Sign in to follow this  
789

Fullbody med fokus på styrke

Recommended Posts

Så har jeg kastet mig over styrketræningen igen. Målet er primært styrke, dernæst at supplere min løbetræning.

Jeg har lagt et simpelt program, som jeg synes kører meget godt, men mener i at der mangler noget?

Jeg styrketræner mandag, onsdag og fredag. Skiftevis program A og program B nedenfor. Belastning køres efter dagsformen, ofte med stigende belastning for hvert sæt (opbyggende til et rigtig tungt sidste sæt)

De fleste af ugens dage løbetræner jeg (50-80km/uge) med intervaller tirsdag og torsdag. 3 dage om ugen svømmer jeg (ca 10km/uge) med et hårdt pas om lørdagen.

Program A

Dødløft, 5x2

Bænk, 5x5

Bent over Row, 3x8

Kropshævninger, 3x8

Mave, 3x8

Program B

Squat, 5x5

Push press, 5x5

One arm row, 3x8

Kropshævninger, 3x8

Mave, 3x8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du kunne evt. eksperimentere med CAT træning i basisøvelserne om onsdagen, eller skiftevis hver 2. gang.

Muligvis noget 10x3 med 60% af max.

Edited by venaN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Du kunne evt. eksperimentere med CAT træning i basisøvelserne om onsdagen, eller skiftevis hver 2. gang.

Muligvis noget 10x3 med 60% af max.

Tror du har fat i noget spændende.

Som jeg træner nu, så bliver mine tunge sæt ofte så tunge at min hastighed i løftet bliver lav.

Måske man skulle prøve at køre lidt mere dynamisk med fokus på acceleration i nogle pas.

Godt indspark, tak!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this