Hvad spiser I i løbet af dagen?


TroelsP
 Share

Recommended Posts

Ja, som sagt, vil gerne vide hvad I spiser i løbet af dagen, da jeg selv vil igang med at spise sundere og mere varieret :)

Jeg spiser som regel tre hovedmåltider og så et par mellemmåltider gennem dagen hvis sulten melder sig.

En dag kunne se ud som følgende:

Morgen: 250gyoghurt med 40g havregryn drysset på

Mellem: 1 banan

Frokost: 2 stk. rugbrød med magert pålæg og grønsager fx 1 tomat

Mellem: 1-2 stk frugt

Aftensmad: 100-200g kød afhængig efter om det er kylling eller oksekød, 2-300g grønsager og 50g pasta/ris(tørvægt) el. to kartofler/to stk groft brød.

Sen aften: 20g mørk chokolade, evt lidt nødder og tørret frugt

Drikker rigeligt med vand og andre kaloriefri væsker i løbet af dagen.

Håber det kan bruges til inspiration :-)

Har tabt mig 17kg på et halvt år med den kur + masser motion

Link to comment
Share on other sites

Jeg spiser som regel tre hovedmåltider og så et par mellemmåltider gennem dagen hvis sulten melder sig.

En dag kunne se ud som følgende:

Morgen: 250gyoghurt med 40g havregryn drysset på

Mellem: 1 banan

Frokost: 2 stk. rugbrød med magert pålæg og grønsager fx 1 tomat

Mellem: 1-2 stk frugt

Aftensmad: 100-200g kød afhængig efter om det er kylling eller oksekød, 2-300g grønsager og 50g pasta/ris(tørvægt) el. to kartofler/to stk groft brød.

Sen aften: 20g mørk chokolade, evt lidt nødder og tørret frugt

Drikker rigeligt med vand og andre kaloriefri væsker i løbet af dagen.

Håber det kan bruges til inspiration :-)

Har tabt mig 17kg på et halvt år med den kur + masser motion

Jeg så gerne flere forslag, da jeg selv er i tvivl hvordan jeg bør spise. Jeg søger inspiration tilen let omgang aftensmad som kan laves på kort tid.

Må man spørge hvor mange kalorier som ovenstående kost udgør? - Jeg er 193 og vejer pt.125 kg så tænkte jeg nok skulle spise meget lig.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg så gerne flere forslag, da jeg selv er i tvivl hvordan jeg bør spise. Jeg søger inspiration tilen let omgang aftensmad som kan laves på kort tid.

Må man spørge hvor mange kalorier som ovenstående kost udgør? - Jeg er 193 og vejer pt.125 kg så tænkte jeg nok skulle spise meget lig.

Stakkels din krop siger jeg bare. Prøv at sætte dig ind i kost og motion før du spiser som en tøs på 50kg ;)

Link to comment
Share on other sites

Morgen: 100g gryn, 1 scoop Whey80, 10g rosiner, 200ML mælk

Frokost: 50g pasta, 200g kylling, 200g blandet salat, 50g hytteost + olie

Mellem : 50g hytteost, 30g frosnebær, 100ML mælk, 1 stk knækbrød m/skinke. + olie

Pre-wo: 2 stk rugbrød m/125g makrel, 1 stk rugbrød m/50g kylling & 50g hytteost.

Aftensmad/PW: 200g kogte ris, 200g oksekød, 200g bønner.

Før sengetid : 20g peanutbutter, 50g hytteost & 300ML mælk

Link to comment
Share on other sites

Jeg så gerne flere forslag, da jeg selv er i tvivl hvordan jeg bør spise. Jeg søger inspiration tilen let omgang aftensmad som kan laves på kort tid.

Må man spørge hvor mange kalorier som ovenstående kost udgør? - Jeg er 193 og vejer pt.125 kg så tænkte jeg nok skulle spise meget lig.

Jeg plejer at lande på 1300-1500kcal dagligt, afhængigt af om yoghurten er 0,1% eller 3%. Og om jeg spiser fx 200g torsk om aftenen eller 100g mellemfedt hakket oksekød... Så det varierer lidt og der er jo også en del "evt'er" på den, det er ikke altid jeg spiser nødder om aftnen, kun sjældent. Men du kan jo selv tilpasse hvordan det passer dig. Du skal self også have flere kcal, når du er så meget større end mig for så forbrænder du meget mere. Jeg er jo en tøs på 18 år, 173cm og 60kg.. :-)

Link to comment
Share on other sites

Morgenmad: 7 æg og noget frugt

Frokost: 300 gram svinemørbrad, en stor portion ris og noget frugt

Aftensmad: 300 gram kylling eller oksekød, en stor portion ris og noget frugt

Derudover drikker jeg 4 liter sødmælk i løbet af dagen spredt imellem måltiderne. Der ryger som ofte også et par double cheeseburger fra Mac D ned i løbet af dagen.

Link to comment
Share on other sites

Morgenmad: 7 æg og noget frugt

Frokost: 300 gram svinemørbrad, en stor portion ris og noget frugt

Aftensmad: 300 gram kylling eller oksekød, en stor portion ris og noget frugt

Derudover drikker jeg 4 liter sødmælk i løbet af dagen spredt imellem måltiderne. Der ryger som ofte også et par double cheeseburger fra Mac D ned i løbet af dagen.

Jeg kan ikke rigtig regne ud om din post er lavet som sjov, men jeg kunne sgu tænke mig at se resultatet af den kost!

personligt er jeg 191 og vejer 85kg, jeg spiser for at tabe mig og jeg spiser:

1 skål yoghurt (3% fedt) m. havregryn

ml. måltid: 1 skive rugbrød med røget filet (intet andet)

frokst: 1 skive rugbrød med røget filet

ml. måltid#2: forskelligt, men typisk et stykke frugt

aftensmad: varierer efter hvad vi skal have, men jeg vil sige en lille/mellem portion (har lært at vurdere hvor meget jeg skal bruge for ikke at blive sulten i løbet af aftenen

..og så gerne et eller andet ved 21-tiden, typisk et stykke knækbrød ell. lign..

Link to comment
Share on other sites

Morgenmad: 7 æg og noget frugt

Frokost: 300 gram svinemørbrad, en stor portion ris og noget frugt

Aftensmad: 300 gram kylling eller oksekød, en stor portion ris og noget frugt

Derudover drikker jeg 4 liter sødmælk i løbet af dagen spredt imellem måltiderne. Der ryger som ofte også et par double cheeseburger fra Mac D ned i løbet af dagen.

Jeg håber sandelig at dette er en joke... hehe

7 æg? Det er da decideret sundhedsskadeligt? Jeg har altid hørt at man skulle nøjes med 1 om dagen, endda påstår nogle af det er rigeligt med 2-3 om ugen.

4 liter sødmælk og cheeseburgers? Det er altså temmelig meget fedt. Og du spiser ingen grønsager?

Puha, jeg er bare glad for at jeg ikke skal kæmpe mig igennem de mængder hver dag xD

Link to comment
Share on other sites

Jeg håber sandelig at dette er en joke... hehe

7 æg? Det er da decideret sundhedsskadeligt? Jeg har altid hørt at man skulle nøjes med 1 om dagen, endda påstår nogle af det er rigeligt med 2-3 om ugen.

4 liter sødmælk og cheeseburgers? Det er altså temmelig meget fedt. Og du spiser ingen grønsager?

Puha, jeg er bare glad for at jeg ikke skal kæmpe mig igennem de mængder hver dag xD

Ja mon ikke det er en joke- men derudover er "jeg har altid hørt" og "nogen påstår" vel egentlig ikke super meget funderet i emperi og videnskabelig tilgang, og vel egentlig ikke meget værd som argument?

Edit: Skal vi fyre den af?

Edited by Christian B
Link to comment
Share on other sites

Jeg håber sandelig at dette er en joke... hehe

7 æg? Det er da decideret sundhedsskadeligt? Jeg har altid hørt at man skulle nøjes med 1 om dagen, endda påstår nogle af det er rigeligt med 2-3 om ugen.

4 liter sødmælk og cheeseburgers? Det er altså temmelig meget fedt. Og du spiser ingen grønsager?

Puha, jeg er bare glad for at jeg ikke skal kæmpe mig igennem de mængder hver dag xD

Det var skam ikke en joke. Og jeg spiser faktisk en del mere end det jeg skrev, det er bare den faste basiskost, hvor der så kommer en del oveni. Der er mange kloge mennesker der siger at det er sundhedsskadeligt at spise for mange æg, men nu har jeg gjort det de sidste 5 år og mit kolesteroltal er som hos en nyfødt. Ikke at jeg spiser for at være sund i øjeblikket, jeg gør det for at blive stærkere og tage på. Jeg ligger pt. på 110 kg, men jeg er 200 cm høj så jeg fortsætter på denne her måde indtil jeg rammer ca. 130 kg, hvorefter jeg går over til en lidt sundere kost.

Link to comment
Share on other sites

Det fordi jeg gerne vil tabe mig lidt. Og det er sku lidt svær, da jeg ikke ved meget om en kostplan :)

Og jeg er 17 år, og vejer ca. 87kg, med lidt fedt hængende på maven.

Men skal ligge i kalorie underskud kan jeg forstå, så tænker lidt på den kostplan det første indlæg forslog :)

Link to comment
Share on other sites

Ja mon ikke det er en joke- men derudover er "jeg har altid hørt" og "nogen påstår" vel egentlig ikke super meget funderet i emperi og videnskabelig tilgang, og vel egentlig ikke meget værd som argument?

Edit: Skal vi fyre den af?

Undkyld, men er det ikke tilladt at debattere uden at have 100% sikre kilder på sine argumenter? Desuden var det slet ikke et argument, men en undren og en invitation til trådstarter om at forklare nærmere, så jeg kunne blive klogere.

Jeg har med vilje brugt vendingerne "jeg har hørt" og "nogen påstår" for at understrege at jeg IKKE har undersøgt dette selv eller har nogen 100% pålidelig kilde bag min udtalelse. Jeg er sgu ikke videnskabsmand, det beklager jeg meget :-S

Link to comment
Share on other sites

Jeg er gået over i en paleo tilgang til ernæring og min kost igår var således;

12 æg (øko fritgående)

200gr laks

300gr Nostimo Youghurt fra Netto (ja den fede på 10%)

300gr Kylling

50gr smør (ca.) fra New Zealand

Lidt blandede grøntsager; Champignon, løg, asparges og salat.

Dertil en række vitamin tilskud, bla. ZMA, B vitamin, 3ml Cod liver oil, en teskefuld Xfactor high vitamin Butter oil, og en røvfuld fiskeolie tabs.

Edited by west
Link to comment
Share on other sites

Det tager tid at have styr på kosten :)

Men her er et eksempel:

Kcal Prot Kulhydrat Fedt Fibre

20g rice krispies 76.2 0,3g 17.4g 0.2g

200g mælk 72.0 7g 9.4g 0.6g

prot shake 51.6

199.8

2 skiver wasa 70.0 3g 10g 1g 5g

100g rogn 100.0 15g 1g 5.5g 1g

7g mayo 18.9 0.05g 0.49g 1.89g 0.01g

188.9

2 skiver wasa 70.0 3g 10g 1g 5g

100g rogn 100.0 15g 1g 5.5g 1g

14g mayo 37.8 0.1g 0.98g 3.78g 0.02g

207.8

50g pasta 180.0 6g 36.5g 1g 3.5g

50g muslinger 55.0 8.5g 2.25g 1.25g

37g løg 18.5 0.6g 3.7g 0.1g

200g rejer 120.0 28g 0.0g 1g

124g tomat 34.72 0.9g 7.1g 0.37g

93g agurk 11.16 0.7g 2g 0.09g

20g mayo 54.00 0.14g 1.4g 5.4g

473.38

2 skiver wasa 70.0 3g 10g 1g 5g

75g makrel 105.0 8.25g 2.25g 6.75

144g tomat 40.32 1g 8.2g 0.5

215.32 1285.2

102g 126g 38g 21g

31.7% prot 39% kulh 26.6% fedt 2.7% diverse

(ja jeg ved godt jeg blev for glad for mayonnaise den dag.. shush)

Link to comment
Share on other sites

Dette spiste jeg i går:

Morgen: 3 øko/fritgående æg, 1 avokado, 3 skiver nitritfri øko. bacon. 3 g. omega 3 fiskeolie. 2 kopper kaffe med fløde og sukrin.

Mellem: noget fed ost og en selleri.

Post workout: valleprotein, banan, blåbær, vand.

Frokost: øko oksekød ca. 10% fedt, øko. grønsager, 3. omega 3 fiskeolie.

Snack: et par skiver øko. nititfri oksekødsspejepølse, et bundt broccoli.

Aften: Helstegt Bornholmerhane, dampede blomkål, ærter og lidt gulerod + masser af new zealansk smør med hvidløg.

Link to comment
Share on other sites

Dette spiste jeg i går:

Morgen: 3 øko/fritgående æg, 1 avokado, 3 skiver nitritfri øko. bacon. 3 g. omega 3 fiskeolie. 2 kopper kaffe med fløde og sukrin.

Mellem: noget fed ost og en selleri.

Post workout: valleprotein, banan, blåbær, vand.

Frokost: øko oksekød ca. 10% fedt, øko. grønsager, 3. omega 3 fiskeolie.

Snack: et par skiver øko. nititfri oksekødsspejepølse, et bundt broccoli.

Aften: Helstegt Bornholmerhane, dampede blomkål, ærter og lidt gulerod + masser af new zealansk smør med hvidløg.

Link to comment
Share on other sites

Morgen: 5 æg. En kop Havregryn eller 2-3 skiver rugbrød. Noget grønt eller frugt (for tiden tomater og avocado).

Frokost: Rugbrød med prots oven på. Typisk makrel i tomat, tun blandet med hytteost, ost og ligende.

Aften: Altid kød og grøntsager. Nogen gange stivelse (ris, pasta, kartofler).

Sen-aften: Kvark/skyr med nødder (og lidt sukker fordi kvark er surt) + fiskeolie.

Inden træning/kamp: Havregryn med mælk, rosiner og nødder. (2-3 timer inden rugby, ½ time inden styrketræning).

Under/efter styrketræning valle protein + maltodextrin. For tiden har jeg ikke prot-pulver i huset så jeg drikker mere kakaomælk end jeg egentligt bryder mig om.

Morgenmad: 7 æg og noget frugt

Frokost: 300 gram svinemørbrad, en stor portion ris og noget frugt

Aftensmad: 300 gram kylling eller oksekød, en stor portion ris og noget frugt

Derudover drikker jeg 4 liter sødmælk i løbet af dagen spredt imellem måltiderne. Der ryger som ofte også et par double cheeseburger fra Mac D ned i løbet af dagen.

Der er kun bulken!

Jeg tror du kan li' den her blog: http://70sbig.com :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share