Ironman 2012


nystart
 Share

Recommended Posts

  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

7/10 2010

Svømning:

2000 meter.

Træning i Helsingør. Var lige ved at springe over da jeg stadig er ugidelig og har desuden sovet elendigt de sidste par nætter.

Kom dog afsted, når jeg først er i gang er det fint...

Da to er afsted til hawaii :bowdown: :bowdown:, de heldige asner, var der god plads i bassinet.

Bla. 600 rygsvømning, så jeg fik slugt en masse vand igen.

Første gang på 2K i løbet af en træning :banana:

Edited by nystart
Link to comment
Share on other sites

11/10 2010

Cykling:

15+45 km.

Fantastisk cykelvejr. men hold kæft hvor er det blevet koldt om morgenen,

God fart på cyklen på vejen hjem, da det var vindstille, 45 km på 1 1/2 time.

Svømning:

1000 meter

Alenetræning i Farum. Focus på teknik.

Edited by nystart
Link to comment
Share on other sites

12/10 2010

Cykling:

15+45 km.

Rim om morgenen og lyden af folk der er i gang med at skrabe is :cold:

Må få købt mig nogle varmere bukser, endeligt lidt overraskende hvor lidt jeg fryser i knickers når de første fem minutter er overstået.

Princippet er vel at man skal fryse lidt på vej ud af døren for ikke at sidde og koge senere hen?

Tror jeg så LaMotta på Stumpedyssevej på vejen hjem, så sgu stærk ud... :superman:

Havde lidt halv travlt så fik ikke hilst. :yahoo:

Svømning:

2000 meter

Træning i Helsingør Farum. Vi var kun fem i dag, tror et par stykker prioriterende fodbold højre. :unsure:

Gik ok, føler jeg har mere og mere styre på det, distancen bliver også øget stille og rolig :4thumbup:

Edited by nystart
Link to comment
Share on other sites

12/10 2010

Cykling:

15+45 km.

Rim om morgenen og lyden af folk der er i gang med at skrabe is :cold:

Må få købt mig nogle varmere bukser, endeligt lidt overraskende hvor lidt jeg fryser i knickers når de første fem minutter er overstået.

Princippet er vel at man skal fryse lidt på vej ud af døren for ikke at sidde og koge senere hen?

Tror jeg så LaMotta på Stumpedyssevej på vejen hjem, så sgu stærk ud... :superman:

Havde lidt halv travlt så fik ikke hilst. :yahoo:

Svømning:

2000 meter

Træning i Helsingør Farum. Vi var kun fem i dag, tror et par stykker prioriterende fodbold højre. :unsure:

Gik ok, føler jeg har mere og mere styre på det, distancen bliver også øget stille og rolig :4thumbup:

Tror det var fint du ikke hilste, for det har ikke været mig. Igår morges var jeg ude og svømme i kildeskovshallen, og så direkte hjem. Men hey, hvis du tror du kan genkende mig, så sig hej. Kører på en Rød Focus str XXL. Så skiller mig lidt udfra de andre cykel-myg. :devil:

/M

Link to comment
Share on other sites

Tror det var fint du ikke hilste, for det har ikke været mig. Igår morges var jeg ude og svømme i kildeskovshallen, og så direkte hjem. Men hey, hvis du tror du kan genkende mig, så sig hej. Kører på en Rød Focus str XXL. Så skiller mig lidt udfra de andre cykel-myg. :devil:

/M

ok ;)

Så er der en anden stor gut, i italiensk farvet køredragt, der gør de nordsjællandske veje usikre. :4disguise:

Link to comment
Share on other sites

14/9 2010

Sidste træning før efterårsferien, er væk de næste 9 dage.

Cykling:

85 km på tre timer præcis, i skarp blæst.

Det er jeg udmærket tilfreds med, selvom benene var lidt tid om at komme i gang, det var fjerde dag i træk jeg var ude og cykle.

Kan helt klart mærke det går bedre, nu hvor jeg cykler mere, efter at jeg pt. har opgivet mit løbeprojekt.

Benene er gode og jeg mærker ikke noget til mine knæ.

Svømning:

60 minutter. 1900 m

God træning igen, fik dog krampe midtvejs. Jeg måtte op og strække ud...

Har i dag købt magnesium og kalk piller, der hjælper forhåbentlig på de kramper jeg oplever når jeg svømmer.

post-23969-063433700 1287089143_thumb.jp

Edited by nystart
Link to comment
Share on other sites

Status efter uge 41 (springer en uge, da jeg har talt ugerne forkert ;)):

Vægt:?

Hvilepuls:?

En god uge, fik cyklet en del, benene har det godt og svømningen går fremad.

Cykling:

260 km.

Svømning:

4.900 meter

Edited by nystart
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tilbage efter to uger.

Først efterårsferie i New York, dernæst en skarp deadline med uventet "bonus" tur til Wien.

NU er jeg helt mør :surrender:

Min søvnrytme er helt til hest, ødelagt af jet-lag og et par all-nighters pga. deadlinen.

Men resten af året ser heldigvis rimelig fredelig ud, glæder mig til at komme i gang med træningen igen :weight_lift:

New York var fantastisk. Turen bød på 6-8 timers daglig sightseeing, så selvom vi fik spist igennem holdt vægten sig.

Lidt anbefalinger...

De mest fantastiske shoe-strings fritter:

spotted-pig.jpg

The Spotted Pig

Det eneste problem ved frankrig er franskmænd, løsning:

balthazar-741488.jpg

Balthazar spiste vi to gang. Der er en del ventetid men maden er det værd

Der ligger en bager ved siden af som også blev flittigt besøgt.

Porter House, amerikanske bøffer og kød, med udsigt over Central Park.

20070806-porter-house-new-york.jpg

Et sidste sted. Minetta Taverna, med en "black-label" burger til $26, men også andre gode ting på menuen.

MinettaTavern_-_v1-6-v3.JPG

Link to comment
Share on other sites

1/11 2010

Den første og så på en mandag... En god dag at starte på en frisk...

Fik endelig sovet igennem...

Med lidt held kan jeg måske træne frem til påske uden nævneværdige afbrydelser.

Da påsken falder sent næste år, sidst i April, betyder det forhåbentlig et halvt års træning der gerne skulle bringe mig et godt stykke videre i mit projekt..

Jeg har opgivet at løbe maraton næste år. Benene vil simpelthen ikke, jeg må skyde den del et år mere.

Jeg vil bruge de næste to måneder på cykling og fortsat fremgang i svømning.

De justerede mål for næste år er:

Grejsdalsløbet, 200 km 11/5 2011

Sjælland rundt, 2/8 2011 forbedre min tid fra i år.

Svømme Christiansborg rundt

Begynde mine løbeforsøg efter nytår, hvor jeg forhåbentlig har tabt nogle flere kg..

Hvis det lykkes vil jeg løbe en halv-maraton i løbet af efteråret eller gennemføre en halv eller kvart Ironman.

Cykling:

15+40 km.

En enkel punktering, kører stadig med GP4000s på forhjulet..

Nu sidder jeg og spekulere om jeg skal investere i Marathon Plus eller Touring Plus, Marathon Plus vejer 740 gram :crazy:

Skal næsten op i 28mm hvis jeg skal køre vinteren igennem.

Svømning:

1000 meter

Alenetræning i Farum.

Edited by nystart
Link to comment
Share on other sites

Godt at se at du er kommet tilbage og har fået gang i lidt træning igen.

Din revision af dine mål er måske ikke en skidt ting, specielt når du ikke kan få løbet til at falde på plads uden skavanker. Det handler bare om at væbne sig med tålmodighed og gå roligt fremad.

Her er en lille inspirationsvideo:

Edited by Johnas J
Link to comment
Share on other sites

Spændende projekt du har gang i. Jeg følger dig med stor interesse :bigsmile:

Ud fra din logbog kan jeg se, at du cykler næsten dagligt. Hvordan kan du få det til at harmonere med de korte og mørke dage? Trodser du mørket?

Ja, jeg prøver at trodse mørket, men er også så heldig stillet at jeg typisk cykler tidligt hjem og arbejder videre hjemme.

I morges kom jeg ud 7.30 og fik cyklet 45 km til arbejde.

Nogle dage arbejder jeg hjemme hele dagen og har mulighed for at tage en lang tur midt på dagen.

Men jeg tager det også som en udfordring, at cykle næsten hver morgen, uanset vejr, selvom konen kigger mærkeligt på mig :cool:

Jeg kunne holde den gående sidste vinter, jeg håber jeg også klarer denne vinter.

Link to comment
Share on other sites

2/11 2010

Cykling:

45+15 km.

Halvvåd fornøjelse hjem.

Svømning:

1800 meter

Træning i Helsingør. Træneren havde en lille snak med mig om min manglende teknik :4thumbup: Troede at tingene efterhånden falder lidt på plads, men som sædvanlig kniber det med at overføre teori til praksis.

Edited by nystart
Link to comment
Share on other sites

4/11 2010

Cykling:

15+45 km.

Benene er nogenlunde.

Svømning:

60 minutter. 1700 m

Arghh. De to uger hvor jeg ikke har svømmet har virkelig været dyre. :4oops:

Jeg er gået fra at mærke begyndende fremskridt til den rene elendighed igen.

Absolut ingen kræfter i hverken arme eller ben, og en teknik der igen er faldet fuldstændig fra hinanden.

Jeg kan ikke engang få trænet 2km på en time.

Link to comment
Share on other sites

6/11 2010

Cykling:

70 km og en sjat.

En cocktail af strid blæst, regn og sløve ben.

Sjovt nok gik det bedre jo længere jeg kørte, selvom 70 km ikke kan kaldes langt.

Ruten til Hornbæk og tilbage, langs Esrum Sø, har efterhånden udviklet sig til en standardrute.

Jeg kan variere lidt på vejen hjem, afhængig af hvor meget tid jeg har.

Nogle gode bakker der ligger frit, der skal kæmpes lidt ekstra i blæsevejr. :wub:

post-23969-082442800 1289000430_thumb.jp

Edited by nystart
Link to comment
Share on other sites

8/11 2010

Cykling:

15+15 km.

På vej til svømningen styrtede jeg.

Der var noget vejarbejde på cykelstien og vejen var lidt ujævn.

Holdt ikke ordentligt fast i styret og pludselig lå jeg på vejen.

Det var på vej ned ad en bakke i medvind, så der var rimelig fart på.

Heldigvis havde jeg en masse tøj på, men fik dog revet det meste af højre knæ op, sammen med et par knickers og regnebukser.

Jakken blev beskidt, men overlevede. Første morgen hvor jeg havde tykke vinterhandsker på, heldigvis...

Højre bremsegreb blev bøjet lidt, men kunne bukke det på plads og både gearskiftet og bremsen virker tilsyneladende fint.

Sprang svømningen over, tog i stedet på kontoret for at sunde mig lidt...

Cyklede den korte vej hjem. Gik ok, kun såret er ømt, resten af knæet er på plads.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share