Keto kur


LowDog
 Share

Recommended Posts

Er der nogen herinde som har erfaring med ketosis? Jeg startede sidste mandag. Roeg i ketosis onsdag, og har vaeret i ketosis hver dag (testet med ketostix) indtil idag torsdag (8 dage i keto). Jeg er kun gaaet fra 220 lbs til 214 lbs, hvilket er omkring 3kg. I starten pissede jeg konstant (som er normalt), Saa ved ikke hvor meget af det som er vand. Men efter de foerste par dage tisser jeg ikke saa meget mere men mit vandindtag er ca. det samme.

Min kost har en del sodium i da det er svaert saa jeg overvejer om jeg bare har retainet en del vand ?!

Jeg ligger paa under 2000 kcal om dagen, under 30g carbs. Normalt mellem 10-30. 200g protein og PROEVER at holde fedt paa 150g men er ofte kun 100g. Jeg er 185cm hoej og vejede 100kg ved start.

I denne weekend har jeg min foerste carb up periode, nogen som ved om jeg skal koere det i 24/48 timer? Hvor mange carbs maa jeg indtage? Skal jeg holde fedt paa et minimum imens, og hvad med kalorier?

Edited by LowDog
Link to comment
Share on other sites

Er der nogen herinde som har erfaring med ketosis? Jeg startede sidste mandag. Roeg i ketosis onsdag, og har vaeret i ketosis hver dag (testet med ketostix) indtil idag torsdag (8 dage i keto). Jeg er kun gaaet fra 220 lbs til 214 lbs, hvilket er omkring 3kg. I starten pissede jeg konstant (som er normalt), Saa ved ikke hvor meget af det som er vand. Men efter de foerste par dage tisser jeg ikke saa meget mere men mit vandindtag er ca. det samme.

Min kost har en del sodium i da det er svaert saa jeg overvejer om jeg bare har retainet en del vand ?!

Jeg ligger paa under 2000 kcal om dagen, under 30g carbs. Normalt mellem 10-30. 200g protein og PROEVER at holde fedt paa 150g men er ofte kun 100g. Jeg er 185cm hoej og vejede 100kg ved start.

I denne weekend har jeg min foerste carb up periode, nogen som ved om jeg skal koere det i 24/48 timer? Hvor mange carbs maa jeg indtage? Skal jeg holde fedt paa et minimum imens, og hvad med kalorier?

Hvorfor kører du IMO sådan en tåbelig diæt?? Og især, hvis du ikke engang ved hvordan den skal udføres ordentligt?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor kører du IMO sådan en tåbelig diæt?? Og især, hvis du ikke engang ved hvordan den skal udføres ordentligt?

Du maa gerne uddybe hvorfor du synes den er taabelig? Det er i bund og grund CDK diaeten/Atkins som nok er en af de stoerste Diaeter i verden.

Kan ikke bruge dit indlaeg til noget som helst?

Edited by LowDog
Link to comment
Share on other sites

Du maa gerne uddybe hvorfor du synes den er taabelig? Det er i bund og grund CDK diaeten/Atkins som nok er en af de stoerste Diaeter i verden.

Kan ikke bruge dit indlaeg til noget som helst?

Jeg erindrer et svar fra Heliotropen, som jeg lige fandt frem igen. Det passer fint med min holdning. Yderligere forstår jeg stadig ikke hvor pointen ligger i at begynde på en kur, man ikke ved hvordan gennemføres?? Jeg cykler heller ikke på min cykel, uden at vide hvilken vej pedalerne skal trykkes...

"Jeg kunne skrive meget om dette emne, især efter at havde debateret emnet tit med Dr Ellis på dragondoor. Pga af klokkeslettet og det fakt at jeg snart skal op til spinning, vil jeg dog gøre deg gøre det ultra kort, og hurtigt:

Nu ved jeg ikke hvad du mener med "Ketosis teorien", men ja, det er et fakt at falder blodsukkeret så meget, at hjernen ikke får nok energi fra sin foretrukne fødekilde glucose, så er den tvunget til at adjustere sig til en nødtilstand, hvor den overlever på ketoner; Er diæter der bygger på ketosis så "platvulgære luderkure for fede kvinder" JA, ihvertfald 99,9999% af disse:

- Størelsen af vægttabet / fedttabet, er stadig styret af størelsen på den negative energiballance. - Derimod vil man smide tons af vand, da dette blides mere hyppigt til kulhydrat end til protein og fedt, og dette sammen med kæmpetabet af glycogen, og måske muskelmasse, får tåberne til at tro at de "sveder" kg af som aldrig før, ja de pisser faktisk fed :lol: :lol: :lol: (NOT) - en DEXA enhed kan hurtigt afsløre at fedttabet vil være præcist det samme, om end ikke til den gunstige diæts fordel.

- Du vil ligegyldt hvad div. folk end postulere, miste mere energi, især mentalt energi, end på en ellers gunstig diæt; kulhydrat er stadig hjernens foretrukne brændstof, og den foretrækker altså sine 150g glukose om dagen frem for alverdens ketoner.

- Rationalet for ketosis er normalt, at man sænker insulinfølsomheden, noget disse postulerende personer stadig ikke fatter, er at dette er HELT urelevant under negativ energiballance, faktisk kan det her være en negativ faktor. - Hvor meget udnytter man sin postshake, når de dyre carbs pludselige bliver værdiløse, carbs man ikke engang må indtage, for så bliver man sparket ud af ketosis igen. Musklerne har brug for et minimalt insulin respons, for at kunne optage aminosyre, om der så er tale om genopbygning fra træningen, eller direkte opbygning af muskelmasse, dette er hovedgrunden til at man ikke mærker "pump" på samme måde under en ketogen diæt. :roll:

- Selve rationalet MOD de ketogenediæter, falder dog altid på det fakt, at de vigtigste, og største mængder af mikronæringsstoffer, forefindes i gunstige kulhydratkilder. Cutter man disse kulhydatkilder væk, ødelægger man altså en hver chance for at bibeholde en konstant sund kost og livsstil.

Suma sumarum:

Hvorfor i alverden skulle man vælge at svine sig selv til med sådanne usunde,- unaturlige og dybt ubehagelige tiltag,- når man kan opnå præcist det man vil, med en sund, energikontrollere og balanceret kost uden ubehag, enda med fuld træningsevne? Altså opnå bedre resultater uden alverdens selvpineri!

M.V.H

Helio

PS; jeg beklager kvaliteten af indlæget, men det er skrevet langt over min senge tid, med playboy kanalen kørende i baggrunden :lol:"

Kapper

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor vil du carb loade ?

Anyways - et kval. bud kunne være: 24 timer - 6-8 g pr kg kropsvægt - og JA til meget lavt fedtindhold under carb load.

For at fylde glycerin depoterne op igen og proeve at bevare muskelmasse. tak for tippet med fedten!

Kapper86, han skriver en masse ting men der er ingen links eller kildeangivelser hvor han har den info fra. Nu kender jeg ikke ham som har postet det, saa skal ik ku sige om han er professer eller hvad han er. Men facts taler for at jeg har set utroligt mange folk rose keto kuren/cdk. saa kan ikke rigtigt se hvad en mand jeg ikke kender skulle faa mig til at taenke anderledes for. Og pulverkure? Jeg har ikke haft brug af noget pulver. Aeg, kylling/fisk som er right paa olie, noedder, broccoli og andre groenne groentsager. Kan ikke se noget usundt i det. En jeg kender har endda faaet saenket sit kolestorol tal efter en south beach diaet som ogsaa har udgangspunkt i low carbs. og det er testet ved doktormanden.

Link to comment
Share on other sites

OK har lige vejet mig igen, har tabt 7 lbs / 3.5 kg paa 9 dage nu. Ved ikke om jeg er helt tilfreds, ville gerne ha tabt 5kg men det er ik kun det det kommer an paa, jeg er heller ik tyk eller noget alligevel saa gaar nok lidt langsommere samt muligvid lidt af det er muskler der er roeget paa.

Link to comment
Share on other sites

Ketose kure kan være meget effektive for nogle mennesker, specielt de der er "carb sensitive". Ideelt set bør man holde proteindtaget på ca 20 E% da protein kan indgå i gluconeogenese (kroppen laver kulhydrat ud fra andet). MCT (Mediun Chain Triglyceries) kan underlette processen da de lettere danner ketoner end andre fedstoffer (kokosfedt er den rigeste naturlige kilde til MCT). Ulempen ved ketogene kure er at ens anaerobe ydeevne hæmmes noget, men man kan sagtens fungere fint så længe det skal være ellers, og ens hjerne lærer at forbrænde dem effektivt. De første uger skulle efter sigende være de sværeste.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share