MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Så var det vist på tide jeg fik startet en log! :)

Mig selv:

Alder - 22 år

Vægt - 82kg (dengang :) )

Højde - 1.82m

Jeg studerer på DTU i lyngby, hvor de har et udmærket træningscenter til 400kr pr. halvår. Det er svært at sige nej til :bigsmile:

De har 2 bænkpres-stativer, skrå bænk, squat, frit stativ (til f.eks. dødløft, BOBR, miltary), håndvægte op til 60kg, dip-stativ, pullup-stang osv, en hulens masse maskiner - og selvfølgelig det famøse skidt-stativ.

Mine mål:

Målet med træningen er kort og godt at få en veltrænet, muskuløs krop.

I mit studie sidder jeg meget foran computeren :stupidpc:, så jeg bliver nødt til at lave noget motion for at holde gang i kroppen. :pumpin:

Mine kropsmål pr. 11-01-2003 (alle i cm):

overarm, afslappet strakt - 31

overarm, spændt - 35

lår - 60 (hver!!!)

bryst - 100

skulder - 120

underarm, afslappet - 30

underarm, spændt - 31

talje - 79

Og der skulle meget snart komme billeder :lol:

Min træningserfaring:

Da jeg startede med at træne i januar 2002 synes jeg selv jeg var ret spinkel - pånær lårene :blink:, de har altid være ret massive måske fordi jeg har cyklet til skole "næsten" hver dag siden 3. klasse.

Jeg forsøgte at sætte mig nogenlunde ind i tingene og læste en del på www.bodybuilder.dk - mest om hvilke øvelser der var gode.

På det tidspunkt havde jeg ikke lyst til at træne mange dage om ugen, så jeg kørte et "klassisk" spilt-program med bryst-triceps-skulder den ene dag og ryg-biceps-mave den anden. Stort set ingen bentræning :retard:

Jeg kørte med 8-12

På trods af det "knap-så-optimale" program havde jeg alligevel pæn fremgang (alt er relativt) - både på udseende og styrke.

Et par eksempler:

Bænkpres: fra 40/10 til 70/8

Pulldown: fra 35/10 til 70/10

Dip: fra ca 6 med kropsvægt til 21 med kropsvægt

I efteråret opdagede jeg så HST her på MOL og hoppede med på vognen. Jeg havde lidt svært ved at skære så meget på antallet af øvelser, så det blev noget i retning af 18 øvelser og kun et sæt i hver pånær bænkpres, pushdown og db curl, hvor jeg kørte to sæt.

Det er FEDT at træne fullbody hver gang!

Jeg havde især fremgang i squat, dip og pulldown, men min vægt er højst steget 1kg i den periode. Pga jul og nytår nåede jeg desværre ikke den at køre negativerne.

Nu skal jeg så igang med anden omgang af HST, og jeg har fået læst en helt del på MOL, så jeg håber at få endnu bedre resultater denne gang.

Her er programmet så:

Øvelse Sæt 5RM i kg

Bænkpres (ov) 2 80

Squat (ov) 2 95

Standing calf raise 1 95

Bent over Barbell row (ov) 2 55

Military (ov) 2 40

Dødløft, rumænsk (ov) 2 80

Flyers machine, (Strakt arm) 1 80

Underhand pulldown 2 80

Dip (82kg BW) 2 105

EZ bar curl 2 35

Lying triceps extension 1 35

Lateral raise 1 12,5

Sitting rear lateral raise 1 10

Crunch tower 2 70

OV betyder et opvarmningssæt med en vægt på 50-70% af worksæt-vægten

Den generelle opvarmning er 6-12 minutter på løbebånd og en masse armsving :bigsmile:

HST'en bliver kørt efter 15-10-5-5ex

Så må jeg se om jeg kan huske at få postet efter hver træning :rolleyes:

Kommentarer, forslag osv til mit program og i øvrigt modtages. B) - Det blev vist en lang start-post :D

----------------------------------------

20-05-2003: Fik lige lyst til at tilføje en lille rekordliste med nuværende PR's i de vigtigste øvelser

Bænkpres: 120kg 1RM touch'n'go (13-03-2004), 100kg 7RM (09-04-2004)

Dødløft: 182,5kg 1RM (09-04-2004), 150kg 5RM (25-05-2004), 150 6RM fra skive (10-2004)

Squat: 170kg 1RM m. anyWrap (13-03-2004), 160 1RM raw (02-04-2004), 140kg 6RM m. bælte (13-10-2004)

Dips: 26 reps med kropsvægt, kropsvægt (ca 90) +50kg 5RM (03-09-2003), BW + 60kg 1RM

Chinups (overhånds): 10 reps (16-07-2003)

Håndstand pushups: 8 reps (29-06-2003)

Military Press: 75kg 1RM (11-2003), 65kg 5RM

----------------------------------------

Mini-log index:

Start på 3. omgang HST (31-03-2003)

Status, nye mål, start på 5x5 og billeder (02-06-2003)

Start på multihybridprogrammet, styrke på de store, hst for resten.

Billeder 09-09-2003 (slutningen af multifætteren)

DFHT version 1.0 planlagt færdig (13-09-2003)

Sheiko beginners 1

Status for 2003, mål for 2004

DFTH version 2 (06-01-2004)

100kg over hovedet, YEAH (billede) (14-03-2004)

DFTH version 2 afsluttes med manér. 120 i bænk, 170 i squat med anyWrap

(11-2003)Quattro dynamo start (16-03-2004)

Quattro dynamo slut (05-04-2004)

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Og vi lægger hårdt ud med at poste dagens træning.

1. 15reps træning

Bænkpres (ov) 2 - 50

Squat (ov) 2 - 65

Standing calf raise 1 - 65

Bent over Barbell row (ov) 2 - 40

Military (ov) 2 - 20

Dødløft, rumænsk (ov) 2 - 50

Flyers machine, (Strakt arm) 1 - 50

Underhand pulldown 2 - 50

Dip 2 - 15xBW

EZ bar curl 2 - 20

Lying triceps extension 2 - 20

Lateral raise 1 - 6

Sitting rear lateral raise 1 - 5

Crunch tower 2 - 40

DAMN det var hårdt. jeg har ikke trænet rigtigt siden 20. december ud over de to gange i løbet af ugen, hvor jeg fandt frem til nye RM for 15-10 og 5. Jeg var pænt forpustet efter dødløft, men resten gik fint alligevel.

Inden pulldown ville jeg lige se hvor mange pullup's jeg ku' lave - 3 :confused2: :confused2: - pænt skidt, jeg lavede 6 i onsdags

Sluttede i tiden 1:20 eksklusiv opvarmning og udstrækning - helt perfekt :)

Jeg kunne virkelig mærke, at jeg var total dekonditioneret - er det godt eller skidt?

Rumænsk dødløft gik rigtig godt - især taget i betragtning, at det er første gang jeg kører dødløft seriøst. Jeg synes dog mit greb (over-over) begyndte at svigte lidt i slutningen af første sæt, så jeg prøvede med over-under i andet - meget nemmere :w00t:

Crunch tower er en meget mystisk øvelse. Jeg lavede den efter cilius råd med ryggen til tårnet og med hænderne om rebet holdt ind til hovedet. Jeg synes ikke mavemusklerne kom særlig meget på arbejde, selvom det ikke var helt nemt. Jeg har faktisk lidt svært ved at sige, hvad jeg fik arbejdet :blink:

Gode forslag til en "universal" maveøvelse, hvor der kan smides vægt på, modtages ;)

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

13-01-2003

HST 2. dag 15reps

Så kører toget, og jeg er godt igang med træningen.

Der er blevet rokeret lidt rundt på øvelserne, primært for at få rykket pulldown/chinup op i starten, så jeg har lidt mere energi af give af. Det var en særdeles god plan.

Dagens program:

Øvelse - sæt - vægt

Bænkpres (ov) - 2 - 55

Pulldown (ov) / chinup - 2 - 55

Squat (ov) - 2 - 65

Standing calf raise - 2 - 65

Dødløft, rumænsk (ov) - 2 - 52,5

Military (ov) - 2 - 22,5

Barbell row (ov) - 2 - 40

Flyers machine, straight - 1 - 55

Dip (82kg BW) - 2 - BW

EZ bar curl - 2 - 22,5

Lying triceps extension - 1 - 20

Lateral raise - 1 - 7

Sitting rear lateral raise - 1 - 5

Crunch tower - 1 - 45

Vertical hip raise - 1 - ingen

Crunch tower kan jeg simpelthen ikke lure... :confused2: Vægten er besværlig at få ned, selvom jeg kun havde 45kg i dobbelt trisse :retard: og jeg kan slet ikke mærke den i mavsen.

Så synes jeg Vertical hip raise er meget bedre - og den kan mærkes. Desværre er der så ikke mulighed for at kører med progression <_<

Ellers gik træningen fint, taget i betragtning, at min work capacity er helt i bund. Alle første sæt blevet taget med 15 reps, men i enkelte øvelser nåede jeg ikke helt derop i andet sæt, det var vist i barbell row, military og dip. Det tager vi ikke så tungt :sneaky:, bare den er der i første sæt.

Inden de to sæt pulldown fik jeg lige sneget 2 sæt af 5 og 4 chinups ind. Den kan ikke rigtig køres HST-style, men jeg har den med alligevel, da det er et af mine svage punkter.

Det virker som et rigtig godt program jeg har fået skruet sammen, men der er lidt problemer i faktisk de fleste trækkeøvelser (RDL, BOBR, pulldown), nemlig mit greb :pullup:

Hvis jeg holder om stangen midt i håndfladen, så bliver huden lige ved roden af langefingeren og ringefingeren mast til plukfisk og der kommer nogle flotte buler af hård hud. Holder jeg stangen ude over det punkt, dvs. på det nederste led af fingrene, så er mit greb ikke stærkt nok, og jeg skal virkelig kæmpe for at holde fast. Meget irriterende. :angry:

Hvad kan jeg gøre for at mit greb bliver bedre, og hvordan er den "rigtige" måde at holde på?

og tiden, ca 1.20 - helt i orden :)

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

grebstyrke - artikel af TJ

Du efterlyser grebsstyrke, så jeg tænkte du måske kunne få noget ud af læse denne artikel. Jeg tror du må affinde dig med de stykker hård hud du får på hænderne. Men grebsstyrken vil også stige i takt med at du træner de øvelser som er hårde for dit greb, så jeg tror ikke det er noget problem, hvis du kan leve med lidt "hårde" hænder.

Du kan også bruge låsegreb, hvor du sætter tommelfingeren 'under' din pegefinger. Dette gør ondt, men sådan er der så meget. Hård hud eller smerte...

Edited by Watts
Link to comment
Share on other sites

Dette med problemer med grebet....

Pas på at det ikke udvikler sig til en skade også, det har jeg døjet en del med - og det er skod.

Tror den kommer fordi man ubevidst kommer til at presse sig lidt mere end godt er - at musklerne kan følge med, men at senerne har lidt svært ved det.

En måde, som IKKE træner dit grebstyrke (og vil kræve at du fokuserer træning på dette ved siden af) er disse powerhooks - de er altså gode, hvis man gerne vil undgå at ødelægge sin rygtræning pga. svage elementer i underarmen.

Men man skal selvfølgelig træne sit greb ved siden af, men det er rart når man kan køre en solid ryg igennem uden at dø på underarmen.

Link to comment
Share on other sites

FittSmoker ->

powerhooks? er det f.eks. låsegrebet som Watts beskriver?

Det med at senerne ikke kan følge med har vel ikke så meget at gøre med den hårde hud i hænderne.

Kan COC anbefales, og kan den købes i DK? Hvordan kan man finde ud af hvilken en man skal starte med?

Jeg har en billig udgave af sådan en klemmefidus, købt i netto :D , men jeg tror ikke den er stram nok til at give noget.

Hvad synes i om mit program?

Link to comment
Share on other sites

Nej, Powerhooks er et par grips med en metalkrog - se dem i min logbog - har lagt et billede af dem der.

Og nej du har fuldstændig ret - det med senerne har faktisk intet at gøre med dine vabler/hård hud......hmm ?

Men de er ret gode hvis man ikke kan holde fast, som du nævnte.

Og hvis man ikke kan holde fast; så er kan det være man man kører for tungt. Og spørgsmålet er så, hvilken del af kroppen er det for tungt for.

Hvis det er for den muskelgruppe man vil træne, så skal man sætte kg ned.

Hvis det er pga. en anden muskelgruppe (underarm (og at holde fast) ) - så kan man overveje istedet for at gå ned i vægt, at få et hjælpeværktøj - så man kan give den originale muskelgruppe rigtig smæk - bliver man ved med at kæmpe, kan det give skader i bla. sener, hvilket IKKE opvejer det positive ved at køre tungt.

Vedr. vabler / hård hud etc. - du kan vælge at vente til at du er hærdet - eller du kan vælge at træne med handsker ( hvilket mange herinde ikke synes er så fedt ;) ) - men får du deciderede buler eller dine fingre de flækker, så synes jeg ikke der er noget galt i at tage et par handsker på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk et par træningshandsker, som jeg kan prøve i morgen.

De hjælper bare ikke særligt meget på grebet, kun at jeg ikke får så meget hård hud.

Jeg fik taget et billede af hånden et par timer efter træning, og der havde det værste lagt sig ;) - så slemt var det hellere ikke.

Fingrene var i hvert fald ikke flækket :lol:

Og det var så min hånd ;)

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

ok.

Med handsker undgår du 100% at du får de problemer du omtaler, med at din hud presses sammen når du holder "i midten".

Holder du med det yderste af dine fingre - der hvor dit greb ikke er stærkt nok - holder du også forkert - og udover ikke at have styrke til at holde grebet, og så gør du netop den fejl som jeg har gjort - og det kan snildt give en ond skade.

Du kan også prøve at mærke efter og se hvormange ressourcer du bruger i underarmen ved dette greb, det er ret voldsomt - og du belaster altså dine sener.

Den der hook vil afhjælpe begge dine problemer her; men jeg tror det er fint at du starter med handsker - siden du ikke har fået en skade endnu - men det er altså ondt ondt ondt for dine sener.

Bare et godt råd fra een der lavede helt præcis detsamme som du har gjort her, og endte med en skade som jeg døjede med op og ned i et års tid.

Link to comment
Share on other sites

Tak for rådet. Så må jeg køre med handsker eller tage lidt hård hud :cyclops:

Jeg kan godt mærke mine underarme er pænt spændte i f.eks. pulldown, men ikke noget der gør ondt eller i den dur.

Måske fordi jeg ikke kører med så store vægte endnu ;)

Jeg prøver at smide lidt chinbar-holds og hvad jeg kan finde på ind i slutningen af træningen :hehe:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

15-01-2003

HST 3. dag 15reps

Så har jeg sat'me været oppe og træne igen. Det kører bare derudaf.

Da program:

Øvelse - sæt - vægt

Bænkpres (ov) - 2 - 55

Pulldown (ov) / chinup - 2 - 55

Squat (ov) - 2 - 67,5

Standing calf raise - 2 - 70

Dødløft, rumænsk (ov) - 2 - 55

Military (ov) - 2 - 22,5

Barbell row (ov) - 2 - 40

Flyers machine, straight - 1 - 55

Dip (82kg BW) - 2 - BW

EZ bar curl - 2 - 23

Lying triceps extension - 1 - 25

Lateral raise - 1 - 7

Sitting rear lateral raise - 1 - 5

Vertical hip raise - 2 - ingen (crunch tower droppet)

Vægtene kørte væsentlig bedre end sidst. Jeg var noget friskere og havde mere energi - lækkert.

Squat trækker virkelig tænder ud. Den bliver næsten kørt som 15 reps breathing squat :pullup:

Grebet driller dog stadig i dødløft og pulldown. BOBR er ikke noget problem fordi vægten ikke er så høj.

Måske er det bare nogle dårlige handsker jeg har fået fat i, for jeg synes absolut ikke de hjalp på den hårde hud - og heller ikke på grebet.

Chinup-stangen er også pænt irriterende, da den er fuldstændig glat og slet ikke til at holde fast i.

Det blev dog alligevel til 5+4 chinups inden pulldown - uden handsker

Jeg gad ikke crunch tower idag <_< Den øvelse virker bare ikke for mig. Så de blev i stedet til 2 sæt vertical hip raise.

Jeg tror nu heller ikke det er noget problem, at jeg ikke laver så meget specifikt for maven. Det virker som om den bliver godt gennemarbejdet af squat, RDL og military ;)

Tiden : 1:15 - Der var tempo på

Link to comment
Share on other sites

Fik lige lyst til at lave 10-minutters-armstrækker-testen. Lav så mange armstrækninger (armbøjninger) du kan på 10 minutter.

Jeg forsøgte at sørge for IKKE at få til failure i starten, så jeg kørte 20-10-10 osv ca hvert minut de første 6 minutter. Derefter blev det til 5 af gangen og 10 til sidst

112 i alt - meget passende tal :lol:

I morgen er det træning igen - JUHUU

Link to comment
Share on other sites

Jeg sad og funderede lidt over hvad jeg egentlige har som mål med træningen for i år.

Som overskriften på loggen siger, så er det overordnede mål stadig "udseende og velvære". Jeg var længe en lille splejs og nu synes jeg har har tiden og mulighederne indenfor rækkevidde til at få gjort noget ved det - og jeg er godt på vej, hvis jeg selv skal sige det. :D

Første punkt på dagsordnenen er min nedre ryg... Den er ret svag, og jeg får af og til ondt ofte efter af have stået op længe eller gået meget. Det skal være slut - så masser af rygtræning til mig :) - Jeg elsker næsten allerede dødløft - hvis det ikke lige var pga mit greb :angry:

Andet punkt: Bænkpres. Mit nuværende bedste løft er 82,5kg i fin stil og 4x80 (knap så god stil :D ). Det ville være rart hvis det var blevet til en pænt rundt tal, trecifret, inden året er gået - 100 f.eks :pumpin:

Tredje punkt: chinups. I øjeblikket kan jeg lave 5-7 stykker med kropsvægt (82kg håndfladerne indaf). Den skal op på 20, og hvis jeg så også kunne lave en OAP (one-arm-pullup) så ville det jo være helt raket.

Fjerde punkt: No hand kip-up. Efter jeg faldt over denne side fik jeg lyst til at prøve lidt tricks. Desværre har jeg en meget begrænset gulvplads, så det bliver ikke til så meget, men jeg har da fået lært mig selv almindelig kip-up. Næste skridt er så no hand kip-up - dvs uden hænder :blink:

Jeg vil tro alle disse mål er rimelig realistiske, især taget i betragtning den fremgang jeg har haft på det første års træning med en simpel 2-dages split (altså 2 dage om ugen) uden bentræning.

NU må vi se hvordan det går :bigsmile:

Ved slutningen af min igangværende omgang HST gør vi status - med mindre et af målene bliver indfriet inden selvfølgelig :D

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

18-01-2003

HST 4. dag 15reps

God træning idag - jeg var næsten alene i centret, der var kun en ud over mig ;)

Jeg kører ikke desiderede opvarmnings sæt i 15reps perioden, men der bliver dog lavet opvarmning.

6minutter på løbebånd (1km)

500meter roning, ca 2:30

Dagens program:

Øvelse - sæt - vægt

Chinup - 2 - 5+4 BW

Bænkpres - 2 - 55

Pulldown - 2 - 55

Squat - 2 - 70

Standing calf raise - 2 - 70

Dødløft, rumænsk - 2 - 57,5

Military - 2 - 22,5

Barbell row - 2 - 42,5

DB Pullover - 1 - 15

Dip (82kg BW) - 2 - BW

EZ bar curl - 2 - 25

Lying triceps extension - 1 - 25

Lateral raise - 1 - 8

Sitting rear lateral raise - 1 - 6

Vertical hip raise - 2 - mine ben :)

For at have bedre greb i pulldown har jeg skiftet den lige stang ud med et trekanten greb, så begge håndfalder peger ind mod midten af brystet - det hjalp en del.

I RDL bruger jeg over-under greb og holder modsat i andet sæt - også en rimelig forbedring af grebet - dejligt :bigsmile:

Jeg fik lyst til at prøve ol'skool pullover i stedet for flyers, og det gik også fint. Brugte bare en rimelig lille vægt, da jeg havde haft et problem med at det gav et ubehageligt spænd i triceps. Det var der ikke noget af, men jeg synes ikke den kunne mærkes specielt meget i brystet :confused2: Er det ikke meningen den skal det?

Jeg er rimelig træt af chinup-stangen allerede. Den er simpelt hen så glat - formentlig fordi den på et tidspunkt har været dækket af en lag tyndt skumgummi eller noget. Det har bare været gået i stykker længe, så nu har jeg meddelt hal-vagten eller hvad han er, at enten skal der ny skum på den stang eller også må den skiftes til en med mønster. Så er det spændende om der sker noget.

Tiden: 1:20 (+ 10min opvarmning og 10-15 min udstræk)

Alt i alt får træningen :banana::banana::banana::banana:

Link to comment
Share on other sites

Uha, det er lige før at man i disse konspirationstider slet ikke kan få tid til sin egen log. Men nu har jeg fået tygget mig igennem "Hvem er MS"-tråden, så vi må hellere få det overstået inden der kommer mere nyt :D

Det kan lade sig gøre at STÅ på en swiss-ball. :lol: exercise_balance6.jpg

20-01-2003

HST 5. dag 15 reps

Meget pudsig træning idag. Jeg regnede ikke med at jeg havde specielt meget energi til træningen, da jeg kom lidt sent i seng - for meget NFL på Zulu ;). Og oven i det havde jeg været plantet foran en skærm fra 8-16.

Der var temmelig mange mennesker (20-25 styks vil jeg tro), så jeg var lidt bange for at skulle vente for meget ved de forskellige øvelser. Med lidt omrokering gik det dog helt fint.

Efter at have læst lidt om Plexus's "one-arm-pullup" eksperiment besluttede jeg mig for at prøve ladders til chin-up og så droppe pulldown helt. Det gik helt raket.

Dagens program (tror nok det var den rækkefølge):

Øvelse - sæt - vægt

Chinup ladder - 1+2+3+4 x BW

Dødløft, rumænsk - 2 - 57,5

Bænkpres - 2 - 60

Squat - 2 - 72,5

Standing calf raise - 2 - 75

Military - 2 - 25

Barbell row - 2 - 42,5

Dip - 2 - BW+2,5

Chin-up ladder - 1+2+3 (en kort stige denne gang :lol: ) :pullup:

Flyers machine - 1 - 60

EZ bar curl - 2 - 25

Lying triceps extension - 1 - 25

Lateral raise - 1 - 8

Sitting rear lateral raise - 1 - 6

Vertical hip raise - 1 - mig

Chin-up ladder - 1+2+3+3 (så var der ikke mere i mig)

På trods af at jeg følte mig rigtig veloplagt og i godt humør, så var de 5 timers nattesøvn ikke helt nok til at der kunne laves 15reps i alle sæt (dog mindst 12). Det ser jeg nu ikke som noget større problem, bare jeg holder progressionen og kører til 1-2 fra failure. Måske ender det med at blive en 12-8-4 cyklus i stedet - det kunne være MEGET værre :blink:

Idag fik jeg så startet på rigtig rumænsk Dødløft - altså hvor stangen ligger død mellem hver rep. DAMN, det var lidt hårdt, og det gik lige i ryggen - på den fede måde :w00t: Grebet var heller ikke noget nævneværdigt problem da jeg nu har mulighed for at justere mellem hver rep (bruger stadig over-under og omvendt i andet sæt). DETTE ER GUDEØVELSEN!!!!!

I squat prøvede jeg at placere stangen lidt længere ned på ryggen, da jeg tror jeg har haft den helt oppe i nakken før. Det krævede lidt mere af armene at holde stangen på plads, men til gengæld virkede vægten lettere - dvs. jeg først begyndte på at tage flere åndedrag efter tiende rep, sådan cirkus.

Jeg var flyvende i Dip :w00t: de 15 reps røg afsted. 5kg på mig næste gang

Totalen på 25 chin-up er jeg meget tilfreds med :bigsmile::bigsmile: - mere af det (jeg skal jo nå de 20!!!)

Hvis jeg så lige kunne få et godt alternativ til brystøvelse nr i stedet for flyers i maskine (strakt arm), så kan jeg slippe helt af med maskinerne og primært bruge stang, kropsvægt og nogle enkelte håndvægte :D :D

Tiden: 1:30 - lidt længere end normalt, men der blev også småsnakket lidt og giver et par gode råd til nogle newbies :)

Roger over...

Glemte lige en sjov detalje - Da jeg skulle lave dødløft var der en gut som nuppede stangen foran næsen på mig - for at træne biceps :blink: :retard: :blink: Det gjorde dog ikke mig noget, for stangen til incl. bench var ledig, så den brugte jeg. Så gik han ellers igang med barbell curl - MED TO GANGE 2,5KG på STANGEN (20kg). HAHA :lol: :lol: :lol: :lol:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

22-01-2003

HST 6. dag 15 reps - for sidste gang

Rigtig god træning. Jeg var i rigtig godt humør fordi vi var blevet færdige med en rapport vi (mig og 3 studiekammerater) havde arbejdet på i næsten 3 uger - og så skal jeg på SKIFERIE fredag. Det lander godt nok lige oven i min HST cyklus, men jeg fortsætter bare med 10 reps når jeg kommer hjem igen og håber det går :)

Øvelse - sæt - vægt

Chinup ladder - 1+2+3+4 x BW

Dødløft, rumænsk - 1 - 60 (grunden til kun 1 sæt kommer bagefter :rolleyes: )

Bænkpres - 2 - 60

Squat - 2 - 75

Standing calf raise - 2 - 75

Military - 2 - 25

Barbell row - 2 - 45

Dip - 2 - BW+5

Chin-up ladder - 1+2+3

Flyers machine - 1 - 60

EZ bar curl - 2 - 27,5

Lying triceps extension - 1 - 25

Lateral raise - 1 - 8

Sitting rear lateral raise - 1 - 6

Vertical hip raise - 1 - mig

Chin-up ladder - 1+2+3+3

Det passede meget godt med 15RM vægten i alle øvelser faktisk - military kunne nok have taget et par kilo mere, men det er første omgang jeg kører øvelsen så vi tager det stille og roligt. Mine skuldre er også helt færdige bagefter. :w00t:

Nå Dødløft... Den eneste af de tre store, hvor jeg ikke har være i nærheden af max. Jeg blev lige nødt til at prøve... Det var i øvrigt efter 2 sæt squat og læg. Så efter de 15x60 smækkede jeg 80 på. Ingen problemer overhovedet - det var også hvad jeg havde målt min 5RM til i RDL.

Så måtte jeg jo prøve de 100 :) - den var tung, men jeg fik så flyttet jorden så tilpas langt væk fra vægten, at løftet vist var godkendt :w00t:

Dødløft 100kg PR :w00t::w00t: Synes ikke rigtig der var grund til at forsøge yderligere. Jeg kunne måske havde fået 105-110, men mine ben var helt færdige, og jeg havde lige et program der skulle køres færdig.

Da jeg kom til biceps var den "gode" EZ-bar taget, så jeg måtte nøjes med en latterlig tynd stang, der føltes som om den slet ikke var i balance. Jeg kunne så heller ikke lige finde passende skiver, så det blev til 27,5 i stedet for 25, og derfor kun 2x10reps - jeg overlever nok. Venstre albue føltes lidt mærkelig i startet, men der er ingen problemer nu.

Chin-up ladders gik præcis som sidst, 25 i alt. Jeg må finde på et eller andet, så jeg også kan lave dem hjemme.

Tiden: 1:30

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mens jeg har været væk på ski :) , så har de andre på køkkenet (bor på kollegie) ryddet helt vildt op i kælderen og lavet den til en lille hyggelig fjernsyn/video stue.

Det gjorde tilfældigvis også at jeg nu har en mulighed for at lave chinups i en solid tværgående betonbjælke, der af ukendte årsager er lavet en hul på 30x20cm igennem - måske tiltænkt kabler.

Det er temmelig hårdt for det nederste led af fingrene, men så kan de lære det!!!

Jeg holder en hånd på hver side af bjælken og hiver mig op skiftevis til den ene og den anden side, og en gang i mellem med begge hænder på samme side, håndfladerne væk. Den sidste variation er klart hårdest.

Fik lavet 2 ladders af 1-4, dvs. i alt 20 stk

Jeg satser på at få lavet lidt så ofte jeg husker det - helst 1-2 gange om dagen (eftermiddag og aften).

Lyder det fornuftigt?

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share