MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

03-03-2003

HST 5neg - dag 1

Negativer er ikke noget man skal spøge med... Det er sgu' hårdt

Kropsvægten (BW) er nu 85kg. :w00t:

Da program - Sæt x Vægt

Pullups (neg) - 2xBW+10kg - gik fint. Kunne lige akkurat kontrollere det.

Bænkpres (neg) - 2x90 - Damn, det var hårdt. Det lykkedes at finde en spotter, der faktisk vidste hvad negativer var. :)

Squat (alm) - 2x95 – Bliver på 95 lidt endnu

Standing calf raise (alm) - 1x8x115+50, 1x6x110+75 – Den falske muskel slår til igen. Næste gang er det +100kg i skiver, så må jeg for helvede kunne nå grænsen. <_<

Barbell row (alm) - 2x60 – passende

Military (neg) - 1x4x60, 1x4x57,5 – Havde overvurderet mig selv lidt. Push press er ikke nemt og +10kg ift 5RM var lige i overkanten. 55kg næste gang.

Dødløft, rumænsk (alm) - 2x7x85 – I LOVE IT - still!!! 7 reps i god stil => 90kg næste gang.

Flyers machine (alm) - 1x85 - lidt stræk til brystet

Dip (neg) - 2xBW+35 - Der blev vist kigget lidt, da jeg steg op med 35kg om maven :D. Hård men god. En smule besværligt med alle de ekatra skiver :D. Det er lige før jeg håber, at jeg ikke kommer op på Crawdaddy-niveau og skal have 60kg ekstra (også kun næsten). Det er for sindsygt!!!

Lateral raise (alm) - 1x12,5 – fin

Sitting rear lateral raise (alm) - 1x12,5 – ok

Barbell curl (neg) - 2x42,5 - EZ bar var temmelig optaget. En god omgang cheat-curls :lol: Gav et rigtig godt stræk i biceps

Lying triceps extension - Droppet under negativer grundet lidt problemer sidst. Dips skulle være nok til triceps.

Mave 1 - Siddende crunch - 1x10 – ok stræk, men ikke det vilde

Mave 2 - Gagne´s Cyclone - 1x6x15kg – stadig god

Pullups - 6+5xBW - i god stil, ca 2 fra failure

Tiden blev 1:15 – godt tempo idag selvom der var lidt ventetid ved et par øvelser.

Pullup total: 11 – Bare for at holde regnskab.

...og vurderingen: God "gennemsnits"-træning, fint tempo.

:banana: :banana: :banana:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

DOOOOOOOMS!!!

Det er vist første gang jeg har været sådan rigtig øm/stiv dagen efter træning.

De negativer kan virkelig mærkes både i brystet, skulder, biceps og også lidt ryg.

Betyder det at det virker? :confused2: :)

Damn, og jeg bruger endda 10-15 min. på at strække ud hver gang, men det har måske ingen betydning for om man får DOMS eller ej?

Link to comment
Share on other sites

men det har måske ingen betydning for om man får DOMS eller ej?

Ikke det mindste. Der findes faktisk undersøgelser der har påvist at DOMS udviklingen blev VÆRRE når man lavede udstrækning efter træning. Det er en gammel myte at man bliver øm hvis man glemmer at strække ud. Hvis du har trænet hårdt nok til at inducere mikrotrauma, så får du DOMS. Uanset om du strækker ud eller ej.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Gode rekorder du har klasket i den her cyklus B)

Mht. udstrækning, så er den alm. efter træning udstrækning efter min mening en overvurderet oplevelse. Hvis der strækkes ud for at øge fleksibiliteten, skal strækket være en del kraftigere end normale tøseudstrækninger. Men det skader ikke noget lige at bruge 2 minutter til at sige tak for en god træning til center lokalet (hvem sagde religiøst mantra :D)

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg er også selv lidt imponeret :D

Men bare vent, for jeg er ikke færdig endnu.

Jeg skal sætte ny rekord i squat i morgen og tager så DL en gang i næste uge.

Mht. udstrækning, så kunne det være jeg skulle droppe den alm. udstrækning efter træning, og så lave noget RIGTIG udstrækning hjemme, hvor jeg måske bruger en ½ time.

Link to comment
Share on other sites

05-03-2003

HST 5neg - dag 2

En smule træt og endnu lidt øm tog jeg op for at træne.

Det var alt for COOL :D

Da program:

Pullups (neg) - 2x5xBW+10 - gode

Bænkpres (neg) - 2x5x90 - really nice. Havde en god spotter (Dines)

---------------------

Squat Maxforsøg:

Opvarmning: 1x5x70, 1x2x90

100 - tangering af PR, stille og rolig

110 PR - heller ikke slem

115 PR - mere endnu :D

120 PR - :w00t: Kom en anelse for meget forover men fik den kæmpet op alligevel. 2 af de store røde på HVER side!!! :w00t:

OG SEEEEE SÅÅÅÅ DEEEEEER: 125KG PR :kickass: :band: :partycrowd:

Det var for vildt. Den sad lige i øjet. Fin dybde og perfekt vending. TOTAL :superman:

130 MISS - Så var der også udsolgt. Den blev siddende i bunden og ville ingen steder.

---------------------

Squat (alm) 1x5x95 - Hård nok!!!

Standing calf raise (alm) - 2x8x110(stak)+100(skiver) – Den må fandme have en grænse, den skide muskel :devil:

Barbell row (alm) - 2x5x60 – rigtig god

Military (neg)- 2x5x55 – meget hård, men det lykkedes

Dødløft, rumænsk (alm) - 2x5x90 – super god, temmelig hård :D. Tog lige en enkelt alm DL på 100, bare for at se hvor vi står. Den var ikke voldsomt svær, og jeg fik endda slet ikke brugt benene nok. Det skal nok blive sjovt når jeg maxer i den.

Flyers machine (alm) - 1x5x90 - ok

Dip - 2x5xBW+35 - gik fint, men efter andet sæt kunne jeg mærke at højre triceps nok var blevet strukket en smule mere end godt er. Er temmelig busted i begge triceps nu. Spændende at se hvordan jeg har det i morgen :blink:

Lateral raise (alm) - 1x5x12,5 – ok

Sitting rear lateral raise (alm) - 1x5x12,5 – ok

Barbell Bar curl (neg)- 2x5x42,5 - Giver det onde stræk i biceps. YEAH BABY. I love GUNS :rocketwhore:

Forsøg med Hanging Reverse Crunch: 3 halve reps blev det vist til. Lad os bare sige den er hård! :pullup: Det sværeste er næsten at man syre totalt i armene, når du hænger med albuerne i 90grader.

Mave 1 - Alm. crunch på buet bænk - 1x10 – faktisk ikke så ringe

Mave 2 - Gagne´s Cyclone - 1x8x15kg – lækker

Tiden blev ca. 1:30

Det er simpelthen så fedt når man kan overgå sine egne forventninger på den måde. Total SEJT.

Men nu skal det hele jo ikke bare være rosenrødt og ingen problemer <_< . Jeg er begyndt at få de der grimme streger på skuldrene igen. Har lidt på fornemmelsen der er den tunge squat der gør det, selvom der ikke kommer der hvor stangen ligger. Det kan bare næsten ikke være andet. Det er revner i underhuden helt på toppen af skuldrene, og de går langs med stangen. Lidt afgængigt af hvor slemt det er plejer det at gå væk efter 2-4 dage.

Jeg vil prøve at droppe squat på fredag og se om det hjælper - bare for at indkredse problemet.

Karakteren for dagens træning kan på trods af diverse småskavanker ikke blive andet end:

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

Sådan er det bare... :D

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

07-03-2003

HST 5neg - dag 3

Selvom det er P-dag, så er man vel dedikeret :)

Trænede sammen med Dines

Programmet (Sæt x Vægt hvis der kun er to tal)

Pullups (neg)

2xBW+10

Lagde lige ud med 8 reps almindelig uden at køre helt til failure, bare for at se hvordan det står til. Det var ik' så ringe. Negativerne gik også fint

Bænkpres (neg)

2x90

Kørte rigtig fint - lækker spotning

Squat (alm)

Droppet, dels fordi jeg stadig var lidt mærket efter max-forsøget i onsdags og dels for at se om squat'en var årsag til mine mærker på skuldrene. Det var det IKKE :confused2:. Mærkerne var i hvert fald større da jeg var færdig end før jeg gik op og trænede. Meget mystisk.

Standing calf raise (alm)

2x8x100 + 120

2x8x100 + 140

Jeg er efterhånden nået til den konklusion at mine lægge er temmelig stærke i forhold til resten, så dem vil jeg nok ikke træne specifikt næste omgang HST

Barbell row (alm)

2x60

Hård, men rimelig passende. Det er lidt svært at få vejrtrækningen til at køre ordentligt. Det føles forkert at puste ud når jeg trækker, så det bliver til noget med at tage et par reps, og så trække vejret når stangen er i bund.

Military (neg)

2x55

Hård, men kontrolleret

Dødløft, rumænsk (alm)

2x90

Kørte vildt godt. Der skulle ikke være nogen problemer i at øge næste gang også. :w00t:

Flyers machine (alm)

1x95

Godt stræk i biceps og bryst

Dip

2xBW+35

Igen idag var mine triceps ikke voldsomt begejstrede efter den omgang, men de har det ok nu. Prøver at nøjes med 30kg næste gang, bare for at skåne dem lidt.

Lateral raise (alm)

1x12,5

Hård, og skuldrene er ikke voldsomt glade

Sitting rear lateral raise (alm)

1x3x12,5

Venstre skulder sagde stop, så det gjorde vi. <_<

EZ Bar curl (neg)

2x5x42,5

2x5x45

Dines mente ikke der var nok vægt på, hvis jeg kunne klare den selv med cheat-curls, så der blev øget lidt i andet sæt. Jeg var totalt pumpet bagefter :lol:

Mave 1 - Alm. crunch på buet bænk

1x10

Ikke dårlig

Mave 2 - Gagne´s Cyclone

1x7x17,5 - hver side

Nu begynder den at blive hård :)

Tiden blev 1:15

På trods af lidt snak gik det rimelig tjept

Pullup total: 8

Jeg tager det stille og roligt her under negativerne

Jeg vil ikke risikere noget, så jeg dropper laterals og rear laterals den sidste uge med negativer.

Dagens træning var lidt blandet, i de fleste øvelser gik det fint, især bænkpres og dødløft, mens skuldrene gav lidt problemer. Derfor:

:banana: :banana: :banana:

På mandag er jeg frisk og udhvilet til maxtest i dødløft. Det skal nok blive SJAV! :)

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

dels for at se om squat'en var årsag til mine mærker på skuldrene. Det var det IKKE . Mærkerne var i hvert fald større da jeg var færdig end før jeg gik op og trænede. Meget mystisk.

Kunne grunden være standing calf-raises? Jeg får det i hvert fald af min t-shirts syning når jeg kører dem.

Link to comment
Share on other sites

Kunne grunden være standing calf-raises? Jeg får det i hvert fald af min t-shirts syning når jeg kører dem.

Me 2! Hver gang jeg kører den øvelse (hvor puderne støtter på min skuldre) får jeg røde mærker <_< men de går væk igen efter et par dage, men så laver jeg øvelsen igen :lol: så render næsten konstant rundt med de skide mærker! Så hvis nogen har et tip til at undgå det så hold jer ikke tilbage :)

Edited by ZooLander
Link to comment
Share on other sites

Hmm, det er da meget muligt at Calf-raise er synderen, selvom det er nogle ret så bløde puder vi har på.

Nu jeg tænker over det er det også den eneste øvelse, der rammer deroppe.

Det ville være lidt mærkeligt, hvis det var trækket fra stangen når jeg laver squat, der gjorde det.

Som nævnt så er mine lægge vist også over standard, så jeg kan nok klare mig uden en specifik øvelse til læggene.

Link to comment
Share on other sites

Puha, jeg har lige gennemført en halv times Pilates. Det er sat'me hårdere end man skulle tro, men det føles rigtig godt bagefter.

Jeg har altid været ret ufleksibel i benene og som nævnt i min målsætning har jeg også af og til problemer med nedre ryg. Jeg er overbevist om at Pilates vil øge min styrke i midtersektionen og give stærkere og mere fleksible stænger, så jeg vil lave den halve times Pilates 2-3 gange om ugen.

Så er spørgsmålet om det er bedst at gøre det på træningsdage eller ikke træningsdage?

Link to comment
Share on other sites

10-03-2003

HST 5neg - dag 4

THE CHAMP SEJRER PÅ NY!

MESTEREN HAR OVERGÅET ALLE FORVENTNINGER!!! :w00t:

Programmet (Sæt x Vægt hvis der kun er to tal):

Pullups (neg)

Opvarmning - 1x5xBW

2xBW+15

Bænkpres (neg)

Opvarmning: 1x5x60, 1x3x70, 1x5x80 for at vurdere ny 5RM. 5x82,5 burde være muligt, men 85 er nok i overkanten

2x90

Første rep i begge sæt koncentrisk, de 4 sidste kun negativ

---------------------------

Dødløft MAX-test

Opvarmning: 1x5x60 - 1x3x80 - 1x2x90

100

110 PR

120 PR :w00t:

130 PR :w00t::w00t::w00t:

140 MISS

135 MISS

For helvede hvor er det SEJT. Det var simpelthen så godt!

Det er total fedt at se to af de store røde skiver på HVER side - plus det løse!!!

De 140 var lidt optimistisk, men alle 2,5'erne var optaget i miles omkreds.

Kræfterne og viljen manglede også lidt til sidst, men WHAT THE HELL :devil:

For nye (og gamle) læsere skal jeg gøre opmærksom på, at dette er første cyklus, hvor jeg rigtigt har kørt dødløft :D

---------------------------

Military (neg)

2x55

Barbell row (alm)

2x60

Squat (alm)

2x95

Temmelig hård efter den omgang dødløft, men 5x100 burde være muligt. Next time...

Standing calf raise (alm)

Droppet => JUHUU - ingen mærker på skuldrene

Flyers machine (alm)

Optaget, meget længe

Dip

2x5xBW+30, dropsæt med 1x10xBW

Sejt

Lateral raise (alm)

-

Problemer med skulderen sidst - tager ingen chancer

Sitting rear lateral raise (alm)

-

Ditto

EZ Bar curl (neg)

2x45

I første sæt havde min spotter ikke rigtig fattet konceptet i negativer og hjalp kun lige akkurat nok til jeg kunne få vægten op, så det var lidt hårdt. <_< Andet sæt klarede jeg selv med den vilde omgang cheat-curl

Mave 1 - Alm. crunch på buet bænk

1x10reps

Mave 2 - Gagne's Cyclone

1x5x20kg

Den håndvægt havde et rimelig grumt mønster, så det var lidt hårdt for hænderne

Tiden blev 1:35

Brugte omkring 45 minutter på pullups, bænk og dødløft :)

Pullup total: 5 - negativer tæller ikke :)

Min nuværende 3-kamps total:

Squat - 125kg

Bænkpres - 95kg

Dødløft - 130kg

-------------------

Total - 350kg :mandance:

Hvad mon er realistisk at jeg kan komme op på til MOL-træf III?

Og karakteren for dagens træning:

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

Hvad skal jeg sige... FOR VILLOS :superman:

Det var sindsygt hårdt, og jeg svedte temmelig heftigt i flere perioder, men jeg får det vilde kick at at løfte tungt :D

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

nice nok pas du fik der så :) Er military ikke nok for dine skuldre?? (Mine bliver også ret ret belastede, når jeg kører raises eller behind the neck press) :(

.. jeg vil køre lidt standard fullbody med lidt forced reps og lidt failures efter min HST for at blive noget stærkere.. og så køre en HST igen :D

Link to comment
Share on other sites

tak tak.

Lige pt synes jeg military er rigeligt til skuldrene, posterior deltoid (bagsiden af skulder) bliver også ramt i bend over row, men på længere sigt vil lateral deltoids (midten) nok komme lidt bagefter, hvis man udelukkede kører military som skulderøvelse.

lidt forced reps og lidt failures

Du bliver ikke stærkere af at køres forced reps og den slags, men du bliver stærkere af at løfte få gange med vægte tæt på dit maks - sådan meget groft sagt.

Efter de - især visuelle - resultater jeg har fået efter denne omgang HST er det ikke nogen tvivl om hvad jeg skal køre bagefter.

Link to comment
Share on other sites

Nu havde jeg jo ikke rigtig noget maks før denne omgang, så præcis hvor meget jeg er steget er svært at sige.

Men på den visuelle side har jeg helt sikkert fået noget ud af det - bare vent og se :D

Vægten er steget med ca. 3kg, dog både lidt fedt og muskler <_<

På det første år jeg trænede tog jeg vist omkring 4 kg på, fra 78 til 82.

Jeg gør ikke voldsomt meget ud af min kost, synes jeg selv.

Jeg spiser altid en god morgenmad, noget hjemmeblandet musli, juice og en vitaminpille og ofte også et stykke frugt og noget brød.

Efter træning forsvinder der en liter cacao, og hvis jeg selv laver mad efter træning, så bliver det en god omgang tun/kylling/kalkun + pasta.

Jeg forsøger at spise 5-6 gange om dagen, de 3 almindelige plus 3 mellemmåltider, ofte frugt og grønt og orange :)

Jeg drikker ikke hver weekend, måske hver anden eller tredje, og når jeg gør så er det ikke hele weekenden.

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg taget et par nye billeder, og i spejlet så det virkelig ud som om der var sket noget - i hvert fald med ryggen.

Men jeg (og spejlet) tog åbenbart fejl - muligvis pga. belysningen. Jeg kan i hvert fald ikke se forskel ud over at jeg har mere hår på hovedet :D , så der er vist ikke rigtig nogen grund til at poste dem. Jo ok, måske lige min ynkelige lat spread, men så heller ikke mere ;)

For at få lidt oprejsning må vi hellere kigge på de kolde facts - kropsmål og vægt :D:

Første tal er fra 11-01-2003, andet tal er fra 11-03-2003 (idag):

Vægt: 82kg -> ca. 85kg (84,5 d. 02-03-2003 så mon ikke jeg har taget lidt på :) )

Kropsmål (alle i cm):

Overarm, afslappet strakt - 31 -> 32

Overarm, spændt - 35 -> 36,5 højre, 36 venstre

Lår (top) - 60 -> 61,5 højre, 61 venstre

Bryst - 100 -> 103 :w00t: det er nok mest ryggen, der gør det.

skulder - 120 -> 122 (lidt svært at måle præcist)

underarm, afslappet - 30 -> 31

underarm, spændt - 31 -> 32

talje - 79 -> 83 - hmm ikke lige det sted jeg allerhelst ville stige <_<

Set fra den talmæssige vinkel må programmet siges at være en succes.

Spændende at se om det kan fortsætte - I sure hope so...

Så prøver vi lige med en ny lat spread :D , en smule anstrengt. Den er pænt svær.

post-12-1047413365.jpg

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share