Min kæreste påstår han ikke kan tabe sig!


Sommerfugl1980
 Share

Recommended Posts

Min kæreste påstår han ikke kan tabe sig. Selvfølgelig kan han det! Men jeg kommer lidt til kort, når jeg skal sammensætte en kost for en fyr som ham, så han kan smide nogle kilo. Jeg er vandt til at spise grøntsager fra en kant af, når jeg vil tabe mig, men han absolut elsker kød. Gerne i store mængder!!

Han er 189 høj og vejer lidt over 90 kg. Han styrke træner ca. 2 gange om ugen. Han har en travlt hverdag og spiser nogen gange kun 2 gange om dagen, frokost og aftensmad, meget store portioner.

Nogen der har bud på en kostplan, der ikke kræver for meget tid/forberedelse?

på forhånd mange tak

Link to comment
Share on other sites

Et iøjefaldende problem: Han spiser ikke morgenmad hver dag. Morgenmad giver din forbrænding et boost ved at sætte fordøjelsen igang, og det hjælper når man skal forarbejde frokost/aftensmad senere på dagen - Så morgenmad er et must!

Foreslår du googler efter et glykemisk indeks, jo lavere tallet hos en fødevare er, jo langsommere påvirker det blodsukkeret (Man kan også sige at jo lavere tal, jo længere mæthedsfornemmelse) Et hårdkogt æg til morgenmad kan f.eks. sænke sulten ved frokost, og han spiser ikke ligeså store portioner.

At han elsker kød er fint, bare han spiser det ik-for-fede af det, da proteinerne + træningen øger hans forbrænding (BMR). Lok ham eventuelt til at spise ærter ved at sige de indeholder godt med proteiner :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

En anden ting, hvis han virkelig vil tabe sig er at begynde at lave noget aerob træning. Cykle til og fra arbejde er glimrende måder at forbrænde noget energi og det tager ofte ikke meget længere tid end det offentlige eller bilen

Link to comment
Share on other sites

jeg har mødt så mange venner,famillie og kolegaer igennem tiden der alle sagde at de meget gerne ville smide nogle kg men kun meget få har opnået at gennemføre... du er nødtil at have den rigtige mentale instilling samt styr på din kost, i min verden 2 lige vigtige ting...

og med sådan en slap udtalelse bedømmer jeg klart at manden ikke er mentalt klar eller sagt på en anden måde så har han ingen interesse med mindre at han kunne fortsætte med at køre den livsstil han gør nu og så alligevel tabe sig hvilke helt sikkert ikke vil ske.

Vh. Loth

Link to comment
Share on other sites

Find ud af hvor mange Kcal han i snit forbrænder om dagen her: http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/sundhed_generelt/beregn_dit_energiforbrug/ sørg så derefter at være i energi underskud med 500-800 kcal om dagen spis 6-8 måltider om dagen aldrig store tunge måltider sørg for at få nok proteiner, kostfibre, vitaminer og sundt fedt som nødder, mandler og olier surf lidt rundt på nettet omkring slankekure, der vil du være i stand til at få en god basis viden omkring det at slanke sig på den sunde/rigtigr måde...

Pøj pøj med det...

Vh.Loth

Link to comment
Share on other sites

Du/I kender ham eller? Ellers ret godt spottet ud fra det første indlæg. :smile:

Ja, vi kender typen. Dem som "gerne vil tabe sig" men ikke gider at ændre deres kost/gøre noget for det. Det er lost cause indtil han rent faktisk gider at gøre en indsats. Vægttab er sgu ikke svært. Medmindre man tror det kommer udelukkende fordi man har besluttet sig til det.

Tilføjelse: at det er hans kæreste og ikke ham selv der skriver for at få lidt hjælp siger vist også lidt om hos hvem motivationen for hans vægttab er størst...

Edited by Nips
Link to comment
Share on other sites

Giver dem ret, som siger at han ikke gider.

alle kan tabe sig, men det kræver jo en del viljestyrke, ellers sker der jo ikke noget.

så ja, hvis han gad, så skulle det nok komme.

jo mere han vil, jo hurtigere vil han også tabe sig ;)

f.eks. det hjælper ikke hvis han løber en tur, men spiser en kage når han kommer hjem eller linende.

Dyrk motion, spis sundt, så skal det nok komme ;)

Link to comment
Share on other sites

Min kæreste påstår han ikke kan tabe sig. Selvfølgelig kan han det! Men jeg kommer lidt til kort, når jeg skal sammensætte en kost for en fyr som ham, så han kan smide nogle kilo. Jeg er vandt til at spise grøntsager fra en kant af, når jeg vil tabe mig, men han absolut elsker kød. Gerne i store mængder!!

Han er 189 høj og vejer lidt over 90 kg. Han styrke træner ca. 2 gange om ugen. Han har en travlt hverdag og spiser nogen gange kun 2 gange om dagen, frokost og aftensmad, meget store portioner.

Nogen der har bud på en kostplan, der ikke kræver for meget tid/forberedelse?

på forhånd mange tak

Få ham til at lave cardio om morgenen de 5 dage han ikke styrketræner, problem solved.

Link to comment
Share on other sites

Pointen er jo netop at han gerne vil tabe sig, men måske ikke helt ved hvordan. Tak for svar, men flere konstruktive svar savnes

Det er altså ikke så avanceret. Han skal spise mindre og bevæge sig mere. Som allerede nævnt er det at skyde sig selv i foden at springe måltider over, hvis man gerne vil tabe sig.

Køb et sjippetov til ham, det er god intensiv træning som man kan ordne på 10-15 min hver dag. Hvis han synes det er for tøset så find nogle videoer af boksere/kampsportsartister der bruger sjipning som træning. Det er noget af det mest rå cardio.

Link to comment
Share on other sites

Hvis han virkelig vil tabe sig, men ikke vil spise anderledes end det han gør (to daglige måltider og masser af kød) er der vel ikke andet at gøre end at skære ned på portionsstørrelsen. Bare lidt mindre i madpakken til frokost og til aften laves der f.eks 1/4 mindre end I plejer, og kun der der skal spises. Og når det er spist, så er der ikke mere. Altså ikke noget med lidt ekstra, hvis han kunne spise mere. Du kan evt. lave nogle grønsager, og hvis han så er mere sulten er det dem han bliver nød til at spise. Det kan da godt være han bliver sulten senere, så sørg for at I ikke har nogle usunde let tilgængelige spiselige ting hjemme, som chips, kager slik, m.m. Det må godt være lidt besværlig at få noget at spise. Det er for let at finde en pose og åbne den og spise. Men lidt mere besværligt - og måske ikke så fristende, først at finde en skive rugbrød, og derefter noget pålæg at komme på. Det mætter mere og er sundere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share