AVAVAVAV


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Hej Jørgen.

Tak for svaret. Det forholder sig sådan at jeg holdte en lille uge`s pause fra de øvelser som jeg følte generede min Skulder. Dvs Bænkpres, Dips, Flyers.

Ud over det så har jeg skippet dips, og indsat CG benchpres i stedet.

Mandag, kunne jeg igen køre bænkpres, uden smerte og uden besvær. Jeg kørte nogle ivoprophen (Jeg kan ikke stave til det bræk) en enkelt dag, nogle piller, som skulle tage bentændelses tilstanden i senen. Dvs man tager en pille tre gange om dagen. Jeg ville dog ikke tage dem mere end en enkelt dag, da min holdning til piller er at det kun skal tages hvis det er stærkt nødvendigt. Vitamin og natur piller selvfølgelig undtaget.

Men ud over det så lydder dit svar ganske fornuftigt. Jeg håber bare at jeg har holdt lang nok pause. Det vil vise sig. Jeg er begyndt at køre nogle forbyggende DB rotations, så håber vi at det kan styrke min Rotormanchette nok til at skader er et overstået kapittel.

Link to comment
Share on other sites

blackice:

Husk blot, at en evt. inflamatorisk tilstand i en sene kræver tid samt fred og ro for effektiv opheling.

Sener har notorisk ringe blodgennemstrømning, - og tager derfor ofte måneder før de er helt på plads!

Dette forudsætter selvfølgelig, at man IKKE holder skaden vedlige, - eller -gys - måske endda gør den værre!

Far derfor med lempe og lyt omhyggeligt til tilbagemeldingerne fra din krop, hvorfor brugen af symptomreducerende medicin under træningen kan vise sig at være et tve-ægget sværd!

Vi krydser kollektivt vores fingre og håber, at det er en hurtigt forbigående tilstand, så du snarest er tilbage bl.a. megavægtene! :D

Edited by JØRGEN STORM
Link to comment
Share on other sites

Undskyld at jeg lige bryder ind her.

Jørgens S>

Den inflamatoriske tilstand du snakker om. Er det det samme som seneskedebetændelse?

Mit problem er, at jeg har fået seneskedebetændelse i håndledene, og jeg regner med, at der vil gå noget tid før jeg kan begynde at træne med vægte igen. Så derfor vil jeg spørge dig(eller andre) om du kender noget til om, hvordan man genoptræner ens håndled og sener?

Hilsen Martin

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share