VM 2010


jarvig13
 Share

Recommended Posts

Der er et par tråde i OT om VM (manager og DKs hold).

Men en egentlig tråd om VM hører til i "Sport".

Der er åbningskamp i morgen. Lækkert, det har man glædet sig til i lang tid.

Forudsigelsen er rimeligt offensivt spil med medium mange mål. Den store dark horse er naturligvis bolden som sikkert både vil være underholdende og omvendt pænt irriterende at følge.

Link to comment
Share on other sites

6 afrikanske hold med til VM. VM i afrika. Undervurder ikke de afrikanske hold, hver eneste kamp de afrikanske hold spiller, spiller de for hele afrika.

Jeg vil vove pelsen og sende 1-2 afrikanske hold i semifinalen. Om de har holdbarheden til at vinde må vi så se, men alle hold vil få det svært mod de afrikanske løvehjerter.

BAFANA BAFANA!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har oddset på at Spanien og Tyskland mødes i finalen - giver 25 gange igen! superman.gif

Det ser jeg som værende meget usandsynligt - de skal nemlig møde hinanden i semifinalen såfremt de begge vinder deres puljer. :smile: England mod Spanien derimod, en finale som England selvfølgelig taber.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan det kommer til at gå.

Gruppe A

Hlavslatten gruppe. Frankrig triller videre uden at imponere. Mexico har masser af speed og talent i gruppen og vil lige snige sig videre. Frankrig når kvartfinalen, hvor England venter - spændende kvart som England vinder, er mit bud. Mexico møder Argentina, og selvom det bliver en spændende kamp, så er Argentina for stærke.

Gruppe B

Argentina har materialet til at gå helt finalen, men i semi venter Spanien og de ser for stærke ud. (På papiret) stærkt forsvar og skræmmende offensiv. Men Maradona er en elendig træner og fucker sikkert meget op. Så dog lovende ud mod Nigeria. Måske har de fundet melodien og får iscenesat Messi, hvilket vil gøre dem tre gange så stærk.

Nøglekamp er mellem Nigeria og Sydkorea. Sydkorea burde ikke have kvaliteten til at nakke Nigeria. Men Nigeria virker under standard og fyring af træner kort før VM viser de sædvanlige problemer med stabilitet og orden i tingene. Tror dog Nigeria lige akkurat sniger sig med - her venter Frankrig og selvom Frankrig ikke er skræmmende, så vinder de lige akkurat over et skuffende nigeriansk hold.

Gruppe C

England har materialet til at gå meget langt. Første kamp viste såvel svagheder som at der vitterlig kvalitet. Tror Capello har så meget autoritet at han nok skal holde skik på holdet og så når England langt. Jeg siger en semifinale mod Holland/Brasilien. Fed semi, hvor England må trække våben mod overmagten. Nøglekamp er mellem Slovenien og USA. Slovenien er bedre end man tror. Umuligt at sige, hvem af de to der går videre, men begge vil ryge i 1/8.

Gruppe D

Tyskland har ikke materiale til at nå langt når Ballack ikke er med. Skal på "rutinen" nok trille videre, men jeg tror faktisk kun de bliver to'er. Serbien har et godt hold uden egentlig svage punkter. Ikke det mest spændende hold på papiret. Men jeg tror de vil gruppens stærkeste hold. Tyskland kneppes af England i 1/8. finalen. Serbien møder sikkert Argentina i kvarten og ryger ud. Dog en kvart, hvor der er mulighed for overraskelse.

Gruppe E

Danmark sniger sig videre og så venter Italien, hvor alt kan ske. Holland har materialet til at gå hele vejen. Men kvaten ligner at modstanderen er Brasilien. Uha, sikke en match. Tror Holland er meget stærke og når finalen hvor de nakkes Spanien.

Gruppe F

Slatten gruppe. Italien vinder knebent og møder DK i 1/8. Paraguay går uden de store problemer videre som nr. 2. Her venter Holland og så er spændende Paraguay færdige.

Gruppe G

Brasilien nemt videre. Møder Holland i kvarten, vinderen går i finalen. Elfenbenskysten har materialet til noget stort. Men meget tyder på at holdet er i intern total opløsning og intet som helst sammenhold i truppen. De imploderer ved egen kraft. I stedet skal Portugal lige akkurat trisse videre. Stadig et kanonhold på papiret, men de er alt for svingende i deres præstationer og laver mange fejl. I 1/8. venter Spanien og så er Portugal færdige.

Gruppe H

9 point til Spanien og måske en latterlig høj målscore. Spanien går hele vejen. Møder Holland i en drømmefinale og vinder her. VMs måske mest spændende hold er Chile, der spiller ultra offensivt og har succes med det. De få smæk af Spanien men går nemt videre. 1/8 siger modstanderen er Brasilien og selvom jeg der gode chancer for overraskelse her (jeps, så stærke spår jeg Chile til at være), så er Brasilien trods alt nok lige en lidt for svær modstander.

Link to comment
Share on other sites

Skal lige siges, at ovenstående ikke tager højde for en enkelt meget vigtig faktor: Hvor højt over havet der spilles!

Meget er sagt om bolden. Og ud fra, hvad jeg har set både før og under VM, så ser det ud til, at ved havoverfladen, da er bolden "levende" men til at arbejde med, mens når der spilles i højderne, så er afleveringer over 20 meter særdeles svære at styre.

De hold som kun spiller i højderne vil sikkert vende sig til det. Men hold der starter ved havoverfladen eller har trænet op til VM der, de vil (er mit gæt) have meget svært ved at omstille og vil måske kunne tabe til svagere hold der har vænnet sig til boldens opførsel i højderne.

Jeg har ikke lige tjekket op på hvor de forskellige hold spiller......udover at alle DKs kampe er i højderne.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med kommentatorerne. Dommestandarden har været meget høj indtil videre. Ikke bange for at dele kort ud. Mange delikate situationer med onside og offside som er løst flot. Og linjen har været nogenlunde ens.

Det er sq sjældent man roser dommere. Men indtil videre så fortjener de det.

Link to comment
Share on other sites

Må sku sige jeg var yderst skuffet over serberne.

Udover det må jeg tilslutte mig din kommentar jarvig omkring argentina. Fatter vitterligt ikke Maradona's spille stil. :blink:

Må faktisk indrømme at jeg ikke er overrasket hvis argentina ender, som nr 2 eller 3 i indledende gruppespil :blink:

Tror dog ikke frankrig går videre :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Serberne overraskende ringe, og Ghana langt mere organiseret end forventet.

Nu får serberne det svært. En sejr over Tyskland er et krav.

Var tyskerne meget stærke i går? Måske, svært at vurdere. Helt sikkert er det dog at Australien var fornærmende ringe. Baggrunden for tyskerne var simpelthen for ringe.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mener du ikke ærgeligt de allerede skal møde tyskland i semifinalen :tongue:

Første gang jeg har fået ret i dette VM :4thumbup:

Men tyskerne er i super form, meget overlegen i deres spil.

Helt fortjent :smile:

Edited by BGBG
Link to comment
Share on other sites

Så går det løs imorgen med Uruguay - Holland, og naturligvis forventer jeg en sejr fra U r Gay :tongue:

Det kunne være episk. Det er vidst også et stykke tid siden de har vundet VM, hvilket de ellers har gjort 2 gange! Boom! (Jeg holder dog med Spanien i finalen)

Link to comment
Share on other sites

Det kunne være episk. Det er vidst også et stykke tid siden de har vundet VM, hvilket de ellers har gjort 2 gange! Boom! (Jeg holder dog med Spanien i finalen)

Må desværre indrømme at jeg tror det er endstation for spanien når de møder tyskerne.

Link to comment
Share on other sites

Tyskland har spille forrygende. Meget, meget bedre end jeg havde forudset.

Spanien-Tyskland er den moralske finale mellem de - hidtil - to stærkeste, mest angrebsivrige og seværdige hold i turneringen.

Jeg satser stadig på at Spanien nok skal vinde. Men det bliver en kanonkamp.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er åbenbart nok den eneste på planeten, der synes at Spanien spiller lidt halvkedeligt. IMO spiller Spanien bolden alt for meget på tværs og mangler temposkift. Dette gør at tempo i spaniens kampe bliver alt for lavt og til tider søvndyssende.

Link to comment
Share on other sites

Ærgeligt for Urugauy. Er ret overbevidst om at Urugauy blev snydt for et straffe da en hollænder tog bolden med hånden til sidst. Urugauy havde faktisk utroligt godt fat i holland, og til sidst slap kræfterne bare op.

Håber dog ikke at holland vinder VM, da jeg synes deres spil er langt kedeligere end spaniens.

Naturligvis håber jeg at holland får stort smæk i finalen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er åbenbart nok den eneste på planeten, der synes at Spanien spiller lidt halvkedeligt. IMO spiller Spanien bolden alt for meget på tværs og mangler temposkift. Dette gør at tempo i spaniens kampe bliver alt for lavt og til tider søvndyssende.

Srsly?

Hvad med Barca, spiller de også halvkedeligt? Hvilket fodboldhold i verden spiller så spændende?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share