Sænke kortisol niveau?


Monse
 Share

Recommended Posts

Hej!

Da jeg er ret stresset for tiden, og det hæmmer mit vægttab utrolig meget, ville jeg høre om der er nogle af der har erfaringer med nedsætning af cortisol? Jeg har kigget på cortisolblockers. Nogen der har erfaringer med dem?

Dem jeg selv kender til: Omega 3 fedtsyrer, sort te, og c vitamin.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du mener at have forhøjede cortisolniveauer synes jeg da du skal opsøge læge.

Anyway af husmands-fysiologiske råd:

- pas dine sengetider og gør dem konstante (e.g. 23-07 HVER dag).

- Mere fysisk aktivitet, såvel styrke som kredsløbstræning

- Sørg for at indtage en kost der gør at kroppen ikke behøver at udskille cortisol mv grundet eksempelvis hypoglykæmi (med andre ord, kontrollér dit blodsukker).

Ellers PM Guarden og få ham til at kigge i tråden, er SIKKER på han har mange praktiske forslag i relation til dit emne - formentligt også nogle der virker :cool:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du mener at have forhøjede cortisolniveauer synes jeg da du skal opsøge læge.

Anyway af husmands-fysiologiske råd:

- pas dine sengetider og gør dem konstante (e.g. 23-07 HVER dag).

- Mere fysisk aktivitet, såvel styrke som kredsløbstræning

- Sørg for at indtage en kost der gør at kroppen ikke behøver at udskille cortisol mv grundet eksempelvis hypoglykæmi (med andre ord, kontrollér dit blodsukker).

Ellers PM Guarden og få ham til at kigge i tråden, er SIKKER på han har mange praktiske forslag i relation til dit emne - formentligt også nogle der virker :cool:

Tak for rådende. Jeg skriver en PB til ham ;)

Hvorfor vil du mene jeg skal opsøge læge? De kan da ikke gøre noget. Der findes da mig bekendt ikke noget medicin i danmark der direkte nedsætter kortisol. Min læge vil da bare give samme råd som jeg kan få her?

Link to comment
Share on other sites

Men en læge er nu engang uddannet inden for området, hvilket du ikke kan være sikker på alle her er (jeg er da i hvert fald ikke :p), og kan desuden se dig, spørge dig om forskellige ting vi måske ikke tænker på, få taget blodprøver mm...

Det er jo det de er der for q:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share