylden.

Du kunne tilføje min msn, så kunne vi snakke om det. Den står i min profil.

Edited by Zee
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share