Kostevejleder uddannelse


Phoebe
 Share

Recommended Posts

Jeg har et spørgsmål til alle jer eksperter inden for kostvejledning.

Jeg overvejer at påbegynde et karriereskift, er idag ingeniør og har været det i flere år (er selv i 40'erne), er glad for mit arbejde, men går og overvejer om det egentlig er noget helt andet jeg godt kunne tænke mig at lave.

Jeg går derfor med nogle tanker om at tage nogle kurser i kostvejledning og ernæring eller tilsvarende.

Jeg har ikke i sinde i at kaste mig over en ny uddannelse, men faglige kurser af kortere eller længere varighed kan jeg overskue. Evt en uddannelsesforløb bygget op over flere individuelle kurser.

Jeg har kigget mig lidt omkring og er faldet over kursusudbyderen AT WORK, som har en del af den slags kurser som jeg kunne have interesse i.

Spørgsmålet går så på, om undervisningen er kvalificeret nok. Jeg ved godt at man bliver hverken diætist eller ernæringsekspert af disse kurser, men hvordan er kvaliteten?

Er der ellers andre kursusudbyder der kunne komme på tale?

Min personlig interesse er IKKE egen overvægt. Jeg har børn der har dyrket sport på konkurrence niveau i mange år. Jeg dyrker selv en del motionsløb. Og i det hele taget kunne det være rart at vide mere om emnet og måske kunne bruge det som bijob og eventuelt på længere sigt til et karriereskift.

Håber der er nogen der kan byde ind.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et spørgsmål til alle jer eksperter inden for kostvejledning.

Jeg overvejer at påbegynde et karriereskift, er idag ingeniør og har været det i flere år (er selv i 40'erne), er glad for mit arbejde, men går og overvejer om det egentlig er noget helt andet jeg godt kunne tænke mig at lave.

Jeg går derfor med nogle tanker om at tage nogle kurser i kostvejledning og ernæring eller tilsvarende.

Jeg har ikke i sinde i at kaste mig over en ny uddannelse, men faglige kurser af kortere eller længere varighed kan jeg overskue. Evt en uddannelsesforløb bygget op over flere individuelle kurser.

Jeg har kigget mig lidt omkring og er faldet over kursusudbyderen AT WORK, som har en del af den slags kurser som jeg kunne have interesse i.

Spørgsmålet går så på, om undervisningen er kvalificeret nok. Jeg ved godt at man bliver hverken diætist eller ernæringsekspert af disse kurser, men hvordan er kvaliteten?

Er der ellers andre kursusudbyder der kunne komme på tale?

Min personlig interesse er IKKE egen overvægt. Jeg har børn der har dyrket sport på konkurrence niveau i mange år. Jeg dyrker selv en del motionsløb. Og i det hele taget kunne det være rart at vide mere om emnet og måske kunne bruge det som bijob og eventuelt på længere sigt til et karriereskift.

Håber der er nogen der kan byde ind.

Som en af de studerende der studerer ernæring og sundhed til dagligt kan jeg ikke lade være med at sige: Lad være med at tage den lette vej rundt om det her, hvis du virkelig ønsker et karriereskift i retning af kost og motion, så gør dig selv (og dine fremtidige klienter) den tjeneste at tage en ordenlig uddannelse indenfor emnet..

Jeg er selvfølgelig farvet af selv at være studerende, men der er i forvejen meget få jobs indenfor kost/motionsverdenen, og det gør mig ærligt talt lidt harm når man kan tage et weekendkursus som vægtvogter og blive anset som nærmest værende diætist - det er IKKE det samme!

Jeg kender ikke til kurser og den slags da jeg jo er fuldtidsstuderende, men fuldtids skal tages med et gran salt, for jeg kender flere som uden problemer er i stand til at have fuldtidsarbejde ved siden af studierne på suhrs...

Det var egentlig ikke svar på dit spørgsmål, men jeg er bare lidt småtræt af folk som tager den lette vej og tager vores i forvejen sparsomme job...

Link to comment
Share on other sites

Jeg gider ikke ud i en længere diskussion med folk der læser ernæring som fuldtids studie, blot sige at du sagtens kan få meget ud af de kortere "uddannelser" lærer en masse, og være istand til at hjælpe andre;)

Jeg kan varmt anbefale "At Work", er selv igang med deres uddannelse til Slanke-konsulent. Efter sommerferien tager jeg et speciale hos dem i aktiv ernæring. da det nok primært er den del af det jeg vil beskæftige mig mest med, da jeg starter på studier til fysioterapeut her til sommer :4thumbup:

Det tager 3 måneder af en gang pr. uge, hvergang møder du nogen der er eksperter indenfor deres felt, vi havde f.eks. en slanke-konsulent, en fra Suhrs, en læge(livsstil sygdomme), en psykolog osv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er cand.scient. i human ernæring.

Du kan fx gå den vej. Når du er ingeniør så skal du vel bare tage overbygningen på 2 år (kommer selvfølgelig an på hvilken slags ingeniør).

Det kan være at man kan gøre det samme ved andre ernæringsuddannelser.

Edited by Antaeus
Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres svar.

For det første har jeg ikke tænkt mig at "stjæle" nogens erhverv, først og fremmest vil jeg starte af egen sportslig og privat interesse, og så se om det er noget der kan føre til mere.

Jeg har idag et job som er vellønnet, så det med bare at kaste det hele over noget helt nyt er ikke aktuelt, uden at have prøvet det nye meget forsigtigt og velovervejet.

Jeg er kemiingeniør med både mikrobiologi, biokemi og fysiologi som nogle af fagene, så jeg kunne i princippet godt kunne kaste mig over en bachelor i human ernæring. MEN jeg gider ikke komme tilbage til skolebænken i så stor en omfang.

Jeg ville bare høre om nogen havde erfaring med den type kurser og kursusudbyder, så jeg kunne forsøge mig med det og snuse om det overhoved er noget for mig.

Jeg kigger også på muligheden for E-lerning, hvilket er muligt hos denne kursus udbyder, om universiteten også har den mulighed skal måske lige undersøges.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share