Kan rygøvelser hjælpe mig?


ninaj
 Share

Recommended Posts

Hey allesammen!

Jeg er en kvinde på 20 år der døjer med milde rygsmerter, hvilket faktisk irriterer mig grænseløst. Min største drøm er at blive anlægsgartner, hvilket er et hårdt job, og så er jeg bange for at det kan ødelægge min drøm at jeg har de rygsmerter.Jeg ville bare høre, om jeg kunne gå i fitnesscenter og lave nogen øvelser og dermed træne mine rygmuskler og andre muskler. Og om de evt. hjælper?. Er desperat og vil gøre hvad som helst for at slippe af med smerterne!!!!!!!!!!!

Venlig Hilsen

Nina

Link to comment
Share on other sites

Kan du fortælle noget mere om dine smerter? Ex; hvor, hvornår, og evt. om du har nogle gammel skade?

Får det efter jeg har lavet noget fysisk hårdt, sådan en lille smerte fra midten af rygsøjlen og op. Det gør ondt men er ikke ulideligt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv dårlig ryg, slidgigt, ødelagt diskus etc. Gør dig selv den tjeneste, og få undersøgt hvad der er galt med ryggen, førend du laver nogen som helst øvelser.

Du kan meget vel, gører en lille skade meget værer. Jeg kunne selv, havde undgået mange smerter, hvis jeg havde fået undersøgt ryggen, førend det hele gik galt :dry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv døjet med lignende symptomer - derefter startede jeg på styrketræning og på et par måneder slap jeg helt af med problemet... Så holdte jeg en pause med at træne og rygproblemerne begyndte så småt at komme igen, når jeg brugte ryggen meget.

Dvs. for mit vedkommende var det bare fordi jeg havde en svag ryg, som træning hurtigt hjalp på.

Dertil sagt, så kan lægen være en god start, hvis problemer viser sig at være noget andet end manglende styrke.

Link to comment
Share on other sites

Rygsmerter skyldes ofte en svag kernemuskulatur. Derfor er det vigtigt ikke kun at træne ryggen, men huske at mavemusklerne er mindst lige så vigtige ved rygproblemer. Husk også at du ikke kun skal træne de ydre muskler, men i særdleshed de små indre kernemuskler.

Held og lykke :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil også anbefale dig at konsultere en fys eller læge inden du kaster dig ud i at træne styrke.

Udover at tjekke din ryg kan en fagperson også give dig gode øvelser til optræning af kropsstammen.

I øvrigt vil det være godt for dig at træne efter et program til hele kroppen - fysisk arbejde slider jo også på ben, arme osv.

Held og lykke med uddannelsen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share