hypertrofi efter 10 dages pause


Iglo
 Share

Recommended Posts

Hej,

har lige holdt 10 dages ferie og ikke styrketrænet. Før ferien havde jeg trænet progressivt i en 8 ugers-cyklus, hvor jeg startede med 12-15 reps og sluttede med 5-6 reps. Jeg er nu startet op igen med 12-15 reps, men tænker på om der overhovedet vil være hypertrofi. Fx. kørte jeg før ferien med 5x6 pull-ups med 20 kilo ekstravægt i bæltet, og er nu efter pausen gået i gang med 3x12 bare med kropsvægt. I closegrip bench kørte jeg før ferien med 4x6 reps a 60 kilo og er nu startet op med 2x15 a 29 kilo. Vil det overhovedet give nogen hypertrofi på dette tidspunkt ?.

Det samme mønster gør sig naturligvis gældende for de andre øvelser, jeg kører. Jeg har trænet sammenhængende i 1,5 år nu med 7-8 ugers-cyklusser efterfulgt af ca 8-10 dages pause.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har trænet med følgende øvelser:

Bent-over rows

Bænk

Close-grip Bænk

Dips

Pull-ups

Dødløft

Military

Upright rows

Squat

Curls

Crunches

I perioder som fullbody med 2-3 sæt(a la HST), i andre perioder som 2-split med 3-5 sæt. Mine cyklusser er som sagt startet med 12-15 reps og så med stigende vægt op til 5-6 reps. Så 8-10 dages pause og forfra.

Jeg træner for hypertrofi, men bør jeg ændre noget ?. Som sagt har jeg kørt med ovenstående øvelser længe, men varieret mellem fullbody og 2-split.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har trænet med følgende øvelser:

Bent-over rows

Bænk

Close-grip Bænk

Dips

Pull-ups

Dødløft

Military

Upright rows

Squat

Curls

Crunches

I perioder som fullbody med 2-3 sæt(a la HST), i andre perioder som 2-split med 3-5 sæt. Mine cyklusser er som sagt startet med 12-15 reps og så med stigende vægt op til 5-6 reps. Så 8-10 dages pause og forfra.

Jeg træner for hypertrofi, men bør jeg ændre noget ?. Som sagt har jeg kørt med ovenstående øvelser længe, men varieret mellem fullbody og 2-split.

Der er jo ikke meget information, at gøre godt med, men så længe du kontinuerligt smider flere skiver på stangen, og du vokser går det vel meget godt? Er du selv tilfreds? Jeg går ud fra, at din næste "cyklus" er med højere vægt end sidst du startede? Jeg foretrækker selv, at blive i nogenlunde samme rep-range i den samme øvelse over tid, så ved man også om man gjorde det bedre end sidste gang. Basisøvelserne i lavere rep-range og hjælpe/iso øvelser i højere.

Ser dog ingen grund til at holde pause, vil hellere deloade med lavere vægt/volume i stedet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share