350 kg raw squat


RuneB
 Share

Recommended Posts

Er der nogen der har tips til at øge work capacity på forsvarlig måde??

Links eller ?

Det er jo i bund og grund simpelt nok. Øg din workload langsomt, så vil din work capacity følge med, hvis du gør det forsvarligt. Hvis man er nervøs for at smide yderligere tung træning på, så kan man starte med at udvide sit program med små lette recovery-workouts på 10-15 mins. Det kunne være en lille omgang cirkeltræning med bodyweight squats, pushups og pullups for at få rørt musklerne lidt.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo i bund og grund simpelt nok. Øg din workload langsomt, så vil din work capacity følge med, hvis du gør det forsvarligt. Hvis man er nervøs for at smide yderligere tung træning på, så kan man starte med at udvide sit program med små lette recovery-workouts på 10-15 mins. Det kunne være en lille omgang cirkeltræning med bodyweight squats, pushups og pullups for at få rørt musklerne lidt.

Ja, det lyder jo simpelt, når du skriver det sådan.

Men jeg synes det er svært (måske på grund af min relativt beskedne erfaring med styrketræning) - det der primært holder mig tilbage (bortset fra led og sener :dry: ) er ideen om, at ekstra træning ødelægger potentielle styrke-gains.

Og hvor lang tid tager det eksempelvis før, at ekstra mini-pas kan blive til et tungt pas?

Jeg kører allerede noget, der kunne minde om push+pull 4 gange om ugen, men er i tvivl om, om jeg ville få større udbytte af at kun køre 3x/uge.

Edited by Dr. Durden
Link to comment
Share on other sites

Ja, det lyder jo simpelt, når du skriver det sådan.

Men jeg synes det er svært (måske på grund af min relativt beskedne erfaring med styrketræning) - det der primært holder mig tilbage (bortset fra led og sener :dry: ) er ideen om, at ekstra træning ødelægger potentielle styrke-gains.

Og hvor lang tid tager det eksempelvis før, at ekstra mini-pas kan blive til et tungt pas?

Jeg kører allerede noget, der kunne minde om push+pull 4 gange om ugen, men er i tvivl om, om jeg ville få større udbytte af at kun køre 3x/uge.

Hvordan ser dit program ud nu ? Og hvor længe har du trænet ?

Link to comment
Share on other sites

Hvordan ser dit program ud nu ? Og hvor længe har du trænet ?

Puha, det er ikke helt let at beskrive. Det letteste er nok at henvise til min log.

Det er bygget op om 2-4 statiske øvelser (planche-variant(push)+front lever-variant(pull)), som har hver deres support-øvelser henholdvis: Pseudo planche pushup/Skulderpres/HeSPU/dips-varianter; og Row-varianter/chins/pullups/front pulls.

Typisk har jeg de statiske øvelser plus 2 support øvelser i henholdvis push og pull. Jeg prøver sådan nogenlunde at skifte "retning" hver dag - vertical push kontra horizontal push. Men det er meget vekslende og stort set altid efter dagsform.

Jeg har trænet i 1½ år - fokus på kropsvægtsøvelser siden september (log start)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share