Ishockey VM


Waits
 Share

Recommended Posts

Har aldrig rigtig set ishockey, men ser det lige nu. Hvorfor smider man så ofte pucken væk? Altså skyder den ned i tomme områder, hvor der ikke er nogen medspillere?

Uden at være særlig skarp i ishockey kunne jeg forestille mig at det var for at kunne skifter spillerne ud. Derudover er det vel også fordi det er farligt at miste pucken på egen halvdel, så hellere slå den ned til modstanderens mål.

Link to comment
Share on other sites

Så er det ved at være kvartfinale tid.

På torsdag må det blive, at danskerne enten skal møde sverige eller schweiz.

Personligt håber jeg på, at vi kommer til at møde schweiz, men det bliver jo afgjort imorgen når sverige møder schweiz.

Link to comment
Share on other sites

Vil bestemt ikke afskrive danskerne.

Rammer holdet samme spillestil, som mod finland og slovakiet så tror jeg bestemt de har en chance.

Holder danskerne sig fra udvisninger og lader svenskerne om det, så tror jeg bestemt at danskerne kan klare svenskerne.

Det danske powerplay har ihvertfald kørt fortrinligt.

Men uden tvivl dette bliver nok deres 2 sværeste kamp ved dette VM, hvis vi ser bort fra russerne som er i super form.

Link to comment
Share on other sites

Vil bestemt ikke afskrive danskerne.

Rammer holdet samme spillestil, som mod finland og slovakiet så tror jeg bestemt de har en chance.

Holder danskerne sig fra udvisninger og lader svenskerne om det, så tror jeg bestemt at danskerne kan klare svenskerne.

Det danske powerplay har ihvertfald kørt fortrinligt.

Men uden tvivl dette bliver nok deres 2 sværeste kamp ved dette VM, hvis vi ser bort fra russerne som er i super form.

Jeg beklager, men jeg ser det ikke komme. Vi vandt over Finland fordi de tænkte det ville være ren walk-over og da danskerne så pludselig begyndte at score mål sad de fast i 3 gear og var helt forbavset. Men det er da klart at sådan som holdet har fungeret nu og den selvtillid de har tanket så er der fine muligheder - jeg tvivler bare på det er nok.

Link to comment
Share on other sites

Jeg beklager, men jeg ser det ikke komme. Vi vandt over Finland fordi de tænkte det ville være ren walk-over og da danskerne så pludselig begyndte at score mål sad de fast i 3 gear og var helt forbavset. Men det er da klart at sådan som holdet har fungeret nu og den selvtillid de har tanket så er der fine muligheder - jeg tvivler bare på det er nok.

Finnerne tror jeg nu ikke et sekund så kampen, som en walk-over. Finnerne havde alt af spillet og danskerne stod ganske enkelt genialt i det defensive. Jesper Duus og Jesper Damgaard havde gang på gang, lukket ned for de finske forwards.

Til det skal det dog også siges, at påtrods af at svenskerne har vundet alle deres kampe i VM, så spillede de elendigt og var under pres både mod frankrig og norge.

Men jeg er da enig i at rammer svenskerne dagen, så er danskerne da på røven.

Men jeg satser på danskerne får lavet nogle hurtige pasninger til Regin og Nielsen :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg beklager, men jeg ser det ikke komme. Vi vandt over Finland fordi de tænkte det ville være ren walk-over og da danskerne så pludselig begyndte at score mål sad de fast i 3 gear og var helt forbavset. Men det er da klart at sådan som holdet har fungeret nu og den selvtillid de har tanket så er der fine muligheder - jeg tvivler bare på det er nok.

Du er ret negativ.

Link to comment
Share on other sites

Du er ret negativ.

Det gør bare at glæden bliver endnu større hvis Danmark vinder om nogle timer :4thumbup:

Jeg synes nu ikke jeg er udpræget negativ. Sverige har (naturligvis) et væsentligt bedre hold end DK. Ganske vist er en nogle af svenskernes mulige profiler ikke med fordi de vægter NHL højere end VM + deres småskader skal plejes, men jeg vil nu stadig mene at DK er kraftig underdog.

Link to comment
Share on other sites

Synes sku det var flot af danskerne.

Havde det danske powerplay kørt bedre havde der måske været større chancer for en sejr.

Havde mindst 5 store chancer, som vi kunne have udnyttet bedre. Desværre fik svenskerne to dumme mål, men der skal da ikke herske tvivl om, at svenskerne var en hel del stærkere fysisk end de danske spillere.

Men det lover sku godt for dansk ishockey.

Nu vil jeg bare se flere danskere komme til NHL :superman:

Link to comment
Share on other sites

Ser der semifniale på lørdag med følgende kampe.

Sverige vs Tjekkiet

Rusland vs Tyskland

Mit bud på finalen er Rusland mod Tjekkiet, da jeg synes meget tyder på tjekkerne bare meget mere vil finalen end svenskerne.

Jeg er 99 % sikker på russerne vinder denne tunering, da de har været stærkest hele vejen igennem. Var bestemt ikke mindre sjovt at de netop udslettede canada med 5-2 :tongue:

Skal love for Canadierne hellere ville slåsse en spille ishockey :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Tror egentlig mere på Sverige end Tjekkiet. Tjekkiets hold ser ikke specielt stærkt ud i år, de er virkelig hårdt ramt af afbud fra NHL.

Det har indtil videre vidst sig, at det ikke er nødvendigt at have NHL spillere med for at vinde. Tyskerne har ikke haft en eneste NHL spiller på deres hold.

Svenskerne stillede kun med 4 NHL spillere i år.

Schweiz stillede med nul.

Tjekkiet 2 spillere.

Det må efterhånden konstateres at når det gælder ishockey, så kan svenske, tjekkieske og speciel den russiske liga være med.

Man skal ligeledes gøre sig klar over, at banerne i NHL trodsalt er en hel del mindre end dem der spilles på under VM, OL oosv hvilket klart er en fordel for dem som ikke spiller NHL.

Link to comment
Share on other sites

Det har indtil videre vidst sig, at det ikke er nødvendigt at have NHL spillere med for at vinde. Tyskerne har ikke haft en eneste NHL spiller på deres hold.

Svenskerne stillede kun med 4 NHL spillere i år.

Schweiz stillede med nul.

Tjekkiet 2 spillere.

Det må efterhånden konstateres at når det gælder ishockey, så kan svenske, tjekkieske og speciel den russiske liga være med.

Man skal ligeledes gøre sig klar over, at banerne i NHL trodsalt er en hel del mindre end dem der spilles på under VM, OL oosv hvilket klart er en fordel for dem som ikke spiller NHL.

Det har vist sig til dette VM, at man kan vinde uden at have mange NHL-spillere. Dog vil jeg mene at Rusland var VM's bedste hold set over hele turneringen. De tabte finalen fordi at de havde 31 strafminutter også er det svært at vinde kampe, selvom man har store stjerner på holdet. Sindssygt iøvrigt at Rusland vinder skudstatistiken med 36-25 alligevel.

Formatet til VM gør netop at "dårligere" hold kan vinde i og med at de kun spiller en kamp i playoff og ikke fx bedst af syv som i Stanley cup, det gør at et hold som Tjekkiet kan fedte sig igennem ved flot disciplineret Hockey. Iøvrigt er VM en lidt underlig størrelse, hvor ikke alle NHL-spillere gider at deltage og at nogen ikke kan deltage p.g.a. Stanley cup.

Det reele styrkeforhold skal man nok se til OL, for der vil og kan alle spillerne deltage. Til Finalen i OL bestod de to finalehold udelukkende af NHL-spillere.

Link to comment
Share on other sites

Påtrods af det var det stort set udelukkende NHL-spillere både canada og USA troppede op med, dog uden noget nævneværdigt resultat.

Alt moderne ishockey idag bliver vundet på powerplay ifølge Mark Messier(Canada's scout). Synes bestemt ikke man skal kimse sig af de andre ligaer, hvor tidligere af de store NHL-stjerner spiller idag.

Men er da også overbevidst om at Canada nok skal komme med en hold NHL-spillere, som er bedre sammenspillet til OL.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share