Synlige blodårer under mavemusklerne?


ibroken
 Share

Recommended Posts

Er for nyligt begyndt at tilføje 20 min løb i mit program, bare for at blive markeret. Det går virkelig fremad, men her i dag lagde jeg mærke til nogle synlige blodårer lige under mine mavemuskler.

Er det skidt for én? Ved ikke om dette er et dumt spørgsmål, men er det usundt? Går ud fra det betyder jeg er undervægtig og burde spise mere fedt eller sån noget, da det normalt er lige dér, hvor fedt plejer at ligge på folk...

Hvad siger I?

Link to comment
Share on other sites

Nogle mennesker er genetisk "betingede" for at have tydelige blodårer. Jeg har fx rimeligt (ikke overdrevet) tydelige blodårer på arme og læg - specielt underarme - uden at være særligt stærk eller ripped.

Men for at vi på nogen måde skal kunne vurdere det, så må du komme med noget mere info. Alder, vægt, højde og eventuel fedtprocent - og bedst af alt; et billede?

Link to comment
Share on other sites

Så fordi mine blodårer er synlige under mavemusklerne, så går du simpelthen bare ud fra at jeg har tynde muskler?

Jeg kan skaffe al Info og et billede her lidt senere - skal lige måle vægt og højde og det der.

Ved ikke hvor synlige blodårerne er på et billede, da de først lige er begyndt at dukke op.

Men jeg prøver lige.

Link to comment
Share on other sites

Så fordi mine blodårer er synlige under mavemusklerne, så går du simpelthen bare ud fra at jeg har tynde muskler?

Jeg kan skaffe al Info og et billede her lidt senere - skal lige måle vægt og højde og det der.

Ved ikke hvor synlige blodårerne er på et billede, da de først lige er begyndt at dukke op.

Men jeg prøver lige.

Jeg drillede bare lidt :innocent: Mon ikke du mener de er synlige under maveskindet, men ovenpå mavemusklerne? Hvis ikke glæder jeg mig til at se et billede der illustrerer dette for mig mystiske fænomen!

Link to comment
Share on other sites

De er ikke ovenpå mavemusklerne - shit det ville se ekstremt ud.

Har info:

Alder: 18

Højde: 181cm - målt i dag

Vægt: 65,1kg - målt i morges, da jeg stod op før morgenmad

Fedtprocent: 9,8% - målt for under 2 uger siden via en Impedansmåler tror jeg nok det hedder, og havde spist et par måltider før det blev målt.

Billede:

http://yfrog.com/5sgetattachmentaspxccj

Det kan ses lidt på venstre del af billedet - højre del er der mere fokuseret lys, hvilket gør det sværere at se.

Bemærk at den vandrette streg på venstre del af billedet (lidt under navlen) blot er et AR fra en tidligere operation.

Edited by ibroken
Link to comment
Share on other sites

Læste lige din besked igen omkring under maveskindet, men ovenpå mavemusklerne... så har du måske ret?

Misforstod bare lige lidt, tror jeg...

EDIT: Så spørgsmålet er faktisk, om det er skidt for én, hvis ens blodårer under maveskindet (dog over mavemusklerne) er synlige?

EDIT 2: Billedet har en fungerende link nu.

Edited by ibroken
Link to comment
Share on other sites

Nej, det er der intet skidt ved. Alle har vener (blodåre med afiltet blod til hjertet) løbende overfladisk for mavemuskulaturen i huden ("maveskindet"). At de fremstår tydelige skyldes typisk en lav fedtprocent og/eller genetiske dispositioner herfor.

Link to comment
Share on other sites

Nej, du er faktisk heldig med at du genetisk er født uden det lag spæk på maven som mange har. Jeg har selv en fedtprocent i nærheden af din, men desværre et par centimeter mavespæk som ikke har til sinds at lade sig slanke væk.

Iøvrigt vil jeg tro at de fleste hunkønsvæsener vil synes bedre om synlige årer end hvis de ikke ses.

Link to comment
Share on other sites

Det var sgu rart at vide.

Bare lige et sidste spørgsmål.. det er ikke sikkert I kender svaret, men bare et nogenlunde svar vil virke.

Hvor lavt skal ens fedtprocent være for at få de synlige blodårer under maveskindet?

Det er bare så jeg får et mindre indblik af, hvor upræcis impedansmåleren er.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share