Resultater efter første måned


kelleren
 Share

Recommended Posts

Hejsa!

Jeg har i dag fået taget min anden måling i mit lokale træningscenter efter den første måned.

Jeg er 26 år gammel og har været _meget_ ude af træning.

Jeg er en smule skuffet over resultaterne da jeg faktisk har arbejdet rimeligt den sidste måned - jeg laver normalt intet fysisk overhovedet men har trænet konsekvent 3 gange om ugen og har spillet fodbold 1-2 gange om ugen også.

Jeg føler selv en forskel i kroppen og kan også se at visse muskler er vokset en del - dette samt det faktum at jeg elsker at bruge kroppen betyder heldigvis at jeg ikke har mistet motivationen - men det har lige fjernet toppen af glæden, at det ikke, efter min mening, er gået bedre.

Og derfor skriver jeg - jeg tror måske jeg har misforstået resultaterne - jeg vil meget gerne have nogle kommentarer fra jer så jeg kan se om jeg skal gå endnu hårdere til værks eller om det rent faktisk er ok.

Her kommer statistikkerne - første måling var d. 29 Maj, anden måling i dag d. 29 juni:

Metabolsk alder 41 / 40

Vægt 90,9 / 91,7

Knogle 3,3 / 3,5

Fedtvægt 23,54 / 21,37

Muskelmasse 64,1 / 66,9

Fedtprocent 25,9 / 23,3

Vandprocent 52,3 / 54,6

Abdominal fedt 8 / 7

Hvilkestofskifte 2020 kcal / 2161 kcal

Tak for hjælpen!

Michael Keller

Link to comment
Share on other sites

Sig mig er det sådan et print du har fået fra en impedans vægt, ala Tanita ?

I så fald så kan du rulle papiret sammen og bruge det som pusterør. For på den måde har du fået noget ud af det.

Brug spejlet, og cm målet som rette snor. Vægten kan ikke fortælle dig noget relevant.

Er du blevet stærkere?

Hvordan ser din livvide ud?

Hvordan ser dit lår mål ud?

Hvordan ser dine biceps ud?

Hvad synes du spejlet siger?

Det er jo komplet vanvittigt at en elektronisk badevægt skal fortælle dig om du er tilfreds eller ej. Det ved den naturligvis ikke et klap om.

Slutteligt må du nok væbne dig med tålmod. Du har trænet 1 måned. Rom blev ikke bygget på en dag. Pt har jeg trænet 8 år, og jeg glæder mig til den dag jeg bliver tilfreds :smile: (Læs: den kommer aldrig)

Link to comment
Share on other sites

Det er naturligvis rigtigt - men om noget så er det nogle tal jeg kan forholde mig til.

Men jo som sagt så kan jeg mærke forskel, og det er vel det vigtigeste :)

Keller

Det er jo så det jeg siger at du ikke kan. Tallene er i bedste fald møg upræcise. Baser din vurdering af resultaterne på noget bedre. Feks så burde alle kunne betjene et måle bånd, og resultatet burde gerne vise det samme hver gang

Link to comment
Share on other sites

Her kommer statistikkerne - første måling var d. 29 Maj, anden måling i dag d. 29 juni:

Metabolsk alder 41 / 40

Vægt 90,9 / 91,7

Knogle 3,3 / 3,5

Fedtvægt 23,54 / 21,37

Muskelmasse 64,1 / 66,9

Fedtprocent 25,9 / 23,3

Vandprocent 52,3 / 54,6

Abdominal fedt 8 / 7

Hvilkestofskifte 2020 kcal / 2161 kcal

Først og fremmest er jeg helt enig med Blackice.

Dernæst: når jeg ser på tallene, så viser de da også, at der er sket en masse på en måned; én måned! Om de kan bruges til noget er som sagt tvivlsomt, og derfor er min indvending mest rettet mod dine vist helt urealistiske forventninger.

Hvis den udvikling, tallene viser, fortsætter, rammer du metabolsk set (jaja, det kan man nok ikke sige) puberteten om ca. 2½ år og en usundt lav fedtprocent inden næste påske.

Ærlig talt: hvad havde du forventet?:smile:

Link to comment
Share on other sites

Ifølge målingen har du smidt 2,2kg fedt og gainet 2,8kg muskelmasse på en måned, hvordan kan du være utilfreds med det :blink: (hvis du fortsætter sådan vil du på et år gaine 33kg muskelmasse og tabe 26kg, men det har næppe noget med virkeligheden at gøre).

Men som Blackice siger, så er de målinger ikke meget bevendt. Hvis du ønsker at smide fedt, så er det mere informativt for dig, om din livrem sidder løsere end, hvad målingen siger. Hvis du vil være stærkere, så er det mere interessant om du kan løfte mere end, hvad målingen siger.

Derudover er en måned ingeting at vurdere noget ud fra, så væbn dig med lidt mere tålmodighed og se, om du ikke feks et halvt år begynder at kunne se resultater.

Link to comment
Share on other sites

[...]

Slutteligt må du nok væbne dig med tålmod. Du har trænet 1 måned. Rom blev ikke bygget på en dag. Pt har jeg trænet 8 år, og jeg glæder mig til den dag jeg bliver tilfreds :smile: (Læs: den kommer aldrig)

Men nu træner kelleren jo også 4-5 gange om ugen modsat visse andre, som fiser den af de fleste af ugens dage, så det der med 8 år uden at blive tilfreds behøver absolut ikke gælde for ham...

Link to comment
Share on other sites

Hejsa!

Jeg har i dag fået taget min anden måling i mit lokale træningscenter efter den første måned.

Jeg er 26 år gammel og har været _meget_ ude af træning.

Jeg er en smule skuffet over resultaterne da jeg faktisk har arbejdet rimeligt den sidste måned - jeg laver normalt intet fysisk overhovedet men har trænet konsekvent 3 gange om ugen og har spillet fodbold 1-2 gange om ugen også.

Jeg føler selv en forskel i kroppen og kan også se at visse muskler er vokset en del - dette samt det faktum at jeg elsker at bruge kroppen betyder heldigvis at jeg ikke har mistet motivationen - men det har lige fjernet toppen af glæden, at det ikke, efter min mening, er gået bedre.

Og derfor skriver jeg - jeg tror måske jeg har misforstået resultaterne - jeg vil meget gerne have nogle kommentarer fra jer så jeg kan se om jeg skal gå endnu hårdere til værks eller om det rent faktisk er ok.

Her kommer statistikkerne - første måling var d. 29 Maj, anden måling i dag d. 29 juni:

Metabolsk alder 41 / 40

Vægt 90,9 / 91,7

Knogle 3,3 / 3,5

Fedtvægt 23,54 / 21,37

Muskelmasse 64,1 / 66,9

Fedtprocent 25,9 / 23,3

Vandprocent 52,3 / 54,6

Abdominal fedt 8 / 7

Hvilkestofskifte 2020 kcal / 2161 kcal

Tak for hjælpen!

Michael Keller

heyyy;D

jeg er meget enig med de andre om at der er sket (talmessigt) meget med din krop på en måned! men du skal huske det mest vigtige og det er din grund form! som der desvære er utroligt mange der glæmmer i de værse centre!! det tager ½-1 år at få en god grundform som du virkelig kan bygge på! det er ikke en måned også kan man gå fra 50-100kg i bænk press det tager lang tid hvis du vil ha en krop du kan bruge funktionelt til den dag du ligger i en kiste! husk det :tongue:

pøj pøj med det:D

(bænk press tallene er bare for at gøre min pointe klar)

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene.

Gode pointer!

Jeg har nu aldrig forventet at en lille vægt kunne fortælle mig hele billedet, men med min begrænsede viden om kroppen så er det en guide og et sammenlignings grundlag.

Men i har helt sikkert ret :)

Black: Det med målebåndet havde jeg ikke overvejet - det forekommer en smule "selvlækkert" men jeg kan godt følge dit argument - mit mål er ikke "store muskler dog" men en sundere og pæn "almindelig" bygning.

Clark: Jamen du har nok ret :) - Nok mest det med alderen der slog mig ud - en måned er på en gang lang tid, da mit aktivitets niveau er steget 1000%, men på samme tid meget kort tid i den nye livsstil (hvis den holder) - så point taken!

Chris: Netop derfor jeg skrev - jeg var usikker på hvilke tal man kunne forvente efter en måned - det lyder som om det er ganske fornuftigt når det kommer til stykket - tak.

pip: Med grundform går jeg ud fra du mener en sund krop hele vejen rundt? - Det er netop mit mål - jeg tager så bare de lidt mere langsynede briller på nu :)

Jeg vender tilbage når jeg nærmer mig et halvt år ! ;)

Keller

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene.

Gode pointer!

Jeg har nu aldrig forventet at en lille vægt kunne fortælle mig hele billedet, men med min begrænsede viden om kroppen så er det en guide og et sammenlignings grundlag.

Men i har helt sikkert ret :)

Black: Det med målebåndet havde jeg ikke overvejet - det forekommer en smule "selvlækkert" men jeg kan godt følge dit argument - mit mål er ikke "store muskler dog" men en sundere og pæn "almindelig" bygning.

Clark: Jamen du har nok ret :) - Nok mest det med alderen der slog mig ud - en måned er på en gang lang tid, da mit aktivitets niveau er steget 1000%, men på samme tid meget kort tid i den nye livsstil (hvis den holder) - så point taken!

Chris: Netop derfor jeg skrev - jeg var usikker på hvilke tal man kunne forvente efter en måned - det lyder som om det er ganske fornuftigt når det kommer til stykket - tak.

pip: Med grundform går jeg ud fra du mener en sund krop hele vejen rundt? - Det er netop mit mål - jeg tager så bare de lidt mere langsynede briller på nu :)

Jeg vender tilbage når jeg nærmer mig et halvt år ! ;)

Keller

jo på sin vis..... det handler om sener, knogler og muskler.

det der sker når vi træner er at musklerne går i "stykker" for der efter at bygge sig op stærkere, men det er ikke kun musklerne der gør det, sener og knoglerne gør det faktisk også det tager bare over dobbelt så lang tid! det er der bare mange der glæmmer så senerne er slet ikke lige så særke som musklerne dvs. en kraftigt forhøjet risiko for skader:( hvis du gerne vil v mere så skriv håber at kunne hjælpe ellers kan de andre jo nok;D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share